Jak se zorientovat ve váze pláště?

10 nepřečtených
  • kolomag

    Vybírám nový plášť na kolo, nějaký lehčí, něž mám nyní. ( je to asi podruhé v životě , co vybírám plášť :) )

    Současnost : Maxxis Ikon 29"x 2,2 " skládací, drát : váha cca. 730 g kupkolo, nebo i 655 g. jinde. prumer je cca. 691g

    • Ikon kevlar u ruzných výrobců udávána váha 625,656,645 , prum. cca. 642g.
    • Ikon exo tr kevlar váha g. 760,689,689,620 , prum. cca 689g ( u jednoho prodejce váha 585 g. , hned bych ho bral, ale ten rozpor kolik vlastně váží)

    1)Jak se zorientovat? Usuzuji, že drát bude vždy težší. Tedy vezmu kevlar, ale dá se věřit že 585 g.? Adi nic neskazím, když vezmu kevlar bez tr.

    1. Tr- znamená bezdušový, chci zůstat u duše, mohu tedy použít i tento plášť.. až po rozlousknutí, který je lehčí.

    Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      Ano, plášť s kevlarovou patkou bude určitě lehčí než stejná verze s drátovou.

      Úprava pro bezduše je těžší než bez ní (plášť sám o sobě líp těsní = má víc gumy).

      EXO je odolnější kostra pláště než neEXO, samozřejmě trošku těžší.

      Pak záleží ještě na směsi – klasická dvousměs (obvykle neuváděno) nebo trojsměs 3C MaxxSpeed.

      Reálnou hmotnost (ne opsanou náhodně z katalogu) máš vyfocenou na váze např na r2bike.de

      0 0
      • JachymP  

        Tu hmotnost to chce neřešit na gramy, u naprosto stejných plášťů to lítá klidně o 20 gramů. Takže občas se trefí i do katalogové, i když kupodivu většinou ta katalogová je nižší… Prodejci občas uvádí hmotnost jiné verze, tomu se nedá věřit vůbec.

        2 0
      • kolomag  

        Tedy plášť EXO TR by měl být těžší, což mě také napadlo,. Ale zde jsem našel opak, tak jsem začal pátrat,, co a jak… https://www.bezvakolo.cz/…xo-tr-kevlar , uvádějí 585g. Vychází mi koupit bez EXO a TR, jen „kevlar klasiku“, měl by být lehčí

        Na kole z r.2018 Merida BIG.NINE 300 je plášť Maxxis Ikon 29"x2.2" ( v současnosti , co jsem si nalezl popis kola, je u toho pláště uvedeno „skládací“ , což tedy asi neplatí. Skládací při lepení duše mi nepřipadal. )

        • Právě , že nejezdím jen po cyklostezkách roviny, jako např. u Poděbrad podél Labe. Jezdím trasy z Pece na Výrovku a pod. Samozřejmě i jinde po lesní, polní, než se tam ale dostanete je dost silnice.
        0 0
    • Esi  

      Mas pocit ze prodejci ty pláště vyrábí? Proste část prodejců hmotnost pláště opise z katalogu, část ho zváží, treba kupkolo to tam většinou píše ze ho vazili. Na duši můžeš použit bezdusovy, dratova patka z pricipu asi nebude úplně skládací.

      Dost pochybuju ze poznáš rozdíl v desítkách gramu na plast, na cyklostezce kde se pohybujes stabilní rychlosti to stejne není důležité

      2 0
    • Hrabex1  

      koukni na testy plastu:

      https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

      Dozvis se tam i presnou vahu konkretniho kusu. Pocitej s tim, ze i vaha urciteho typu bude kolisat. A predpokladam, ze je ti jasny, ze hmotnosti mude odpovidat i odolnost.

      1 0
    • Tatut  

      Thunder Burt Addix

      Rychlý a lehoučký plast.. není moc do mokra – na kořenech klouze ale všude jinde letí.

      Jo a ty duše dej nějaké latexové jestli ještě nemáš.

      0 0
    • kolomag  

      Vyřešeno, u pláště Maxxis exo tr kevlar byla chybně uvedená váha. Už je to přehlednější, je jasno, co a jak , kolik je váha.

      S latexovou duší je dobrý tip, minimálně vyměnit tu, co vozím, jako náhradní.

      Díky všem za reakce.

      0 0
      • Esi  

        pokud tvoje ráfky umožňují bezduše, tak bych se na celé duše vykašlal. Předělat to není raketová věda, nijak extra starat se o to není potřeba. Na kole na kterém jezdím do práce jsem nedoléval tmel od září a pořád to v pohodě drží. Pro případ defektu mám teda v podsedlovce 60ml mlíka.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.