Dobry den, projížděl jsem fórum a nic aktuálního jsem nenašel. Chci koupit od výrobce karbonový rám z Číny a přes tarric nemůžu dohledat jaké bude clo. Sklady v Evropě bohužel nemá.Nekupoval jste někdo letos rám z Číny?
Děkuji za reakci.
Dobry den, projížděl jsem fórum a nic aktuálního jsem nenašel. Chci koupit od výrobce karbonový rám z Číny a přes tarric nemůžu dohledat jaké bude clo. Sklady v Evropě bohužel nemá.Nekupoval jste někdo letos rám z Číny?
Děkuji za reakci.
Obrať se na zakladatele tohohle vlákna:
https://bike-forum.cz/…e-carbon-iii
https://bike-forum.cz/…/u/tomaschek
Lepší než brát na vlastní pěst něco neozkoušeného ti dokáže sehnat kvalitní rám a vyřešit i všechny věci okolo :)
Zas z vozeni rámu z Číny nedělej něco složitého. Nic na tom není a kvalitních výrobců je hromada.
A nekvalitních taky :)
Bych teda řekl, že se to výrazně zlepšilo a těch Chinarell uz je zanedbatelné množství. A proč bys dnes kupoval nekvalitní rámy bez reference, když reference jsou a můžeš si koupit kvalitní rámy ICAN, Hongfu, Flyxii, OG-Evkin a hromadu dalších.
jak vyprávění od someliéra z Cannes ale jde o krabicák
Až na to, že třeba Ican rámy jsou zpracované lépe než běžný Canyon, Giant. Viz Hambini.
No tak jistě takový Bid je lepší než Audi , Xiaomi než Apple atd… :) proste víra tvá uzdravitě.
Vzhledem k tomu v jakém oboru pracuji, musím bohužel konstatovat, že od té doby, kdy nové modely aut už nejsou špičkovou strojařinou, ale jsou to jen baterky a software, tak si Čína s evropskými auty vytírá zadek….
Ale no tak, karbonový rám není auto.
Vstupní materiál stejný, výrobní postup stejný, technologie výroby u lepší číny (EPS + latex inner mold) už taky stejná.
Značka udělá z hlediska výrobních postupů/nákladů minimum, které jí stačí, aby díky jménu prodávala.
Abys mě nebral za slovo, nemám na myslí absolutní hig-hend, ale standardní mainstreamový rám. Proto jsem zmínil Canyon nebo Giant, které uvnitř nejsou ani zdaleka tak precizně zpracované, jako třeba Ican viz foto.
                    
                Minulý měsíc jsem se dozvěděl, která evropská značka se stoletou tradici si nově nechává vyrábět rámy v čínském Xiamenu.
Ta fabrika chrlí vlastní OEM modely rámů. Není to ani z mého pohledu designově žádná hitparáda. Já bych si z jejich katalogu aktuálně nevybral.
Ale značka vyhodnotila kvalitu výroby jako dostatečnou pro to, aby jim Číňan vyráběl rámové sady z jejích zasmluvněných forem. U nás ty rámovky stojí okolo 115 tisíc.
Beistegui Hermanos nebo Bianchi?
Ani jedno, ale nejsi zeměpisně daleko :D
Já bych věděl.. :-D
Ale ty nesmis ani naznacovat ;-)
Jako hrob, jako hrob! :-D
to vypada paradne, oni to nejak zbruzuji i zevnitr?
Nebrousí, to nedělá nikdo.
BMC u kusove vyroby modelu rady Masterpiece to dela, ale tam je cena za ram mimo beznou high end konfekci.
Ten čistý vzhled je důsledek technologie EPS latex inner mold.
Z polystyrenu se vytvaruje přesné EPS jádro, obalí se latexovou vrstvou, na to se navrství karbonové vrstvy podle laminovacího plánu a celek se vloží do vnější kovové formy.
Latex se nafoukne a tlakem přitlačí vrstvy karbonu k formě zevnitř. Po vytvrzení se EPS jádro odstraní – obvykle rozpuštěním nebo fyzickým vytažením.
Výsledkem je rám s velmi čistým vnitřním povrchem bez přebytečné pryskyřice, bublin nebo záhybů.
Doplňující otázka – pokud, jak píšeš, nafouklý latex je to, co tlačí vrstvy karbonu k formě, jakou funkci potom plní EPS jádro? Děkuji za odpověď.
Nerozumím tomu natolik, abych byl schopen odpovědět. Znám název technologie, ale ne přesný postup. Pokud Tě zajímají detaily, zkus ChatGPT.
Co znamená EPS + Latex
EPS (Expanded Polystyrene) = expandovaný polystyren, tedy lehká pěnová forma (v podstatě „vnitřní jádro“) vytvořená přesně podle tvaru trubek rámu.
Latex = tenká vnitřní vrstva (obal) okolo EPS, funguje jako „vnitřní vak“ pro vytvoření tlaku během vytvrzování (pečení rámu).
⚙️ Jak výroba probíhá
Vytvoří se přesné EPS jádro – obvykle pomocí CNC, podle vnitřního tvaru rámu.
EPS se obalí latexovou vrstvou (latex bladder).
Na EPS + latex se navrství karbonové vrstvy podle laminovacího plánu.
Celý celek se vloží do vnější kovové formy.
Latex se nafoukne a tlakem přitlačí vrstvy karbonu k formě zevnitř.
Rám se vytvrdí v autoklávu (peci pod tlakem a teplem).
Po vytvrzení se EPS jádro odstraní – obvykle rozpuštěním nebo fyzickým vytažením.
Výsledkem je rám s velmi čistým vnitřním povrchem bez přebytečné pryskyřice, bublin nebo záhybů.
Ve zkratce – EPS jádro povlečené latexem se omotá karbonem, pak se to vloží do formy, nafoukne a finální produkt chytí tvar formy, vytlačí se bublinky atd. Vedlejším účinkem je hladký vnitřek rámu. Kdyby tam to jádro nebylo, tak tomu budoucímu rámu nemáš jak dát ten prvotní nástřel finálního tvaru. Nepredstavuj si, že se ten latex nafukuje jako balón, po vložení do formy je mezi ní a omotaným jádrem zcela minimální mezera, jen tak tak na vložení toho předpřipraveného. Aspoň takto to funguje v jiném oboru, u rámů to bude stejné až podobné :)
Děkuji
Dela kostru. Mne by teda spis zajimalo, jak ho pak s latexem dostanou ven z hotoveho ramu.
polystyren jde vcelku lehce rozpustit, ale ty nafukovací vaky se používají běžně, i bez jádra z EPS , bez nich to nejde
To mně napadlo, že asi nějakým rozpouštědlem, ale přijde mně to hrozně neeko. Jak se dělá karbon rám ve formě tuším a ty vaky už jsem v pár vidlicích napůl taky viděl. A Adam Hansen tak dělá i ty jaho slavné tretry. :) Jen mně prostě to rozpouštění ve velkovýrobě nějak nesedělo.
myslim ze TIME pouziva vosk, ktery pak zahrejou, vytece a pouzijou znova.
Mam canyon a hned bych to vymenil za cinsky ican. Kolo nemam ani dva roky a 4ta reklamace ramu. Jestli to bude stejne dobre jako kola od EIE tak to bude super kup.
Dneska jsem zrovna na bazaru laboroval nad tím zda tohle může bejt originál nebo ne: https://www.cyklobazar.cz/…1R/pinarello
Podle popisu bych se tomu obloukem vyhnul. :)
To já též spíš že v inzerátu se to prostě tváří jako originál :/
Podle mě to není originál Dogma tenkrát bylo jiný tvarově.
100% fake
Když už jste došli k tomu, že to je podvod, nedá se s tím i něco dělat, aby někdo nenaletěl? Nedá se to nahlásit policii jako podvod?
Výrobce mam a objednaní by bylo jednoduché :) jen nevím zda ten rám spadá do antidumping 48% clo
Chces to jako obchodnik? Na kseft?
Napadlo mě ze bych i dodal kolo kdyby se někomu líbilo :)
Clo se pri individuálním dovozu da snadno obejít
Jak?
Asi bych tomu neříkal „obejití“, ale vyřizoval jsem loni takto – viz mail od ČP:
…
Na dovážené zboží se vztahuje antidumpingové clo ve výši 48,5%, pro snížení této sazby cca 4,8% potřebuji zaslat dočasné AD-Hoc EORI, které si vygenerujete na stránkách celní správy.
https://www.celnisprava.cz/…riadhoc.aspx
Dále je potřeba zaslat pro celní úřad prohlášení, ve kterém uvedete následující :
Já (xxx adresát zásilky-celé jméno xxx) čestně prohlašuji, že zboží v zásilce skl.č. xxxxxx, podací č.xxxxxxx mám pro svou soukromou potřebu, jedná se o xxxxxxxxxxx (např. rám jízdního kola – přední vidlici- sedlovku…), vyrobený z xxxxxxxxxxx (např. z uhlíkových vláken a umělé pryskyřice –-hliníku a uhlíkových vláken –hliníku- oceli…), povrchově upravený – xxxxxxxx (např. lakovaný-barvený-leštěný-anodiziovaný) *** a současně s tím čestně prohlašuji, že výše uvedené zboží dovezu v množství menším, než 300 jednotek za měsíc.
Ano to je prohlášení, že se jedná o soukromý dovoz.
A to mám udělat normálně po objednávce? A jak dlouho mají na vyřízení tohoto požadavku že dovezu ročně menší množství rámu (možná) ?
Tohle uděláš, pokud si to necháš poslat tak, že to spadne na Českou poštu a zároveň se od ní necháš zastupovat. Ona se ozve s dotazem a co všechno máš doložit. Pokud nechceš, můžeš si to vyřídit sám, ale u věcí nad 150eur je to opruz.
Perlička, poště to trvalo až tak neskutečně dlouho, že mezitím expirovalo to vygenerované ad hoc eori a musel jsem ho vygenerovat a poslat znovu… Nevím, zda bych do toho šel znovu, asi by záleželo na nabídce, ale rám objednanej teď dostaneš tak v únoru, pokud jim to bude trvat stejně. Jo a neuznali mi fakturu na kupní cenu a použili jako základ pro clo a dph částku vycucanou z prstu, stejně tak pro cenu dopravy. Ale celkem jsem i se zastupováním platil asi 2,5tis, s čímž jsem předem cca počítal.
Také počítám ze zaplatím něco navíc ale nevím tedy jestli dát dopravu zadarmo nebo přes to DPD to stojí asi 130$
Dopravu udávají 15–20 dni
Domluv si s odesílatelem režim DDP (delivery duty paid) a nebudeš se tim vůbec muset zabývat.
Jojo většina prodejců nabízí DPD nebo tak nějak myslím ze je to letecky
DPD je dopravce
DDP je celní režim. Tomu je jedno, zda je to letecky nebo po zemi.
Tak nevím jak to myslí ale je tam napsané DPD (duty paid)
DPD je přepravní firma, tu asi znáš.
V závorce je jen upřesněno, že clo a DPH bude vyřízeno na straně odesilatele – duty paid.
Někdo to nazývá „duty paid“, někdo „delivery duty paid (DDP)“, někdo „tax prepaid (TPP)“.
Ale pořád to je ta stejná služba poskytovaná přepravní společností DPD.
DDP není celní režim, ale doložka kupní smlouvy podle standardizovanych podmínek INCOTERMS a mimo jiné obsahuje i ujednání, kdo zařizuje dopravu, clo a pojištění
U EXW ti prodávající zboží jen zabalí a vyloží na místo, kde si ho už na své náklady vyzvedneš. U DDP doručí až domů na jeho náklady
                    
                Zaplatis DPH na zboží a dopravu popř poplatky dopravci za procleni. Občas mají službu, že to za tebe procli. Počítej +25%
Většina výrobců/prodejců posílá jako bezcelní zásilku přes DPD Tax Prepaid.
Trošku dražší poštovné, ale máš to bez starosti.
To jen znamená, že to za tebe cli dopravce. Jinak souhlas Většinou to mají zmakle a cli za min peněz. Občas chtějí v podstatě navíc celé clo. Ale každopádně individuální dovoz by neměl dopadnout hůř než těch 25% max. Pokud pujde přes Alika, tak je tam ještě většinou „tax“ sleva.
Dekuji za příspěvek. Toto mi nabízí a nazvala to službou door to door. Ze se to vyhne celnímu řízení. Ale mam strach abych pak nemusel doplácet raketu za clo ????
napiš tomu prodejci dotaz, jestli nebudeš muset v EU nic doplácet. furt je možnost, že ti zalže, ale je to furt lepší, než tady filozofovat o ničem.
setkal jsem se s několika takovými recenzemi, že si někdo připlatil za dopravu „bez cla“ a pak to stejně musel zacvakat, ale tam hraje roli spousta faktorů: jestli to nebylo mimo EU (tudíž z našeho pohledu irelevantní), nebo co tam prodejce vlastně uvedl, co ten zákazník vlastně zaplatil (určitá pravděpodobnost, že kupující je déba), atd.
Já jsem bral z číny 2 rámy, u jednoho jsem neplatil žádné CLO/DPH, u jednoho jsem platil už nevim – asi tak 2000, a ty jejich nabídky na dopravu bez cla jsem ignoroval.
(Pro lepší vysvětlení, kdysi podle mě byla slušná možnost, že ti ta věc dojde bez výpalného, a platit 2000 číňanovi za něco, co možná bude zdarma nedávalo smysl. A pošta pak chtěla podobný peníz, plus mínus autobus. Teď už ti to zdaní celkem s jistotou. Ale neumím ti odpovědět, na tvůj dotaz, jestli se letos něco změnilo, a jestli místo nějakých 25% ceny, co tady kluci zmínili, nezacvakáš něco navíc,… páč jsem současnou situaci neměl důvod sledovat)
Tak jsem prošel všechno co jsem letos proclíval a kromě DPH 21%, které je na všechno tak jediné clo co jsem platil bylo na lakovaný rám 4,7%. Nelakované byly bez cla. Takže kdyby se to pokazilo tak těch zhruba 26% + poplatek tomu kdo to bude clít. Ale oni mají cestu prošláplou, většinou to EU ani nejde přes CZ celnici. Fakt bych se nebál, že tě natáhnou.
Tak už pust podrobnosti? Co to je za výrobce a o jaký se jedná rám.
Nemohl sem dat dřív příspěvek než za 24 hod jak jsem tu novy. Rozhoduji se mezi Lexon a Trifox
Mrkni se na fórum chinertown. Taky teď přemýšlím o tom, že bych přes zimu poskládal nějaký karbonový XC a zatím se mi vcelku líbí rámy od BXT
hlavně, abys našel vhodnou geometrii pro svoje potřeby, u BXT jsem ji tehdy nenašel, ale třeba se to změnilo, a dnes bych si z nich vybral
Díval jsem na Winspace a Evolve. Jednak dobré recenze o prodejců/servisu v US a jednak posílají přes DPD, tzn. bez starostí.
Přes DPD dost jedou, když se to bere přímo přes jejich e-shop. Třeba to BXT má taky a za nějakých 100 USD, což mi přijde v pohodě. Na druhou stranu, třeba na Ali jsem viděl, že měli i EU sklady. Co vím, tak LightCarbon měl i nějaké zastoupení v Holandsku, ale to snad skončilo a hledají v Evropě náhradu.
Winspace má prý sklad u nás https://www.winspace.cc/…eu-warehouse. Je teda otázka jestli jen na věci na téhle stránce nebo na vše.
Winspace je cenově vrchol z čínských značek. Moc dražších není.
Kvalita tam určitě je, ale za tu cenu koupíš v Německu běžně ve výprodejích třeba BMC rámové sady.
Takže u Winspace není důvodem k nákupu rámu čínské značky cenová úspora, ale že jej prostě chceš kvůli vyhovujícím parametrům, dizajnu nebo čemukoliv jinému.
Topmodely už cenovkou pomalu atakují Tarmacy ve slevě :-)
https://www.youtube.com/watch?…
Kukni na video
Zrovna mi došel rám BXT, na kterém si budu stavět fatbike.
Rám z Icanu pro fatbike momentálně nebyl dostupný a ani se mi tolik nelíbil.
BXT nemám esteticky co vytknout, cena byla výborná. Ale vnitřní zpracování se s mírně dražším Icanem opravdu srovnat nedá.
Nedělá to vlastnosti rámu. Ale je to porovnání, jaký důraz kladou jednotliví výrobci na čistotu a preciznost zpracování tam, kde to není vidět.
Takže nelze házet všechny čínské rámy do jednoho pytle. Existují špatně vyrobené, dobře vyrobené neřešící čistotu zpracování, dobře vyrobené s důrazem na detail a dobře vyrobené z nejlepších materiálů nejlepšími výrobními postupy a se skvělou váhou.
Cenové rozpětí od 250 do 2500 dolarů tomu odpovídá.
Rám fatbike BXT připravený pro lakování
                    
                            
                    
                            
                    
                Rám Ican FL1 UD matný
                    
                            
                    
                            
                    
                            
                    
                Tan Ican vypadá fakt dobře :)
Ican a Carbona a možná další brandy dělá fabrika FlyBike Asia, která děla mnohé známé brandy.
Bxt je spíš low cost.
TRIAERO je taky Ican.
Carbonda je ok, ale taky to není zrovna zadarmo.
Zrovna u těchto značek je myslím poměr cena/výkon fajn.
Novinky většinou mají i UCI certifikaci, aspoň tedy u Icanu.
Neznáte nějakou osvědčenou značku co dělá titanový rámy? Jsem si našel HI-LIGHT, tak jestli nevíte o nějaké jiné případně.
Mohli by ale trochu pružněji reagovat na trendy. Marně u ICANu hledám gravel s 50 mm prostupností plášťů a trochu strmější sedlovkou (fakt nechci 71,5°). Možná ale blbě hledám?
Asi tam taky ještě nedorazily ty trendy z amerických svěťáků, viz diskuze vedle.
Otázkou je, co je realita. Naše silničky FL1 mají deklarovanou prostupnost 32 mm a vesele lítám na 40 mm.
                    
                            
                    
                Vypada suprově ????
GRA-04 už je ofiko pro 50 mm.
                    
                Škoda jen, že nedělají velikosti pro normální lidi kolem 195 cm což je slabina většiny Čínských rámů.
asi se jich málo prodá a nevyplatí se jim to ,
Asi to tak normální výška nebude.
v Číně asi ne ale v Evropě je to celkem běžné. Není lehké najít rám, který by byl pro mě vhodný.
„pán není tak velky jak myslí, to xl bude dobré“
Normální lidi mají o 15cm méně :D
Důrazně nesouhlasím, normální lidi mají o 5cm více.
O –25 :DDD
o 105cm mene :D
hmm, to by šlo
Kolik ty carbondy průměrně stojí?
Je to tam jen na poptávku, kupoval někdo?
Značku znám, ale povědomí o cenách nemám. Díky
A hele. Dělají i XXL a 61 rám. Tak tady mě to začíná zajímat :)
Tak jim napiš, reagujou celkem rychle, viz:
Jsem rád, že jsem obdržel váš e-mail a mohu vám zde sloužit. Poskytnu vám informace, které potřebujete.
Cena rámové sady CFR-696 je 480 dolarů, včetně rámu, vidlice, sedlovky a objímky.
Poštovné do České republiky: 195 USD za jednu jednotku, 265 USD za dvě jednotky, bez daně, doručení přibližně 15–35 dní, DPD.
Ta nosnost, o které mluvíš, je rám, že?
Hmotnostní limit: Jezdec: 125 kg Nosič: 15 kg
Pokud máte jakékoli dotazy nebo potřeby, kdykoli mě prosím kontaktujte.
Těším se na vaši odpověď!
S pozdravem,
Ken
Takže celková cena okolo 700, to je podobné jako Ican.
„Bez daně“ chápu jako bezcelní pošta, výše poštovného a dopravce DPD tomu odpovídá.
Pro případné zájemce, zkusil jsem si nechat nacenit gravel rám včetně jiné barvy:
prices are as follows:
CFR707 : US$495/set ,
including frame, fork, seat post,clamp.( UDH ,all sizes)
CFR707 : US$445/set,
including frame, fork, seat post,clamp.( NOT UDH, size XXL )
CFR707 : US$650/set,
including frame, fork, seat post,clamp,CGB02(integrated stem handlebar) UDH ,all sizes)
CFR707 : US$600/set,
including frame, fork, seat post,clamp,CGB02(integrated stem handlebar).( NOT UDH, size XXL )
headset: US $15
F&R axle: US $26
spacers: 10MM *1 , 5MM *1 a set : $5
( It contained in the CGB02 handlebar, if you do not buy the CGB02 handlebar,Spacers are not present by default , It need additional purchase required)
extra rear derailleur hangers: US$8
(One is included with the accessories and one is mounted on the frame.)
standard matte : free
standard matte is between black matte and UD matte , It have clear coat protect the paint
UD matte , UD glossy : $105
One color: US:$70.00(matte or glossy,solid color )
Two colors: US$ :95.00 ( all matte or all glossy,solid color )
Two colors: US$ :105.00 ( matte and glossy,solid color )
Two color gradient : US$ :115.00 ( all matte or all glossy ,solid color )
Can you provide me a classic ral color number ?
https://www.ralcolorchart.com/ral-classic
other special effect :according to your requirements.
Shipping cost(1 set of frame in one box):US$195
tax avoidance ,About 15–35 days .
Shipping cost(2 set of frames in one box):US$265
tax avoidance,About 15–35 days .
(If you are in a remote area please let us know in advance. The remote fee is $50)
payment option :Which one do you prefer ?
1,Bank transfer (You will bear the bank transaction fees for both sides )
2,paypal , 4.5% transaction fees .
3,Aliexpress 8% transaction fees .
Kolik měřis? XL jedny tady zakázány značky je docela velký:)
196
Mám od nich vidlici na gravel, co teď stavím, a opravdu hezké řemeslo! Rozměrově stoprocentní, průchod pro hadici bez otřepů, náhradní šroubky… Na vyžádání mi poslali výkres a jednání bylo celkově naprosto neuvěřitelný. Myslel jsem, že si celou dobu píšu s botem, ale byla to nějaká hezky vychovaná slečna. Anebo dokonalý bot!;-)
Tady máš čínský gravel rám s „moderní“ geo ke komponentům zdarma.
Tvl s pedály skoro 11 kg gravel za původních 6000 euro.
Ten Ghost fakt „umí“ dělat lehká kola. Viz jejich nedávný top HT rám Lector World Cup 1700 g, se sedlovkou 2 kila.
                    
                Jo, žádné pírko to asi není. Hmotnost zvyšuje hlavně teleskop, odpružená vidlice a základní záplety. Nicméně stále kolo jako komplet vychází levněji, než kdyby člověk nakoupil komponenty samostatně. Původní cena je samozřejmě vtip, jak už to u podobných akcí bývá.
Beru vidli a teleskop, ale na Force AXS se dá celkem bez problémů postavil gravel kolem 7 kg bez pedálů, tedy katalogová váha.
I ht bike s těžší vidlicí a plášťema je 11 kg moc, to člověk bez problému na GX postaví aspoň pod 10kg
:-D 11kg gravel, to chceš
i vcelku normální XCčko (SLX+SID+2.4" gumy) se dá postavit bez pedálů pod 9kg, s teleskopem a nějakýma číčovinama 9,5–10kg, ať nežeru
Si ošklivý ,nenarušuj jim ten echo chamber https://cs.wikipedia.org/…a_ozv%C4%9Bn
no prostě souhlasím s tomaschekem a tomxxxem
je to úlet
(btw. zajímavá wiki stránka)
full suspension flatbar gravel se da postavit pod deset kilo taky :)
dva minusky hurará :))))
tři ale já to nebyl :D
Čtyři, ale já taky ne :D
dva jsou co koupili dvanactikilovej gravel za dve kila a dva irituje slovni spojeni flatbar gravel.
Dvanáct to je moc lehký ne? Když za to da tak těžký peníze tak aď to něc váží a né nějaký šméčko ne ?
Nedával sem minus , z tý agitky pro nenaláklý rám z alíka mám prdel. Prostě liška si chválí svůj vohon…
U treku už tě vyslyšeli :D https://www.kursport.cz/…-blue-sage-m
Ty v… z toho mi cuká voko 8-| , ale hádám mezi jistou minoritní skupinou, kolem rituálních chrámu v Brně a Prahé, to bude vymodlená zbraň ve svaté válce.
Jak to bylo v tom filmu …Lidi tady málo hulej… bych neřek
Jako tohle popírá všechny principy grevlu :D
Když to trh chce… :-D
Problém je že ony …principy grevlu… nikdo nestanovil. Jediný co bylo nastavený byl marketing stylu vezmeme XC z devadesátek a voni si nepamatujou na čem jezdil táta ,nebo děda . A tak jim to prodáme jako novinku s přirážkou…
Tak grevl je přeci jen o kousek dál za ty roky jak rozměrem kol řazením 1×X brzdama co fakt brzdí, geometrií atd.
Jen místní bratrstvo silničního lišeje si toho ještě moc nevšimlo.
dodnes si pamatuju pár let z5 jízdu na karbon ráfcích a catíkách za deště kdy kolo v podstatě vůbec nebrzdilo a rozhodně bych se k tomu nechtěl vracet :D
bych rád věděl, co bude další hit
(fatbiky, gravely, ebiky… co přijde pak, převodovky s řemenem?)
32" , 36", 38", „kohoutovka“ a pak 26? :o)
elektrickou planetku s remenem bych rad, kdysi to melo KTM, tady na slausek
https://www.rohloff.de/…b-variations na řemen podle mě je a pak staří jen patřičný É-rám né?
A pak je tu druhá skupina. K tématu nemá nic, ale bude psát a psát a psát…
jojo a co dělat když nemůžou jezdit , protože jak lakomá Bárka musí plést koberce ze slupek vod salámu. É chtěl sem říct polotovar Pinarella z Alíka. Koupit si v ty ceně něco hotový se zárukou ve výprodeji přece umí každej kkt ne ?
Aliexpress je jenom tržiště. Většinu kvalitních rámů můžeš koupit přes Alíka, kde máš nějaké jejich záruky nebo napřímo od výrobce. Rám z Číny kupuješ z nějakého důvodu. Třeba že ti vyhovuje geometrie, je levný, je hezky nalakovaný a pak si poskládáš kolo přesně jak chceš a ne podle toho jak to namyslelo marketingové oddělení nějaké fabriky. Doba kdy se tam daly koupit a kupovaly kopie „značkových“ rámů jsou pryč. Dnes je doba, kdy na OEM rámech z Číny vyrábí spousta značek a na ráfcích z Číny tu plete kde kdo.
Tak nejsem z Brna, ani Prahy, ale to kolo mám objednaný. No snad se s tím předraženým xc s beranama nějak naučím žít :)
Otocit tomu riaditka dozadu a je z toho XC s bullhornami z 90. rokov. Ale ani vtedy by z 12kg nikdo na zadok nespadol.
Už šest, tak jsem ti to trochu korigoval jedním nahoru :) A upřímně, sehnat velkej HT s headshokem, tak si na tom postavím gravel taky, byť teda s beranama a dualama.
Štvete mě, já mám ty výletní HTčka přes 11. A jo, přesně vim, co všechno bych na tom musel povyměňovat…
stačí váhu :D ukáže 8kg ten pocit a hned se líp pojede :D
jeste jednodussi je kolo povesit na vahu a gumicuk zaroven – a vaha mozna ukaze i 7kg :)
horší je že někdo má to výletní full TR pod 13 :)
To jsem měl Epica, asi 12,5kg. Resp. ještě furt mám, rámovka mi tu ještě furt visí a nevim, co s ním, aktuálně nevyužiju a prodejný to moc není.
Jenže ten tvůj EPic co máš v profilu není TR, pod 13 jsou dnešní solidní trailový fully se zdvihem co v devadesátkách mělo DH kolo :o)
Nemám jej v profilu, tam je jen děckokolo, co půjde na jaře pryč, páč už z něj děcko vyrostlo, ale to je fuk.
To byl teda pěkně těžkej epic můj má 10.5 i s teleskopem :D
A tohle je co za typ kola?
Nějak marně přemýšlím, k čemu má sloužit.
„Moderní“ gravel nebo mtb z devadesátek, záleží jaký úhel pohledu si zvolíš.
Tak. Mna celkom bavi, ako sa velkym (a drahym) oblukom, cez vacsie kolesa, gravel, malo prevodov a pevne vidlice nakoniec doslo naspat ku lahkemu XC biku s mensimi zdvihmi. Na druhej strane ale teda mozme povazovat za dokazene, dokonca dvomi roznymi sposobmi, ze toto je ideal na bezne jazdenie krajinou po cyklocestach.
Když už se tu objevilo toto vlákno, tak se tu zeptám. Tip na nějaký karbonový rám na fulla s moderní geometrií? Koukal jsem na Ican, ale i ten jejich trailový rám na 130mm vidlici má hlavový úhel 68,5 stupňů. Chtěl bych nějaké moderní XC alá Epic 8.
https://carbonda.com/…cfm-936.html mám toto. Je to ale rám už někdy z roku 2020, měl pak upgrade na udh, tehdy na tom byl stavěný NS Synonym(firma už neexistuje. ) a Vitus rapide https://vitusbikes.com/…ns/rapide-fs ti ho asi ještě mají. Kvalita byla v r. 2021 ok.
A co koupit toho epica základní verzi a máš za 65 rám i s komponentama, který prodáš.
On se dá někde koupit Epic 8 za 65?
no celky kolo koupis kolem 4000€ a doufas ze prodas dily (neprodas a zesedivis)
Bez číhání a čekání na cenu 3500
https://www.biker-boarder.de/…3102718.html?…
Jinak dno je těch 65 tisíc.
A zrovna tuhle elektrickou sadu prodá nebo použije dobře, je to černý GX – takže hezčí než GX
tazatel chce xc. z tohohle musis hrozne veci sundat ihmo. ale dobrej kus
Až bude i L za 2799€, tak bych to i vzal:) I když bych teda radši ne evo verzi se zamykáním.