Mechanické kotoučovky TRP Spyre nebo TRP HY-RD; Flat Mount

34 nepřečtených
  • Tom-T45

    Při seřizovaní zadní brzdy se mi podařilo rozlomit stavěcí šroub, takže mě čeká neplánovaný vynucený „upgrade“. Momentálně mám dvojčinné mechaniky Rever MCX2, brzdí skvěle, ale cena je nesmyslná a ten stavěcí mechanismus opravdu poddimenzovaný, takže tyto už ne. Přejít na čistou hydrauliku nechci.

    V provedení FM jsem našel v „lepších“ mechanikách pouze TRP Spyre a TRP HY-RD. Spyre by byly momentálně z Číny za 80$, HY-RD za 120$ bez DPH. Po zkušenosti s Reverem mám k čistým mechanikám trochu nedůvěru, ale Spyre už asi budou za ty roky vychytané. Má cenu si připlatit 40$ za HY-RD? Pokud jste někdo jezdili oba typy, jak se na ně díváte? Případně nějaký jiný tip na mechaniky v provedení Flat Mount?

    Ještě dotaz na zkušené silničáře, v popisu se u HY-RD píše, že jsou kompatibilní s 11 rychl. pákami Shimano a Sram. Je nějaký rozdíl v chodu brzdového lanka u 10/11 systémů? Mám Tiagru 4700.

    Moc díky.

    0 0
    •  

      Spyre: silná vratná pružina, takže nemáš cit při brždění hlavně v delším sjezdu, HY-RD teoretické spojení negativních vlastností obou systémů…

      0 0
      • Tom-T45  

        Díky za reakci. Pružina na Spyre bude předpokládám ± stejná jako mám teď, a to je OK. Zatím jsem na tom žádný delší sjezd nejel, ale když to srovnám s klasikou na silničce, tak je to mnohem lepší. Co jsem četl recenze na HY-RD, tak z toho mám dojem, že se to charakterem spíš blíží hydraulikám. Navíc je výrobci osazují na relativně dražší kola, tak by snad mohly fungovat obstojně. Zajímala by mě nějaká dlouhodobější zkušenost, protože jedna věc je, když někdo dostane k recenzi nový seřízený komponent a druhá, jak se pak chová po pár tisících kilometrech.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vilém  

          Tak nac se potom ptas, kdyz mas jasno?

          Pruzina spyre je opravdu silna, osobne jsem je z kola shodil, protoze mi to vadilo hodne a to nejsem zadny trasoritka, ktery by nemel stisk.

          Semihydraulicke brzdy jsou slepa cesta, tezky, hnusny. Pred lety jsem dvoje vozil a stalo to za prd. Kdyz mechaniky, tak BB7, jinak ciste hydry.

          0 0
          • Tom-T45  

            Díky za reakci Viléme, nemám jasno, jinak bych se neptal. Třeba ta pružina u Spyre mě vůbec nenapadla, ale když to už zmiňuje třetí člověk, tak na tom asi něco bude. BB7 se bohužel nedělají na Flat Mount, jinak by byly ve výběru. Upgrade na čisté hydry by vyšel na cca 6 tis, pokud bych zůstal u desítky a pokud by se mi podařilo dobře prodat páky, pokud bych šel na 11 sp., tak ještě víc a to mi prostě nepřijde adekvátní.

            Ty semihydry co jsi vozil byly HY-RD, nebo něco jiného? 100 gramů navíc u brzd nechci řešit, důležité je aby dlouhodobě spolehlivě fungovaly, na což jsem se taky ptal. Design je skutečně netradiční, taky se mi ze začátku nelíbily, nicméně čím víc se na ně dívám, tak se mi ten industriální vzhled začíná zamlouvat :-)

            0 0
            • MiKED  

              Chtěl jsem jít podobnou cestou a nakonec skončil u hydrauliky a přechodu z Tiagry 4700 na R7000 (s pákami RS685). Bylo to dražší, ale nelituji.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Pijer  

            No vidíš a já šel z BB7 na Spyre, protože mi přijde, že líp brzdí a jsem spokojený.

            Sto lidí, sto chutí ;-)

            0 0
            • Tomalda  

              Já jezdím spyre dva roky, a jsem s ní a spokojenej, dle mě v pohode

              0 0
            • miťo  

              Taky mi vyšly Spyre silnější v brzdném účinku než BB7 Road.

              0 0
    • Johnnyxjr  

      Kup si klasicke Spyre a nevymejslej kundarny ano vozil jsem 2 roky a brzdej dobre.

      0 0
    • jIrI___  

      Jak psali někteří ostatní, Spyre mají fakt silnou pružinu a delší brzdění nebo brzdění na rozbitém povrchu není dvakrát komfortní. Bohužel pro mě nebyly řešením ani BB7. Je fakt, že mají nastavitelnou sílu pružiny a v tomhle ohledu jsou daleko příjemnější než Spyre, ale nepodařilo se mi je seřídit tak, abych zachoval stejně krátký krok páky jako u Spyre. Samozřejmě s tím souvisí i nutnost daleko preciznějšího seřízení a naprosto rovného kotouče. Mi BB7 přinesly více nevýhod než výhod, takže jsem se vrátil zpět na Spyre.

      0 0
    • Tom-T45  

      Děkuji všem za názory, právě jsem poslal do Číny 120 doláčů za pár HY-RD :-). Spyre jsem nakonec zamítl kvůli té pružině. V tomto videu např. řeší sílu pružiny jejím seříznutím a je tam pěkně vidět vnitřek brzdy. Nelíbí se mi taky vracení páčky brzdy pomocí tlaku na pístky, to mi přijde jako humpolácké řešení. U mých stávajících Reverů je vinutá pružina – viz fotka rozborky a páčka jde krásně stisknout dvěma prsty. Funkčně jim opravdu nemám co vytknout.

      Na HY-RD jsem našel dalších pár recenzí, kde je uživatelé vyzdvihují nad všechny mechaniky, které zatím vyzkoušeli. Hmotnost mají skoro stejnou – u Reverů jsem včera navážil 186g a ten design je tak úchylnej, až se mi líbí :-). Takže teď se budu těšit na balíček z Číny, resp. dopis z celnice :-).

      Ještě jednou díky.

      0 0
    •  

      Asi jsem objevil ameriku, dík majkeemu za ponouknutí:

      u Spyre je potřeba mít lanko co nejpovolenější a pístky co nejvíc vyšroubované, rozdíl v odporu na páce je opravdu znát.

      0 0
      • miťo  

        Přesně tak, jak chytneš za brzdovou páku, páka na třmenu se musí pohnout z max.otevřeného stavu, trimem co je na bowdenu jen doladíš eventuelní počáteční mrtvý chod. Při zhoblovaných deskách nesahat na trim na bowdenu, ale doladit vzdálenost desek imbusem 3mm :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • 29bike  

      Využiji vlákno…

      Můžu se zeptat jestli někdo pozná… dle fotky jestli se jedna o przdy …TRP Spyre C. Měla by to být OEM verze…?

      Díky moc…

      0 0
    •  

      Hodím dotaz sem – TRP HY/RD. Nějak jsou měkčí a měkčí. Hlavně zadní. Jenže dle servisních instrukcí se nesmí jen tak přitáhnout, páčka na brzdě se musí otvírat úplně. Je u těchhle brzd šance že se zavzdušní? Nebo mi vyměkly bovdeny?

      0 0
      • Tom-T45  

        U zadní brzdy se mi to stalo taky, tak jsem ji sundal a stříkačkou skrz otvor odvzdušňovacího šroubu jsem doplnil olej (minerální Shimano). Trochu jsem to při doplňování proklepával, abych z toho dostal bublinky a zatím vše funguje. Bowdeny jsem neměnil, ale co si vzpomínám, tak docela byla znát výměna lanka.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  

          Tak jsem koupil odvzdušňovací sadu, protáhnul to, pár bublinek uteklo, ale žádná změna. Bovdeny jsou Jagwire KEB SL, to by neměla být sračka. Přijde mi že prostě páky maj moc krátký chod, resp. brzdy moc dlouhej, a destičky jsou zbytečně daleko. Zkoušel jsem všechno možný podle pokynů výrobce, ale pomůže jenom přitáhnout lanko. Možná nějaký tužší lanko ještě zkusit.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse