Ahoj chlapi,
prosím o tipy na cestování s kolem na střeše – delší trasy, kombinace horšího počasí..
ochrana kola při dešti ? di2, sedlová trubka, hlavovka, střed..? např. obalit strečkou ?
prosím o seriozní debatu,
díky a mějte se !
Ahoj chlapi,
prosím o tipy na cestování s kolem na střeše – delší trasy, kombinace horšího počasí..
ochrana kola při dešti ? di2, sedlová trubka, hlavovka, střed..? např. obalit strečkou ?
prosím o seriozní debatu,
díky a mějte se !
Bohužel mám jen Thule ProRide, tak s TopRide ve špatném počasí neporadím…
Ahoj, jde mi spíše o ochranu kola vůči dešti, kamínkum..
Něco na způsob řešení od Montone – mbag ..
Nejhorší je smrt z vyděšení.
Na dálnici za deště nejezdit blízko za ostatníma, po příjezdu v dešti nechat kolo dobře oschnout ve větraný místnosti, toť vše.
Co s tím má společného Di2?
Asi se bojí zkratu nebo aby nedostal ránu od mokrého kola :-)
:-D
plugin – koroze kontaktů z případné vlhosti
Kolo nasaď na nosič, od této chvíle máš hotovo, není potřeba nic řešit.
Až přijedeš do cílové destinace, otřeš mouchy a je to ;-). Najezdil jsem se roky s různými koly na střeše a ani ten největší slejvák tomu neublížil ;-)… a to jsem v Německu xkrát zažil průtrž, kdy se auta zastavila na dálnici, protože nebylo vidět ani na pár cm ;-).
Neřešil bych to.
Maximálně sedlo se sedlovou vyndat a hodit do kufru(pokud je to klasika a né nastavitelné) a dát tam místo toho nějaký váleček, aby to kožené sedlo v dešti tolik netrpělo, nebo to vzít strečkou.
Nevím jak silniční cyklisté ale u MTB kol by mělo být vše kvalitně zatěsněné, vždyť jízda v dešti v blátě a v brodech -na to jsou MTB kola dělané.
to vytahování sedla jsem nepochopil, to jako déšť odře sedlo víc než prdel?
Kola sice utěsněná jsou, ale tlak deště v protivětru a ve 130kmh určitě není standardní provozní obálka MTB nebo silničního kola. Minimálně spodní ložisko hlávka dostane dávku.
Mě nejvíc štvou mouchy natemovaný do všech možných koutů kola, to pak třeba vyšťourat.
Píše o koženém sedle. Kožené sedlo nemá rádo vodu a pokud mu po spršce nedopřeješ odpovídající péči pozvolným vysušením a balzámem apod., tak popraská.
Ale prd. Když je kůže pořádně ošetřená, tak jí vůbec voda nevadí (nenasaje jí a není třeba jí vysoušet – viz. kožená treková obuv apod). To bych spíš sundával sedlo z nějakého savého materiálu, které by pak mohlo dlouho vysychat.
Vozím kola na střeše často. Pokud jedu sám tak kolo vždycky do auta.
Když na střechu, tak na kluzáky vidlice dávám tu pěnovou izolaci na plastový trubky proti kamínkům a mouchám a stáhnu ji elektro lepící páskou. Sklo na autě mám od kamínků doklepaný dost. Po velkým dešti znovu namazat řetěz a očistit kotouče isopropylem. Nic víc s tím moc nevymyslíš. Za mne za deště lepší na střeše než za autem na kouli. V nosičích na kouli to kolo schytá vešekrej bordel ze silnice / dálnice – za autem se dělá vír vzduchu a litá tam bordel hlevně ze spodu od kol který zaleze fakt všude ( řetěz, brzdový třemny, čepy hazky, čepy zadní stavby …).
Když mám kolo na střeše tak se snažím neostřikovat sklo ( primárně kvůli klotoučům ) a nevjíždím do pozdemních garáží :-D
s těma garážema dobrá poznámka :)
Ahoj, ta pěnová izolace je super tip !
Jsou dvě skupiny lidi – jedná říká jedině na střechu, ta druhá jedině na kouli..
Pak ještě je jedna grupa – jedině v autě
s tím souhlasím, pokud má člověk dodávku, jinak jsem proti :-)
10 let střecha
teď nevím … 1 rok tažné
týdně 2–4 cesty…
Za mě to vyhrálo tažné jednoznačně:
ale:
K tomu bordelu střecha vs koule …
Takže já bych se vůbec ničeho nebál, oboje má svoje pro a proti ;-) … stačí si vybrat, co každému více vyhovuje.
Ale za sebe tvrdím – ostřikovače / bordel za jízdy bych neřešil, vychází to dost podobně…
Ještě bych u přepravy na kouli většího množství kol nebo těžších kol přidal u některých lehčích aut jako negativum citelné odlehčení přední nápravy.
Co říkáš na tohle
Já myslím že to bude dělat zbytečně velkej odpor vzduchu. Sedlo ničím chránit nemusíš. teleskopiku zamáčknu dolů. Na kluzáky vidlice dávam tu pěnovou izolaci a to je celý. Maximálně můžeš zamotat každou brzdovou páku zvlášť do fólie – voda ti tam stejně při dešti nateče ale možná to ochráníš proti tomu tlaku v rychlosti.
Hele kolo jsem několikrát na kouli vezl – třeba do Davosu. Půlku cesty chcalo a to kolo bylo peklo – naprosto všude byl nacpanej takovej ten jemnej píseček a kal ze silnice. bylo to na vapku a servis. Na střeše to tolik netrpí na bordel pokud se nelepíš na auto před tebou. V létě to zase víc chytá muchy a má to větší odpor vzduchu. Já nosiče na střeše vozím od jara do podzimu a vůbec to nesudávám. Když potřebuju po práci na rychlo vyjet na kolo tak to jen hodím na střechu a jedu, kdybych měl furt nsazovat držák na kouil a sundávat – to je pro mne opruz.
Ale každej ať si kolo vozí jak chce – je to každýho věc a oba ty systémy mají pro a proti.
to určitě nedoporučju, nic tam nedávej … max. ty mirolenový obaly na vodovodní trubky na vnitřní nohy (pokud jezdíš okresky / dálnice)
Už jsem zaplatil, vezmu a uvidím. Jen u silničky s kotoučovkami asi bude potřeba dát vložku do brzd po odejmutí předního kola. Což ?
Odpor by neměl být problém, bude to spíš tlačit kolo více „do střechy“
Jistěže…
Když si vezmeš , že maximální povolená rychlost toho nosiče je 130km/h, což na dálnici běžně jedeš a nosnost 18kg a když si vezmeš, že většina osobáků má povolenou zátěž střechy 80kg, tak bych dalším odporem raději zbytečně síly, které na nosič a na střechu působí nezvyšoval.
Zkusenosti takove
Oba typy nejevily problemy pri rychlostech nad 200 km/h. Ne ze bych tak bezne jezdil, ale drzi to. U stresniho trochu vibruje predni kolo.
Tvl :-D
U té čistoty kol na zadním nosiči strašně záleží na tvaru auta. Kdysi dávno jsme se známým jeli za sebou pár desítek km po mokré silnici, oba kola vzadu a zatímco já měl kola jak jetel a totálně zmáčená, tak kola na jeho nosiči byla takřka suchá. Osobně ale taky preferuju střešní nosič a to i před převážením kola uvnitř auta.
Já nosič na kouli opustil potom co do mě lehce ťuklo auto na křižovatce … a hrazení z jeho povinného ručení rozhodně nepokrylo škody: “amortizace”, komický odhad cen a míry poškození jak u plečky na ježdění po vesnici na nákupy. Peklo to bylo!
Za to nemůže tip nosiče, ale „souboj“ tebe a té pojišťovny, která se snaží každého oškubat.