Cestování se střešním nosičem Thule Topride

31 nepřečtených
  • Roadcyclist

    Ahoj chlapi,

    prosím o tipy na cestování s kolem na střeše – delší trasy, kombinace horšího počasí..

    ochrana kola při dešti ? di2, sedlová trubka, hlavovka, střed..? např. obalit strečkou ?

    prosím o seriozní debatu,

    díky a mějte se !

    0 6
    • Slavik  

      Bohužel mám jen Thule ProRide, tak s TopRide ve špatném počasí neporadím…

      0 0
      • Roadcyclist  

        Ahoj, jde mi spíše o ochranu kola vůči dešti, kamínkum..

        Něco na způsob řešení od Montone – mbag ..

        0 0
    • novas752  

      Nejhorší je smrt z vyděšení.

      Na dálnici za deště nejezdit blízko za ostatníma, po příjezdu v dešti nechat kolo dobře oschnout ve větraný místnosti, toť vše.

      2 0
    • milan.v  

      Co s tím má společného Di2?

      0 0
    • Breakpain  

      Kolo nasaď na nosič, od této chvíle máš hotovo, není potřeba nic řešit.

      Až přijedeš do cílové destinace, otřeš mouchy a je to ;-). Najezdil jsem se roky s různými koly na střeše a ani ten největší slejvák tomu neublížil ;-)… a to jsem v Německu xkrát zažil průtrž, kdy se auta zastavila na dálnici, protože nebylo vidět ani na pár cm ;-).

      2 0
    • vlk  

      Neřešil bych to.

      Maximálně sedlo se sedlovou vyndat a hodit do kufru(pokud je to klasika a né nastavitelné) a dát tam místo toho nějaký váleček, aby to kožené sedlo v dešti tolik netrpělo, nebo to vzít strečkou.

      Nevím jak silniční cyklisté ale u MTB kol by mělo být vše kvalitně zatěsněné, vždyť jízda v dešti v blátě a v brodech -na to jsou MTB kola dělané.

      3 0
      • TomasTTT  

        to vytahování sedla jsem nepochopil, to jako déšť odře sedlo víc než prdel?

        Kola sice utěsněná jsou, ale tlak deště v protivětru a ve 130kmh určitě není standardní provozní obálka MTB nebo silničního kola. Minimálně spodní ložisko hlávka dostane dávku.

        Mě nejvíc štvou mouchy natemovaný do všech možných koutů kola, to pak třeba vyšťourat.

        2 0
        • jIrI___  

          Píše o koženém sedle. Kožené sedlo nemá rádo vodu a pokud mu po spršce nedopřeješ odpovídající péči pozvolným vysušením a balzámem apod., tak popraská.

          0 1
          • RttB  

            Ale prd. Když je kůže pořádně ošetřená, tak jí vůbec voda nevadí (nenasaje jí a není třeba jí vysoušet – viz. kožená treková obuv apod). To bych spíš sundával sedlo z nějakého savého materiálu, které by pak mohlo dlouho vysychat.

            0 1
    • theedge  

      Vozím kola na střeše často. Pokud jedu sám tak kolo vždycky do auta.

      Když na střechu, tak na kluzáky vidlice dávám tu pěnovou izolaci na plastový trubky proti kamínkům a mouchám a stáhnu ji elektro lepící páskou. Sklo na autě mám od kamínků doklepaný dost. Po velkým dešti znovu namazat řetěz a očistit kotouče isopropylem. Nic víc s tím moc nevymyslíš. Za mne za deště lepší na střeše než za autem na kouli. V nosičích na kouli to kolo schytá vešekrej bordel ze silnice / dálnice – za autem se dělá vír vzduchu a litá tam bordel hlevně ze spodu od kol který zaleze fakt všude ( řetěz, brzdový třemny, čepy hazky, čepy zadní stavby …).

      Když mám kolo na střeše tak se snažím neostřikovat sklo ( primárně kvůli klotoučům ) a nevjíždím do pozdemních garáží :-D

      1 2
      • scortis  

        s těma garážema dobrá poznámka :)

        0 0
      • Roadcyclist  

        Ahoj, ta pěnová izolace je super tip !

        Jsou dvě skupiny lidi – jedná říká jedině na střechu, ta druhá jedině na kouli..

        0 0
        • gersa  

          Pak ještě je jedna grupa – jedině v autě

          1 0
          • Breakpain  

            s tím souhlasím, pokud má člověk dodávku, jinak jsem proti :-)

            0 0
        • Breakpain  

          10 let střecha

          teď nevím … 1 rok tažné

          týdně 2–4 cesty…

          Za mě to vyhrálo tažné jednoznačně:

          • auto se lépe chová v zatáčkách
          • vjedeš i do garáže
          • o něco lépe se nandává kolo

          ale:

          • musíš si hlídat delší prdel při parkování
          • auto si citelně sedne (záleží na autě / pružinách)

          K tomu bordelu střecha vs koule …

          • nikdy jsem neřešil ostřikovače a stříkal dle potřeby
          • kolo ze střechy mi nepřijde čistší než z tažného (mezí náma, když kolo jezdí v bahně, je to za mě podstatně horší ;-))

          Takže já bych se vůbec ničeho nebál, oboje má svoje pro a proti ;-) … stačí si vybrat, co každému více vyhovuje.

          Ale za sebe tvrdím – ostřikovače / bordel za jízdy bych neřešil, vychází to dost podobně…

          3 0
          • vlk  

            Ještě bych u přepravy na kouli většího množství kol nebo těžších kol přidal u některých lehčích aut jako negativum citelné odlehčení přední nápravy.

            0 0
      • Roadcyclist  

        Co říkáš na tohle

        https://www.kupkolo.cz/…ici_z119301/

        0 1
        • theedge  

          Já myslím že to bude dělat zbytečně velkej odpor vzduchu. Sedlo ničím chránit nemusíš. teleskopiku zamáčknu dolů. Na kluzáky vidlice dávam tu pěnovou izolaci a to je celý. Maximálně můžeš zamotat každou brzdovou páku zvlášť do fólie – voda ti tam stejně při dešti nateče ale možná to ochráníš proti tomu tlaku v rychlosti.

          Hele kolo jsem několikrát na kouli vezl – třeba do Davosu. Půlku cesty chcalo a to kolo bylo peklo – naprosto všude byl nacpanej takovej ten jemnej píseček a kal ze silnice. bylo to na vapku a servis. Na střeše to tolik netrpí na bordel pokud se nelepíš na auto před tebou. V létě to zase víc chytá muchy a má to větší odpor vzduchu. Já nosiče na střeše vozím od jara do podzimu a vůbec to nesudávám. Když potřebuju po práci na rychlo vyjet na kolo tak to jen hodím na střechu a jedu, kdybych měl furt nsazovat držák na kouil a sundávat – to je pro mne opruz.

          Ale každej ať si kolo vozí jak chce – je to každýho věc a oba ty systémy mají pro a proti.

          0 0
        • Breakpain  

          to určitě nedoporučju, nic tam nedávej … max. ty mirolenový obaly na vodovodní trubky na vnitřní nohy (pokud jezdíš okresky / dálnice)

          0 0
          • Roadcyclist  

            Už jsem zaplatil, vezmu a uvidím. Jen u silničky s kotoučovkami asi bude potřeba dát vložku do brzd po odejmutí předního kola. Což ?

            Odpor by neměl být problém, bude to spíš tlačit kolo více „do střechy“

            0 0
        • vlk  

          Když si vezmeš , že maximální povolená rychlost toho nosiče je 130km/h, což na dálnici běžně jedeš a nosnost 18kg a když si vezmeš, že většina osobáků má povolenou zátěž střechy 80kg, tak bych dalším odporem raději zbytečně síly, které na nosič a na střechu působí nezvyšoval.

          0 3
          • Breakpain  

            Zkusenosti takove

            • Thule Proride
            • Thule Epos

            Oba typy nejevily problemy pri rychlostech nad 200 km/h. Ne ze bych tak bezne jezdil, ale drzi to. U stresniho trochu vibruje predni kolo.

            0 1
      • jIrI___  

        U té čistoty kol na zadním nosiči strašně záleží na tvaru auta. Kdysi dávno jsme se známým jeli za sebou pár desítek km po mokré silnici, oba kola vzadu a zatímco já měl kola jak jetel a totálně zmáčená, tak kola na jeho nosiči byla takřka suchá. Osobně ale taky preferuju střešní nosič a to i před převážením kola uvnitř auta.

        0 0
    • jannk  

      Já nosič na kouli opustil potom co do mě lehce ťuklo auto na křižovatce … a hrazení z jeho povinného ručení rozhodně nepokrylo škody: “amortizace”, komický odhad cen a míry poškození jak u plečky na ježdění po vesnici na nákupy. Peklo to bylo!

      0 1
      • RttB  

        Za to nemůže tip nosiče, ale „souboj“ tebe a té pojišťovny, která se snaží každého oškubat.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.