• tomc

    Měl jsem problém na Fatranském maratónu. Protože v pátek pršelo, měnil jsem zadní plášť, dal jsem nový X-King, ale namísto, abych dal klasicky tmel bez duše, rozhodl jsem se dát duši s tím, že po závodech dám zpět RK s tmelem. Ráfky mám Mavic X3.1, duši jsem dal novou Schwalbe Light. Po cca 7 km jsem měl defekt, díra na vnitřní straně(od ráfku), říkal jsem si asi vada duše, zalepil jsem a po cca 60 km to samé na jiném místě, zase od ráfku. Doma jsem to blíže prohlídl a zjistil, že duši poškozují ty hranky středního žlábku UST ráfku (na duši byly dvě čáry od hran středního žlábku a tam se dělaly ty defekty). Jasně, duši nebudu používat, ale přesto, pokud chytím defekt, který tmel nezatěsní, budu muset alespoň na dojetí duši použít. Jak to vychytat? Nepoužívat pro ten případ duše light? Dávat pásku do ráfku? Díky za podněty.

    0 0
    • MirosPikos  

      Než jsem to dočetl, napadla mě páska to ráfku. Nějakou lehčí provizorní snadno zabalíš k náhradní duši.

      0 0
    • blisterexist  

      zalep izolepou

      0 0
    • jonti  

      To normální není, dost lidí vozí UST kola jen s duší a nemá problém.

      Střední žlábek nemá na Crossmaxech žádné ostré hrany, a X3.1 by je neměl mít taky. Máš to ostré po celé délce? Nebyla by fotka?

      0 0
      • tomc  

        Právě, že mi to taky nepřijde normální, nafotím dnes po práci. Ale ten 2. defekt byl cca 20 cm od toho prvního, na vnitřní straně od ráfku na jedné z těch dvou podélných čar, které vznikly asi od těch hranek.

        0 0
    • kubad  

      mrkni jestli není ráfek prasklí uprostřed, bohužel podle mě bude

      jinak sem 3,1 i Cmaxi SL vozil občas s duší a bez problémů.

      přesně tohle mě dělal prasklí ráfek

      0 0
      • RUSH  

        Může to být prasklý ráfek, nebo také ostrý výstupek (např. u svaru). Prasklinu hledej především u ventilku (podélná). Může se stát, že prasklina nebude na první pohled vidět, protože se rozevírá až při napumpování.

        V každém případě tento problém řeší nějaká páska na dno ráfku. Pokud je tam opravdu prasklina, je to ale řešení pouze dočasné.

        0 0
      • jecnak  

        Zas jestli mu predtim s UST drzel tlak, tak by praskly byt nemel. Ja to vidim spis na moznost priskripnute duse pod patku.

        0 0
        • scret  

          2×? spis mozna ostry vystupek u svaru… Tak jako tak, to chce dobre prohlednout rafek…

          0 0
    • scret  

      X3.1? co to je za rafek? zrejme neco starsiho?

      Jak pise kubad, mozna prasklej rafek, mozna tam je jen nejaka ostra hranka – zkusit prejet smirglem…

      Vozil jsem na CMaxech duse a zadnej problem jsem nemel…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.