• tomxxx

    Asi už by to opravdu chtělo založit nové téma.

    Shimano Di2 na biku je po letech čekání venku, na továrních sestavách se už začíná objevovat. Osloví to spolu s foxem lidi?

    Bude brzo shimano komplet bezdrátové i na silnici jako sram? Nacpe nám sram UDH i na čistokrevné žiletky? Co silniční 13 sp. na normální patku, dočkáme se někdy od sramu nebo až za 10 let od shimana?

    Připravovaný Lux na XTR

    První „zlevňování Transmissionu“ nám letos dopřává Garbaruk

    Specialized se rozjel s novým Turbo Levo

    Za mě levné, měli by ještě podražit, kdo nechce šlapat, musí být pořádně zničen aspoň finančně.

    6 0
    • ememem1  

      Mna by zajimalo, ci tento rok 1×13 (alebo 14?) dorazi resp. prerazi na silnicky a ci na mtb ozaj zacneme jazdit 32". Jedno aj druhe pomaly musim kupit a kedze to vzhladom na vek uz mozno bude posledne tak aby som az do smrti IN.

      Inak ten spesl je cool, normalne som to musel preratat. takze hranica 20.tis E je prelomena, pre mladsich je to 40 tisic mariek(DEM). v den prechodu na euro (1999) zhruba tolko stal passat combi b5. Ak porovname ceny top bikov a aut vtedy a teraz a vztiahneme napr. K tomu passatu, tak vtedy to bola asi 1/5 ceny passatu, dnes asi 1/3. Vztiahnute k platom v nemecku kde som vtedy zil, inflacii a zvysovaniu platov, je ale paradoxne dnes passat dostupnejsi(asi 11 nemeckych platov vtedy, dnes je treba asi 9)

      Ale Specialized S-Works M2/FSR s XTR co bol vtedy top potreboval nemec asi 2 platy, dnes na porovnatelny skoro 3. Pre slovensko je ten pomer asi 14 ku 8 :-), u vas neviem.

      Zaver ale je ze pri zohladneni inflacie, cien, a narastu platov sa sice mame lepsie ale biky su asi 2 az 3 x drahsie. Hlavne tie lepsie. Ale preco ne, z dacoho tie nase zlavove musia dotovat.

      Sorry za spam, som s apri kave trocha nudil.

      2 2
    • samorost-sazavsky  

      cekam 13sp mtb a v idealnim svete kazetu 10–52 nebo 9–50 ktera bude zacinat 9–10–11–12

      2 0
      • MatS  

        Tak to aby byl za chvíli řetěz z gumy, aby se byl schopen tak ohnout, aby seděl na krajních pastorcích. Anebo budou pastorky i řetěz tenké jak papír a nasekané těsně vedle sebe :-D

        Čím víc pastorků, tím víc Adidas

        3 0
        • samorost-sazavsky  

          13sp red xplr funguje uplne normalne, z myho pohledu nejlip, ale zdaleka nejlip z toho co jsem za pohon zkousel. Jediny co tomu chybi je zhruba jeden kvalt tzn. cca 20% rozsahu

          2 0
      • tomxxx  

        10–11 se na biku konat asi nebude nikdy, leda od někoho jako garbaruk, je to zbytečné a 13 sp. na biku taky nebude minimálně do dalšího transmissionu. Co si budem 13 sp 10–52 by na biku mohl být už teď, stačí aktualizace firmwaru a jiná kazeta.

        2 0
        • samorost-sazavsky  

          jestli to je zbytecny je dobry se ptat gravelistu, turistu, ruznejch potulnejch silnicaru apod. Napsal jsem ze cekam 13sp mtb a kazetu s rozsahem a naskladanyma kvaltama do rychla. Ze by tahle byla definovana jako mtb nikde netvrdim.

          1 0
          • tomxxx  

            Tak na to úplně není biková kazeta. Gravel, silniční kazeta taková jednou bude, ale není na to teď šaltr.

            0 0
            • samorost-sazavsky  

              saltr na to principielne je, kterejkoliv transmission, geometricky vzato.

              A znova, me je u zadi jestli se tomu rika bikova nebo jaka kazeta, ale je naprosto zjevny, ze lidi resej, v kazdy recenzi to je, ze xplr pecka pecka, ale trochu nekomu chybi rozsah blabla. Takze rvou na gravely mtb setup a pisou supersuper, jen kdyby to radilo trochu rychlejc a na ridky rychly kvalty je treba si zvyknout

              Uprimne nevim, proc neudelali xplr tak aby pozrelo 52z a pak si mohli rozsirit pole na kazety se dvema rozsahama a podojit vic prachu

              0 1
              • VojtaXY  

                Protoze pristi rok muzou vydat novou hazku, co to dokaze a prodat 2 hazky misto 1.

                1 0
                • tomxxx  

                  Nesmějí si kanibalizovat bikové 12 sp sady, takže na 13sp 10–52 si počkáme do příštího transmissionu na biku. Jak píšeš, takhle prodají 2 hazky místo 1. Vsadím se, že variantu 13 sp. transmission byla na papíře už teď, ale schválně to neudělali.

                  0 0
                  • VojtaXY  

                    Ja to vidim spis na 13 eagle a po case transmission. Tak zvysi prodeje jeste vic. :D

                    1 0
        • krabica  

          Za sebe musím říct, že mi transmission vyhovuje, tak jak je, jen by mohli zmenšit hazku, je to obluda… :-D

          0 0
    • MatS  

      Konečně po delší době u Canyonu barva kola, co se mi líbí.

      0 0
    • jonti  

      Čekal jsem nový Lux, něco na způsob Epic 8.

      0 0
      • orm  

        Na to mas lux trail, ne? Pokud by udelali normalni lux s vetsima zdvihama, tak lux trail mohou zrusit a jelikoz se lux trail predstavil loni, tak si nemyslim, ze to udelaji.

        0 0
    • squalo  

      Cube 2026 je venku

      Ceny řekl bych o chlup nižší než 2025.

      Třeba Nuroad hlavně na 1× pohonech

      https://www.cube.eu/…ravel/nuroad

      1 0
      • dtham  

        Ceny jsou neuvěřitelný. Kolo na Force, s karbonovým kokpitem a záplety za 85k je fakt dobrý.

        0 0
        • Lister  

          Ceny jsou hezké, ale u allroad kola nerozumím geometrii, ktera je agresivnější nez má třeba Tarmac. Kdo na tom bude jezdit? Navíc tam není žádná velikost pro jezdce pod cca 170cm. Jejich S je klasická 54…

          0 0
      • Azmir  

        Na bike-discount už jsou někzeré skladem https://www.bike-discount.de/…e-bikes-2026

        0 0
    • krabica  

      Navazuju diskuzi k novým trailovým XTR a všesměrným kufrům.

      S podložkama (od Leat) vycvakávání funguje standardně a při nacvakávání jde opravdu zacvaknout z vrchu, pokud se člověk trefí. :-) Podložky od Leattu mají tak milimetr, ale podrážka už pak není v kontaktu s pedály, takže celá větší opora pedálu nemá smysl, chce něco mezi, nebo ty Foxy trochu ošoupat.

      1 0
    • squalo  

      Scott 2026 na webu

      Addict Gravel už je UDH kompatibilní

      Scale osazen mech. Transmission atd.

      https://www.scott-sports.com/…bikes-gravel?…

      2 1
      • krysarr  

        Uz jsem se lekl, ze Scott jede od pristiho roku full gravel, paneboze :)

        0 0
      • filipes  

        „SCOTT Scale Gravel RC Bike ma 29“ TB."

        Konečně své čínské kopii Scott scale s pevnou vidlicí a TB můžu oficiálně začít říkat Gravel RC :-)

        1 0
      • squalo  

        Tady i s cenami https://www.nevix.cz/…-kola-c1058/?…

        0 0
        • Azmir  

          U spešlu se brečí, že mají za pětičento motorku, zatímco u scottu si řeknou 4 kila za „normální“ kolo :D

          0 0
          • tomxxx  

            Protože tyhle značky jsou „jiná dimenze kvality“, tak zaplať ty chudá močko :)

            0 0
            • theedge  

              to píšou v nějakým marketinkovým blábolu ? :-D

              0 0
              • tomxxx  

                To tu psal chlebovník ve forkách u Cuba, že specialized je „jiná dimenze“, tak si z toho dělám trochu prdel.

                1 0
      • scortis  

        Takže vlastně XC HT už je gravel. „We've come a full circle“ :D

        1 0
        • ememem1  

          tiez pozeram :-), mindfucking kruh sa uzatvara, uz cakam na oslavne clanky jake je rychle, funny, urcite v kazdom ohlade na 90 % pouzitai v akomkolvek terene lepsie ako klasicke MTB, len teda tomu k dokonalosti chyba odpruzena vidla.

          1 0
    • filipes  

      Nové Shimano řady XT a XTR zahrnují i kliky v délce 160mm (XTR jen trail verze). IMHO první massmarketové 160mm kliky vyšší třídy.

      https://www.bike24.de/p1924951.html Váženo cca 500g bez převodníku.

      Pro Transmission k tomu dělá Garbaruk flattop-compatible převodníky https://www.bike24.de/p1375497.html

      CL55, vše funguje super.

      SRAM hliníkové kliky mi přijdou horší, karbon na mlácení do kamenů mi přijde škoda, rybářům posílám pochvalu.

      4 0
      • Lister  

        Sice fajn pocin ale jen polovicatý. Takto kratke kliky by meli vyrabet s uzsim Q factorem a pořád tam chybi 155mm, což je délka, kterou by využíla cca třetina holek.

        0 0
        • filipes  

          Mám pocit že to cílí spíš na trail-enduro ježdění, XTR XC verzi dělají nejkratší 165. Ale souhlasím, v dnešním saturovaném trhu by si měl zákazním vybrat co mu fyziologicky vyhovuje.

          0 0
        • Hadato  

          Souhlas. Ten velký Q-faktor je ******* všech moderních klik, zvláště pokud jde o ty kratší kliky a menší postavy. Kvůli tomu pořád vozím XTR M9000…

          0 0
          • filipes  

            Velké firmy to IMHO dělají kvůli producentům rámů, aby měli o fous více míst pro zadní stavbu, širší pneu, kratší zadní stavba pro menší velikosti atd.

            1 0
            • TheJD  

              Je to kombinace vice faktoru. Sirka kazety, pruchodnost zadni stavby, vyplet zadniho kola…

              0 0
              • Lister  

                To máš pravdu ale je potreba si uvědomit ze kratší kliky nepotřebuji kolem.zadni stavby tolik místa

                Takže 155 uz by fakt měly byt i užší. Naštěstí se to dá trochu poladit pedály, XTR maji vždy kratší osu a platformy se dají pořídit v menší velikosti.

                PS: samozřejmě pokud jsou to opravdu kratší kliky. U spousty modelů se to často řeší tak, že se do stejně dlouhé kliky umístí otvor pro pedal blíže ose – pár takových mam doma.

                0 0
    • TK75  

      Jen takova mininovinka

      Po stribrny teleskopce prisel ted PNW i s packou a riditky.Zdvih 25, 38 a 50 mm…a to je supr, ponevadz vysoka riditka jsou pro me objev tohodle roku a jeden z nej upgradu vubec

      https://pnwcomponents.eu/…gen-4-silver?…

      1 0
      • vaclaw  

        Trochu offtopic, ale prosímtě jak vysoký zdvih máš a v čem je to dle tebe lepší? A karbon nebo hlína? Přijde mi, že v karbonu nad 35mm už to je docela bída co se nabídky týče. Taky o tom uvažuju, ale potřeboval bych, aby mi někdo řekl, co mi bude nejvíc vyhovovat ;)

        0 0
        • krabica  

          V karbonu je OneUp jasná volba, mají 20, 35 a 50mm zdvih.

          1 0
        • TK75  

          Ve zkratce:)) Britango ma v sagu 66 hlavu.To je hezka hodnota.. stabilni, ale paradni ovladani pro pomalejsi techniku.Proti Txabardu (ktery je jeste vic slack) bylo ale o neco min sebevedome na strmejsi veci.Jezdil jsem 3 mm podlozku a 15 mm rise.No nic…takze jsem dal 10 mm podlozky a 35 mm rise…vyska gripu (vrch kde se opiram) je 1065 mm (vidle 130– ja mam 178–9)) Vysledek je ze ma Britango furt rychlejsi rizeni, ale diky vysokemu predku je ted stejne sebevedome ze strmeho jako Txabardo…a v pomalejsi jizde je hbitejsi.Ale…kdyz jsem daval ty riditka cca dva roky zpatky na zkousku, tak jsem si vzdy rozbil hubu.Asi jsem si s tim navalem sebeduvery neumel poradit.Hejbat se na kole atd.Nizsi predek me drzel hezky vepredu, vse bezpecne :)) Takze jsem je mel dlouho ve skrini.Az ted co jezdim platformy a vse slo nahoru mi to sedlo a dovoli mi to jezdit zpusobem o kterym jsem si myslel ze na to Britango nema…no a to ja na to nemel .To kolo dava vsechno levou zadni ))

          Takze vetsi sebeduvera a taky plynulost prujezdu, lip se zveda predek do manualu, banan…ale zes to nechce asi moc prehanet aby taky slo dobre naopak zatlacit dopredu.Lip se mi stoji, poskakuje hraje.

          40 bych taky jeste dal…zkusit 50 bych mohl.Vic na moje kolo asi ne…preci jen to je kratsi hravej strojik s hodne kratkym zadkem.Tak by to uz mohlo bejt blbe

          0 0
          • TK75  

            Txabardo se 150 Lyrikem pro me ztratilo vyznam a zabavila si ho zena:)) ty vyhovuje tank v kterem se v rychlosti bezpecne veze

            0 0
          • vaclaw  

            Teda ještě že ses nerozpovídal :D ale dík, zkusím holt zaexperimentovat. Já teď zkusil dát vejš představec o 5mm a naopak mi přijde, že v techničtějším terénu mi to pomáhá držet pozici na správným místě, že dřív jsem měl místy víc váhy na předku, než bylo úplně záhodno na mýho Scouta.

            0 0
            • TK75  

              :D no tak ono se to tady hodi trochu rozebrat.Vzdyt se tady jeste porad lidi div neomlouvaji, kdyz dostanou sodu za moc podlozek pod.Pritom uplna hovadina.Podle kola, jezdce a co chce a jak jezdit

              2 0
              • vaclaw  

                Tak ono aby člověk stíhal držet prst na tepu doby, tak to vyžaduje odhodlání a úsilí. Nejdřív byl kokpit dlouhý nízký, pak krátký nízký, krátký vysoký, teď se zase lehce prodlužuje… koukal jsem na bikecheck Bláhy a ten zase dává větší kotouč dozadu než dopředu a není v tom úplně sám… je to turbulentní ;)

                0 0
                • TK75  

                  Na tep prdim.U vsech kol si vzdy vsechno postupne ladim aby to jezdilo co nejlip…k tomu jak umim jezdit

                  )

                  50 bych asi nedaval ponevadz negativum u tehle riditek je u me, ze jsou nachylnejsi na protaceni v predstavci.

                  1 0
              • scortis  

                no já si právě říkám že řidítka s tak velkým rise se začaly dělat jenom protože za hodně podložek nad hlávkem tu dostaneš sodu, přitom to má stejný efekt s výhodou že se ti ty rodla neprotočej :D

                0 0
                • TK75  

                  Akorat s podlozkama si zkracujes reach…riditka jdou nahoru ale i bliz k tobe.Vidle je naklonena.

                  Zdvih u riditek reach tak nezkracuje..jde kolmo nahoru

                  Ja chtel zkratit…podlozky

                  Nahoru…zdvih

                  1 0
                • LM  

                  Je tam rozdíl:

                  1. Pokud se nepletu, tak je doporučeno max. 4 cm podložek mezi hlávkem a představcem.
                  2. A pokud dáš řídítka s velkým zdvihnutím (rise) rovnou nad hlávko, tak si tím nezkrátíš Reach jako s mnoha podložkama a normálníma řidítkama nahoře :-)
                  0 0
                • krabica  

                  Mění se ti reach, s více podložkama se řídítka posouvají dozadu, zkracuje se reach, kdežto u vyšších řídítek ne. Rozdíl mezi 20 a 50mm zdvihem řídítek při stejné výšce úchopu a 65st úhlu hlavy ti udělá –14mm na reachu.

                  1 0
                • scortis  

                  jo s tim reachem jsem si neuvědomil že je to vlastně tolik. Sice se to asi zas dá vyřešit představcem, ale to už není úplně to stejný vlastně, ačkoliv to takový rozdíl nebude. Ale nový představec pak stejně znamená nákup nové komponenty :D

                  0 0
                  • filipes  

                    Dělším představcem (než 50mm) zabiješ řízení.

                    BTW, 14mm na reachi je polovina až 2/3 rozdílu mezi velikostí rámu.

                    0 0
      • Aduldinho  

        To vedení kabéláže mimo kokpit je už krapet old school, ale za mě cajk pro údržbu hlávka, jen se někam vytratil ten minitlumič s velkou pompou představený u třetí verze, to se asi moc neuchytilo? ;-)

        0 0
        • JakeF  

          Diky bohu za to, ze aspon nejakej vyrobce ma rozum.

          6 0
          • vt  

            IMHO maji spis technologicky problem kudy to tahnout okolo toho jejich headshocku. Vetsina zakazniku dneska internal routing urcite chce (ja ne ;-)

            2 0
            • tomxxx  

              Já na silnici jo

              1 0
              • Aduldinho  

                Mně se to líbí, chtěl jsem to, ale teď už se dva roky odhodlávám k pořádnýmu servisu hlávka! :-(

                PS: S bezdrátem ty dvě hadice venkem ani tak moc esteticky neruší! ;-)

                1 0
                • tomxxx  

                  Rozdělání ložiska je oser, ale na silnici, kolikrát si rozdělával ložisko. Jinak servis hlávka bez výměny horního ložiska o tolik větší opruz není.

                  Na silnici se mi právě libí, jak je to kolo čistý a nejsou do rámu díry. Na biku tohle moc nechápu, protože to hlávkový vedení nemají dotažené a je to většinou takový paskvil, navíc se tam tahá daleko víc věcí. U SWorkse to zase chápu, tam jdou jen brzdy.

                  2 0
                  • Aduldinho  

                    No měl jsem to nejvíc rozebraný zatím takto, nakonec jsem to ložisko dal nějak kombinačkama dokopy, ale právě, že bych potřeboval vyměnit hlavně to spodní a to znamená v mém případě odpojit hadici, ne-li ji vytáhnout z kokpitu a pak znovu nandat olivku a ovzdušnit! :-(

                    PS: Hlavně na to nemám ani moc čas! ;-)

                    0 0
                    • tomxxx  

                      To ložisko vydrží nesmysl, když jde takto rozdělat. Vypreparuj kuličky, vyčisti klec a kroužky a zase slož. Zohejbané prachovky nevadí. srovnáš, složíš a jezdíš. Je to oser, ale na silnici se tohle dělá maximálně jednou ročně, ani to ne.

                      1 0
                      • novas752  

                        Vydrží nesmysl ale zároveň ho velmi rychle umí popravit průnik vody, soli, potu. Typicky z trenažerů jsou vrchní ložiska hlávek prorezlý na výměnu klidně za první zimu.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Já už na 13 letým biku vždycky myslel, že už je to ložisko mrtvý a vždycky jsem ho rozložil, vymyl a zase bylo v klidu. Bych to neviděl tak tragicky na silničce a vrchní se dá vyměnit. Ale vyplatí se něco kvalitního, věřím, že čínský shit vyrezne a člověk už ho nezachrání.

                          0 0
                    • scortis  

                      Tahle fičura vedení hlávkem mě ani nenapadla, že pak vlastně bez rozpojení hadic ani nevyměníš ložisko, nevyndáš vidli atd. U silničky to teda není takový problém, ale u horáku bych to nechtěl :D

                      2 0
                      • novas752  

                        U mtb vidlici vyndáš, tam nejde přední brzda skrz. Ale vrchní ložisko je navlečený na hadici zadní no.

                        Hlavně většina těhle hlávek je dost plastová, vrže to, praska to, teče do toho…

                        0 0
                      • LM  

                        A výrobci takových přepravních obalů na silničky do letadla, u kterých musíš sundat řídítka, nebudou mít co žrát :-)

                        0 0
            • Lister  

              Nemyslím si.

              Kteří kolům trochu rozumí, u gravela vnitřní vedení chtít nebudou.

              A ti druzi neví, co to vnitřní vedeni je, a proto je jim to jedno.

              0 5
              • novas752  

                Jenže těch druhých je třeba 95%. A musejí si na to často přijít tou těžší cestou.

                0 0
                • Cryzyy  

                  těžší cestou = dát kolo do servisu ?

                  0 0
                  • novas752  

                    Mno, a cálovat nesmyslný peníze za úkony co na normalnim kole stojí pár korun. To jsou vždycky protahlý ksichty když výměna jednoho ložiska vyjde se všim všudy 4k. :-)

                    Nebo se v tom hrabat sám a nadávat si. :-) To už je fuk.

                    3 0
                • Lister  

                  V tomto máš bohužel absolutní pravdu.

                  Nikdy jsem na terénním kole tohle vedení nechtěl a teď jsem jedno takové koupil. Budu doufat že se tam dlouho nic nevysere

                  1 0
                  • kubad  

                    tak integrace do rámu ještě šla rozumně servisovat, ale ten poslední výmysl tahat to hlavou přes ložiska a i přes řídítka je masakr

                    6 0
                    • tomxxx  

                      Přeci nebudeš jednoduše tahat bowdeny a lanka dírama v rámu, jak by k tomu přišli výrobci elektriky.

                      1 0
              • tomxxx  

                Když bych na to koukal očima prodejce, za mě je vnější vedení na drahým silničním/gra­velu/CX skoro neprodejný kolo. U levnějšího modelu na mechanice naopak vedení hlávkem skoro nejde, ačkoliv jsem to už viděl.

                0 0
                • novas752  

                  Proto se třeba Aethosy a Cruxy prodavají jak na běžícim páse…

                  Vedení mechanickýho řazení hlávkem bohužel jde. Už jsem to viděl i v provedení s věnečkovym. :-)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Neřipadá mi, že by se Aethośy prodávaly jako na běžícím pásu. Na manželčin obvykle ostatní cyklisté čumí, co je to za značku (má skoro neviditelné holografické logo) a koupila ho ve velké slevě v Budějickém Spectrumbiku, asi jim tam dlouho ležel.

                    0 1
                  • tomxxx  

                    Aethos je furt ten první rám co vydali 2021 s nějakým faceliftem?

                    Crux ma UDH, tak toho museli upgradnout víc, ale je to v podstatě taky furt ten 2021 model, ne?

                    0 0
                    • Lister  

                      Pořád ten stejný.

                      Přemýšlím jestli bude nový a co by s nim měl Spesl udělat. Jestli jej nechat jak je, upravit geometrie víc do endurenace třeba ve stylu posledního Defy nebo nechat klasicke trubky a schovat to vedeni…

                      V každém případě pro mne byla kombinace klasického vzhledu a vnějšího vedeni s možnosti mít mechanickou sadu rozhodující faktor.

                      1 0
                      • jkcz  

                        Bude nový asi velmi brzo. Diverge4 neudělali v S-Works verzi. Jejich závoďaci už něco potřebují. Na druhou stranu, ten rám je tak nadčasový, že v zásadě není třeba do něj hrabat.

                        0 0
                        • Lister  

                          Vzhled je jedna věc, otázkou je jestli průměrný majitel Aethose potřebuje geometrii Tarmacu?

                          Letos jsem si skoro koupil kolo nové, ale pak mi došlo, jak mam tohle kolo rád a něž zjistím, co udělají s novým, asi počkám.

                          0 0
                      • jonti  

                        Mohl by Aethos posunout na pozici levné lehké jednoduché a cenové dostupné silničky místo drahého modelu na nedělní vyjíždky v PAS nebo Rapha oblečení.

                        Problém Aethosu je především v Tarmacu, který je extra povedený, vejdou se tam široké gumy, vypadá dobře a poslouží dobře i rekreačním cyklistům. A ve výprodejích je často i levnější. Navíc s koncem lepších mechanických sad už nemá ani to vnější vedení takový smysl.

                        1 0
                        • Lister  

                          Zní to dobře, ale ne pro Spesl a ne pro tohle kolo. Určitá exkluzivitu je podstatnou části DNA toho kola.

                          Pro lidi hledající lepší poměr cena výkon mají jiná kola, pravda z hliníku.

                          Aethos bude asi pořád spíš taková stylovka a nechají si ji zaplatit. Velké změny nečekám, jen to vedeni asi zmizí a ve vysledku to asi bude mit neco do sebe, protoze na mechanice už nikdo teď stavět nebude – taky bych to už nedělal.

                          2 0
        • med1913  

          Future Shock se nikam nevytratil, naopak je tam nová generace (3.0). A FS je taky důvod, proc nevedou kabely hlavou, protože je tam prave ten tlumič.

          0 0
          • tomxxx  

            Spíš si plete Diverge a Diverge STR a myslí to zadní tlumení.

            U STR to zůstává.

            1 0
            • Aduldinho  

              Pravdu díš, Future Shock beru jako odpružení a zadní tlumení ten piditlumič! ;-)

              To STR je bráno jako samostatná Diverge verze, jo?

              0 0
          • dtham  

            FS jsou dokonce (podle specifikace kola) tři varianty:

            3.1 jen s ocelovou pružinou bez tlumiče

            3.2 pružina a tlumič

            3.3 pružina a plně nastavitelný tlumič

            1 0
        • jkcz  

          No ono se to vnitřní vedení dá udělat různě. Toto je asi největší paskvil, co jsem zatím viděl. Kovové planžety, které drží kabely na D profilu trubku, aby se neprotočily.

          0 0
          • novas752  

            Heh vždyť to jsou obyčejný vymezovací podložky. Ty tam jsou asi z jinýho důvodu, ale vedení se o to čase rozřeže no.

            2 0
          • tomxxx  

            To je specialized?

            0 0
            • jkcz  

              Ne, to je nový Ridley ASTR, nad kterým uvažuju, který se mi líbí. Až na to vedení hlávkem tedy no

              1 0
      • Lister  

        Líbí. Budu muset nad nečim s opruzenim začít uvažovat, jinak budu muset gravela pověsit na hřebík.

        A jelikož mam S kola s oblouky rád, byla by to logická volba.

        0 0
        • squalo  

          Ceny za tebe OK?

          Mě to zase přijde vynásobený gravel koeficientem. Začínat cenově na 59k za hliník s Shimano Cues 1×11 je mazec.

          Ať zůstaneme u drahých značek, Trek má Checkpoint na stejný sadě za 38k.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Uznávám, že cena u Diverge není úplně lidová, ale: Checkpoint nemá chlebník ani Future Shock. A navíc se jedná o divný moderní trend „suspension-fork-corrected-geometry“ = vypadá hnusně. =)

            0 0
          • Lister  

            Většina kupců Spešlu řeší cenu až na posledním místě.

            Pokud tě cena zaráží, nejsi cílovka. Neber to prosím jako pokus o urážku, tak to vůbec není myšleno.

            1 0
            • Lister  

              PS: jestli to vyznělo jako výrok zase jednoho prachateho pitchuse, pro kterého je hlavní co ma napsano na dolní trubce, tak takto úplně není.

              Opravdu potřebuju vyřešit svého gravela. Mam 3 moznosti – posunout mé pojetí gravelu, pořidit odpružení, jezdit v terénu už jenom na MTB.

              A protože odpruženou vidlici na gravelu nechci, klasický odpružený představec na své současné kolo nedám (průměr krku vidlice a délka představce) mohla by tohle být možnost. Velké S vepředu by mi spíš nevadilo. A přiznám se, že na ceny jsem se vůbec nedíval.

              0 0
              • TK75  

                Nevim co od toho cekas, F sok mi prisel ze pomaha spis jen tak, ze nedrnci paky na polnacce )) jemne a na drobnosti.Urcite ale lepsi to mit na kole, nez pevnej predek a vedeni v hlavku

                3 0
                • jIrI___  

                  Tak nějak. Oproti třeba Rudy je Fshock takový nijaký. Zas na druhou stranu na gravelu vypadá lépe než odpružená vidlice a funguje výrazně lépe než odpružený představec, prostě takové řešení na půli cesty.

                  1 1
        • krysarr  

          To bych snad toho gravela fakt na hrebik povesil nez kupovat neco s opruzenim :D Sry, ale vybornej preklep :)

          2 0
    • squalo  

      Pár fotek Superiorů na rok 2026

      Něco nové barvy, něco úplně rámy

      https://www.instagram.com/p/DOgbpHSjK3m/?…

      2 0
      • plzakj  

        Ten druh pisma mi napadne pripomina cannondale. I nektery ty barvy.

        2 0
        • squalo  

          Doufal jsem že zaujmou spíš ty novinky :D

          Za tím růžovým gravelem stojí dva s piny na vidlici, rám vypadá stejně. Možná bikepacking verze Xroada?

          Dále je tam nová generace Xroada v hliníku a pak nová generace Alu XC HT.

          0 0
        • tomxxx  

          A kdo byl dřív, tohle totiž není cannondale, jak si ho vybavim já, taky měnili font „nedávno“.

          0 0
    • novas752  

      DT Swiss přichází s vlastnim řešenim omezující pedal-kickback do nábojů s DEG volnoběžkou.

      https://www.dtswiss.com/…s-of-freedom?…

      3 0
      • Atilla  

        MRdA

        0 0
      • krabica  

        To vypadá parádně, podle recenzí je jediným mínusem hlučnost, protože pohyb v těch drážkách není nijak tlumen, kdežto u jiných řešení jsou elastomery, nebo pružiny.

        0 0
        • novas752  

          Řekl bych že to může být i celkem otravný při začátku šlapání na lehčích převodech a trochu neintuitivní protože to na každym převodu bude fungovat jinak.

          V extrému na 20° nastavení + 0 až 4° na samotné volnoběžce krát pastorek/převodník, např. 52/30 je 33 až 40° volnýho prošlápnutí klikama než to s hlasitym cvaknutim zabere. :-) Na nejtěžšim 10/30 to dělá jen 6–8°.

          V tomhle budou mít systémy na klikách navrch, tam to je na všech převodech stejný. A otázkou je taky životnost těch zoubků o který to bude mlátit – opět o-chain nejde kov na kov, ale má tam gumičky.

          0 0
      • romachain  

        Stejně je to sranda, bývalo žádoucí aby ořech zabýral s co nejkratším chodem na prázno a teď jestli to dobře chápu je supr inovace že ten záběr je naopak s prodlevou poměrně velkou… Určitě je to složitější a chápu důvody, jen mě prostě napadlo todle srovnání… Není to poprvé co lze sledovat vývoj, kterej se obloukem vrací k nějakému prehistorickému řešení, je to prostě zajímavý…

        0 0
        • novas752  

          Tak tohle se ale týká pouze celoodpružených kol a řeší se to téměř výhradně na vyšších zdvizích – DH, enduro. Na XC pevňáku všichni tajně chtějí Hydru nebo Onyx. :-)

          0 0
        • krabica  

          Dost to záleží na preferencích, chodu zadní stavby… Někdy se hodí jedno, jindy zas to druhé. Na univerzální bike nejlépe náby od Onyxu a k tomu stavitelný Ochain. :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.