Kamera z důvodu bezpečí na silnici

33 nepřečtených
  • Zdendulak

    Ahoj, chci se zeptat, jestli považujete za smysluplné si pořizovat kameru z důvodu bezpečí na silnicích a dokazování viny při, nedej bože, nehodě. Má nějaký význam pro diskuse s PČR nebo pojišťovnou? Je dobrý přední/zadní/360° záběr? Nějaké konkrétní tipy, která pro tyto účely dostačuje a co by měla splňovat (např. životnost baterie…)? Díky!

    0 0
    • MirosPikos  

      Určitě, nic s tím nezkazíš. Jen bacha na gestapistány, kde bys mohl dostat flastr za kameru. Typicky Rakousko a mnoho dalších. Nicméně projel jsem teď za posledních 10 dní 2 tisíce km přes Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko a kamera stále zapnutá. Naštěstí jsem nepotřeboval nic nikomu dokazovat nebo prokazovat.

      Mám kameru jen vepředu. Vzadu by bylo jistě fajn, ale už jsem to nějak nedotáhl. Používám na všech autech 70mai Dash Cam M500. Ale asi budou i lepší a nebo naopak levnější.

      0 1
    • novas752  

      Garmin Varia RCT715 – kamera, blikačka a radar v jednom.

      0 1
    • Eastwood  

      Myslis kameru do auta, nebo na kolo?

      0 0
    • Svart  

      V minulosti jsem to taky docela zvažoval, typicky po tom, co mě nějakej dobytek minul o centimetry… Nakonec jsem to odpískal, pže v případě skutečné nehody ze zadu by to určitě smysl mělo, ale jinak je to jen další krám, kterej je potřeba nabíjet a řešit. V případě nehody zepředu je to defacto totéž… Hlavní přidaná hodnota by byla, pokud by pčr byla ochotná řešit i ty těsný objetí bez odstupu, ale o tom nejsem úplně přesvědčenej.

      0 0
      • Biermann  

        Já letos pořizoval právě kvůli případným nehodám na silnici. Ani jsem vlastně neměl očekávání, že bych posílal na PČR nějaké oprasení. Pak mě ale v dědině vzal týpek s dodávkou s přívěsem celkem natěsno, tak jsem si zanadával a když jsem to doma zkoukl, tak jsem chvíli přemýšlel, ale nakonec to na PČR poslal – resp. poslal jsem jim pár fotek, kde bylo vidět že nedodržuje vzdálenost a značka dodávky i přívěsu.

        Asi 14 dní se nic nedělo a pak mi normálně volal příslušník z dopravního inspektorátu, že řeší moje oznámení, že s řidičem už i mluvil a že si je „něčeho“ vědom a že jsem psal, že mám i video, tak jeslti mu ho můžu poslat / donést. Že když mu ho nedodám, tak to zkusí vyřešit jen s fotkama, ale video by bylo lepší.

        Jak to ve finále dopadlo nevím, ale asi zkusím zaslat za pár týdnů dotaz na PČR, jakým způsobem bylo to podání vyřešeno. Na druhou stranu i kdyby ten řidič pokutu nedostal, tak podle mě už to, že kvůli tomu musí vést rozhovor s PČR, pravděpodobně navštívit služebnu, tak si možná příště rozmyslí, jestli cyklistu bezdůvodně oprasí nebo ne (měl volný protisměr, v pohodě viděl, vtipné je, že první auto co mu pak jelo do protisměru byla dopravka :) ). Ale možná se na to dívám špatně a „zahořkne“ a naopak bude cyklisty přejíždět jak na běžícím pásu, aby se pomstil.

        Jinak v tomhle případě jsem měl celkem dobrou pozici, protože na silnici byla středová čára a z šířky jízdního pruhu, šířky auta a pozice kol auta i mého předního kola šlo celkem snadno dopočítat, že 1,5m dodržet rozhodně nemohl. I vzhledem ke zkreslení kamer si myslím, že na silnici bez středové čáry by jakékoliv prokazování bylo mnohem komplikovanější.

        18 0
        • Ales007  

          A jakou kameru vozíš?

          0 0
          • Biermann  

            Původně jsem chtěl pořídit speciální cyklo “dashcam”, ale ve finále je asi jen drahý Cycliq s nepříliš dobrou pověstí a nebo teď vyšlý Garmin s nepříliš dobrým chipem, za to vysokou cenou. Takže nakonec jsem pořídil jsem DJI Osmo Action 4. Původně jsem nechtěl akční kameru kvůli krátké výdrži, ale v 1080p to zvládne nahrávat cca. 2 a čtvrt, až 2 a půl hodiny což většinou na popracovní švih stačí. Navíc jsem to bral jako “adventure” kombo, kde jsou 3 baterky, takže sebou vozím vždycky jednu náhradní a v případě potřeby se tak dostanu na cca. 5 hodin, což už i stačí prakticky vždycky.

            Až slevní Action 5, tak ta bude ještě lepší, tam říkají výdrž snad 4 hodiny, což už je použitelný celkem slušně

            0 0
            • yorg  

              Na čem máš tu kameru pověšenou? Hrudní pás, přilba, řídítka?

              0 0
              • Biermann  

                Na řidítkách na předsazeném Garmin držáku. Na silničce je to klasika a hodil jsem ho i na mtb a nějak mê neuráží.

                1 0
                • ms82  

                  Diky. Po vcerejsku to silne zvazim.

                  0 0
                • yorg  

                  Na řídítkách jsem měl dříve mikrokameru Mobius a jak to bylo pevně spojené s řídítky, tak to bylo hodně roztřesené. Dívat se na to, jako na video z cesty se moc nedalo, ale pro případný printscreen obrazovky to stačilo. To je pravda.

                  Ale lidi si i s tím umí poradit https://www.youtube.com/watch?…

                  0 0
                  • miťo  

                    Mobius stačí dobře a pevně přidělat na kolo, aby se netřásl. Používám pouzdro, které vyráběla jiná firma.

                    0 0
            • xtonda  

              Já kdybych jezdil víc v provozu, tak bych spíš uvažoval nějakou 360, lepší je strat se o jedno zařízení než o 2 a ty normální kamery mají úhel záběru výrazně menší než 180, takže stejně nepoberou setřel z boku, viděl jsem záběry kdy cyklista měl obě cycliq kamery a sejmulo ho auto při odobočování doleva a na těch videích nebylo vidět prakticky nic.

              0 0
              • Biermann  

                Já těm 360 moc nerozumím, takže mám pocit, že musí být nějak divně nainstalované, aby měly rozhled (nějaká delší tyč?) a to by mě štvalo. Ale třeba se pletu, moc jsem je nezkoumal. Ideální by byl ten samonavigující dron, až vydrží aspoň 2 hodiny a ne 20 minut :)

                0 0
                • xtonda  

                  Má to dva snímače a dvě čočky, každá pokrývá jednu polokouli. Samozřejmě ať to dáš na kolo jakkoliv bude v jednom směru v závěru jezdec a ten zakryje část výhledu. Pokud to dáš na delší klacek, tak jezdec zakryje menší část výhledu. Pro použití v provozu asi dává největší smysl dát to na přilbu nebo na levou stranu řidítek

                  0 0
              • xtonda  

                .

                0 0
            • ms82  

              Jaky mas drzak? Videl jsem jejich oficialni a ten me prilis neoslovil. Mam Action 3 a lezi mi doma v supliku. Kdyby to ale na kole prilis nevadilo, asi bych ji vozil. Spis pro zabery pro sebe nez pro PCR. Na vzdelavani ridicu uz jsem rezignoval.

              0 0
        • Svart  

          A to mas predni nebo zadni kameru? (nebo oboje?) Je pozitivni slyset, ze to pcr resi… Vetsinou nejaky tesny objeti resim jen tim, ze si zapochybuju nad inteligenci daneho jedince, ale obcas jsou pripady, ze bych jim reseni s pcr rad zprostredkoval.

          0 0
          • Biermann  

            Držák mám vpředu i vzadu, ale vozím prakticky jen vepředu. Ale když bude nějaká pěkná akce, tak možná pořídím druhou dozadu, ať je to komplet :D Obecně si myslím, že je větši šance že budu potřebovat záznam zepředu než zezadu. Ten zadek je vhodný asi pro jediný případ, který nechytne ta přední kamera, a to když tě někdo nabere natvrdo zezadu. Nebo že při natáční ve 4k můžeš zjišťovat, jaký mají výraz řidiči při předjíždění :D

            5 0
            • bara2  

              Ta poslední věta mě zaujala :-D Z toho by mohlo být pěkné video, něco jako nastavené zrcadlo :-D :-D

              5 0
            • xtonda  

              Tak zrovna u cyklistů je častá prasárna těsné předjetí, které asi bude líp vidět na kameře zezadu a je tam šance vidět ksicht a taky jestli při předjíždění dal blinkr. Za mě na kole má zadní větší smysl než v autě.

              3 0
              • rasto  

                v autě stačí pouze přední kamera. když pachatel nedobrzdí, bude to evidentní i ze přední.

                0 0
                • Kacko  

                  V obou případech je důležité dokázat případný úmysl a tam se zadní kamera hodí. Hlavně když v tom je zdraví.

                  Řidič se vymluví na vosu v autě a je z toho ohrožení z nedbalosti, kde hrozí max 2 roky. Pokud je čistý, tak i při zabití často dostane jen podmínku a zákaz řízení. Viz https://zatecky.denik.cz/…0230426.html

                  U úmyslného je to 3 až 8 let. Třeba pokud je vidět předešlá agresivní jízda, tak už je velká pravděpodobnost že to budou klasifikovat jako úmysl.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse