• Marshall

    Ahoj. Prosím o pomoc. Mám GX eagle 1×12. Když jsem kolo koupil, přehazovačka řadila fajn, ale občas nebyla tak přesná, jak by měla. Zjistil jsem, že B-gap je nastaven špatně, tak jsem ho upravil dle nástroje co k tomu SRAM dává. To vše zhoršilo. Zkoušel jsem rovnat patku, nepomohlo. Dal jsem patku novou, vše je stejné. Přehazovačku teď skoro nejde seřídit.

    Postupuji podle návodu sram:

    1. Na druhém největším pastorku ji pomocí Micro-adjustments nastavím tak, aby vše bylo optimální.
    2. nastavim horní doraz
    3. sjedu dolů, nastavím spodní doraz

    Přehazovačka ale zespodu nechce vůbec řadit nahoru. Správně řadí jen v první polovině, pak přeskočí dvě rychlosti a dole už neřadí vůbec. Když to Micro-adjustments nastavím, aby dole seděla, skáče to zase nahoře.

    Uz netuším co s tim.

    0 0
    • Vilém  

      A tu vymenenou patku jsi kontroloval a pripadne dorovnaval?

      2 0
      • Marshall  

        To zatím ne. Vim, že nemusí být rovná. Nicméně i když ta staral dle měření měla být rovně, nešlo to seřídit…

        Vůbec to nechápu. Nahoře řadí dobře, dole je to úplně mimo. Je odřená, napadlo mě, jestli nemůže být ohnutá. Ale prý jsou fakt pevný, na pohled vypadá dobře.

        0 0
        • rejdy  

          Tak jestli stará patka byla rovná, nebyl důvod kupovat novou, ale tak ok, máš rezervní. Délka řetězu je správně?

          0 0
          • Marshall  

            Nemám přímo ten cajk na profi srovnání, dělali jsme to domácky vyrobeným. Proto jsem raději nakonec koupil novou.

            Délka řetězu je ok, před tím to řadilo mnohem líp, než teď. Řetěz je napnutý v celém rozsahu kazety.

            Kazeta je nová, řetěz taky.

            0 0
            • rejdy  

              Že to neřadí na malých pastorcích nahoru, je příznakem 3 věcí (nikoliv nutně všech současně):

              1. příliš velký B-gap ⇒ to píšeš, že máš podle šablony
              2. křivá patka ⇒ zkontrolovat tu novou, nevím, jak vypadá ten podomácky vyrobený nástroj, takže, než řešit teoreticky ohnutou hazku, nechal bych to zkontrolovat profi v servise
              3. dlouhý řetěz – neřešit, jestli je napnutý, ale počet článku přesně podle návodu, takže natáhnout mimo přehazku přes velký pastorek a +2/+4 články podle toho, jestli máš HT/full…
              0 0
              • Marshall  

                Rozumím. Řetěz zkontroluju. Nicméně i opticky je vidět, že dole je hazka úplně mimo kazetu.

                0 0
                • rejdy  

                  Jo, teď čtu níž, že ti bliká někdy hazka červeně, takže je možná fakt problém v ní. Kdyžtak ještě nafoť, jak vypadá na nejmenším a největším pastorku…

                  0 0
                  • Marshall  

                    Dobře. Děkuji. Nicméně jak může být problém v ní, když před tím řadila bez problému? Celý to začalo tím, že jsem chtěl trochu zpřesnit řazení. Nějak jsem to musel do*ebat :)))

                    0 0
                    • rejdy  

                      a nějaký ten pád přišel kdy, když píšeš, že je odřená?

                      0 0
                      • Marshall  

                        Tak jsem to už koupil. Normálně řadila, jen zkrátka jedno místo nebylo úplně ono. A čím víc se to snažím nastavit podle návodu, tím je to horší…

                        0 0
            • MirosPikos  

              Hele když vylučuje nějaký potenciální problém, chce to dělat pořádně a ne nějakým bazmekem, kterému sám úplně nedůvěřuješ. Viz. koupě nové patky a zároveň seš si vědom, že nemusí být rovná. Dělej to per partes a pořádně, aby ses dostal k nějakému rozumnému výsledku ;)

              0 0
    • jecnak  

      Nemáš Micro Adjust přes jeden pastorek? Tj nějakou hodně vysokou nebo nízkou hodnotu? Dioda na hazce při všech přeřazeních bliká zeleně?

      0 0
      • Marshall  

        Micro adjust je určitě v té horní hranici – nějak 25 z 31. Když to začnu seřizovat třeba od 15, nahoře to nesedí a musím to naklikat dolů, k těm 25 cca.

        Dioda je věc, který nerozumím. Občas se stane, že při řazení blikne červeně, i když je baterie ok. Nebo když utáhnu moc dolní doraz a řadím, tak taky zčervená. Co přesně to indikuje?

        0 0
        • jecnak  

          Pokud ti blikne při normálním řazení (ne přes dorazy) červeně, tak je někde problém – typicky to ukazuje moc velkou sílu potřebnou pro přeřazení:

          • špatně nastavený b-scew
          • nějaký interní problém – bordel v převodech u motoru přehazovačky

          Měl jsem stejný problém – hazka špatně řadila na větší pastorky (nejdřív jen v mrazech) a postupně jen v chladu a pak i v běžných teplotách. Projevovalo se to právě odmítnutým řazením (červené bliknutí). Vyřešila to reklamace. Pokud nemáš hazku v záruce, budeš ji muset rozdělat a ty plastová ozubená kola vyčistit sám.

          Právě víc zašroubovaný b-screw a oddálená rolnička hazky od kazety tenhle problém trochu upozadí, ale zas pak přehazka hůř řadí na spodních pastorcích. A není to řešení jen nouzové odsunutí problému na později.

          0 0
          • Marshall  

            Děkuji. Ona blikne, ale normálně řadí. Spis mě zaráží, že mi to prostě nejde nastavit. Má to být tak, že se jen našroubuje a lehce doupraví micro adjustments, ne?

            0 0
    • Sistematicx  

      Nedavno mi trefena axs delala tez naladovou vec.

      Zacal jsem srovnanim patky, s tim jsem si pohral vic nez hala bala aby patoa byla cajk na jistotu. Pak jsem udelal dorazy. B-gap na bilou merku (kazeta gx 10–50z) a v sagu jako jistotu. Micro nastaveni se od puvodni polohy posunulo o dve pozice.

      Minulej tyden jsem na hukovce hazku zas dvakrat trefil a na parkale dal péči zas patce a bylo to opet cajk. Za me je alfa omega ta patka.

      Btw nemel jsi tu hazku minileu tyden na bazaru? Byl tam nekdo s popisem velice podobneho problemu.

      0 0
      • Marshall  

        Neměl, ale viděl jsem, že někdo prodával tu, co nešla seřídit.

        Největší problém je, že řadila normálně. A čím víc jsem se do toho hrabal, tím je to horší. Přisuzuji vinu sobě, nicméně netuším, jak to napravit… zkusil jsem snad všechno.

        0 0
        • J1RKA  

          mas aktualni soft?

          0 0
          • Marshall  

            Mám.

            0 0
            • J1RKA  

              dobre, nicmene je potreba zacit s adj uprostred, uplne povolit oba srouby, < hlane ten spodni > jestli nahodou hazka nechodi pod kazetu.

              0 0
              • Marshall  

                Ano, hazka se zdá opticky že pod kazetu chodí.

                Nahoře sedí přesně, dole je přes…

                0 0
                • J1RKA  

                  a predpokladam, ze nahore nedokaze prehodit na nejvetsi

                  mozna bude chyba jinde nez v hazce

                  0 0
                  • Marshall  

                    Na největší přehodí snadno. První největší pastorky krásně sedí. Od poloviny dolů je to úplně jinak. Jakoby měla delší krok…

                    Dole jsem poslal post Reddit, kde někdo psal o tom, že na délku kroku má vliv nastavení dorazů…

                    1 0
                    • J1RKA  

                      no a kdyz ji odklikas uplne dolu < s adj uprostred > nastavis spodni doraz, a pohlidas aby nehodila az za velky kolo, to zvladne?

                      retez mas spravnej?

                      edit: jakou mas kazetu, asi jsem to nenasel v textu, jdemi oto jak si nastavil podle merky vzdalenost horni kladky

                      0 0
    • Marshall  

      Mimochodem je normální, že mezi těmito čepy je trochu vůle?

      0 0
      • Lachtis  

        Ne, neni to normalni. Ja kdysi potkal klacek s tyden starou gx axs hazkou. Odneslo to raminko a kladky, vse se narovnalo/vymenilo a doufalo se. Neslo to seridit, aby fungovala zcela ok a mel jsem prave vuli v tech cepech… :-(. Bohuzel asi ji mas po smrti.

        0 0
    • Marshall  

      Našel jsem Reddit post, který je podobný mému problému. Ve zkratce říká, že nastavení limitů má vliv na indexování a že nastavení dle návodu mu nefungovalo.

      Nicméně moc nechápu souvislost mezi dorazy a samotným indexováním přehazovačky. Jak se může stát, že spodní doraz ovlivní to, kam až se nahoře přehazovačka dostane? On to opravil spodním dorazem, ale má opačný problém. Z toho m vychází, že u mě bude problém nahoře. Jenže zatím nechápu konkrétně co.

      https://www.reddit.com/…_force_etap/

      0 0
      • Michadomin  

        Měl jsem stejný problém, jako týpek na Redditu. U mě byl problém v přeskočeném převodu uvnitř přehazovačky- skočilo to o zub a páka, která hýbe vodítkem byla o jeden převod dál (při micro-adjustu na polovině šlo klidně zařadit přes nejtěžší převod a zároveň nešlo zařadit na nejlehčí převod). Přehazovačku i s motůrkem jsem rozebral a páku posunul o jeden zub a pomohlo to. Není to úplně jednoduchá práce, ale dá se to.

        Úplně si nejsem jistý, jak se to může stát, pravděpodobně ránou, kterou přehazovačka dostane, ale uvnitř převodu nebylo žádné poškození vidět, tak doufám, že oprava bude na trvalo nebo minimálně do další rány :D

        0 0
        • Marshall  

          Zajímavý. Já viděl příspěvek o tom, jak nekdo rozebíral GX AXS. Ve SRAM mu prý řekli, ze jakmile to rozebereš, už nikdy to nebude přesný a musí se to zkalibrovat ve fabrice, protože přehazovačka prý nějak snímá polohu té klece.

          0 0
          • mirorek2  

            Snímá to přece očima orla! :-D

            0 0
          • Michadomin  

            V převodu je jedno plastové kolečko a to by mělo udávat polohu té klece. Nějak nerozumím tomu, proč by se to mělo kalibrovat. Já odklonil kolečka od zubů páky a páku přesadil o zub a funguje bez problémů.

            Na tomhle videu to můžeš vidět (https://www.youtube.com), jenom tam není úplně dobře vidět, jak tu páku přesadit, na videu to dělá docela náhodně

            1 0
            • mirorek2  

              Myslím, že to bude u tazatelova problému stejné, je to jediné vysvětlení. Přeskočilo mu to, jak to dostalo ránu

              0 0
              • J1RKA  

                jakoze se posune chod cely hazky treba o mezeru na kazete na jednu stranu v celym rozsahu?

                0 0
              • Kouba_2005  

                To se klidně může stát i tím, že ladí spodní doraz. Ten to přetlačí spolehlivě, i když se zdá, že to jen procvakává naprázdno, jak točíš šroubkem.

                0 0
                • mirorek2  

                  To jsem myslel že vyloučí povolením obou dorazů, než začne ladit. Micro dát na střed a pak (nebo nejprve:-) začít rovnat patku. Když toto nejde, problem je v hazce

                  0 0
    • Andrzej  

      Je spravne utazena kazeta i zadni kolo v ramu?

      0 0
    • Marshall  

      Už si nevím rady. Podle kalkulaček na netu má řetěz mít 112 článků, podle aplikace axs a přesného určení modelu atd 116. Teď je 116. Nicméně řadilo to před tím dobře, řetězem to nebude.

      Vůle nikde nejsou, ta o které jsem mluvil před tím je miniaturní a v tahu tam vůbec není.

      Červené světýlko svitne červeně když řadím na pastorky, který nejsou naladěný. Vyžaduje to větší sílu a přehazovačka v aplikaci začne hlásit slabá baterie. Jakmile vyndám a nandám baterii, už je baterry good a svítí zeleně.

      Tohle jsou mé poznatky, už fakt nevim, co s tim. Kdyby to před tím nešlo, řeknu ok, je rozbitá. Ale ono to bylo ok než jsem se v tom vrtal. A teď podle návodů to zkrátka nejde…

      0 0
      • rejdy  

        Na „starý“ AXS je nějaká kalkulačka, resp. appka na délku řetězu podle modelu? To je až na T-type, ne?

        0 0
        • Marshall  

          Jo, asi jen na Transmission. Proto ale píšu i to s tou délkou – pokud by řetěz byl moc dlouhý, zlobilo by to od začátku. Zkrátím ho o 4 články, ale to nespraví můj problém.

          Znovu to shrnu. Nastavím ho na 2. největším pastorku. Přejedu na největší 50t, nastavím doraz. Sjedu dolů, nicméně už podle oka je vidět, že přehazovačka je dost za pastorkem. Mezi pastorkem a rámem. Když hodně utáhnu doraz, akorát se zkrátí krok přehazovačky, nic jiného se nezlepší. Když micro adjustments naklikám tak, aby to sedělo dole, nefunguje to zase nahoře.

          0 0
          • Doyle  

            Osobně bych začal za prvé kontrolou patky, jestli je opravdu rovná. Že je nová, neznamená, že namontovaná na kole bude rovná.

            0 0
          • Sistematicx  

            Ja teda nejdriv nastavil dorazy. Pak B-gap v sagu a pak az micro podle toho jak to chodilo.

            2 0
            • Kouba_2005  

              Když si tak vybavuju první montáž AXS, tak jsem dorazy nenastavoval vůbec, jen B-gap, a chodilo to luxusně a nikdy nebyl problém, že by to padalo někam mimo kazetu :-)

              1 0
      • MatS  

        Co zkusit jinou baterií? Třeba je ten akumulátor už „unavený“ a neutáhne tu přehazovačku. Třeba někdo poblíž má taky AXS a půjčil by na vyzkoušení.

        0 0
        • Marshall  

          Dobrý tip, děkuji. Ale to by přehazovačka nepadala jakoby za kazetu, ne?

          0 0
      • tomxxx  

        Na mechanice eagle Lunar mi vyšel delší řetěz než na AXS GX myslím, že o 2 články (nebo dokonce o 4 články, už nevím). Tak je otázka, pro co to ty výpočty mají.

        1 0
        • rejdy  

          Přitom v návodu je délka řetězu u mechaniky/AXS stanovena úplně stejně (+2/+4).

          1 0
          • tomxxx  

            Hele, když jsem to měl na stejným kole, stejný osazení, jen jiná přehazka, tak mi řetěz plandal jak povadlý péro na 10pastorku.

            0 0
            • rejdy  

              Já to nerozporuju, přijde mi, že Lunar má delší ramínko než AXS, takže ty +2 dávaj logiku, táta s mechanikou to tak oproti mně má taky. Zajímalo by mě, jak by vypadal Lunar se stejně dlouhým řetězem jak AXS na 52ce, jestli ve Sramu počítají s tím, že mechanika je uzpůsobena většímu napětí, když je návod, jaký je…

              0 0
    • Polopol  

      Pokud je ta přehazovačka bouraná, tak si myslím, že úplně dokonale to neseřídíš už nikdy. Aspoň mně ani několika mým známým z okoli se to nepodařilo a vždy to skončilo novou hazkou. Já se po 2 zničených axs vrátil na lanko a mám klid. Transmission už je odolnější.

      1 0
      • Marshall  

        Fakt? Přitom všichni říkali, jak je už GX axs odolná. Že na ni můžeš stát a přežije všechno.

        0 0
      • Lachtis  

        Presne tak, ja kdysi potkal klacek s GX AXS a ko raminko a kladky, hazka na prvni pohled zcela ok. Vse se narovnalo/vymenilo, ale hazka uz nikdy 100% nefungovala. Mela vuli v cepech a kdyz jsem to i zkousel v servisu, tak mi servisak taky potvrdil, ze uz to lip neudela, ze z jejich zkusenosti, jakmile je tam vule, tak je po smrti… probehla koupe nove a funguje dodnes.

        0 0
    • Fofrník  

      V rychlosti jsem proletěl celý vlákno.

      Soused mi přivezl svoje kolo s GX AXS, že to řadí špatně. Setup má hazka GX AXS, kazeta Shimano, řetěz Shimano.

      První jsem zkontroloval vzdálenost ramínka od největšího pastorku. V tomhle mixu (Sram/Shimano) je ideální vzdálenost ramínka – od vyznačené rysky k vrcholu nabíracího zubu na největším pastorku je 42mm.

      Pořád to řadilo „divně“ a taky jsem na to nemohl přijít, ale pak mě napadlo to napárovat s mou aplikací Sram, tam jsem mrknul na nastavení mikro a byla tam nesmyslně vysoká hodnota – tuším 35. Nejprve jsem přes tlačítko na ovladači hazku přes mikro nastavení naklikal úplně dolů. Potom jsem v aplikaci opravil hodnotu z 35 na 15. A až teď jsem začal ladit hazku, aby to chodilo dobře po celé kazetě. A povedlo se. Soused byl spokojenej.

      1 0
      • Marshall  

        Děkuji. Já to mám nastavené na cca 21. Pokud začnu ladit níž, tak hazka jde přes kazetu zase nahoře…

        0 0
        • J1RKA  

          prosimte, uz se vtom asi nevyznas ani ty.

          dokaze hazka obsahnout celou kazetu < a co mas vubec za kazetu >

          ja mam nastaveny B-gap na kazete < 10–52 > jako kdybych mel < 10–50 > pouzivam bilou sablonu

          hazku jsem si uz taky rosteloval tak, ze jsem ji musel znovu nastavit uplne od zacatku, bylo to po jedny aktualizaci, kdy jsem to delal na dvou soucasne

          0 1
          • Marshall  

            Dobra. Kazeta je GX 10–50. K nastavení B-gap používám bílou šablonu.

            Hazka zkrátka funguje dobře buď nahoře, nebo dole… buď pěkně řádí první největší pastorky a dole je už za kazetou, nebo naopak.

            Ja uznávám (a doufám) že je to moje vina. Ale nějak nevim jak z toho ven.

            0 0
            • J1RKA  

              dobre, takze od nejvetsiho pastorku radi pulku dolu dobre, a potom se dostane retez jakoby < mezi pastorky? > v dolni polovine

              0 1
            • mirorek2  

              patka…

              0 0
              • tomxxx  

                Nemá cenu se tady s tím zabývat.

                Nemáme 100% jistotu, že je patka dobře, do té doby, veškeré jiné zkoumání je zbytečný, nedej bože montovat hazku, jestli nepřeskočily zuby na servech, což je poměrně oser na dlouho vs pořádné srovnání patky, což je práce asi na minutu.

                99% vláken o neřadící hazce končí ohlou patkou, 99% lidí co se s hazkou trápí říká, že jí seřídili/dali novou/přeci v tom nebude problém. Je to marný, je to marný, je to marný.

                4 0
                • J1RKA  

                  porad nevim s tema preskocenejmy zubama, neverim, zese kazda hazka nejak justuje pri vyrobe, tj podle me blbost, a jestli jetam servo, tak se bude dat zaindexovat, vubec nechapu, cobyse mohlo uvnitr stat aby to mohl byt problem

                  nemate nekdo fotky rozebrany hazky axs?

                  1 0
                  • tomxxx  

                    .

                    0 0
                    • J1RKA  

                      supeer, takze jetam od motorku snekovej prevod, krokovej motor udela presne pokazdy to samy, pocet otacek a tim je danej ten zbytek, takze byto melo jit nastavit do vychozi polohy < tovarni nastaveni >

                      tak bych zkusil naklikak hazku do spodni polohy, odebrat z aplikace < asi i kolo > a vytvorit uplne novej profil

                      0 2
                      • la-da  

                        Obávám se, že ten motorek není krokovej. Spíš bude na hřídeli toho ozubeného kola před výstupní pákou potenciometr, a motorek to jen dotlačí do určité polohy, podobně jak v modelářských servech. Napovídá tomu chování rozšroubované převodovky v tom videu, mrcasí se to tam a zpátky, kdyby tam byl krokáč tak to dojede na pozici a zůstane v klidu.

                        Edit: šnekovej převod tam myslím není.

                        3 0
    • J1RKA  

      delals to takhle?

      nevim jestli jsem to nastavil od 2.20min

      0 0
    • Marshall  

      UPDATE: Nechal jsem změřit patku tím speciálním nářadím, je opravdu rovná.

      Zkusil jsem to dát do servisu, uvidíme, co mi pán řekne…

      0 0
    • Marshall  

      Už jsem to vyzvedl ze servisu. Prý byla ohnutá i přehazovačka. Nicméně mi to moc nedává smysl, když to normálně jezdilo a rozbilo se to jen štelováním.

      Každopádně to spíš nepomohlo. Lepší to určitě je, ale stejně to neřadí z posledních dvou pastorků výš.

      0 0
    • Marshall  

      Myslim, že s jistotou mohu říct, čím to je. Když se ve správném místě s hazkou viklá, je vidět značný vakl.

      Video zde:

      https://files.fm/u/hwcbkz7mag

      0 0
      • Marshall  

        Nyní jsou jen dvě možnosti:

        1. risknout opravnou sadu
        2. vykašlat se na axs a koupit starý dobrý GX
        0 0
        • Markony  

          No dle mého viklat spíše ne ale stranová vůle ale to by mělo jít vypodložit.

          0 0
          • Marshall  

            Přemýšlím, zda se vyplatí zkusit koupit ten bushing kit, jak Jecnak posílal výše.

            0 0
            • Vilém  

              Pokud je hnutej saltr, tak spis ne.

              1 0
              • Marshall  

                Ja si myslim, že to hnutý neni. Říkal to jen mechanik, kterej ale taky říkal, jak to spravil… přitom vůbec. Docela mi to sedí na ty vyběhaný čepy – nikdy jsem ji nedal ránu a i přes to od doby koupě kola řadila hůř s hůř, čím víc jsem ji jezdil. Ihned po koupi řadila dobře. Kdyby byla hnutá, neřadila by ani před tím.

                0 0
                • tomxxx  

                  Vždyť je na videu sedřená jak prase. Jak mohla nedostat ránu?

                  0 0
                  • Vilém  

                    To ji hladily kaminky.

                    3 0
                  • Marshall  

                    Jak jsem tu již asi 5× psal, takhle odřenou jsem ji koupil. Ránu dostala, ale už od původního majitele. A když jsem ji koupil já, ze začátku fungovala dobře. To je jediný, co tu všichni řešíme – jak je možný, že nejdřív funguje a pak ani nejde seštelovat, i když další ránu nedostala. L

                    Když se hazka ohne v důsledku nárazu, stane se to hned. Nezhoršuje se to v průběhu času. Kdežto vakl v uložení se zhoršuje časem.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      dobre, a za jakou dobu tedy prestala radit? od koupe < hazky >?

                      0 1
                      • Marshall  

                        Tak týden a půl. Pár šlapacích výletů a jeden bikepark. Vim, je to krátká doba na to, aby se vic vymačkalo uložení. Nicméně jako jediné mi to dává smysl.

                        0 0
                        • Slash  

                          Jak si mlžeš být jistej, že v tom bikeparku nedostala ránu?

                          0 0
                        • mirage  

                          Asi budes stejne kupovat novou, ale zkus si vzit dobre světlo a projit vsechny ty čepy na hazce, jestli neni nekde nejaka prasklina, jen by me to zajimalo.

                          0 0
                    • Vilém  

                      Proc? Protoze ji puvodni majitel prodal ve spravny okamzik.

                      4 0
        • Doyle  

          Pokud máš rám s UDH patkou, tak je to jasné… Pokud ne, tak běž zpět k mechanice.

          0 0
          • Marshall  

            Mám rám s UDH – Megatower V2. Bike sám o sobě je úžasný, zaslouží si něco dobrýho. Nicméně na druhou stranu se mi nechce pořád zaobírat tím, že když drbnu do hazky, bude mě to stát ranec.

            0 0
            • Doyle  

              Tak si z toho udělej singelspped a máš po starostech…

              3 0
            • novas752  

              Klasický mechanický GX… Poměrně levný, spolehlivý, když se zrovna stane že je trochu křivá patka tak to prostě zatlačíš prstem trošku víc. Nechápu co furt na tý elektrice kdo vidí – viz tohle vlákno.

              6 0
              • mirage  

                Přesně, mam porad mechaniku a nemam vubec potřebu to měnit na elektriku. Neřikam že je to špatne, ale lanko mi ani v nejmenšim nevadi.

                0 0
              • tomxxx  

                Sice mám elektriku, je to dobrý, když to funguje, je fajn absence bowdenu, hlavně kvůli vedení hlávkem (bike i silnice), ale že bych z toho byl tak vycákaný, jak některý lidi tady, to fakt ne. Baterie je zase opruz navíc. Mechanika funguje taky hezky. Kdo řeší budget, tak jsou to asi nejhůř utracený prachy, horší jsou už jen keramický ložiska a kladky.

                5 0
            • scortis  

              No a co ty mechanicky T-Type? Ty nestoji zas takovou raketu

              0 0
              • mirorek2  

                a novou kazetu…

                edit: to by mohlo jít lankem doštelovat, ale páčka je nutná taky T

                0 0
              • Marshall  

                Upřímně jsem o něm do včerejška ani nevěděl. Jaké má výhody, oproti obyčejné GX? Kromě toho T-type systému a s tím spojené řazení pod zatížením.

                0 0
                • J1RKA  

                  a to opravdu vyuzijes?

                  0 0
                  • Marshall  

                    Ne, já určitě ne. Proto se ptám i na další benefity. Pokud by byla nějaká neprůstřelná, pak bych jí možná ocenil. Jinak spíš ne.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      jeto jenom muj nazor.

                      T type mi prijde pro hobika zbytecny, jeden kousek mame v tlupe, zatim ma ale kolo najeto pramalo < do 4tkm > takze zadny opotrebeni niceho.

                      kazdopadne AXS provozujeme na 5 kolech, pritelka trefila klacek do raminka < X0 > a nasledne do dratu nez zabrzdila, a asi mela kliku, ze hazka radi < mozna > lip nez moje :)

                      asi bych koupil novou AXS < GX > spis ne, nebo lankovou < X0 > tu mam na bahnaku.

                      0 3
                      • Marshall  

                        Já asi zkusím ten rebuild kit na ložiska. Stojí cca 700, když ho objednám bez nástroje na pružinu. Pokud to nepomůže a na bazaru zázračně nebude levná axs GX, asi koupím obyč lankovou.

                        1 0
                    • mirorek2  

                      Výhody T type? Vše co jsi řešil doposud na hazce už řešit nebudeš. Vždy seštelováno a jako bonus „nesmrtelný“ řetěz

                      Já na Megatoweru furt šteloval řazení, patky, nikdy to nechodilo na 100%, s T type to chodí perfektně

                      2 0
                      • Lachtis  

                        Vyhody T-type jsou bezesporu v absenci patky, takze mezikus, co vse muze po.rat (patka) je mimo hru, dale ze by T-Type mel byt bytelnejsi a ta moznost razeni v tahu.

                        Ale je zajimave, zes mel problemy se starym AXS. Ja mel AXS na trech kolech, aktualne na dvou a s ani jednim no problem, proste nastaveno a funguje perfektne od zacatku. Cili nekdy je v tom asi i neco dalsiho… :-). Ja treba naopak nemel rad cisty Sram X01 AXS, za mne chodi hur, respektive horsi prerazovani nez s shimano kazetou…

                        Takze treba ja bych vylozene stare AXS nehazel do srotu, neb u mne vzdy fungovalo a funguje na 100 %.

                        0 0
                        • J1RKA  

                          a se starym jsi neradil v tahu? kdyz vidim co stim dela pritelka na zavodech :DDD

                          0 0
                          • Lachtis  

                            Tak jasne, ze to na prasaka taky poslu, zatim, tuktuk, nikdy zadny krup nebylo :-).

                            0 0
                            • J1RKA  

                              prijde mi, ze pokud to neni skok < 42–52 > tak neni potreba to setrit

                              0 0
                              • Kouba_2005  

                                Jo, starý AXS řadilo i v tahu solidně, ale transmission je fakt jinej level. Tam to jen cvakne a je to tam :-)

                                Udivuje mě, že aniž by se tazatel snažil to nějak opravit, tak tu o tom několik dní jen mele a nakonec, že to vymění za mechaniku. Rozladil to sám, tak to zase musí jít opravit. Za těch několik dní, co to řeší, už by měl i novou hazku a funkční systém.

                                0 0
                                • Marshall  

                                  Tazatel se to snažil opravit tři odpoledne. Tazatel si na kolech vždy všechno dělá sám, ale toto už tazateli přišlo divný, tak tazatel udělal výjimku a do servisu to dal. Servis (jako vždy) nic neopravil, tak tazatel výše zmínil, že objednal opravnou sadu nových čepů, protože v jeho přehazovačce je vůle a že přehazovačce tazatel chce dát ještě jednu šanci.

                                  Nemám rád vyhazování věcí, který teoreticky jdou opravit. Snažím se jen sehnat co nejvíc informací o potenciálních problémech.

                                  0 0
                                • J1RKA  

                                  jeste pockam co vydzi retez a kazeta < coz bude asi pristi rok > a potom uvidim, klidne bychto kosatce na kolo dal

                                  0 0
                        • mirorek2  

                          Už jsme to řešili, na „šochtání po asfaltu“ nebo na HT je staré axs naprosto cajk, ale v robustnosti konstrukce celého systému je T úplně někde jinde.

                          Mladý má na Speci Enduru taky původní axs, (ten rám nemá UDH) a musel jsem mu to poladit ramínkem garbaruk, nebo co to je, mlátilo to jako prase…

                          Mě to na Santovi, který má patku teda jak hovado, nešlo ani za boha. Jeden den to chodilo, pár ran od šutrů nebo klacek a bylo vymalováno. Ten rám asi tahá za hazku mnohem víc…

                          0 2
                          • Lachtis  

                            Tak enduro a trail s tim pravda nejezdim, ale na fatbiku to dostava celkem zahul a fatbike pouzivam celorocne, vcetne blata a s.acek v zime a naprosto cajk. Na fullu teda taky. Takze asi pro takoveto xc/dc ideal. Ale pravda, ja mam odjakziva GX AXS s kladkami a raminkem Garbaruk, tedy vaha cele hazky je stejna jako xx1 = nemlati to.

                            Ale urcite bude hrat roli ram, resp. i typ dane patky, jak pises…. Ja bych se zase u t-typu bal te pomalosti prerazeni. Zrovna minulou sobotu jsem v zavode, kde byl neprehledny teren podrazoval o dost a ikdyz s povolenim v slapani, tak jsem to ustal, ale myslim, ze u ttypu bych to neurval a z kola musel slezl…Jasne, znat trat, tak tohle se vetsinou nestane a je to spis ojedinela situace, ale ta pomalost prerazeni je tam znat.

                            0 0
                            • novas752  

                              Jenže na T právě vůbec nemusíš polevovat ve výkonu a knedlíš to tam pod plnym jak se ti zachce. Tam je to pomalejší řazení obtěžujíci akorát když dojde k extra prudký změně sklonu směrem dolů a na během 2 sekund bys chtěl mít převod o 8 pastorků jinde.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                Tak to me urcite obtezovat nebude :D

                                0 0
                              • Lachtis  

                                No vzdyt ja vim vyhody ttype, ohledne razeni v tahu, ale situaci kterou jsem popisoval bych s ttypem diky pomalosti prerazeni to uz neurval, tady jsem behem sekundy dokazal podradit o 4 a dalo se to vyjet. T type i pri plnem tahu by byl furt tezkej prevod a slo by se pesky. Jasne jsou to zcela vyjimecne situace a zejmena v neznamem terenu a spis pri vysokem vykonu, zejmana zavodu. Jasne top zavodnici tohle neresi, jim se to nestane a vetsinou i trate maji nejete, ale ja loser a hobik jezdim jen na oci s neznalosti terenu :-)

                                0 0
                              • Lachtis  

                                https://m.youtube.com/…/LwPSvv3cdJk

                                Ten rozdil je zasadni…

                                0 1
                                • Kouba_2005  

                                  jéééé, tak napiš rovnou, že na to nemáš rám, peníze, fyzičku …

                                  0 0
                                  • Lachtis  

                                    Ram na to mam, penize bych taky nejak dal. Jooo, fyzicka, to je jina pisen :-D

                                    0 1
                                    • Kouba_2005  

                                      Těch pár milisekund tě fakt nemůže rozhodit. I když chápu, co píšeš, tak mi to přijde nereálný. No .. možná jednou za rok :-) I tak to ale za tu výměnu stojí.

                                      0 0
                                • J1RKA  

                                  Jedydyyyy, tak proste drzis tlacitko a rubes, ono to proste radi :D

                                  0 0
                                • novas752  

                                  Zásadní rozdíl to je, jenže s tim Tčkem odpadá ta nutnost řadit o víc převodů tak rychle za sebou – můžeš řadit prostě kdykoliv, takže už si to nemusíš plánovat do míst, kde můžeš trochu polevit – neni třeba kopnout tam 5 pastorků nahoru právě na těch 3 metrech mezi jedněma kořenama a druhejmama.

                                  0 0
    • Marshall  

      Jen prosím o info – je tahle velká vůle do strany normální u GX AXS? Prý se to řeší výměnou šroubu za x01. Mohl by to byt ten problém?

      Video někoho jiného se stejným případem zde:

      https://youtu.be/s-N1RpCFrZ0?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.