• TheJD

    Ahoj, rad bych zde koncentroval info a zkusenosyi kolem Clik ventilku, ktere jsou zatim rozstrkane po ruznych tematech. Sam s nimi jeste zkusenost nemam a zjistuji informace, co vsechno bych vlastne musel zmenit pri prechodu.

    Jmenovite me zajimaji tyhle veci:

    Potrebuji specialni hlavu na pumpu?

    Je problem mit nekde Clik a jinde galuskovy ventilek?

    Da se merit tlak stavajicimi meraky na galuskovy/auto ventil?

    Jake s nimi mate zkusenosti?

    Diky

    0 0
    • milan.v  

      Jen ty nejlepší, už je mám na dvou zápletech, půjdou na další…

      Stávající měřáky nepouziješ, budeš potřebovat speciální hlavu na pumpu samozřejmě…

      0 0
    • Pikaču  

      Vypadá to zajímavě ale jako předělám všechny svoje kapesné pumpičky, nebo co když ji nebudu mít u sebe a nikdo jiný nebude mít pumpičku na tuhle srandu.

      Uvidíme co za pár let, kam se to posune…

      1 0
      • milan.v  

        Do kapesní pumpičky je redukce, jedna by ti měla stačit…

        0 0
    • Davoch  

      Mám taky na čtyřech kolech a zatím velká spokojenost. Funguje tam i zpětná kompatibilita, takže clik valve nafoukneš i se starou hlavou, ale nasazení nebo sundání nemusí jít vždy lehce (osobní zkušenost Topeak dílenská pumpa a Lezyne kapesní). Takže když budeš potřebovat dofouknout v terénu a zapomeneš si pumpičku, měl by Ti být schopen pomoci kdokoliv. Redukce stojí pár peněz a s tou samozřejmě clik spolupracuje ideálně. Upouštění vzduchu vyžaduje cvičené prsty, nebo nějaký nástroj, kterým na trn na špičce ventilku zatlačíš. Bohužel, se starými měřáky tlak nezměříš.

      3 0
      • capo  

        Tzn. pro nafouknutí lze použít i stará pumpa (byť ne 100% ideálně, ale v nouzi s tím lze počítat), ale pro změření tlaku (při které se logicky musí dostat část vzduchu ven) je potřeba redukce nebo nová hlava, jo?

        0 0
    • skaj  

      Provozuji uz asi rok na 7 kolech. Jedine, s cim jsem mel “problem” a menil je stary merak. Vsech asi sest pump co doma mam funguje a nafouka i bez redukce (tady na foru jsem zatim zachytil jeden pripad, kdy pumpa nesla). Ale krasa je v te hlave na pumpu, takze i kdyz to jde starou, urcite chces tu jejich na bezne pouziti.

      Upousteni nehtem je trivialni, to musi dat kazdy i bez nastroje.

      Pokud jezdis duse, tak si pohlidej, ze maji vymene jadro ventilku (ne vsechny silnicni maji).

      Co je za me genialni je kombinace maleho aku z ali a clickvalve. Nacvaknu, navolim psi, oblecu helmu. Cvaknu na zadni, pridam dva psi a nasadim rukavice. Samo se to vypne, nemusim hlidat…

      Za me splnili na 100% s cim jsem je kupoval – snadnost foukani pro zbytek rodiny, kdyz nejsem pobliz. A osobne me prekvapilo, jak jsem si rychle zvyknul i ja a uz bych zpatky nechtel. A pritom takova blbost, zejo:)

      4 0
    • vik  

      Díky za vlákno… Přidám se s dotazem, jak je na tom clik a mlíko, resp. bezduše.

      0 0
      • wilda81  

        Co presně tě zajímá? Jestli se zalepuje? Mám Clik na všech svých kolech (5 párů) a všude bez problémů. Bezduse jsou teda jen na 4 párech a mám všude NoTubes.

        1 0
        • vik  

          Díky. Jen doplňování mlíka půjde asi jen při demontáži jádra, viď? Zda se, že v cliku už není kudy:-) Mám na silnici fillmore a ten je fakt skvělej. Ale clikem osadím zbytek rodiny, jak to tady tak čtu.

          0 1
          • LM  

            Jestli to chápu dobře, tak ten Clik valve je vlastně náhrada jádra presta ventilku, takže ano, musíš jádro vyndat :-).

            BTW: Čepička Click valve je jen nějaká plastová prachovka? Tj. vzhledem k absenci závitu asi vychytanější „multi-tool“ čepičky nehrozí (žádnou jsem zatím nenašel).

            0 0
      • marshalll  

        Já bojoval s galuskáčem s cákancema mlíka při každým nasazování pumy (Joe Blow Mountain). Většinou chtělo při povolení toho vršku do toho trochu ťuknout aby se to jádro odlepilo a pak z toho šel ten sajrajt skrz, a tam se to může usazovat a zalepovat.

        Pokud člověk jenom dofukuje, tak při nasazení skrz ClikValve nic neunikne a je to úplně v cajku. Při upouštění se stane víceméně totéž co u galuskáče, takže to zalepování může hrozit i tak, ale zatím to nepozoruju. Upouštím minimálně (zrovna včera teda jo a v předním trochu mlíka vycáklo), ale pokud třebas jdu dolívat mlíko, tak lehce ventilky povolím a nechám pomalu unikat vzduch aby to nešlo zbytečně jádrem.

        Jinak ideálně to dotahovat rukou, ze začátku jsem to dělal klíčem a je to zbytečný (může údajně i prasknout ventilek)…

        Suma sumárum – konečně zvládne nafoukat kolo manželka i děcka. Máme to aktuálně na všech pěti kolech, mám to nachystaný pro švagra i tchánovce…

        ClikValve redukci z autoventilku (teda dost drahá) jsem použil dokonce i na dokurvenej ventilek na plynovým kotli, kde jádro nešlo zaboha vyšroubovat, tak jsem na tom strhnul několik klíčů a následně jsem kvalitním klíčem strhnul jádro tak, že to prakticky nešlo bez dalšího úniku nafoukat. Clik valve na vrchu krásně těsní (a zároveň permanentně odjistí to původní jádro) a dofukuje se to jedna báseň :P

        Po představení jsem na to čekal jak na smilování, rozhodně zklamanej nejsu! Velebím kudy chodím ;)

        2 0
    • wilda81  

      Všechno uz tu asi zaznělo. Nafoukáš klidně i starou pumpou, ale není to ono, bez redukce/hlavy nevidíš tlak.

      Za me spokojenost, ke klasice uz se nevrátím.

      0 0
    • TheJD  

      Takze par dotazu.

      Jaky pouzivate merak tlaku na ClikValve? Presnost na desetinu psi aspon.

      Kdyz pouzivam CO2 misto male pumpicky, potrebuju celou novou hlavu pocitam?

      Jaky adapter na pumpu Silca? Mam s hlavou na galuskovy ventilek, ktera se na nej jen natlaci a tesni, bez zajisteni.

      Jak je to s adaptery na jine pumpy? Prece jen v rodine jich mame vicero a ruzne typy…

      Ptam se tak blbe ohledne adapteru, protoze se v tom vubec nevyznam a prijde mi to dost slozite… Nekde je zavit takovy, jinde makovy, tam zas neni vubec… Tak diky za odpovedi.

      0 1
      • gry  

        sks airchecker 2.0 (verze 2.0 je klicova pro click).

        Ke konvezrnimu kitu jsem dostal cepicky. K cemu jsou, kdyz na ventilku nedrzi?

        1 0
      • Pikaču  

        Je to Jednoduchý co jsem rychle vygooglil.

        Ten rovný je adapter do jakékoliv pumpy ( do klasicke nebo nasroubovat do kapesních).

        Pak máš tu L-kovou a to je misto původní koncovky na pumpách.

        0 0
    • zet  

      Pridavam se ke spokojenym uzivatelum. Kombinace click valve a male aku pumpy je pecka a konecne nafouka kolo i zena:)

      0 0
    • antuch  

      Jednu novou sadu doma mam. Kdyby nekdo chtel…

      0 0
    • jIrI___  

      Dá se foukat z CO2 bombičky? Za předpokladu, že použiju tu jejich redukci na pumpičku.

      0 0
      • skaj  

        Funguje mi to i bez redukce, mam jen takovou tu natlacovaci.

        1 0
    • Kuba78  

      zeptám se jako blbec – má cenu přecházet na click valve když jezdím normálně duše? měnit ten galuskový ventilek za tento? co mi to přinese? kola mám vše MTB, galuskový ventilek.

      jako pumpu používám různé – velkou nožní s měřákem v dílně, xiaomi takovou tu větší elektrickou jako cestovní, pak mám pár těch mikro pumpiček v nářadí na kolech a plánuju, že si možná koupím nějakou mikro aliexpress kapesní.. některé mají moto koncovku a tam mám normálně redukci, ty nožní jsou klasicky nacvakávací a mají koncovku na oba průměry – ale na to je asi redukce sem koukal.

      0 0
      • kubad  

        je to vylepšení, zjednodušení, zrychlení, smysl to má, ale jestli to má cenu si musíš vyhodnotit sám :D

        1 0
      • skaj  

        Rozhodnuti nema s duse/bezduse preci nic spolecneho.

        0 1
        • wilda81  

          Ano i ne. Bezduše dofukuji častěji než duše. Mít jedno kolo na duších, tak bych se na výměnu asi vyprdl.

          1 0
          • skaj  

            No ja zase bezduse dofukuju mene nez latexove duse. Takze rozhodujici je jak casto dofukujes a ne co mas v rafku…

            0 0
          • skaj  

            No ja zase bezduse dofukuju mene nez latexove duse. Takze rozhodujici je jak casto dofukujes a ne co mas v rafku…

            0 0
    • mtbiker798  

      Nebylo by jednodušší, kdyby MTB průmysl přestal blbnout a vrátil se k AV (Schrader)?

      Úzký PV (Galuskový) nemá u širokých ráfků žádnou výhodu a pro bezdušové provedení je široký ventilek také lepší.

      2 7
      • milan.v  

        Jo, v diskuzi k funkčnímu řešení v podobě Clik Valve má takové lamentování opravdu smysl…

        0 0
        • Slavik  

          Přišel prudit, ne? :-)

          mtbiker798 registrován 2.11.2025

          0 0
      • stativ  

        Já ClickValve beru jako rozumný kompromis, který má šanci uspět. Spousta ráfků nemá dost velkou díru pro autoventilek. Autoventilků s vyměnitelnou vložkou je poskrovnu. Vyměnit vložku v galuskovém ventilku za ClikValve je triviální a laciná záležitost. Maximálně vyměníš ventilek za takový, který má vyměnitelnou vložku.

        2 0
        • Zdyn  

          Tedy nevím, ale který autoventilek nemá vyměnitelnou vložku (jádro)? Na takový jsem ještě nenarazil.

          6 0
          • stativ  

            Díky za ponaučení – hledal jsem tubeless schrader valve a našel jsem jen E13, Stans a nějakou čínu a nějak jsem si z toho vyvodil, že vložka nejde vyměnit.

            Akorát tím zmizí jeden problém a nahradí se jiným, a to že s bezdušema není moc na výběr. Jakože u autoventilku kromě použití s bezdušem nevidím moc důvod měnit vložku, protože se na rozdíl od galuskáče tak snadno nezkurví.

            0 0
            • mtbiker798  

              AV je mnohem rozšířenější než galuskáče, protože se používá nejen v cyklistice. Sehnat náhradní vložku tak nemůže být žádný problém. Malá je pouze nabídka bezdušových ventilků jako takových, což je ale dáno pouze tím, že MTB průmysl nesmyslně tlačí PV a bezdušové AV tak používají jen nekteří malosérioví výrobci zapletených kol a pak nadšenci s provrtaným ráfkem :)

              0 4
        • mtbiker798  

          Já to nekritizuju, Mezi vrtáním ráfku a tímto bych určitě nejdříve vyzkoušel tento ClickValve. Nicméně toto je spíše obcházení problému než jeho řešení.

          Kdyby zítra pár velkých výrobců osadilo kola pro další sezónu AV, do 5 let by na nových kolech používaly PV jenom silnice a ještě by nám to prodali, jaký je to skělý upgrade :) Technologicky v tom není žádný problém.

          1 2
          • skaj  

            Sorry, ale vubec jsi nepochopil duvod a funkcnost clickvalve. Ten princip nacvaknuti – click dava smysl i u autoventilku. Nema to resit nejaky problem bezdusi…

            0 0
            • mtbiker798  

              Nacvakávání není jediný benefit. Clikvalve má oproti PV o 50% větší průtok vzduchu a to znamená:

              • snadnější nahození pláště do ráfku
              • menší pravděpodobnost ucpání tmelem

              Ze stejnych duvodu se někteří uživatelé vrací k AV – má větší průtok vzduchu (ještě větší než Clik).

              1 5
      • marshalll  

        Jako mě třeba s Topeak Joe Blow Moutain pumpou AV moc jako lepší řešení nepřijde. Tahle hlava se nasazuje dost debilně, vikle se to dycky něco uteče… Nějaký šroubovací pak zas kroky navíc… Tohle je fakt vychytávka. Cvakneš, pilumpneš, odcvakneš, jedeš.

        0 0
        • mtbiker798  

          Clik se údajně vyrábí i pro AV a Dunlop ventily.

          0 1
          • marshalll  

            Dunlop se dělá vnitřek a AV redukce je normálně čepice (moc krásy to nepobralo), ale ta se prodává po jednom kusu a je to dost drahý. Popravdě mě teda zachránila, když se mi vykurvil vnitřek ventilku na plynovým kotli ;)

            1 0
    • mrozu  

      Systém je super, doufám, že se k tomu brzy rozšíří nějaké solidní kapesní pumpy. Ta obludná plastová redukce AV → SCV je na cesty hodně nešikovná a pro pumpy bez šlauchu prakticky nepoužitelná – při pumpování hrozí zlomení. Naštěstí se dá nafoukat i pumpou s klasickou nasazovací koncovkou na galuskový ventilek.

      0 0
    • Radek Broz  

      Dělá někdo na clickvalve kapesní nabíjecí pumpu? Chtěl bych něco, z čeho nebude trčet redukce.

      0 0
    • milan.v  

      Lezyne & Clik Valve

      https://ride.lezyne.com/…-accessories

      0 0
    • Pikaču  

      Jděte do pr*ele

      Tak jsem objednal 2 sady a redukci. Za 550 korun

      Hahahahahhahahaha

      Pak zbytek a pumpy rovnou nějaké

      Že já sem lezu vůbec.

      3 0
      • jIrI___  

        Já čekám na black friday, jestli náhodou někde lehce nehnou cenou. 14 ks ventilků, dvě redukce a jedna koncovka na pumpu už vychází ne úplně cenově přívětivě :)

        3 1
        • skaj  

          Mam je z tsbohemia, uz dvakrat v prubehu letosniho roku meli akci na schwalbe. 16ks ventilku, jedna hlavice na pumpu a jedna redukce tam vysla na cca 1400.

          0 0
      • Sinpa  

        To samé.

        Než jsem sem vlezl, tak jsem netušil, že to existuje abych následně zjistil, že to nutně potřebuju :-D

        8 0
        • mtbiker798  

          To ja jsem věděl, že to existuje. Ale že to potřebuju, jsem si uvědomil až ve zdejší diskuzi :D

          2 0
          • Slash  

            To mě naštěstí ještě furt nedošlo, že to potřebuju :-D

            3 0
            • mtbiker798  

              Dej tomu pár dní, ono se to rozleží :D

              3 0
              • J1RKA  

                jeste tomu dam rok :)

                1 0
              • Mamut  

                Davam ventilku rok!. Maximalne dva.

                1 2
              • vik  

                Hlásím, že jsem po pár dnech vyměkl:-) Osazeno na bezduše na gravelu. Hezky zpracovaná kovová věcička! Foukání Bosch pumpou, opravdu jen klik a klik. Už mi mohou kola foukat děti, žádný závit, žádný ohýbání koncovky… Tohle se prostě povedlo.

                0 0
            • gerrard  

              Vyhodnotil jsem to jako další zajímavou hračku, kterou bych rád zkusil, ale reálně by mně to nic nepřineslo. Úspora času při používání SKS E.V.O. hlavy zanedbatelná.

              0 0
        • iceduck  

          Presne :)

          0 0
    • mtbiker798  

      wrong chat :)

      1 0
    • Pikaču  

      Tak dovolím si první skromné hodnocení náročného uživatele ( první reakce):

      • sks adapter je plastový. Asi jsem čekam kovový kus. Zase 5 let záruka tak to snad vydrží.
      • dust cap je k ničemu- nedrží to na ventilku
      • sks adapter na minupumpě vypada humpolacky a takhle to v kapse nejde vozit. Takže se bude muset nekde válet v podsedlovce.
      • trošičku při odkliknuti uchází- Takže to není že by vůbec jak bylo prezentováno.

      Každopádně je to strašně pohodlné ten klik system. Uvidíme

      2 0
      • marshalll  

        Tak při odkliknutí uteče spíš to co je někde v hadici nebo v pumpě naakumulovaný.

        0 0
      • krabica  

        Dusta cap mi normálně drží na všech 10 kusech, nasadil jsi ho dobře?

        0 0
      • va-bo  

        Dobrá informace.

        0 0
      • Slavik  

        Nejsi sám, mám ty samé pocity.

        Schwalbe adaptér je taky plastový, to že vypadá humpolácky na pumpičce (mám RaceRocketMT) bych přežil, ale myslím si, že se brzo urve nebo strhne závit. Zatím budu řešit přes 3dprint „návlek“, aby se neucpal bahnem.

        Už aby někdo přišel s kovovým adaptérem.

        1 0
      • milan.v  

        Pořádně tu čepičku zaklapni, určitě jsi ji tam dal napůl cesty…

        Já jsem také náročný uživatel a lebedím si…

        2 0
        • Pikaču  

          Jo na kole to jde, chce to silou kliknout

          Jsou tam 3 drážky uvnitr které jsem neviděl.

          2 0
          • Pikaču  

            Ještě k tomu dust capu- fakt ho všichni vozite? Vypadá to trošku humpolacky, čepičky jsem dlouho nevozil.

            Na bajk asi bude dobra. Na silnicku se mi to nechce davat. Ale muze se tam dostat bordel…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz