• Ponter

    Prosím o radu a konzultaci…

    Chlap, 46 let, 110 kg, 184 cm. Jezdím po cyklopolňačkách, okolo komína. Pro relaxaci a oddych. Mám vrozenou srdeční vadu na chlopni, a už si musím dávat pozor na „mravence“ a tepovou frekvenci. Nic strašnýho, jen prostě neblbnout…

    Do teď jsem jezdil na Ghostu Lectorovi ale už mi ho šlohnul mladej…

    Mám v merku:

    https://www.cyklopoint.cz/…_d76154.html

    Projel jsem se a s malýma úpravama by nebylo špatný

    https://www.ramala-silhavy.cz/…-lc4-white-m

    Taky jsem projel… ale má karbon na fullu smysl?

    A pak mě lákají tyhle:

    https://ekolo.cz/…nce-e-1-2024

    https://www.cube-store.cz/…n--chrome-2/?…

    https://www.canyon.com/…euron-on/al/

    Díky moc za názory…

    0 3
    • Lion91  

      Dát dnes kilo za ebike, určitě bych chtěl karbon a novou generaci… Nic s baterií 630, starým motorem aj… To je prostě nesmysl…

      Takže ideálně to Cube…Nebo tu Husqvarnu a za tu ušetřenou dvacku bych si dopřál lepší vidlici… Protože jak blbě koupíš teď, tak se toho budeš horko těžko a pod cenou zbavovat…

      0 1
      • galerida  

        …na jazdu okolo komína, žiadne divočenie … vysvetlíš mi, akú výhodu má pre 110kg pohodového jazdca karbónový rám proti hliníku? Fakt ma to zaujíma

        0 0
        • Tomcat  

          Třeba v opravitelnosti a odolnosti. Případně některé vibrace vidlice a tlumič nebere a pohodlí je o rámu

          Spousta lidí co si tu kupuje levné duralové rámy, často nechtějí přijmout ať podvědomě , nebo nevědomě to kolo má malou živostnost a omezenou opravitelnost až žádnou.

          0 1
          • galerida  

            prečo malú životnosť? a opraviteľnosť čoho? žiadne rýpanie, vyslovene ma to zaujíma

            0 0
            • Lion91  

              Karbon je velmi houževnatý materiál, odolnější než hliník. A taky „nestárne“. Hliník jednou praskne, akorát nevíš kdy. Karbon se dá opravit jednodušeji, prostě to zalepíš. Kdežto sežeň dobrého svářeče na hliník.

              0 1
        • Lion91  

          Nižší váha, opravitelnost a říkejme si co chceme, většinou to i líp vypadá. Doby covidu kdy se se stotisící v ruce zapisovalo do pořadníku na kolo, které dostanu po sezóně jsou už naštěstí pryč.

          Dneska prostě vybírám komu a za co ty peníze dám… Takže za mě karbon. slušný motor a baterii a co nejlepší osazení.

          0 0
      • jeniiiik  

        Husqvarna končí, asi bych nechtěl bajk s neznámou dostupností ND do budoucna.

        Ale je pravda že často ND nejsou na kola tři roky stará u normálních značek které dal fungují.

        0 0
        • Lion91  

          To by mě taky nějak netrápilo… Od výrobce bych při nejhorším možném scénáři potřeboval asi jen rám.

          0 0
    • Lion91  

      Navíc ta Merida kola 27.5" a 2.8 šířka… To sou strašně široký balóny, váha 27 kg to bude tank jako prase v kombinací s váhou 110 kg a baterií 630 to bude mít dojezd tak 40 km

      Karbon rám určitě smysl má, za tyhle peníze a navíc u ebiku sundáš nějaké to kilčo, protože rám je mnohem širší skrz baterii motor aj.

      A pokud seš z Plzně, podíval bych se na Cube do Německa… Budou mnohem lepší ceny…

      0 0
    • Ponter  

      Koukal jsem, že Cube v NDR vyjde výrazně líp.

      0 0
      • Tomcat  

        Rýpnu si a to jste byl v hibernaci ? To že kola stojí o tisíce až desetitisíce v NDR méně se tu už snad probírá roky.

        Co mě napadá kola ve výběru jsou trochu na divočení. Pro mají takové „balony“ škoda že nemáte rozervu 10000,– navíc . Za 110 by ve výprodejích byl už nějaký karbon.

        0 0
    • Ponter  

      Ale karbona do 100k jsem nenašel..až na tu HQ..

      0 0
    • e.n.turista  

      dal bych si rámcovou konfiguraci co chci.

      tzn – značka motoru a baterie a velikost baterie

      jaká kola (29, mullet…, velké balony menší balony)

      osazení (shinamano, sram…)

      jaké tlumiče (stačí základ, protože se nechci babrat s nastavení, nebo naopak chci si „užívat“ lazení)

      jaké tak nějak zdvihy (na to běžné šudlání stačí 140 / 120

      jestli ano ne teleskopku

      a koukám, že autor je z Plzně, takže bych si udělal výlet do Zwieselu – jsou tam tuším, že dva krámy (jeden na začátku od hranic a druhý u Obi) a oseděl bych si co nejvíc kol dle specifikace a následně bych si koupil to, které by mi nejlépe padlo pod zadek a do ruky.

      2 0
    • va-bo  

      :-) kolik už jste viděli prasklých rámů u éček používaných na jízdu „kolem komína“? Hliník nebo karbon bych vůbec neřešil.

      0 1
      • galerida  

        Nechcel som to takto na rovinu…ale presne sem som mieril mojimi otázkami vyššie v diskusii. Keď sa snažím čítať s porozumením, tak defacto okolo komína stačia základné komponenty – to odpruženie zhltne toho naozaj veľa. Bavíme sa o 110 kilovom chlapovi, neriešil by som kilo ani dve na bicykli. Keď jazdím po poľňačkách, neočakávam výjazdy a zjazdy ako vo svetovom pohári i vzhľadom na fyzické dispozície. Je veľmi zaujímavé, ako je pre mnohých preceňovaná technika a pri tom potenciál toho bajku jednoducho pri danej jazde nevyužijú. Neviem prečo by niekto pri rekreačnej jazde rozmýšľať nad tým, že bude opravovať karbon. Pokaziť sa môže všetko, ale kalkulovať s tým, že sa vysypem pri poľňačkovej pohodovej jazde tak, že budem riešiť opravy rámov – to je reálna fóbia. Keby radím kamarátovi – úplne v pohode 120 až 140 mm zdvih, viac netreba, pneu 29 × 2,4 až 2,6, spoľahlivejší motor (nie Bafang) – akurát by som pri jeho váhe a predpoklade, že nemôže so svojim tepom pracovať ako úplne zdravý človek, volil čo najväčšiu batériu – aspoň 700 Wh, aby som sa mohol spoľahnúť na plnú dopomoc. Všetko ostatné mne osobne príde pre jeho potreby ako nepodstatná vec, ak si nevie oservisovať bajk sám, tak by som si dal poradiť a kúpil niečo v okolí, resp niečo, čo tam vedia oservisovať

        7 0
        • va-bo  
          • jo jo, taky to tak vidím. Teď jsem někde zahlédl ve výprodeji celopéro Bulls s Brose motorem a baterkou 740Wh, pohon Deore za 55 tis.
          0 0
        • kondor  

          Přesně tak, jen ten zdvih upravil klidně na 100 – 120, na lesní i polní cesty stačí. Nechápu, proč tu v okolí jezdí důchodci na endurech, pak to dopadá jako na fotce a takhle"upravených" kol s vyššímzdvihem potkávám dost. Ale zřejmě je pro výrobce velkej problém vyrobit XC éčka.

          1 0
          • Tomcat  

            To je protože se jen omezeně vyplatí dělat víc komponent extra a jen pro ekola.. Jednoduší je naskladnit a montovat jednu dvě vidlice, než čtyři různé . Ty firmy toho neberou tolik aby pro ně nekdo dělal dělali extra serie vidlic.

            0 0
          • J1RKA  

            myslis tohle vid

            0 0
            • kondor  

              Ano, při tom zdvihu to musí být chuťovka.

              0 0
            • Tomcat  

              i ty pedály jsou taky běžný seniorské turistické osazení… Když na tom kole nená miniálně tři brašničky a na řídítkách nemá navigaci + cyklocomputer + telefon je jasný, že to běžný stařený ecyklista nebude :)

              0 0
              • J1RKA  

                posledni dobou jich mam fakt plny zuby, naposledy v Jizerkach na me zvonil nejakej dement, at prej pohnu do kopce, a pak ho potkas ve sjezdu jak jede 20

                0 0
          • va-bo  

            No jo, a to si představ, že jsou důchodci, co jezdí třeba na tomhle. To je fakt moc, co si dovolují :-)

            2 1
            • Lišák  

              Důchodce, který jezdí na takovýmto éčku, nebude patrně křičet na bajkera bez motoru, ať do kopce pohne. (P.S. Vím, že to je Tvoje éčko, ale myslím to obecně.)

              1 1
              • va-bo  

                Jo jo, máš pravdu. Nekomentuju žádného bikera. Pokud přede mnou jede pěkná bikerka, třeba pomalu, rád jedu za ní až na kopec.

                2 0
          • AleZ80  

            Má to geometrii a zdvihy, které zajistí, že si na té lesní cestě nenabije ani úplné dřevo.

            1 0
    • Model  

      Je to základní osazení, ale pro občasné svezení kolem komína dostačující. Nebo pak o desítku dražší v lepším osazení ve fialové matné (Molotov) https://www.bike-discount.de/…00-blackline

      https://www.bike-discount.de/…otov-n-black

      1 0
    • wilda81  

      Asi mi něco uniká, ale proč řešíš celoodpruženou motorku na polňačku? Nestačilo by HT a trochu objemnější plášť vzadu?

      0 1
      • jecnak  

        Na ebiku v terénu je full podle mě dost nutnost. Právě proto, že jak je těžký, jedeš na tom vlastně dost podobně jak na motorce. Jestli je polňačka terén je věc druhá.

        2 0
      • Lion91  

        Protože mám kilo, tak nebudu řešit hardtail… Protože za hardtail dám 70 a pak budu řešit co s ním, až budu chtít celopéro… To fakt není věc na jednu sezónu či unáhlený prodej… Na tom se dá těch 30 ušetřených tisíc pěkně provařit

        0 0
        • wilda81  

          Kilo ale není dost na to abys nemusel dělat kompromisy.

          0 0
          • e.n.turista  

            na jeho použití je to peněz dost, holt nebude mít řadu kompentů na spolehlivost a funkci a ne na machrování na b-f (kde to stejně většina používá v režimu THADTV)

            0 0
            • Tomcat  

              Nezlobte se ale takovým kolem nejde moc machrovat a to nejen na B-F .

              Pokud chce pohodlný kolo prosím klidně aď jezdí okolo chalupy na 150/150 trail ekole .

              0 0
              • e.n.turista  

                právě nejde., o to jde zábavněji používat a jak jsem vysledoval nejen na B-F pro většinu lidí je důležité mít to vylazené na to machrování, než na zábavné pojezdění

                0 0
                • Tomcat  

                  Z konfekčního ekola za 100 si někdo mimo světa neuspěšných jen tak na zadek nesedne

                  Stejně z vyladeneho kola, protože to hodně lidí nepozná. Kolo které stejně nemusí být ani moc drahé, ani od známé firmy.

                  Jenže o vyladěném ani kole na machrování se tu nepíše…

                  0 2
      • e.n.turista  

        pokud je to v budgetu a tazatel si chce užít jízdu i mimo zpevněné komunikace, nevidím důvod proč si full nedopřát – jedno jestli s e nebo bez e – i jen pro to pohodlí to za mě má smysl.

        0 0
    • boo-beek  

      Zvážil bych vzhledem k zadání light ebike, na KLbikes jsou za kilo zajímavý Lapierre a Ghost s Fazua motorem.

      0 0
    • Ponter  

      Díky moc za reakce.

      K tomu proč fulla.. já si původně šel pro pevňák. Ale když jsem se chytřil u lidí v podobném stavu jako jsem já, tak mi říkali.. že vidí jako škodu, že nepřihodili nějakou kačku a nekoupili si fulla. Pak si to párkrát pučili a zhodnotili že přihodit nějakou korunu mohli.

      Bike není moje „hlavní hobby“. Spíš to mám v sekci „trávení volného času a relaxace“, proto jsem si sem šel pro radu.

      Moje požadavky:

      Pohon: Zkusil jsem Baf, Fazua, Shimano. U Baf (Mountfield..) ne, Fazua – to bylo zajímavý kolo ale přes rozpočet. Shimano v pohodě, ještě zkusím Bosche a Yamahu. Ale vyhraněný v tom nejsem.

      Teleskopická sedlovka: jo to jsem si zkusil poprvé a musím mít.

      Al nebo karbon,,,, tak nemyslím si, že se dostanu do roviny nutnosti opravy. S opravou Al rámu problém nemám (svářečů Al mám v okolí hodně) ale fakt si myslím že to není pro mě riziko. Karbona jsem měl na HT a uznávám že se mi to líbí. Primárně se mi na tom biku musí příjemně jet ale když mě chytne za oko tak bonus.

      Tlumení… tak nastavoval jsem si to vždycky sám. Podle hodnot co jsem našel. Pak trošku „doladil“ ale ladič úplně nejsem.

      Sady / Brzdy: Já vždycky jezdil na Shimanu… Deore nebo XT. Jak to na biku bylo, tak jsem to nechal…

      Šíře plášťů: 2,4 viz rada zde.

      No a pak k výběru stroje.. vyřadil jsem Meridu „tank“. Nevím, jak jsou na tom kola KTM / Husquarna / Gas Gas.. jako jejich motorky znám ale má smysl od nich kolo?

      Docela se mi líbily Kellys, Bulls atp… Mají smysl?

      Jinak zatím bych se chtěl rozhodnout mezi:

      https://www.bike-discount.de/…00-blackline?…

      https://www.canyon.com/…-7/4056.html?…

      0 0
      • Lion91  

        Z těchto dvou určitě to Cube… Nevídím tam nějakou zradu… Karbon, slušný Fox, řazení 12s (hazka už XT), slušný 203 mm brzdy, motor nová gen.5 a 800 Wh…

        Mě se Kellys libí jak vzhledově tak i slušným osazením… Navíc mě EP8 sedí, jak pocitově tak i spojením s mobilem… Ale 170 mm zdvih neužiju a vzadu je 2.8" to je kotva jako prase… To že je to Kellys mě neuráží, pokud to u nenechavců nevzbudí zájem tím líp

        Jinak s tím fullem souhlas na 100%, fulla v ebiku mít nemusíš, dokud ho nezkusíš.

        0 0
        • skaj  

          Sorry, ze se vam do toho motam panove, ale vite, ze plaste se daji normalne vymenit?:) Jako vybirat kolo podle toho, ze TED ma nazute plaste, co nechci, mi prijde trochu mimo… A tenhle argument tu nezazniva poprve…

          A jinak bych se podival na Dekac s motory Brose (montuje je i Specialized) – ta kola vubec nejsou spatne poskladany

          2 0
          • Tomcat  

            solidní pláště navíc 2000 až 3000 s DPH a né každý prodejce udělá 1:1 jen výměnu.

            Chápu že některý lidi nechtějí do kola následně dát a ni korunu

            0 1
            • skaj  

              Takze kdyz je udas za litr na bazaru, kde ti lidi utrhnou ruce, tak se pohybujes nekde kolem 2% rozdilu ceny. Jinak 3%… Proste argument plastema na kole za 100k je nesmysl, plast je spotrebak a stejne ho drive nebo pozdeji menit budes… To je jak vybirat kolo podle sedla.

              1 0
              • Tomcat  

                Hele tady ale nejde o to, že neexistuje způsob jak to zařídit.

                Způsob je, ale ty lidi si prostě postaví hlavu a nevyjíždíme z nich ani korunu navíc. Nemají někde známého v servise, nedá jim to někdo za nákupu. A nebudou se s handrkovat s nějakýma sockama někde na nějakém bazaru, prostě takový lidi jsou. A nejsou ani jenom v tomhle oboru.

                Jako sedla fakt nechápu, Ono to tady na fóru vyber sedla patří k často rubrice pacienti podobně jako tepláky. Co ještě? Jo možná turistický navigace těch není nikdy dost, takže ideálně mít na řídítkách dvě.

                Nehledě na to si říkám kolik těch lidí kteří kupují už Éčka okolo stovky to často třeba bere na splátky Takže ono dvě 3% rozdílu nic moc pro ně

                0 1
                • skaj  

                  Tuna nesmyslneho balastu mimo meritum veci. Kdo neni natvrdlej tak kolo za 100k podle plastu nevybira. To, ze je spousta jinych je fakt, ale proc o tom psat slohy nechapu. Na veci to nic nemeni.

                  0 0
                  • va-bo  

                    Takhle tady probíhají všechny diskuse. Když tě to nezajímá, tak to prostě nečti.

                    0 1
                    • skaj  

                      A vsiml sis, ze diskutuju ja s Tomcatem a ne s tebou?:) Nadale si tedy dovoluji vyhradit pravo na to napsat Tomcatovi, ze v diskuzi se mnou mele pate pres devate, ale k meritu veci nic… Ale jestli to nechapes, tak prosim proste nereaguj:)

                      0 1
                      • va-bo  

                        Jak si přeješ :-) hlavně klid, ať ti neprasne cévka.

                        1 1
          • Lion91  

            Ještě krom ceny to nemusí vypadat úplně dobře, široký ráfek, široká stavba a dáš tam 2.4, protože na tvoje použití odvaluje lépe.

            0 1
            • skaj  

              Kvuli tomu si kupujes kolo s motorem, aby te nejake odvalovani netrapilo… Vypada to a funguje to uplne normalne, to je fakt licha obava.

              0 0
            • va-bo  

              Záleží na vzorku, Minion 2,4 se taky neodvaluje dvakrát ochotně.

              0 1
      • Tomcat  

        …jako jejich motorky znám ale má smysl od nich kolo? To kolo má jejich samolepky že by za tím byl nějaký extra vývoj nečekat.

        … s opravou Al rámu problém nemám (svářečů Al mám v okolí hodně)… Ne – opravitelnost duralových rámů opravdu není o dostupnosti svářeče LOL

        To, že „znáš svářeče“, neřeší problém degradace materiálu. Jak už jsme řekli jen praskne vedle svaru.

        Takový rám je vhodný max. na městské popojíždění jenže světí zátěží než „normální kolo“ takže to praskne znovu dříve. A hlavně „neprodejný“. Nebo chceš snad kolo za dva max pět let prodávat ?

        0 1
      • boo-beek  

        Fazua lehce přes 100K v XL a super osazení (mj. karbonová kola): https://www.klbikes.de/…-am-ltd-2024

        Lehce pod 100K: https://www.klbikes.de/…ath-advanced, https://www.klbikes.de/ezesty-am-9-4

        0 0
      • Model  

        Rozhodně Cube, Bosch motor, nový silnější, přirozenější nástup, baterie nové články, lehčí. Karbon rám, kvalitní řazení, brzdy, tlumení základní ale dobré, jednoduché pro nastavení. V součastnosti za 100tis asi nejlepší elektro na trhu. Lze i omrknout případně vyzkoušet v prodejnách u nás, tam kde prodávají Cube, tak ho mají.

        0 0
    • Ponter  

      A ještě jedna věc… jakou velikost kol?

      29/29 nebo mullet 29/27,5 doporu­čujete…

      Ne… kolo chci zase na 10 let, když je za takovej „randál“.

      S těma svářečema… to byla nadsázka. Jednou jsem opravoval prasklinu v rámu na konci sedlovky. Dělali jsme na to i penetračku… ale to je 15 let zpátky.

      0 0
      • wilda81  

        Na polňačku je to buřt, ale vzal bych si stejnou velikost. Budeš pak moct dát přední sjetý plášť dozadu.

        Počítáš, že minimálně stejný „randál“, dáš za těch 10 let do servisu?

        1 0
        • J1RKA  

          tak uplne nechces mit stejnej plast vepredu i vzadu

          kazdopadne to chce servis hned po koupi, von pridrenej pistek na kashime taky nani uplne zadarmo :DDD

          0 0
      • Model  

        Mullet je vhodnější spíše do bikeparku, traily atd. Na hltání km, bude lepší stejná velikost kol.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.