• jmbiker

    Rozhoduju se mezi nákupem čtyřpístkových brzd Deore M6120 a SLX M7120.

    Co se týče provedení, hlavní rozdíl je podle všeho ve třmenu, Deore má jiné umístění odvzdušnovacího portu než zbývající řady SLX-XTR, není kompatibilní s deskami s chladičem (u těch jsou ale stížnosti na hluk a klepání) a uchycení desek je řešeno závlačkou místo šroubkem (šroubek je pohodlnější, závlačka mnohem spolehlivější). Podstatný rozdíl je v připojení třmenu, kdy od SLX výše je použito „banjo“ a lze tak nastavit úhel připojení hadice. Páky jsou prakticky identické, rozdíl je pouze v provedení šroubu na regulaci vzdálenosti páky. Oba modely rovněž využívají keramické pístky, brzdný účinek uživatelé hodnotí jako identický v celé sérii od Deore až po XT. Momentální rozdíl v ceně je přibličně 400CZK za kus. Design je pak věcí vkusu každého jednotlivce.

    Je nějaký rozdíl ve spolehlivosti nebo servisní náročnosti mezi Deore M6120 a SLX M7120 4 pístkovými brzdami?

    Poberou oba třmeny stejně snadno 2mm kotouče, které zvažuju vyzkoušet?

    Kterou řadu byste zvolili a proč?

    1 0
    • Kouba_2005  

      Vzal bych Deore už jen kvůli tomu banju u SLX. U Deore si vyměníš hadici a pokrátíš kde chceš, oba konce jsou stejný. Brzdit bude oboje stejně. Závlačka se dá šroubkem jednoduše nahradit.

      1 0
    • Pecer  

      Mám Deore a dal jsem desky od Galfer a jsem spokojený. – 90 kg + ekolo.

      1 0
    • Lachtis  

      Staci deore rozdil v servisovatel­nosti, vykonu nepoznas. Poznas rozdil u zavzdusnene brzy a pak poznas rozdil v deskach a kotoucich. Cili za mne lepsi koupit deore a za usetrene prachy koupit lepsi desky/kotouce.

      0 0
    • Jan D.  

      Co je lepší nevím, ale tady je kdyžtak set XT 8120 za 4K bez dopravy: https://www.hibike.de/…b6bf849e5777#…

      1 0
    • jmbiker  

      Ty doporučené Deore/SLX kotouče řady RT66 je to stále použitelné, i když je to teď komplet lisované v číně nebo je lepší se jim vyhout?

      Údajně se tímto způsobem vyrábí i XT RT76 a RT86 takže mimo XTR je to zřejmě Shimano standard.

      0 0
      • MatS  

        Já bych se osobně sm-rt66 vyhnul bez ohledu na zemi původu.

        2 0
      • Jan D.  

        Po zajetí jsem žádný rozdíl mezi čínskými rt66 a japonskými rt76 nepociťoval.

        0 0
      • yetti  

        Za mě jsou lepší jakýkoli levný řezaný kotouče než ty vysekávaný Shimano (tj. vše od Shimana od nejlevnějších až po RT76).

        RT86 už je sendvičová konstrukce a ty jsou naprosto Ok.

        0 0
        • jmbiker  

          RT86 kusy aktuálně skladem jsou už taky vysekávané v číně. Ověřoval jsem to i v obchodě. Jediný laserem řezaný kotouč Shimano je dneska XTR RT-MT900/905.

          0 0
          • yetti  

            Já RT86 mám, protože XTR dělají ve 160mm jen centerlock, a i když jsou RT86 vysekávané, tak jsou rovné a brzdí to pěkně celou plochou (řekl bych, že sekají každou vrstvu sendviče zvlášť).

            RT76 jsem dal na kolo synovi a ty jsou fakt naprd. Po vysekávání jsou kolem všech hran zdeformované tak, že destičky kolem děr a hran pořádně nedosedají na kotouč.

            0 0
            • jmbiker  

              Sekají to nepochybně z hotového sendviče, jiný postup ani není technicky možný. Těžko říct, jestli to není třeba jen lepší kus. Na kupkole jsou nafocené a povrch vypadá podobně nerovný jako levné Shimano kotouče.

              Zde to nějaký uživatel nafotil v porovnání Japan vs. China:

              https://www.mtbr.com/…ces.1230043/#…

              Otázkou je, jak dlouho trvá, než to destičky zbrousí do rovna.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Kup si Sram HS2 kotouče a máš klid. Sendviče ti budou akorát tak cinkat a životnost oproti „jednomateriá­lovým“ bídná.

                0 0
                • jmbiker  

                  Při použití 200mm místo 203mm kotouče je ale potřeba jiný adaptér.

                  Bude pro vidlici s PM180 a kotouče 200mm fungovat tento (používá se pro PM160 > 180)?

                  https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/

                  0 0
                • yetti  

                  jj. Na to, že SRAM neumí udělat funkční brzdy, tak kotouče mají vynikající. Materiálově i provedením asi to nejlepší co se dá koupit.

                  0 0
              • MatS  

                A popravdě, čemu to vadí, že je to vyseknuté a že to má zaoblení na hranách děr? Pokud je kotouč jinak dokonale rovný, tak to nemůže mít na nic vliv. Horší by bylo, kdyby použili horší materiály.

                Mnoho lidí mělo v minulosti, včetně mne, problém s SM-RT66 a jejich tvarem a uspořádáním děr, že vibrovala brzda a celá vidlice. Výměnou za jiný kotouč bez problémů. Proto mám raději Sram Centerline. Ale SM-RT70 a vyšší byly bez problémů taky.

                0 0
                • yetti  

                  právě, že ty vysekávané kotouče mají brzdnou plochu křivou jako prase a je to ještě náchylnější k vibracím. Je to tak křivé, že se to neobrzdílo roviny ani za 1000km

                  1 0
                • va-bo  

                  .. a moc to nebrzdí.

                  1 0
                • jmbiker  

                  Právě že lisované kotouče nemají tak rovný povrch jako ty řezané laserem. Jediný důvod výroby tímto způsobem je nižší cena. Takže pokud takový kotouč následně stojí 3–4 stovky jako RT66, dá se to akceptovat. Jenže Shimano dneska stejným způsobem vyrábí i XT kotouče RT76 a RT86, které už stojí okolo tisícovky a za tuhle cenu všichni ostatní výrobci dodávají kotouče řezané laserem.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Mě se to nelíbí ani u kotoučů úrovně RT64/RT66, stojí stále stejně a po změně způsobu výroby prostě jsou horší

                    0 0
                    • jmbiker  

                      Je holt potřeba, aby jim to zákazníci přestali kupovat. Nabídka na trhu je skutečně široká.

                      Na druhou stranu dražší IceTech kotouče taky nebyly zrovna bezproblémové a to ani v době, kdy to řezali laserem. Po zahřátí se to nepříjemně kroutilo a odolnost sendvičové konstrukce v extrémní zátěži je výrazně nižší než u ocelových kotoučů. To je asi jediný typ kotouče, který se dá bržděním roztavit :)

                      0 2
      • RttB  

        smrtky 66 už nechci na kolo ani omylem. Hroznej a předraženej plech, který i po pár set km není zajetý (nebrzdí v celé ploše díky těm prolisům od nůžek). Magury 2mm z Říše za 10 EUR jsou úplně někde jinde jak materiálem, tak zpracováním.

        0 0
    • Janicek  

      Vrátil bych se k původní myšlence Deore/SLX, XT. U mě rozhoduje „životnost“ páky, takže rozhodně Deore. Nová SLX/XT jsou sliované z tenkého plechu. Deore taky, ale plech je silnější. Já třeba opřel bike o šutr a ani nevěděl, že upadla.. To až když sem zabral za páku… Měl sem dlouhodobě Saint, ty vydržely všechno. Teď, s novým bikem sem po popsané zkušenosti vyměnil XT za XTR, tam sou kované.

      0 0
      • jmbiker  

        A není třeba deformace/zlomení páky zamýšlená vlastnost z důvodu bezpečnosti?

        Pořád to asi bude lepší než Magura páky z plastu. :)

        0 0
        • TK75  

          Nooo…on takovej pevnější kompozit jako je na platformách by nemusel být špatný…v zimě na prsty treba

          0 0
    • RttB  

      Vzal bych vyzkoušené SLX (už kvůli páčce, banju, systému odvzdušnění). K tomu rovnou lepší kotouče (za mě třeba Magury HC Storm 2mm) 180/203 mm . Desky podle hmotnosti a stylu jízdy (origo shimano metal, Galfer …) a budeš mít při brzdění úsměv od ucha k uchu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.