Nehoda na silničce - několik postřehů

249 nepřečtených
  • Pepa81

    Ahoj, rád bych s Vámi sdílel několik postřehů z mojí včerejší nehody na silničce, kdy mě na rovné silnici zezadu nabralo auto (bylo to docela překvapení – jedu po rovné cestě, najednou rána a letím vzduchem). Odnesly to obě zlomené kosti v levém zápěstí a vypadá to na operaci:

    1. Přilba – Přilba je naprostý základ a bez ní bych na kolo nesedl ani na polní cestě. Myslím že to tak máme všichni. Nicméně první otázka od operátorky na lince záchranné služby byl právě dotaz, zda jsem měl přilbu. Jinak by snad zavěsila :-)
    2. Alkohol – Nadýchal jsem 0,0 . Nicméně i když jsem byl v této situaci naprosto jednoznačně poškozeným a měl bych předtím malé pivko (což jsem v minulosti čas od času dělával), tak by se vše naprosto obrátilo. Fakt si rozmyslete, jestli před vyjížďkou / v průběhu vyjížďky pít alkohol…
    3. Zařízení s detekcí nehody (hodinky, mobil, počítač) – měl jsem na sobě hodinky Garmin Fenix 7X PRO a detekce nehod zafungovala naprosto bezchybně – manželka obdržela sms ohledně nehody a mé přesné polohy a následně i moje potvrzení že jsem „vpořádku“. Vážně výborná věc a moc doporučuji. Naproti tomu telefon Samsung nenahlásil nic (asi proto, že je přeci jen v zadní kapse lépe chráněný)
    4. Osvětlení – na silničcce mám VŽDY zapnutou zadní blikačku (radar Garmin), ale i přední blikačku s módem denního blikání (Lezyne). Mně to tentokrát bylo k ničemu ale opravdu je důležité být viděn zezadu i zepředu a to i za slunného dne
    5. Kvalitní výbava – Ačkoliv jsem sedřený ze všech stran, hodně toho zachytil dres od Kalase, helma MET a tretry Shimano XC7
    6. Nabitý mobil – mám starší mobil s horší baterkou. Ve chvíli nehody jsem měl okolo 20%, což se ukázalo zoufale málo – telefonáty ze záchranky, od Policie, od manželky… V nemocnici jsem strávil skoro 3 hodiny a docela jsem měl strach že telefon lehne.
    7. Všem a všude stačila elektronická občanka v mobilu. Nicméně kdyby se mobil poškodil, tak by nebylo co ukazovat :-)

    Toť mé postřehy, třeba to někomu pomůže. Přeji mnoho šťastných a bezpečných kilometrů !

    36 0
    • firon  

      Blahopřeji k přežití nehody. Vzhledem k českým řidičům bych s trochou nadsázky zařadil další bod:

      8. koupě MTB nebo gravelu a přesun do lesa a na polní cesty. I když i tady narazíte na blbečky na čtyřkolkách.

      8 4
    • jonti  

      Mě by nejvíc zajímalo na jakém místě a proč tě přehlédl? Nevidět cyklistu se zadním světlem je zvláštní. I když někdo to klidně pošle i do stojícího autobusu.

      Přeji rychlé uzdravení.

      0 0
      • esmo  

        Slunce v očích, koukání do telefonu … takových důvodů by se bohužel našlo :(

        0 0
      • Pepa81  

        Mnichovo Hradiště náměstí- rovná cesta. Mně tvrdil že mě viděl, proti jelo auto a myslel si že se při předjíždění vejde. Policistům tvrdil, že mě prehledl

        1 0
        • esmo  

          Slušný hovado…

          5 0
        • donMilan  

          náhrada škody na kole a na zdraví ?

          0 0
          • Pepa81  

            Upřímně jsem ještě neřešil, vrátil jsem se z nemocnice v 19 hod. Ale pozvou si mě policajti na výslech, takže to určitě budeme řešit. Kolo má kupodivu jen 3 oděrky (sedlo, ramínko prehazovacky, omotavky beranu), jinak vypadá dobře, až se divím. Spíš to odnesl dres a hodinky

            0 0
            • Vrci  

              Zkontroluj nebo nech zkontrolovat zadní výplet a nezapomeň, že životnost helmy je jeden pád. Koukni na odřeniny na brýlích a pokud jsi šel na zápěstí, tak koukni i na rukavice.

              Co se týče bolestného máš nárok jak že své úrazové pojistky, tak z jeho povinného.

              Až budeš u policie, nezapomeň, že jsi v pozici svědek/poškozený a narozdíl od pachatele se na Tebe pohlíží hůře v případě změn a úprav výpovědi. Pouze obviněný může v rámci obhajoby lhát.

              13 0
          • rasto  

            sepiš VEŠKEROU škodu. dodřené tretry, potrhané kalhoty, ponožky, dres, rukavice. pžípadně hazka, sedlo, omotávky, berany. určitě budeš mít ze zadního 8. (opravitelnou?). nemáš hnutý/ prasklý rám?

            veškerá škoda bude hrazena z povinného ručení viníka.

            měl bys dostat 100% náhrady nových součástek. žádná amortizace se nekoná (na to je ústavní nález). jestli se bude pojišťovna viníka cukat, určitě si sežeň právníka (vymáhání škody při nehodách).

            určitě Ti z ručení bude sanováno i bolestné. už jen kvůli tomu bych si vzal právníka – vymůže Ti více, než kdybys jednal na vlastní pěst. je placený z povinného ručení. neměj žádné výčitky vůči pojišťovně, oni taky nemají, když se Tě budou snažit odrbat.

            přeji Ti brzké uzdravení! na kolo nezanevři, šlo o náhodný exces.

            25 0
          • KoudakT  

            POVko.

            0 0
        • plzakj  

          1.5m…

          0 0
        • milan.v  

          Takže kecy…

          0 0
      • Breakpain  

        Stal jsem na STOPce v aute. Najednou rana a nabouralo me jine auto. Vysvetleni “ja se omlouvam, psal jsem smsky” ;)

        0 0
        • Donuts  

          Stojím v křižovatce a čekám na odbočení do leva, najednou stojím o par metrů dál. Z Transita vyleze chlap a říká „Ty vole, takhle naložený to auto vůbec nebrzdí.“ Vezl skoro celou paletu cementu.

          11 0
          • Eastwood  

            :DD to je jak z filmu

            1 0
          • MatS  

            Stojím v autě na křižovatce, i když je zelená, tak to stojí páč fronta aut a najednou rána zezadu. Vystoupil mladej floutek a řve na mně, že proč nejedu, když mám zelenou. Málem dostal do tlamy.

            Nakonec se zjistilo, že neměl zaplacené povinné ručení a měl tak ještě opletačky s policií.

            2 0
            • kejda  

              Jedu si takhle ve škodovce v levém, pomaličku, dva pruhy, a najednou pravý pruh zpomaluje a mezi auty kličkuje chlap, do sekundy jsem ho měl skoro na kapotě, pak přes levý blatník, vznesl se a dopadl těsně před autobus ČSAD…(ne*gr plachtil 4 patra) :).

              Nakonec utekl ze špitálu a zmizel někde na východě. Ani jsem ho nemusel žalovat, měl jsem akorát ohnuté zrcátko.

              Trauma? Absolutně žádné…

              0 2
            • Kouba_2005  

              Přijíždím ke křižovatce, kde zrovna na semaforu skáče zelená, tak tedy nebrzdím s tím, že tu stojící frontu plynule dojedu. Nějakej zaprděnej strejde předemnou stále ne a ne se rozjet … a najednou rána. No … vystoupil jsem, řvu na něj proč nejede …a málem jsem dostal ještě do tlamy :-D

              3 1
        • rasto  

          brácha měl kámoše na praze 4, na dopravním inspektorátu. stojí borec v koloně na Letné. najednou to do něj zezadu napere frajer. borec vystoupí, jde za nedobržděncem. ten: „proč jste couval, nabořil jste mi předek“. přivolaní policajti nepořešili, tvrzení proti tvrzení.

          vozím v autě raději kameru. přední stačí i na tyto případy.

          2 0
      • mr.nikdo  

        Po tom, co auto jelo za mnou asi 700 m, jsem odbocoval vlevo. Stal jsem u středové čáry a pouštěl jsem proti jedoucí auta.

        To auto za mnou stalo dost dlouho. Ale 92 let, noha na spojce, zařazeny kvalt… Zničeho nic plný plyn, pan se rozjel a nabral mne. Seskocil jsem z kola a borec měl plný plyn a spojku.

        Když vylezl, tak měl 2 berle a sotva o nich stál.

        0 1
    • Smejči  

      Nemusí být ani auto. Minulý týden – chodec jdoucí po krajnici vpravo. Jedu 50km/h, naštěstí mám ruce v dobré pozici, prsty na brzdách. Vidím ho ze zatáčky 20m dopředu, jedu do prostředka silnice, abych ho objel, on se nerozhlídl a začal rychle přecházet na druhou stranu, strhávám do doleva ke krajnici a zároveň křičím „***** stůj, stůj, stůj“ a brzdím. No týpek to stihl doběhnout ke krajnici, kde to do něj narvu. Naštěstí už jsem to dost zbrzdil, ale stejně jsem ho srazil. Jemu se nic krom lehké odřeniny nic nestalo, mě taky ne a pak se znovu narodil, když jsem okoukl kolo a tomu se zázrakem taky nic nestalo. Takže v 5 vteřinách jsem mu brutálně vynadal, pak ještě poskytl první pomoc a doprovodil ho roztřeseného domů, bo bydlel nedalo.

      4 0
      • Singlespeed  

        Klasická špatná předvídavost. V podobných případech okamžitě snižuji rychlost a předpokládám, že tam ten tupan vleze.

        9 5
        • LM  

          Já jsem jednou hodil pěknou tlamu, když mi při odbočování zkřížil cestu neosvětlený cyklista, který byl, když jsem se rozhlížel, zrovna „schovanej“ ve stínu stromu u pouliční lampy. Rozhlídnu se, nikde nic, tak jsem si najel do protisměru a prudce zahnul doprava a najednou mi tam zprava něco vjelo :-/

          0 0
        • becis  

          To bych víc brzdil než se projel na kole :)

          0 0
        • Smejči  

          To je blbost. Kdyz cloveka objizdis ve vzdalenosti 3m, tak to staci. Proste se nerozhledl.

          3 2
      • UHU  

        to máš štěstí na takového chodce…

        0 0
      • Melvin  

        Já nedávno jel po cyklostezce (respektive cestě v obytné zóně) a předjíždím babu na koloběžce. Jak kdybych něco tušil, tak jsem ji schválně objížděl s co největším odstupem a ještě jsem raději trochu přibrzdil. A jak už jsem byl skoro vedle ní, tak to najednou strhla doleva a narazila do mě z boku. Vůbec se neohlédla, neukázala, že bude odbočovat. Na uších obrovské sluchátka a k tomu kapuci na hlavě. Naštěstí jsem to v pohodě ustál a ani nespadl na rozdíl od ní. Naštěstí se jí nic nestalo, ale snad si alespoň odnesla poučení.

        6 0
        • va-bo  

          Kdo taky mohl tušit, že tam pojedeš na kole :-)

          3 0
        • Kouba_2005  

          Ještě že seš tak prosíravej! :-)

          3 0
        • Ynzha  

          bych jí ty sluchátka narval do huby na štorc. Absolutně nechápu lidi, co se při pohybu venku dobrovolně připraví o jeden z nejdůležitějších smyslů pro přežití.

          10 1
        • dědek mohy  

          Kdybys nepřibrzdil, tak bys byl dávno před ní ;)

          1 2
          • Melvin  

            Kdybych jel rychleji, tak by zase třeba zatočila dříve a naopak bych to do ní napálil já. Prostě na kdyby se nehraje.

            1 0
          • cibi  

            oprava překlepu- přez ní.

            0 0
        • Esi  

          Ja jsem takhle jel po cyklostezce za bruslařkou se sluchátkách asi 100m ani zvonek nepomohl, kdyz jsem si načetl její krok tak jsem vyrazil ona zavrávorala a udělala krok na druhou stranu, uhnul jsem az na trávu ale i tak myslim ze tu kérku od roztočeného Kratose mela na te noze asi dlouho, ony jsme to ustáli a kromě spáleniny od moji přední gumy se nic nestalo. Zastavil jsem jestli je v pohodě, byla to docela sympatická holčina, omlouvala se a konstatovala ze ta kerka ji bude připomínat ze je kráva a staci ji jen jedno sluchátko :-) byl to docela slušný šlic

          0 0
          • kejda  

            Tvl to je příběh. Nakonec ten šlic, úplně jsem se zpotil při té představě :)) spálenina od gumy :)

            0 0
            • Esi  

              Jo spálenina od gumy to je děs :-)

              Nejhorší na tom je že jsem si to nevymyslel :-)

              0 0
              • plzakj  

                Od gumy? Ja mam na lejtku vypaleny trojuhelnicky od shimano koutouce, kterej byl po sjezdu hezky ohratej a po poletu pres riditka se mi hezky obtiskl. Ale od gumy? To jsi ji mejak opakovane třel? :)

                0 0
                • Esi  

                  Proste to roztočené přední kolo boční figury ji škrtlo o lýtko z boku, asi jsme se v ten okamžik pohybovali stejnou dopřednou rychlostí, jak udělala ten krok směrem ke mě tak jsem samozřejmě brzdil. Nejak tak to podivné vyšlo

                  0 0
                • Hagner  

                  Ta guma přece nemusí být horká :-D Bohatě stačí to tření gumy o kůži ;-) Mám na ruce jizvu už padesát let od stejnýho spálení, ikdyž spálení je možná trochu zavádějící termín, asi spíš obroušení, ale vždycky se říkalo, „spálení od gumy“ ;-)

                  2 0
    • Flip1111  

      Přeju rychle uzdravení a hlavně bez následků. Ignorantovi co tě srazil přeju pořádný flastr a papíry dlouho v čistírně, protože srazit cyklistu když vidím že mám protisměr a poslat to tam je nějvětší prasárna co může být. Já byl na silnici sražen 2× vždy nedání přednosti od řidiče a vždy ve městě.

      Potvrzuju tu přilbu, je to spolu s alkoholem první otázka, i když hlava není vůbec zasažena.

      Jinak hezky sepsáno, ono je to hlavně o štěstí, nobo neštěstí jak ta nehoda proběhne, ale i zdánlivé drobnosti mohou pomoci.

      Možná jednu věc bych doplnil, a to je šok po nehodě. Pokud je to taková vážná nehoda a člověk byl třeba i bezvědomí, i jednoduché věci, jako zavolat si záchranku jsou v šoku složité. Třeba mě trvalo snad minuty než jsem odemknul telefon :)

      7 0
    • hatchet  

      Z těchto důvodů jsem na silnici přestal jezdit a už jen na mtb do lesa.

      Na silnici jsem vyrostl, silnici miluju, ale poslední roky jsem se vracel víc vystresovany provozem než spokojený ze super švihu. A to mi za to nestojí. Ať jsi brzy fit.

      5 1
      • Pepa81  

        Moc děkuji za prani a mám to stejně- ackoli silnicku miluji tak s ní končím

        1 0
        • Hagner  

          V lese tě sejme jelen ;-) Si nevybereš :-D

          1 0
        • ladys  

          To jsou takové prvotní úvahy. Na biku stejně budeš muset po silnici a riziko úrazu je podstatně vyšší. To by člověk nemohl vylézt z baráku.

          9 0
          • LM  

            Ale prd. Na biku jedu nejkratší cestou k lesu nebo poli a ještě různejma „terén zkratkama“. A riziko úrazu v terénu závisí jen na mém odhadu a skillu. Tam jsem ještě nikdy nehodil tlamu z cizího zavinění :-)

            1 0
            • mart910  

              jojo staci blby klacek co se blbe namota do predniho kola a mas o srandu vystarano, viz. nedavny prispevek v galerii :)

              4 0
            • ladys  

              Ne každý má vhodný terén za barákem, spíš to tak většina nemá. Dost lidí je i v tom terénu zmrzačeno kamarády… Skill končí, když se štěstí unaví..

              1 0
              • Lišák  

                Nechceš snad říct, že na silnici v provozu je cyklista ve větším bezpečí, než v terénu? Že ne?

                1 0
                • orm  

                  Tak zalezi v jakem terenu, ne? V lese na lesnich pesinkach nebo lesnich asfaltkach asi ne, ale silnice vs. bikepark, tak tam bych si uz nebyl tak jisty. Ja rozhodne znam vice lidi, kteri se zranili v terenu nez na silnici.

                  2 0
                  • Lišák  

                    V b-p si o tom, co si dovolíš, a jestli ti to za to stojí, rozhoduješ sám. Na silnici za tebe často rozhodnou jiní.

                    1 0
                    • orm  

                      I na silnici rozhodujes podle toho kam jedes, jakou komunikaci pouzijes. Kdyz jezdis casto ve svem okoli, tak uz vis, kde jezdi vice aut na kterych komunikacich a ve ktery cas a takovym cestam se vyhnes. Tak to mam treba na Slovensku, kde tu silnici pouzit musim a kde je to mnohem vetsi peklo nez v Brne. Za roky jezdeni vim, kterym cestam se vyhnout, ikdyz se to na mape zda byt cesta xte tridy.

                      0 0
                      • Lišák  

                        Já už silničku v podstatě vymazal ze seznamu používaných kol. Loni 96 km. :-)

                        Letos zatím 0 a nemám pocit, že o něco přicházím. Na bajku se snažím vypadnout z asfaltu, jak to nejdřív jde. Dneska jsem jel dojezd Happy Hillu ke Svitavě a pak jsem se chtěl dostat zpátky na Vranov. Ten zhruba kilák po silnici Blansko – Lipůvka, než jsem zahnul na výjezd kolem Hraničního potoka, byl pro mě stres, jak prase! Ten dojezd k řece budu jezdit jen pokud budu dál pokračovat do Adeca.

                        0 0
                        • Esi  

                          Ja uz mam silničku jen upnutou v trenažeru, ani na ni nemam obuté přední kolo, je to 30 let stará zakázková ocel od Bareše, nejel jsem na ni venku tak 15 let minimálně :-)

                          0 0
                        • gerrard  

                          Tvl ty najedeš na silnici Blansko – Lipůvka a děláš z toho závěry. To je silnice kam nechceš najíždět. :) Existuje hromada cest, kde je to OK, tak proč zrovna tam.

                          1 0
                • jIrI___  

                  Před mnoha a mnoha lety pro mě byla představa pádu a zranění někde uprostřed lesů důvodem, proč jsem začal preferovat silnice. A zůstalo mi tak doteď, jsem zcela přesvědčený o tom, že na vedlejších silnicích, polňačkách apod. je jízda bezpečnější než jízda v terénu. Samozřejmě pokud se někdo na kole začne motat po silnicích 1. třídy, v okolí průmyslových zón při střídání směn apod., tak se poměr rizikovosti obrací :)

                  5 5
                  • J1RKA  

                    pochopil jsem to tak, ze Gravel vyzene lidi ze silnice

                    0 0
                  • ladys  

                    Nechápu ty mínusy, je to prostě fakt. Jezdím dost místy, kde týden nikdo neprojde a místy není ani signál.

                    0 1
                • ladys  

                  Když jsem se rozbil na silnici, tak to bylo na biku… Přemýšlet o tom, že tě někdo srazí na silnici, to nemůžeš sednout ani do auta. Musíš věřit ostatním, že nepřejedou do protisměru.

                  0 0
          • Breakpain  

            X let uz jedu v rezimu

            • silnicka bez brzd na valcich s prezutyma trenazerovyma plastema
            • EN \ DH transportuju autem az k lesu a tam se dojebu vlastni vinou pouze

            Trochu smutny, ale jezdeni po silnici mi nechybi, uz nemam moral nato cekat, kdy me nekdo tukne po Praze.

            A venovat tomu hodku, abych se vymotal z Prahy a zase se vratil me taky prestalo bavit.

            1 3
            • DDDD  

              Nesmíš bydlet v centru. Mě dobře vybraná silniční trasa přijde ok.

              0 0
              • Breakpain  

                Bydlím na okraji ;-) ale i tak je ten provoz hustý na moje poměry až moc ;) … V centru bych bydlet nedokázal, to není pro mě.

                Dočasně jsem teď bydlel uvnitř Prahy a málem mě kleplo, jak je to zasekaný a člověka to omezuje … ale ano, kolega je v práci za 10 minut, já do práce jedu 1h …

                0 0
                • vaclaw  

                  Ono na výezdech z Prahy je to ve špatný časy spíš horší nez v tom centru, tam ty auta aspoň jezdí pomalu.

                  0 0
      • Melvin  

        Tak si kup gravel.

        2 0
    • Cabasekxxx  

      Tak hlavně ať se dáš co nejdřív do cajku a jsi zpět v sedle. Jinak neboj, slečna ze záchranky by nezavěsila :-) Je to informativní otázka, pro posádku auta aby věděla co může čekat, případně pro další postup ve vyšetřeních během a po převozu. Ptají se prostě automaticky i když třeba voláš sám jako poškozený. Je to najetej postup a oni jedou podle něj :-)

      6 0
    • mr.nikdo  

      Letos pozoruji jeden nešvar.

      Auto predjizdi, na úrovni cyklisty si všimne, že je 50 cm od něj. Tak se lekne a udělá vlnu, aby měl 1,5 m. A zadek se co? Přiblíží cyklistovi.

      0 6
      • Kouba_2005  

        Ale no tak, cos měl z fyziky? Ano, jsou auta (i autobusy), která mají řiditelnou zadní nápravu a tím pádem vybočují, ale těch potkáváš možná tak promile z celkového počtu. Aby se k tobě zadek kolem projíždějícího auta přiblížil, tak by musel driftovat.

        4 0
      • liborg1982  

        To musí být hoooodně dlouhý zadek.

        1 0
    • brizak  

      Za mě je radar jednoduše vyhazování peněz. Naopak tu helmu tesat do kamene. Minulý léto jsem to rozhodil na přejezdu. Bylo po dešti, jel jsem cca 40, hlídal si, abych jel kolmo na koleje a najednou jsem letěl vzduchem. Skončil jsem teda jen pomlácenej a odřenej, byť jsem překlouzal protisměrem do protějšího pangejtu. Naštěstí nic proti nejelo. Ale první dopad byl na levý rameno, hlava pokračovala dál a zastavila jí silnice. Když jsem slyšel ten zvuk, co udělala helma, tak se mi, při představě, co by to udělalo s nekrytou hlavou, regulérně zvednul žaludek. Každopádně přeju rychlé zotavení.

      3 9
      • ladys  

        Radar je na silnici top věc, kdo si myslí něco jiného, neváží si vlastního života… I báby to vozí na nákup.

        13 8
        • kejda  

          A sakra. Která babka třeba ze Strážnice ho má na kole, se kterým jezdí už 50 let do práce dříve a dnes v důchodu na nákup?

          0 0
          • ladys  

            Každá bába nejezdí na 50 let starém kole. A vůbec nic to nemá společné s tím, že používají radar přidělaný vzadu na košíku. Tak si dej pivko a buď v klidu.

            0 6
        • Melvin  

          Radar bohužel nevyřeší, že za volantem sedí debil. V čem ti pomůže, že ty o něm víš, on tě vidí, ale pak tě stejně vezme na kreditku. Další věc, se kterou se často setkávám, kterou radar nevyřeší je jízda v protisměru. Jedeš po úzké cestě a najednou týpek v protisměru začne předjíždět traktor či kamion a zabere celý tvůj pruh. Vždyť i autor měl radar a bylo mu to prd platné. Samozřejmě je to lepší než nic a další krok k tomu být vidět.

          6 0
          • Kurt  

            Ale to přece od radaru nikdo nečeká.

            1 0
            • Melvin  

              Jasně jen mě občas připadá, že to lidi berou jako záruku bezpečí. Ti řidiči tě většinou vidí, ale prostě cyklistu ignorují. To samé, když člověk jede na kruháči. Taky mu tam běžně vletí auto protože si myslí že to stihne a když mu to nevyjde, tak co, mu se nic nestane. To samé křižovatky.

              2 0
              • Kurt  

                Jasně, najdou se i ti, kteří si myslí, že se jim nemůže nic stát, když mají helmu. Ale rozumnému je naprosto jasné, že ani helma ani radar nezaručují nesmrtelnost. Jinak s tím, co píšeš, souhlasím, snad s dodatkem, že ta cesta nemusí být ani úzká, ale stačí spěchající trotl v zatáčce.

                2 0
                • psbiker  

                  To jsou takové kouzelné zaječí pacičky, které uživatelům pomůžou k lepší pohodě, pocitu sucha a bezpečí :)

                  1 0
          • HonzaRez  

            Ještě lepší jsou dva žvatlající borci (nebo děti) na úzké cyklostezce, kteří jedouce vedle sebe najedou do nepřehledné zatáčky…

            2 0
          • ladys  

            99% debilů pochopí, že se něco děje. Když tam začne něco blikat. Do zatáčky nebo sjezdu najedu tak, aby mne nemohl předjet. Co se týká lidí v protisměru, tak mám vepředu blikačku na záblesky. Není to žádná vypalovačka, ale jsem vidět. Věc s kterou se často setkáváš, se nesetkávám vůbec. Na okreskách je vidět, že řidiči na to reagují, pokud si řežou zatáčku.

            1 7
            • ladys  

              Tak koukám, že z jednoho procenta je již hlásíte :)

              1 0
          • daymaker  

            Třeba k tomu, že když vidím, že není podmínka pro bezpečné předjetí, tak najedu doprostřed a donutím auto zpomalit. Ano, dost často se může ****** a troubí, což mě ale nechává klidným. Jakmile se protisměr uvolní, spořádaně uhnu. Tento manévr je samozřejmě nutno provádět s rozvahou, dostatečným předstihem a bleskovým zhodnocením situace. :.-) Protože pokud člověk uhne ještě více ke krajnici, nebo za ní, tak o to více ho auto oprasí. Bohužel. Tohle nemusím dělat například v Rakousku, Mallorce. Italové pod úrovni Bolzana jsou stejní kokoti jako Češi. A dále to nedoporučuji v Polsku. Jetá audina se ze 170 na okresce bez krajnic zpomaluje blbě. :-)

            7 1
            • Mikikuba  

              Presne!

              0 0
            • J1RKA  

              takova tatra nalozena mokrym piskem, idealni souper :DDD

              1 1
            • ladys  

              Asi tak.

              Letos mě dva rakušáci docela ohrozili, to se mi tam stalo poprvé. Osobně mám i u nás těch incidentů málo i v Polsku jsem jel a bylo to v pohodě.

              0 0
            • Hagner  

              Protože nad úrovní Bolzana nejsou Italové :-D

              4 1
            • e.n.turista  

              trošku mu to připomíná vtip se šneky a přecházením silnice končící hláškou: „hm… velorex to už jsem dlouho neviděl“ pač je jen otázka času, kdy tenhle manévr uděláš někomu, kdo to prostě neubrzdí a pak bude jen otázka jestli ten dotyčný bude mít v autě kameru nebo ne.

              1 1
              • ladys  

                Buď jsi příspěvek nečetl nebo u toho moc nemyslel.

                1 0
                • J1RKA  

                  spocitej si, kolik metru ujede auto pri 90km/h a pak si dosad, jak dlouho ta cela akce trva < od bleskoveho zhodnoceni >

                  0 1
                • e.n.turista  

                  pokud to dělá v předstihu a to jako fakt v předstihu, pak není důvod troubit, pokud to dělá tak, že řidič troubí, tak ho minimálně nutí intenzivně brzdit, když započtu, kolik lidí vidím, jak řídí s mobilem na volantu a čumí víc do mastnýho displeje než na cestu, tak statisticky vychází, že nehoda je při takového cyklistickém chování jen otázkou času.

                  A pokud bude kamerový záznam, kde cyklista provede tohle a nebude vidět ten mobil, tak dle zákona č.361/2000 sb

                  paragrafu 4 – povinnosti účasntíka provozu na pozemních komunikacích

                  Účastník silničního provozu je povinen:

                  písmeno c): chovat se ohleduplně a ukázněně tak, aby neohrozil život, zdraví nebo majetek jiných osob a aby neohrozil bezpečnost nebo plynulost provozu.

                  paragrafu 19 – jízda v jízdních pruzích

                  odstavec 1: Řidič (tedy i cyklista) nesmí ohrozit ani omezit jiného řidiče náhlou změnou směru jízdy nebo náhlým vjetím do jízdního pruhu.

                  dochází k situaci, kdy si cyklista koleduje krom o nehodu i o právní a finanční problém

                  0 1
                  • daymaker  

                    Zkusím znovu. S dostatečným předstihem. :-) Radar pípne, vidím situaci přede mnou, cítím problém, najedu po ohlédnutí lehce do pruhu. Auto musí zpomalit, což v ČR znamená většinou konec světa. Když mám zařazeno za 5, kvůli idiotovi na kole musím podřadit, ztráta 5s života. Proto troubí, ne proto, že bych jim tam vletěl na poslední chvíli. .-) Pak hned uhnu. Český řidič nemá prostě v krvi to, že za cyklistou v klidu zpomalí a pak ho objede šířkou celého protisměrného pruhu. Na 1,5m prdí pes. Ročně cca 10 000 km silnice, zatím mi to funguje. Ťuk ťuk. EDIT : Samozřejmě tohle nedělám na silnicích 1. třídy, v hustém provozu atd. Takovým místům se snažím vyhýbat a když už, tak s respektem vymetám krajnici.

                    2 0
                    • e.n.turista  

                      co bereš jako dostatečný předstih? dokážeš to pojmenovat způsobem třeba jakým fungují značky bezpečného odstupu malované v Rakousku na dálnicích? Pokud po někom třeba tímto manévrem chceš, aby za 5 s včetně reakční doby snížil rychlost z 80–90km/h na 20–30 km/h, tak v takovém počínání nic rozumného nevidím.

                      A pokud ten za tebou zrovna bude veteránista, tak to bude něco na hranici zázraku, pokud to ubrzdí. A že v tomhle počasí se ty veterány venku příjemně množí.

                      0 2
                      • Esi  

                        I ten veteránista uz by měl v té době dávno brzdit minimálně motorem, protože vidí cyklistu a protijedoucí auto v takovém postavení že by cyklistu míjel v době kdy bude na úrovni toho auta. Kdyz neni řidič hovado tak stačí dát nohu z plynu na tech 100m co toho cyklistu i protijedoucí auto musí vidět by měl být schopen vyhodnotit jestli při stávající rychlosti může cyklistu předjet a nebo je třeba upravit rychlost aby nedošlo ke kolizní situaci. Pokud toho není schopen tak nemá na silnici co pohledávat

                        0 0
                        • J1RKA  

                          tj ale vec autoskoly, kdyz papiry da kazdymu kdo udrzi aspon moc

                          edit: druha vazna nehoda jeste docist posledni odstavec, jel jsem kolem kdyz seto stalo, to fakt nechces videt cloveka napul

                          0 0
                      • daymaker  

                        My dva se budeme zbytečně točit v kruhu. .-) Každý ať si jezdí dle svého, buďme k sobě friendly a vraťme se domů vždy OK. Fajn den

                        1 0
      • Espen  

        Tak to se pleteš. Radar je nejlepší věc co můžeš pořídit. Díky němu mám daleko větší přehled. Víš o autě za sebou, když vidíš auto naproti, dokážeš i odhadnout, jestli se budou míjet na tvé úrovni a uhnout ke kraji.

        12 2
        • Esi  

          Nebo najet na střed aby se na tvé úrovni míjet nemohli

          2 1
          • Espen  

            To ve městě dělám. Na okresce, kde jedou auta rychleji, to neriskuji, abych najizdel na střed :-).

            1 1
          • BikerM  

            Tohle me uz mockrat taky napadlo, ale nemam na to odvahu. Dnes me predjizdela dve auta v zavesu, prvni nevim zda blikalo, ale uhlo ode me dostatecne daleko, vsak sirka silnice a prehlednost to i umoznovala.. Ovsem v druhem ridic neotocil volantem ani o pid a projel sakra blizko a ve slusne rychlosti. Predstava, ze vjedu do stredu, abych auto zablokoval a zaroven trefim na takoveho ****** jako dnes, ktery sedel v druhem aute za volantem.. nemam na to odvahu. Ja uhybam nejblize k pangejtu, co asfalt dovoli. Za me je radar skvela vec a na silnicku a gravela uz bez nej nevyjizdim.

            1 0
            • ladys  

              Také jsem se snažil uhýbat, ale je to chyba. Chráníš sebe i ostatní. Traktor taky nejede příkopem.

              2 2
              • Melvin  

                Já naopak, když vidím, že za mnou jede auto, tak nemám problém uhnout, když je místo a na krajnici není tam bordel. Na úzké cestě, když za mnou jede kamion a je zrovna třeba autobusová zastávka, tak tam zajedu přibrzdím a ukážu mu ať jede. Často pak i poděkují. To najíždění na střed akorát tak řidiče nasere a spíš budou na cyklisty nadávat. Ale každý na to má jiný úhel pohledu.

                5 1
                • psbiker  

                  Tak snaha by měla být nepřekážet, ale i vyhnout se nebezpečným situacím. Předjíždějící řidič počká, buď to pochopí nebo ne, to je zcela vedlejší.

                  0 0
                • Esi  

                  Najíždět trochu na střed pruhu má smysl když jede auto proti aby se auto za tebou nesnažilo tě oprasit na kreditku. Jinak samozřejmě uhýbám ať nepřekážím

                  8 0
                • ladys  

                  To se bavíme o úplně jiných situacích.

                  0 0
            • Jenda  

              zrovna jsem dneska nad tím přemýšlel – předjížděla mě 3 auta za sebou a sice všechna s rozumným odstupem ale před zatáčkou – první dvě v pohodě, ta měla času a místa dost, to třetí ale jelo na autopilota za nima, přece když dvě předjedou, já nebudu čekat, ale ten už mě předjížděl tak, že kdyby něco jelo v proti, tak tam nevidí a nevejdem se :-/

              0 0
              • Esi  

                Vejdete, auto na silnici a ty do škarpy. Me takhle před zatáčkou předjížděl kloubový ikarus, bude to hezkých 30 let, aby si někdo nemyslel ze je to fenomén posledni doby. Škarpa nebyla moc měkká tak ze jsem to nějakym zázrakem ustál, měl jsem celý levý rukáv černý od boku toho autobusu jak se o mě otřel. Normálně se na ferovku zařadil o 2m dřív než byl predemnou.

                2 0
                • yetti  

                  To se mi před lety stalo i s obyčejným linkovým autobudem. Až mě tehdy překvapilo jak něžně mě do toho pangejtu poslal. Ramenem jsem mu utřel tak dva metry boku včetně zadních dveří. Naštěstí tam nebyl žádný patník, nebo jiná překážka, jen jsem na silničce zahučel do škarpy a po pár metrech zastavil. Na další zastávce jsem ho dojel akorát, když chtěl odjet ze zestávky. Řval jsem na něj a kopal mu do dveří, ale nevylezl a odjel.

                  1 0
          • J1RKA  

            asi bych nato nemel koule

            0 0
          • jIrI___  

            Ideální je to zvláště v letních vedrech, když cyklista chce dostat osvěžující sprchu ze stěračů.

            0 2
            • J1RKA  

              prosimte, na jakou vzdalenost to chytne motorku, spis nekde v zatackach, dik

              0 0
              • jIrI___  

                Přibližující se objekt radar registruje ve chvíli, kdy jde vidět. Takže v ostrých zatáčkách to může být třeba 10 m, na rovině 200 m. V obou případech motorku dříve uslyšíš. To je obecně problém radaru, na zatáčkovitém úseku je jeho funkčnost značně omezena. Najdi si vlákno přímo k radaru, je to tam všechno rozpitvané do detailu.

                1 1
                • J1RKA  

                  uplne vpoho, tohle mi naprosto staci.

                  0 0
                  • TJiri  

                    Radar „vidí“ věci, které se k němu přibližují. Vidí i „skrz“ stromy, keře. V zatáčce je „problém“ s tím, že auto jeden jinam – ne k radaru. Ale v realitě toto problém opravdu není.

                    0 0
      • orm  

        Jak psali ostatni, tak radar je dobra vec, ikdyz treba auto slysis drive nez ho detekuje radar. Radar ti ale ukaze kolik aut za tebou je a jak rychle se priblizuji. Spolehat se jen na radar je blbost, ale jako pomocnik je to super. Samozrejme pokud do tebe napali ridic ze zadu, tak ti nepomuze nic.

        2 0
        • skaj  

          Ja jsem teda nevykonny salat, ale rekl bych, ze ve vetsine pripadu, kvuli svoji rychlosti a aero hluku, auto mnohem drive vidim na radaru nez slysim za sebou. IMHO to bude urcite 90:10 ve prospech radaru, spis vic.

          3 1
          • LM  

            Tohle na řemíncích přilby trochu pomáhá proti hluku proudícího vzduchu kolem uší ;-).

            Hledej na Ali „Cycling wind noise reducer“.

            2 0
          • jIrI___  

            Záleží, jak rychle člověk jezdí :). Já jsem lemra, průměrnou rychlost mívám obvykle kolem 22 km/h, takže u mě je ten poměr opačný. V 80 % slyším auto dříve než ho zaregistruje radar. Dlouhodobým testováním jsem došel k tomu, že sluch mi přestává sloužit kolem 31 km/h, při těchto rychlostech už radar v rychlosti reakce vyhrává :)

            2 2
            • J1RKA  

              a to jezdis predpokladam prevazne sam

              0 0
              • jIrI___  

                Výhradně sám. Zastávám názor, že cyklistika je individuální sport.

                4 3
            • ladys  

              Nehraje v tom roli náhodou ještě vítr? Ten hodně zvyšuje aerodynamický hluk…

              1 1
      • becis  

        Tvrdit že je radar vyhazování peněz je nějvětší hloupost co jsem snad na BF slyšel a že už jich tu bylo spousta. S radarem mě objektivně auta objíždějí větším obloukem a více zpomalí. O tom že o těch autech vím mnohem dříve ani nemluvě, což mi dovoluje jet po prostředku silnice a nemusím brát štěrk u krajnice.

        Hovořím z čerstvé zkušenosti, jel jsem minulý pátek 200km a na posledních 50 km se mi radar vybil, což dělalo z konce vyjížďky oprvud nepříjemnou zkušenost.

        9 3
      • dědek mohy  

        Vutbec nechci rozporovat užitečnost přilby, ta je nesporná. Ale v mnoha případech, kdy se člověk praští přilbou o zem by to holou hlavou neudělal. V dávné minulosti, kdy se přilba nosila jen při hokeji, na kole měli borci max. čepičky ( a já šátek – nejsem Pantani =)), jsem padal hodně krát. A nikdy se nebouchl hlavou o zem. V současnosti padám minimálně, jsem jen cykloturista, ale přilbou štrejchnu o zem snad v půlce případů.

        Ono se tělo tak nějak umí chránit, ale ta přilba tu konturu hlavy o spoustu cm zvětší.

        Samozřejmě je spousta situací, kdy ta přilba opravdu pomůže, jen nějak podezřele často slýchám a vídám hlášku, že přilba někomu zachránila život

        1 14
        • peo  

          Pěkná blbost. Ono když člověk nemá přilbu, tak si při pádu rukama instinktivně chrání hlavu. Takže to odnese jiná část těla.

          Když přilbu má, tak se většinou rukama snaží zmírnit pád. Tyhle studie tady byly tak před 20 lety, kdy se vedly vášnivé debaty že místo přilby stačí čepička :-D

          1 1
          • J1RKA  

            Mel.jsem prilbu a i tak to odnesla jina cast tela, pac asi to tak je, ze chranis hlavu

            0 0
            • psbiker  

              Kdo nedokáže zcela automaticky při pádu rukama chránit hlavu, měl by volit jiné sporty, jenom přilba to samozřejmě nezachrání. Hlavně při kolizích s autem se na ni nedá ani v nejmenším spolehnout, je třeba především předejít srážce. Výrobce Giro: „Cyklisté by se však neměli spoléhat na cyklistické přilby, že jim poskytnou ochranu proti nárazům s osobními automobily, nákladními automobily nebo jinými velkými, těžkými a často rychlými silničními vozidly.“ „Nenavrhujeme helmy speciálně, abychom snížili šance nebo závažnost zranění, pokud nárazy zahrnují auto.“

              https://www.forbes.com/…-maker-giro/

              0 4
              • ladys  

                Kdo tohle napíše je dle mého názoru deb… Kdo nedokáže zcela automaticky při pádu rukama chránit hlavu, měl by volit jiné sporty.

                2 3
                • LM  

                  Neviděl bych to tak negativně. Dělal jsem bojové sporty, kde jsem se naučil bezpečně padat a na kole mi to pak hodně pomohlo omezit zranění :-)

                  1 0
                  • ladys  

                    Při pádu pustíš řídítka a skočíš z kola:) V 60km/h.

                    1 0
                • psbiker  

                  Když budeš padat jako pytel brambor, tak tě žádná přilba před zrakvením a recyklací neochrání, tak to myslím. Nakonec na bok jsem spadnul dost tvrdě na ledu několikrát, vždy to odnesla ruka, čepička netknutá :)

                  2 3
                  • ladys  

                    Asi hlavička ťuknutá vícekrát.

                    0 2
                    • psbiker  

                      Tohle do slušné diskuse nepatří. Nereaguji a ty se zařiď pro své dobro podobně.

                      2 0
                      • ladys  

                        Jezdi bez helmy, ale nikomu to nedoručuj. To že si neumíš srovnat priority a věříš blbostem je tvoje věc. Co asi napsat, když si někdo nechrání vlastní mozek. Reagovat na to co píšeš budu, aby si někdo nemyslel, že máš pravdu.

                        1 0
                  • Barak  

                    Jsou situace, kdy už dvě tři vteřiny předem víš, že držkopád jen neodvratný. Pak máš trochu čas, řešit dopad. Pak se stane, že vůbec nevíš, co se stalo a ležíš. Nemáš čas na nic. Když mě sejmulo auto, jel jsem 50 km/hod. a ani jsem před sebe instinktivně nestihl dát ruce. Ty tvoje moudra od klávesnice jsou akorát k pobavení

                    5 0
                    • psbiker  

                      Nojo musí mě sejmout auto, abych mohl psát ‚moudra‘. Na tohle nehodlám reagovat.

                      0 0
                      • Barak  

                        Nemusí tě sejmout auto. Stačí jakákoliv jiná situace, která způsobí, že náraz přijde téměř okamžitě a nemáš šanci cokoliv udělat.

                        1 0
                        • Esi  

                          Ono bohatě stačí když se v lese málo sehneš a chytíš větev, občas je to rána jako prase

                          3 0
                        • psbiker  

                          To už je lepší. Když vjedeš v rychlosti v zatáčce na led, je to okamžité, když se ti mechanicky zablokuje přední kolo, je to okamžité. Reakce je taky okamžitá a podvědomá, rozmýšlet ji znamená nakonec nestihnout nic udělat. Kdo to nezvládá, kolo nebude pro něho to pravé. Ovšem proti sejmutí autem v rychlosti neuděláš nic, ani tvoje ochranné prostředky většinou nepomůžou, nejsou na to stavěné. Může pomoct pouze štěstí, ale už se tu opakuju.

                          0 3
                          • Barak  

                            Reakce je podvědomá, ale musíš mít čas zareagovat. Když se ti zablokuje kolo a metr od tebe je strom, do kterého to napálíš za půl vteřiny, nestihneš dát před ksicht ani ruce. Pak se ti helma bude celkem hodit.

                            1 0
                            • psbiker  

                              No já jsem ani nesměřoval do stromu, ale spíš přes řídítka rovnou po hlavě do asfaltu. Kupodivu mi museli spravovat pouze ručičky, jak jsem to mohl stihnout?

                              0 0
                              • Esi  

                                Štěstí + pad přes řídítka patří k těm pomalejsim

                                0 0
                              • Barak  

                                Mel jsi kliku, ze byl cas zareagovat a stihl jsi tam podvedome strcit ruce. Ne vzdycky ten cas je, to se ti snazim vysvetlit.:-)

                                No nic, ten nazor o zbytecnosti helmy tady jedes roky. Uprimne ti preju, abys nebyl okolnostmi nucen ho prehodnotit.

                                2 0
                                • psbiker  

                                  „No nic, ten nazor o zbytecnosti helmy tady jedes roky.“ Takhle to asi vyznít nemělo, můj názor je, že se její efekt na základě některých nechvalně známých studií se špatnou metodikou přeceňuje. To pak vidíš článek, kde je fotka nějakého malého skočku v lese a pod ním rozbité zbytky přilby nebohého bikera – to někde opravdu před časem proběhlo. Ale jo, prý přilba za rok mohla zachránit 9 lidí. (‚24 cyklistů zahynulo vlastní blbostí bez toho zda měli přilbu nebo ne‘, Singlespeed dle Besipu). S tím bych souhlasil, že nějaké životy zachrání. Ale že je jízda na kole tak nebezpečná, že nemůžu bez ní jet ani pro rohlíky, s tím pochopitelně ne. Kdo jezdí tak, že pravidelně lítá do podrostu a tam dělá kotrmelce, ten si ochranné prostředky pochopitelně vezme. Tak jsi to doufám nemyslel, že říkám, že pro takové je přilba zbytečná? TdF se jezdí opřílbeně teprve od 2003 a za celou historii 4 úmrtí, z toho 2 havárie, kde by možná pomohla a možná vzhledem k rychlosti nárazu ne. Tož tak.

                                  0 1
                                  • Azmir  

                                    Většina lidí si helmou chrání to nejdůležitější, co mají. Ale je pravda, že u některých jedinců není co chránit a tam souhlasím, že takoví ji vozit nemusí.

                                    2 0
                                    • psbiker  

                                      Obvyklá hláška fanatiků helmy s úmyslem urazit či zesměšnit, ale bez argumentů, no.

                                      2 2
                                  • Zdyn  

                                    Musíš taky kalkulovat spočtem lidí, kterým přilba výrazně zmírnila následky zranění.

                                    Takže přilba třeba mohla zachránít 9 lidí od smrti, ale další desítky až stovky (nástřel) díky ní mělo menší, malé nebo žádné násleky.

                                    Vem si, kolik fotek rozbitých a dodřených přileb se objevuje jen tady fóru. A předpokládám, že do statistitk se z pádů na B-F dostalo naprosté minimum.

                                    2 0
                                    • psbiker  

                                      Citoval jsem Singlespeeda. Nicméně v roce 2024 při nehodách zemřelo 38 cyklistů, 19 s přilbou a 19 bez přilby. To znamená, že ve velkých datech mají obě skupiny stejnou úmrtnost. Rozbitá dodřená přilba – to jsou zkazky typu „Jak mi helma zachránila život“ vhodné akorát do hospody, pokud přitom neměl ‚šťastlivec‘ aspoň lehký otřes mozku. Pak může tvrdit, že mu přilba pravděpodobně zachránila život.

                                      1 5
                                      • psbiker  

                                        Dodám ještě pro úplnost, že přibližně polovina helmu vozí a polovina ne.

                                        0 4
                                        • ladys  

                                          To je úplná kravina.

                                          4 0
                                        • Cabasekxxx  

                                          Hmmm. Tak nějak přemýšlím kdy jsem naposled potkal někoho bez helmy. Když nebudu počítat strejce jedoucí 500 metrů z kolbenky a nebo někam na pivo, tak cyklista bez přilby je dnes docela výjimkou.

                                          1 0
                                          • psbiker  

                                            To jsou údaje všech cyklistů ne jen těch sportovních, strejc z kolbenky by měl mít menší váhu než hustej bajker, jo?

                                            0 0
                                            • Esi  

                                              No ale strejc jedoucí přes město na ukrajině do kolbenky rychlosti 15km/h není cyklista, je to jen osoba jedoucí na kole, i když v případě nehody je daji policajti do kolonky cyklista. To je stejný jako kdyby jsi tvrdil ze polovina lidi jezdi na lyžích bez helmy a aby ti to tvrzení vyšlo tak jsi tam počítal i běžkaře :-)

                                              0 0
                                              • psbiker  

                                                Strejci bez přilby jezdí dost hustě v provozu, často nalití, já bych je taky osobně z téhle statistiky vyloučil jako odloučené hodnoty :)

                                                0 0
                                                • Esi  

                                                  Ano občas je s podivem v jakém stavu opilosti jsou ještě schopni vylézt na kolo a jet na něm :-)

                                                  0 0
                                          • VojtaXY  

                                            A co cyklisti s helmou na riditkach, batohu apod? Uz jsem videl i cyklisty s nezapnutou helmou na hlave.

                                            0 0
                                            • Lišák  

                                              Uz jsem videl i cyklisty s nezapnutou helmou na hlave.

                                              To ho asi inspirovaly záběry amerických vojáků 2. světové.

                                              0 0
                                      • camillio  

                                        Promiň, ale to je statistika na úrovni toho, že je lepší jezdit nalitý, protože 10% nehod s následkem smrti způsobili řidiči pod vlivem, zato 90% střízliví.

                                        38 jednotek nejsou velká data. A už vůbec ne bez bez dg. údajů.

                                        0 0
                                        • psbiker  

                                          Je to 50:50 helma-bez helmy, z hlediska všech cyklistů. Data jsou z celé ČR proto ‚velká data‘.

                                          0 3
                                          • camillio  

                                            A mezi těmito cyklisty jen jeden jel rychlostí přes 70km/h. Takže konec diskusí o helmě, koupit dopředu pořádnou pilu a trénovat! :'D

                                            No nic, asi toho nechme. I neurochirurg a LDNka potřebují své klienty.

                                            0 0
                                          • mikub  

                                            A není možný scénář, že při stejném pádu s helmou ji rozštípeš a s nadáváním se odplazíš domů, zatímco bez ní pro tebe jede rychlá a tedy seš součástí statistik.

                                            Nedopouštíš se tedy klamu přeživšího?

                                            0 0
                                      • skaj  

                                        Pardon, ale to rozhodne neznamena, ze obe skupiny maji stejnou umrtnost. Mas nekde pocet nehod s prilbou a bez prilby? Protoze ani to, ze sis zkusil vymyslet, ze pulka cyklistu prilbu vozi a druha pulka ne, na tuhle interpretaci nestaci…

                                        A to uz pominu, ze zuzovat prinos prilby na unrtnost je uplne mimo.

                                        3 0
                                        • psbiker  

                                          Aha ‚sis zkusil vymyslet‘, takže jenom kňů bez obsahu..

                                          0 0
                                          • skaj  

                                            Takze radsi utek, no nedivim se, u tebe argumenty uplne chybi… Ale samozrejme muzes to tvrzeni necim dolozit, to bych ti zase nerad branil:)

                                            A pak rovnou predvest ten logicky veletoc, jak zkusis dokazat, ze pokud zemre 19 s a 19 bez, tak to znamena, ze nosit prilbu je stejne jako nenosit. Vzdyt to interpretujes uplne blbe… A znova opakuji, interpretujes to blbe i v priprade, ze by pulka lidi prilbu opravdu vozila a druha ne. Na to neni tezke prijit…

                                            1 0
                                            • psbiker  

                                              Nemusím to dokládat, je to veřejné, hledej, zbytek ještě promysli :)

                                              0 4
                                              • skaj  

                                                Oukej, tak radsi stahni ocas mezi nohy a opravdu utec. Bude to pro tebe lepsi nez se ztrapnit neschopnosti dolozeni a vyargumentovani sveho nesmyslneho tvrzeni…

                                                0 0
                                                • psbiker  

                                                  Hele, proč dokládat všeobecně známé věci? Jak to že je neznáš? Nápověda (CDV, BESIP). Snažíš se dobře, bohužel znalosti chybí.

                                                  0 0
                                        • psbiker  

                                          Hlavně si ujasni co je prostá úmrtnost na osobu a rok v dané skupině. S počtem nehod to jaksi nesouvisí. Pak se nemáme o čem bavit. A jestli úmrtnost není důležitý parametr, tak není očem.. Ještě čekám kdo vytáhne strejce na elektrokole bez přilby, aby mě vlastně podpořil :)

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Kdysi jsem chodil s koc, co se zásadně odmítala přivázat kšandou v autě. Protože přece když nabouráme, tak to auto začne hořet a ona uhoří. To, že nafta „nehoří“ jsem se jí snažil vysvětlit marně. Vystoupení předním oknem dementovala tím, že se přece rukama chytne palubovky.

                                            3 0
                                            • psbiker  

                                              No to je pak marné. Když nechce tak si začne vymýšlet nesmysle. Já tady pro srandu uvádím některé zajímavosti. Například pokud někdy jedeš autem, nějak umíš řídit, máš nějakou pravděpodobnost nehody, strávíš v autě za rok určitou dobu, tak když vás vezmou několik stovek tisíc z různými těmito parametry, tak je jedno jestli se poutáš nebo ne, z hlediska toho jestli se dožiješ dalšího roku. To je ale blbost, to je každému jasné. Ale z pohledu českých dospělých cyklistů za rok 2024 to vypadá, že je jedno jestli si vezmou přilbu nebo ne. Samozřejmě jsou tam taky skryté parametry, které to ovlivní, ale tenhle prostý výsledek v některých předpojatých jedincích vyvolává touhu na to emociálně reagovat a vymezit se. Zajímavá stádní psychologie.

                                              2 4
                                          • skaj  

                                            Ty delas zkratku mezi poctem osob a poctem jejich umrti. To je ale omyl, protoze stejne velka skupina lidi (a jestli mas verejne dolozena dostupna data, ze ta skupina je stejne velka, vubec se neboj a dej sem link) nemusi mit nutne stejny pocet nehod (jakoze nema). A protoze nema, tak ani ta zkratka na ne/prospesnost helmy nejde pouzit.

                                            Az se vyporadas s timhle, zkusime se podivat na nasledky a typy nehod, to budes teprve prekvapenej jak blbe to interpretujes:)

                                            0 0
                                            • psbiker  

                                              Tak jo, asi snažíš se naznačit, že ohelmená skupina (cca 1/2 cyklistů ) má výrazně větší počet nehod. Dokaž to, jinak není o čem. O neprospěšnosti helmy to fakt nebylo, to jsou tvoje fantasmagorie a ještě pár emocionálních jedinců :)

                                              0 0
                                              • Melvin  

                                                tvl bych nečekal, že ještě někdo bude v roce 2025 zpochybňovat přínos helmy na kole.

                                                0 0
                                              • skaj  

                                                Ta data takhle vykladas a interpretujes ty, takze musis dokazovat opet ty. To uz tak v logice a argumentaci byva. Jinak neni o cem:) (A sorry, vidim, ze to jednoho muze prekvapit:)

                                                Jinak byh si mohl hrat na tupce a pouzit jako odpoved treba neco jako Hele, proč dokládat všeobecně známé věci? Lidi s helmou jezdi mnohem vic a ma mnohem vic zavaznejsich nehod. Jak to že je neznáš? Nápověda (CDV, BESIP). Snažíš se dobře, bohužel znalosti chybí.

                                                0 0
                                                • psbiker  

                                                  Data dodává policie a koroneři. Prostě helma na úmrtnost při nehodách neměla v r. 2024 vliv, se s tím smiř – zemřeli ti ohelmení i ti bez, se stejnou pravděpodobností (doufám že víš co ten pojem znamená, že se bavíme o celku a neřešíme chování jednotlivců). Co mě trápí víc než těch 19 mrtvých helmičkářů v r. 2024, je, že opět se tu rojí emocionální imbecilové, nebudu je jmenovat, kteří neznají data a pokud je znají, tak se je snaží překroutit. Pokud se nezmůžou ani na to, nastupují urážky trapné průvovídky o JIPkách, těch co nemají co chránit atd., bez argumentů, jenom urážet a zesměšňovat, nic jiného neumí. Nebo taky nečtou nebo spíš nechápou, co jsem napsal a místo toho podsouvají nějaká škodlivá slůvka. Nechci je dále dráždit, abych neměl na svědomí nějakou tu prasklou cévku, jen je mi jich prostě trošku líto.. Teď musím dělat něco užitečnějšího než vést tyhle neproduktivní flejmy, tož zduř.

                                                  0 0
                                                  • VojtaXY  

                                                    A je to polovina vuci ujete vzdalenosti, dobe jizdy, poctu cyklistu nebo necemu jinemu? Jak se vzorek meri? Statistika je v tom pekna, ze si muzes definovat ruzne veliciny s ryznymi vysledky a pouzijes pro tebe tu nejvhodnejsi.

                                                    0 0
                                                • becis  

                                                  Vždycky mě fascinuje kam se smysluplné a dobře založené téma na BF dokáže dostat.

                                                  Na tomhle materiálu který tu občas vzniká by se určitě dokázala napsat bakalářka na psychologii :D

                                                  0 0
                                      • Lišák  

                                        TWL- debata jak s enojem v roce 2003! :-)

                                        0 0
                                      • raw 4  

                                        A právě, že ty s helmou se do statistiky, díky helmě, nedostali.

                                        1 0
                                        • psbiker  

                                          Přesto je úmrtnost na osobu a rok stejná. Strašné jitrnice..

                                          0 3
                                          • camillio  

                                            Když se zúžíš na jediný prediktor, statistika přestane fungovat.

                                            0 0
                              • dědek mohy  

                                Když to vezmu tvoji optikou, tak na kole nemáš co dělat, jelikož jsi nešikovný když ti museli spravovat ručičky. Když jsem letěl přes řidítka na asfalt při sjezdu z Lysé (čili rychlost opravdu vysoká), tak v té rychlosti jsem vůbec nezaznamenal jak, ale ze zranění byla rekonstrukce jasná. Ladný parakotoul ( odřená ruka, rameno, trochu bok a koleno). Spravovat nemuseli nic, normálně jsem s poněkud bolavým kolenem odjel domů.

                                Podle tvé logiky by to tedy tak mělo být vždy, a jelikož sis ty ublížil, tak bys asi radši neměl sedat na kolo.

                                2 5
                                • psbiker  

                                  No pravda, ten parakotoul se budu muset naučit lépe, ale nic zlomeného nebylo, pouze tržné rány.

                                  0 0
                                • Singlespeed  

                                  Základ je nejezdit z kopce jako prase, raději pod své možnosti. Pak by poněkud bolavé koleno bylo zcela nebolavé :-) . Spousta podobných nehod způsobených nesprávným způsobem jízdy (příliš vysokou rychlostí apod.) plní statistiky a zaměstnává naprosto zbytečně HS nebo IZS. Podle toho taky ty statistiky vypadají, 2/3 všech PČR evidovaných nehod s účastí cyklistů zaviní právě sami cyklisté.

                                  4 3
                                  • Barak  

                                    To je fakt, který se nedá okecat. Na druhou stranu, abychom jezdili pořád na jistotku, jak bába pro rohlíky, proto tu cyklistiku neděláme, že né?

                                    2 2
                                    • jIrI___  

                                      Já celkem i jo. Rád se provětrám na kole a současně se ještě raději vrátím bez zranění Což se mi daří nepřetržitě už dobrých 30 let a doufám, že dalších 20 let ještě dařit bude :)

                                      4 1
                                      • Barak  

                                        To se asi kazdy rad vrati bez zraneni. Ale nejake endorfiny to chce.

                                        1 1
                                • Hagner  

                                  Jen taková technická ;-) Jak v tý rychlosti při parakotoulu vycvakáváš? To bych se potřeboval taky naučit :-)

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    No to se vždycky povede, ještě nikdy se mi nestalo že bych při pádu zůstal zacvaknutý v pedálech, jak to udělám nevím ale vždycky obě nohy volné

                                    2 0
                                    • ladys  

                                      Jsem jel po zádech z kopce a kolo jsem měl nad sebou :)

                                      1 0
                                      • Esi  

                                        Tak to se mi nepovedlo, asi mám utažené pedály pod svoje možnosti :-)

                                        0 0
                                        • ladys  

                                          Psbiker by to odpružil :)

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            No tak jasně ty jsi to jen nedotočil, stačilo v poloze na zádech, pokud jsi jel prdeli napřed dat zadní kolo na zem, zabrzdit a pokračovat v jízdě. Nacvaknute pedály uz jsi mel :-)

                                            0 0
                            • Esi  

                              Aby to trvalo půl vteřiny to by jsi musel jet ale hodně pomalu, spíš to bude 0,1–0,2 vteřiny, průměrná reakční doba zdravého člověka je 0,6–0,8 s. Závodníky Moto GP a F1 bych nepočital

                              1 0
                              • psbiker  

                                Kolem 0.2s je jednoduchá vědomá reakce na podnět, např. start z bloků na signál. Ty podvědomé bych čekal rychlejší kolem 0.1s, reflexy přes mozeček a mozkový kmen – napnutí svalů, přitáhnutí hlavy k hrudníku, připažení, předpaření (ruce jdou automaticky nahoru specificky pro cyklopády) nebo naopak instinktivní rozhození paží pro tlumení dopadu, pokrčení kolen a boků.

                                0 1
                                • Esi  

                                  https://cs.m.wikipedia.org/…n%C3%AD_doba

                                  Reakční doba je samozřejmě individuální, ale je něco jiného když sprinter čeká na startovní výstřel a něco jiného než když ti podklouzne z nenadaní přední kolo. Potom je to trochu o náhodě, zkušený jezdec bmx který má napadáno bude mít asi lepší reakce než někdo kdo lehne 2× za sezonu mnohdy ani to ne

                                  1 0
                                  • psbiker  

                                    Je to i o tréningu i ty reflexy. Starší jedinci co si teď koupí nějaké to éčko samozřejmě tyhle reflexy moc natrénovat nemohli, to se pak ta přílba hodí. I tak se stárnutím se to vše oslabuje a zpomaluje, to se pak taky blbě padá. Lepší je potom začít jezdit raději pod své možnosti.

                                    1 0
                    • gersa  

                      Můj poslední pád byl v zatáčce na kanálu. Ustřelilo mi přední kolo a já si to uvědomil až když mi hlava rizla o zem. Nestihl jsem vůbec nic, vůbec žádná reakce, ani řídítka jsem nestihl pustit… Odnesla to klíční kost, kdybych byl bez přilby, tak těžko říct

                      1 0
                      • Melvin  

                        Též si vzpomínám jak jsem jsem vjel na mokrý dřevěný mostek a nechápal jsem jak rychle jsem ležel na zemi.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Já chtěl onehdá pěšky přejít mokrou trošku šikmou lávku přes Huntavu a najednou jsem letěl do vody ani nevím jak. Příště raději s přilbou a páteřákem i do lesa na vycházku :-) .

                          1 3
                          • Melvin  

                            Tak běžně se pohybuješ po svých 25 km/h a víc :-) Jinak to bylo i tím, že jsem to jel na zimáku, kde jsem měl jen performance verzi plášťů. To samé platí i o botech. Chce to kvalitní podrážku, i když nic není 100%.

                            0 0
                            • LM  

                              V menší rychlosti jsem přejížděl zasněženou improvizovanou lávku přes potok. V půlce mi najednou kola podjela do strany a já zůstal sedět obkročmo na lávce nad potokem, kolo se zaseklo za pedál a řidítka na levé straně.

                              Když jsem koukal, co to způsobilo, tak tu lávku nějaký vůl „vylepšil“ dvoumetrovou plastovou deskou, která v kombinaci se sněhem fungovala jak led :-)

                              0 0
                      • keymaker  

                        Já padám primárně na pravou stranu a stejná místa – kolínko, bok, loket :-)

                        0 0
                        • Mikikuba  

                          Prava strana je blba tam mas prehazku;)

                          5 0
                          • Hagner  

                            Člověk si nevybere :-) Já mám oblíbenou levou a tam máš zase hlavu uprostřed silnice ;-)

                            0 0
                          • keymaker  

                            Vim. Uz jsem tenhle rok dvakrat rovnal patku :-D

                            0 0
                            • rasto  

                              odbočím, čím jsi rovnal? máš na to bazmek?

                              0 0
                              • Esi  

                                To asi každej kdo si servisuje kolo sám, vždyť ten rovnač patky stojí asi 8 stovek

                                1 0
                        • ladys  

                          Já jen na levou, nějak se to nestíhá zahojit. Naštěstí jsem poslední dva pády situoval do bláta :)

                          0 0
                    • J1RKA  

                      2–3 vteriny, tvl, za tu dobu v F1 stacej vymenit vsechny 4 kola, nicmene reakcni doba zavodnika bejva pod 0,4 sec

                      0 1
        • ladys  

          Tak to chceš jako naznačit, že se praštíš do hlavy z důvodu, že máš helmu :D Otázka, co udělá hlava, když sebou jebneš na bok v zatáčce? Jebne o zem. Byl jsem u nehod, kdy cyklista po nehodě měl vše léčitelné, ale hlava bez helmy-krvácení do mozku… Ano při posledních dvou pádech mi minimálně jednou zachránila život. I kdyby to znamenalo 10% zvýšení přežití, tak je helma dobrá věc. A nemusím řešit spálenou plešku…

          7 0
          • Esi  

            Přesně, tátovi po jednom pádu zbyly z helmy jen řemínky, helma zmačkaná jelo kdyby jsi ji dal do míchačky na beton s lopatou makadamu. Doktor na neurologii mu říkal ze kdyby neměl helmu tak mu ušetřil práci a pridelal ji patologům, nakonec i pres helmu těžký otřes mozku a léčeni cca pul roku, borec v aute ujel a nikdy ho nenašli.

            2 0
        • Nachtlauf  

          Přemet přes řídítka po nárazu do srny, co mi skočila před kolo. V rychlosti 30km/h. To byly tak rychlý záda a flákanec na zátylek, že nějak spoléhat na instinkt při absenci helmy by mě asi stálo život nebo dost hnusný úraz. Protože to byla helma typu City, tak vzadu dobře kryla.

          0 0
    • BikerM  

      Tyjo, hlavne at si celej a bez nasledku! Preji brzke zotaveni!

      Hodne smutne cteni. :(

      0 0
    • kejda  

      Paráda, jak jsi to dokázal všechno popsat, včetně značek, jednotlivých komponentů a vybavení. Asi půjdu do Kalase a Met helmy, najednou nějak té mojí Uvex helmě nevěřím…

      0 11
    • Georrge  

      Takovy hezky priklad pro vsechy kteri nevozi helmu, protoze oni prece bourat nebudou. Pred lety se nam na skole stal podobny pripad, kdy spravce jel na kole a zezadu ho nabralo auto. Jestli mel blikacku nevim (tipuju ze ne), ale helmu nemel a nerozchodil to. Nekolik mesicu byl v komatu, pak umrel. Vozte na kole helmy, vzdy a vsude (cestu pro rohliky nevyjimaje).

      2 1
      • psbiker  

        Dostuduj si „anecdotal evidence“ :)

        1 1
      • Singlespeed  

        Dle dostupných zdrojů (PČR, Besip) by přilba minulý rok pravděpodobně zachránila 8–9 životů cyklistů. Zodpovědná a opatrná jízda cyklisty by určitě zachránila 24 životů (24 cyklistů zahynulo vlastní blbostí bez toho zda měli přilbu nebo ne).

        4 0
    • ememem1  

      bud rad ze zijes, mne sa v posldenom case specialne v zjazdoch stava ze auta idu za mnou snad meter, keby som sa natiahol z akehokolvek dovodu pri rychlosti cez 50 a dole kopcom neni sanca, ani by si nevsimol jak cezo mna presiel.

      jo a prilbu potvrdzujem. raz som hlavou buchol ani ne pri 20km/h a to do plastu a keby som ju nemal, tak uz len slintam blekocem a serem v dakom ustave.potesitelne je zistenie, ze to neboli, omdles okamzite, som po tejto skusenosti taky kludnejsi.

      1 0
      • VojtaXY  

        Byl pad ikdyz uz temer stojis muze byt nebezpecny. Takovy pad na hranu, treba obrubnik nebo na tycku, treba od nejake znacky/lampy do blbeho mista muze byt dost nebezpecny.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.