• Idas

    Dne 23. července 2025 vydala společnost CUBE svolávací akci z důvodu bezpečnosti výrobků, která se týkala šroubů klikových ramen u všech hybridních elektrokol modelového roku 2025 s klikovými rameny ACID MTB Hybrid Pro.

    V čem je problém?

    Existuje možnost, že se šroub kliky může během jízdy uvolnit. Pokračování v používání dotčených modelů bez kontroly šroubu kliky prodejcem CUBE může způsobit uvolnění a pád klik, což může vést k nehodě.

    Z bezpečnostních důvodů se dotčená kola nesmí používat, dokud nebudou zkontrolována.

    Co mám dělat?

    Prosím, kontaktujte nás neprodleně odpovědí přímo na tento e-mail nebo kontaktováním autorizovaného prodejce CUBE ve vaší oblasti.

    I prodejci, kteří nejsou přímo spojeni se společností RABE, byli výrobcem požádáni o provedení svolávací akce. Pokud se tedy nenacházíte v blízkosti některé z našich prodejen, můžete se obrátit i na jiného prodejce CUBE ve vaší oblasti.

    Seznam prodejců CUBE naleznete na adrese: https://www.cube.eu/…ealer-search

    Na místě provedeme kontrolu, zda a jaká nápravná opatření je třeba přijmout. Práce je zdarma a bude provedena profesionálně.

    Důležité upozornění

    Máte-li jakékoli dotazy, můžete odpovědět na tento e-mail. Pokud se nenacházíte v blízkosti některé z našich prodejen a chcete hovořit s místní kontaktní osobou, rádi bychom upozornili, že pro provedení svolávací akce můžete kdykoli kontaktovat prodejce CUBE ve vaší oblasti. Svolávací akci může provést kterýkoli prodejce CUBE.

    Děkujeme za pochopení a předem se omlouváme za případné nepříjemnosti.

    S pozdravem

    Váš tým RABE BIKE

    0 0
    • va-bo  

      Nestačilo by prostě dotáhnout kliky?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Je k tomu vydán servis postup.

        Ale samozřejmě preventivní kontrola dotažení klik může předejít problémům při vyjížďce.

        0 0
      • mikš  

        vony ty kliky se muší dotáhnout odborně a školeně.

        0 0
        • Čuli  

          Je tam několik bodů co udělat/zkontrolovat navíc, ne jen utažení klik.

          Btw ne každý má doma momenták na 50nm.

          0 0
          • Lišák  

            To museli inženýři hodně přemýšlet, než vymysleli systém, který vyžaduje utahovací moment jako na náklaďáku.

            0 5
            • novas752  

              A co se na náklaďáku utahuje na 50Nm? :-) Vždyť to zdaleka nestačí ani na kola na autě.

              Ty motory používají osu isis/octalink ze které je to převzato. V cyklistice je to moment zcela běžný – misky středového složení, stahovací šrouby spousty různých klik…

              3 0
              • Lišák  

                Tak to musím mít ukrutánskou sílu, když utahuju kola na autě rukama s klíčem, co má délku tak 30 cm. A když je pak povoluju, je to porod. :-)

                0 0
                • va-bo  

                  Tam bys měl dát u koncernových aut 130–140, u korejských aspoň 80.

                  0 0
                • kubad  

                  Kola na osbáku 150–200Nm :D

                  0 0
                • va-bo  

                  Opravuju – u koncernových aut 120 Nm.

                  2 0
                • novas752  

                  Jestli to nebude třeba tím, že moment utahovací se nerovná momentu potřebnému k povolení. A to ani okamžitě po utažení, natož po ± půl roce provozu.

                  Právě kvůli takovejmhle lidem výrobce nemůže napsat „ale můžete si to utáhnout sami“ – třetina jedinců by to utáhla stejně furt málo a třetina to pro jistotu zarve moc.

                  7 1
                  • va-bo  

                    Přesně.

                    0 1
                  • Lišák  

                    Tak jo. Vyřešili jsme dotahování a povolování matic disků kol u auta.

                    SRAM kliky se tady řešily dřív.

                    Jak pravím – inženýři se holt museli pořádně zamyslet.

                    ;-)

                    1 0
                  • Zdyn  

                    Povolovací moment je za normálních okolností nižší, než utahovací (např. utáhnu 40 Nm a povolím 35 Nm). To platií zejména hned po utažení. Ale u starších spojů, kde do toho vstupuje třeba koroze koroze, to bývá zpavidla naopak.

                    1 0
              • wladeq  

                „A co se na náklaďáku utahuje na 50Nm?“…rádio :)

                Lišák: 50nm je pět kilo na metrové rule, to není zas tak moc ne. Povolit to nejde proto, že to zarostlo

                0 0
                • adam320  

                  Sterace! :)

                  Pouzivam razovy utahovak co ma max hodnotu 2500nm a ani ten neni vsemocnej. Ale uz jsem s nim pri utahovani omylem ustrihnul uplne novej kulovej cep rizeni na jednom Renaultu, to mi celkem vsemocnej pripadal:)

                  0 0
            • Cavendish  

              Kazeta na Campě 40Nm, kliky Campa PT 42Nm (UT víc, myslím 50Nm). Takže celkem běžný čísla :)

              0 0
      • va-bo  

        Jasný, sundat, očistit, zkontrolovat, máznout a dotáhnout na 35–50 Nm. Pokud budou vymačkané, tak je mění?

        0 0
    • Model  

      Mě by docela zajímalo čím to je, ten problém, cube to měl i na předešlých modelech už se 4 generací motoru. Jestli není problém zejména díky klikám, že je materiál bláto? Vymačkaj se a je potřeba to znova přitáhnout? Nevím jen si pamatuju, že to řešilo dost lidí už i dřív a dělo se jim to i když je sundali vše vyčistili, nově podmázly a dali na vysokopevnostni lepidlo. Možná jiné kliky a je klid?

      1 0
      • va-bo  

        Taky bych to tak tipoval.

        0 0
        • Model  

          Třeba tyhle kliky dával Trek na bosch motory 4G. a nevím, že by s nima měli problémy. A to jsou přitom levnější než ty ACID. https://koloneto.cz/…y-leva-prava

          0 0
          • Jáchym 1  

            Nechci rejoat,ale Ty víš za kolik nakupuje Cube kliky ACID ?

            0 0
            • Model  

              Jo jasný, ty to mají za úplně jinou cenu, to máš recht. Je to jejich vlastní výrobek, to jestli si to nechávají dělat v Číně nebo doma v Německu netuším. Já to myslel, za kolik se dá sehnat alternativa, která je levnější a snad i bezproblémová. Teda pokud je problém v klikách.

              0 0
      • va-bo  

        Co by v tom bylo jiného? Že by měli ve fabrice spatně seřízenou utahovačku?

        0 0
        • Model  

          Napadá mě ještě šroub kterej ty kliky drží že je taky bláto.

          2 0
          • va-bo  

            Třeba to někdo prokecne. Mechanici asi ne, ti musej mlčet pod trestem smrti. :-)

            2 0
    • Idas  

      Byl jsem v Servicu, udajne spatny lepidlo, daly novy schraub.

      Jedno je jiste ty schrouby byly oba volne.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.