Kolik toho vydrzi retez bez vymeny

31 nepřečtených
  • m.zacek77

    Vymenil jsem retez za novy a zacal strilet, takze je to jasny natazeny retez a ojety pastorky. Zajimavy ze obe merky co mam ani zdaleka nepropadnou, no co se da delat. Stary retez a kazeta ale funguji naprosto bez problemu a protoze uz by potreboval vymenit prevodnik, premyslim o tom ze bych to tuhle sezonu dojel na starych komponentech. Stejne budu menit vse, tak uz se nema co rozbit.

    Je nejaka kriticka mez natazeni retezu, muze prasknout? Kdyz jsem kdysi, pred 20 lety, mel stare trekove kolo s 3×8 tak jsem retez za 10 let snad nikdy nemenil a porad dobre fungoval ;-).

    p.s. retez: Shimano SLX, CN-M7100, 12s

    0 0
    • Vilém  

      Dokud tam bude naznak zubu, tak to pojede. Bude to hur radit.

      Pak vyhodis vse.

      6 0
    • Daf  

      Kazeta se časem ojede i když měníš řetězy včas. Mě na silničce vydrží kazeta tak tři řetězy. Úplně do konce bych to asi nedojížděl, bude to hůř řadit a bude to hlučnější. Jestli to nestřílí moc, ale jenom třeba občas na jednom pastorku, tak si to po pár vyjížďkách většinou sedne. Tenhle stav beru jako indikaci, že příští výměna řetězu bude i s novou kazetou :)

      1 0
      • J1RKA  

        hlavne je vyborny, kdyz jdes ze sedla a vono to zrovna preskoci :)

        3 0
        • m.zacek77  

          Ono to nejen strili, ale i tak nejak divne vrci a jakoby trochu drhne. Uz jsem dal zpatky stary retez, s tim je zatim vse OK.

          0 0
      • Mikikuba  

        Presne. Po 200 si sedne v tom stavu jak pises. Delam stejne.

        0 0
      • Vrci  

        Asi dělám něco jinak, ale na silnici jsem kazetu někdy neměnil ani na 10s, ani na 12s. Řetěz měním podle doporučení campy po měření posuvkou.

        0 0
        • Daf  

          Kazety Campa Veloce mi vydržely běžně kolem 20k km. Řetězy zhruba těch 7000km. Záleží jak moc člověk jezdí. Na těch rovinách tady na Mělnicku tu člověk střídá v podstatě jen tak tři pastorky, které to pak odnesou nejdřív :)

          0 0
          • Vrci  

            Řetězy 10s jsem měnil v éře oleje dřív, dle počasí cca 2–3 tisíce. Kazeta vydržela k 30 tis, U 12s ještě nemám tak vysoká čísla, ale přešel jsem na vosk.

            0 0
            • ladys  

              Ještě loni jsem na 10s dál přes 7000km řetěz campa. Dojizdim ho i letos. Na 12 to vypadá nadějně na stejný nájezd. Mažu olejem.

              0 0
              • Daf  

                Nedávno jsem měnil řetěz Ultegra 12s po po 7200km a dle měrky by ještě chvíli vydržel. Shimano se v řetězech hodně zlepšilo, výdrž mě mile překvapila. Mažu normálně olejem :)

                0 0
                • ladys  

                  To je pravda. Myslel jsem, že již bude dávno po smrti:) Co nedokážu pochopit, je proč na biku je čistý a na silniče špinavý…

                  0 0
    • yorg  

      Při mazání olejem řetěz SRAM PC 850 pro 3×8 měřený měrkou vydržel cca 800 km. Při mazání voskem řetěz stejného typu cca 2500–3000km. U voskovaného řetězu pro CUES 1×11 zatím po 1200km také měrka nepropadla.

      0 4
      • J1RKA  

        retez xx1 cooper mazanej sem tam olejem 3500km a vymena kvuli stranovymu vytahani :)

        2 0
        • kejda  

          XX1 rainbow mazaný squirtem bez problémů dá i přes 4000 km. Mažu cca po 180 km v suchu anebo podle jízdy v bordelu častěji.

          1 1
          • J1RKA  

            Hele jo, dal byto, ale spatne nabihal na 2 kolecka, kazeta je taky uz ale na marach :D

            0 0
            • kejda  

              Zítra se kouknu na aktuální nájezdy, mám detailní tabulku v excelu, takže jsem schopen posoudit, kolik jsem najel a na čem. Kazeta musí dát deset tisíc…

              0 0
              • J1RKA  

                tak jsem se taky juknul, kazeta puvodni, ale uz hur radi a 3 pastorek je nahrane :)

                bohuzel nevim kolik jsem mel retezu, ted tam davam < GX > a ty horej do 1000km

                0 2
              • Tomcat  

                Za mě to jsou příklad klamných kauzalit. Někdo napíše „Na vosk mi vydrží řetěz 3000 km, na olej 800 km.“

                Jenže, olej nanášel bez čištění (řetěz černej, špinavej), zatímco vosk aplikoval na důkladně vyčištěný a odmaštenej řetěz,

                A hlavně s voskem nejezdil třeba v dešti a bahně.

                Takže není jednoznačný, že rozdíl způsobilo mazivo samotné.

                Ano, mazání řetězu má vliv na opotřebení. Jenže jako prevence vůči nečistotám a korozi. Voskování pomáhá hlavně tím, že drží pohon čistý > méně „obrušování“ prachem, pískem, hlínou, brody a bahnem,,,,,. …jenže o s voskem přeci bahno nejezdil.....

                Ale vydat kauzální soud jen na základě rozdílné kilometráže (bez zohlednění stylu jízdy, čištění, podmínek) je zavádějící.

                Pokud někdo jezdí na vosk, dává práci s přípravou řetězu (odmaštění, nanášení), často čistí pohon, jezdí silnice víc než bahno ,

                Nejezdí s řetěz suchej, nebo v bahně bez servisu.

                Takže lepší péče koreluje s voskem, ale není nutně způsobená voskem samotným.

                3 0
                • yorg  

                  Asi reaguješ na mne. To co píšeš, je nesmysl. Řetěz jsem při mazání olejem pral opakovaně ve sklenici s naftou a později si koupil takový ten modrý bazmek, který se pověsí na řetěz. Říkají tomu pračka řetězů, já tomu říkám stroj na bordel okolo. Prskalo to na všechny strany.

                  Olej jsem pak nanášel kapátkem na jednotlivé čepy a po namazání řetěz otřel do hadru.

                  Takže asi tak k tvé poznámce o nejednoznačnosti. A ještě dodatek. Jezdím převážně po cyklostezkách a cestách 3. třídy nebo asfaltových lesních cestách, takže ne v nějakém bahně. Přesto byly řetězy častým spotřebním materiálem a než jsem na to přišel, tak k nim přibyla i kazeta.

                  0 0
    • černápole  

      Při výměně řetězu je záhodno seřídit šaltr, občas to blbne a po dotažení lanka můžou ustat u nového řetězu promlémečky, které by jinak znamenaly výměnu kazety.-)

      0 0
    • Jezevec70  

      Pokud si to dobře pamatuju, tak jsem na řetěz HG-53 (9.sp.) jednou najel přes 8500km, pak jsem ho přetrhl. Ke konci už to zřetelně hůř řadilo. A následovala výměna celého pohonu.

      0 0
    • Kacko  

      Jen dodám, že kazetu často není potřeba měnit celou, ale dají se koupit za pár peněz konkrétní pastorky. Typicky měním nejmenší pastorky pravidelně, zbytek kazety vydrží celkem dlouho.

      0 0
    • tomaschek  

      Sram XX1 12s klasický, dříve s olejem a teď už jen s voskem Squirt, nám vydrží vždy celou sezonu od jara do zimy bez toho, aby měrka propadla aspoň na první zoubek.

      Nájezd nejde pod 2.500 km. Jednou zvládl i 5.000 km.

      Měníme vždy po zimě spíše preventivně za nový. Předtím jsme vozili Shimano, KMC, Sram 11s, a maximum bylo 1.500 km, kdy byl řetěz na hraně životnosti.

      Až to budou mít kazety X01, případně převodníky po mnoha řetězech přece jen za sebou a už nepoberou nový řetěz, mám hromadu v zásobě, na kterých ještě můžou fungovat další sezony.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.