• Monooko

    Zdravím Vás. Chci se optat… Slabé místo na kole Scott Scalle 930 jsou brzdy. Mám tam Shimano MT 401 a kotouče SM-RT 10 CL. Pokud se uvařená brzda projevuje tím, že jako to v předním kole cuká…vynechává brzdný učinek,skřípe,,,tak ji i v né příliš dlouhém sjezdu uvařim.Jde o předni 180pruměr.Pomužu si když pořídím nové lepší kotouče třeba shimano RT-MT 900 a nové brzdové destičky? Nebo i zvednout průměr? Nebo koupit i nové brzdy na bazaru? Do toho se mi moc nechce tedy…Jsem těžkej 110kg …poradí někdo?

    0 0
    • Tomcat  

      Odvzdušnit, kotouč odmastit, přejet jemným brusný papírem. Organické a semi organické destičky vyhodit.. Metalické přebrousit a odmastit. A zkusit to znova.

      Lepší kotouč samo lepší bude, větší už dá zabrat vidlici pokud tam půjde.

      0 1
      • Monooko  

        Díky a doporučení na destičky mi dáte?

        0 0
        • enjoy  

          Každopádně Galfer.

          Znatelně vyšší účinek.

          Já jsem je ale musel dát pryč, protože mi hodně řvaly. Ale ten znatelně vyšší účinek tam byl :-))

          Mohla to být ale jen souhra faktorů(kola, SLX třmen, XT icetech kotouče).

          Jinak, tvoje brzy vyloženě blbé nejsou. Kotouče ale vyloženě základní, takže bych zkusil třeba RT54 a k tomu ty galfer desky.

          Každopádně na těch 110kg už bych osobně chtěl ale čtyřpístek.

          0 1
          • Monooko  

            No jo ale ta investice za 4 pístový třmen… zkusím vyměnit kotouče a desky…každopád­ně díky

            0 0
            • novas752  

              4 pístek je na xc hardtail nesmysl. Zbytečná starost navíc.

              Když je s tim problém až po zahřátí, neni problém v brzdě, ale v destičkách a kotouči – pořídit destičky s teplotně odolnější směsí, pořídit kvalitnější kotouče, možná větší, ale 180/180 by mělo bohatě stačit (maximálně 200/180).

              S těmahle brzdama je kompatibilní sm-rt70 kotouč a destičky například fialové Galfer

              3 1
      • Monooko  

        Muže bejt problem i s odvzdušněním?

        0 0
      • Doyle  

        Kotouč SM-RT 10 není určený pro metalické destičky.

        2 0
        • Tomcat  

          To neřešim, chtěl sem tím napsat, že organické nebo semi organické „oživit“ nejdou zatímco metalické ano.

          0 2
    • blackboy007  

      Brzdy Shimano Deore BR-M6120 + kotouče Shimano XT SM-RT86

      2 0
    • Monooko  

      https://www.koloshop.cz/…matice/91949

      No a co tenhle kotouč?

      0 0
    • Markony  

      Zbytečné vyhozené peníze .https://www.ko­loshop.cz/Shi­mano-SLX-SM-RT66-brzdovy-kotouc-180mm/123949?­v=238684

      0 0
    • MatS  

      Opět se budu opakovat, ale u Shimano nelze kombinovat jakýkoliv kotouč s jakoukoliv jejich brzdou. Mají brzdnou plochu buď narrow nebo wide a tomu odpovídající destičky. Ty jdou ale jen do odpovidajich třmenů.

      Zjednodušeně, levnější řady brzd do 50× používají užší a vyšší destičky. S těch lepších kotoučů lze použít jen sm-rt70, jinak jen sm-rt10 až 56.

      U Deore a výše jsou destičky širší, ale nižší a tomu odpovídají kotouče. Lze použít všechny dostupné.

      Teď vůbec neřeším směs destiček, to je další kategorie.

      Takže než utratíš nesmysl za XTR kotouče, které ti stejně nepomohou, spíš bych investoval do kvalitních brzd a k nim i kvalitnější kotouče, pokud bude potřeba.

      6 0
      • Monooko  

        Děkuji. Koukám že se vyznáte.Jde mi o co nejmenší investici.Budu řešit jen přední brzdu… Pomůžu si když koupím ten lepší kotouč sm.rt70 a k tomu nějaké dobré destičky?

        0 0
      • Monooko  

        Nebo mám vzít rovnou tuhle brzdu?

        https://www.koloshop.cz/…-brzda/83734?…

        0 0
        • MatS  

          4 pistek je pro vás nesmysl. A nemá smysl mít přední a zadní brzdu na jiné destičky. Pak je zbytečná starost s dvěma sadama a tak.

          Deore je dostatečné a dal bych je na předek i zadek. Servowave páky brzdí mnohem lépe než to co máte teď. A tak bych se zamyslel, jak brzdite.

          Mrkněte na německé eshopy jako bike24 nebo bikediscount nebo bikecomponents a tak, teď tam mají spoustu slev a většinou ceny lepší než u nás.

          1 0
      • Monooko  

        Zdravím . Prosím ,jen otázka … takže kotouč SM-RT 64 mi na moje třmeny BR-MT 410 nebude pasovat?

        0 0
        • va-bo  

          Široké destičky – úzká brzdná plocha na kotouči.

          0 0
          • Monooko  

            no a když to tam dám tak se stane co? bude to fungovat ? se budou blbě sjíždět ty destičky jen ne?

            0 1
            • Hrabex1  

              prave ze se bude blbe sjizdet i kotouc – smerem ke stredu. Casem by se mohla narusit jeho integrita a pak mozna i ta tvoje.

              0 0
            • va-bo  

              Pokud nastavíš správně třmen, aby horní okraj obložení destiček byl zároveň s vrchem kotouče, bude spodek destiček brzdit o paprsky kotouče. Fungovat to bude, ale bude to trochu drbat při brzdění. Šlo by pilníkem trochu ubrat obložení destiček, ale proč to dělat, když ani „lepší“ kotouče Shimano nemají broušenou plochu.

              0 0
              • Monooko  

                No s tím se takhle crcat fakt nebudu… takže závěr diskuze je že si výměnou kotouče ,vzhledem k možnostem prostě nijak nepomůžu

                0 0
          • Monooko  

            a kotouč s Ice tech. SM-RT 70 ME CL tam dát můžu? Ten působí že je brzdná plocha široká…nebo jsem zas vedle?

            0 0
            • va-bo  

              RT70 je také úzký.

              0 1
              • Monooko  

                To je peklo… takže koupit nový brzdy bude asi nejlepší řešení… Pak je otázka proč někdo vysloveně nedoporučuje 4 písty a někdo jo… Tak o čem začít uvažovat? 4 píst MT 420 nebo 2 píst MT6100 a proč ne rovnou XT dvou píst ? Ten rozdíl v ceně není až takovej… Poradí někdo?

                0 1
                • Hrabex1  

                  kup 2pist, minimalne rady 6×xx nebo vyssi. XT je 8×xx nestoji o moc vic,ale ani nebrzsti o moc vic.

                  Se 4pistkem je zbytecny srani.

                  3 1
                • va-bo  

                  https://www.koloshop.cz/…ovove/117126

                  RT70 jsou pro tyhle destičky.

                  0 0
                • novas752  

                  Protože 4p jsou na popisované použití zcela zbytečné až kontraprpduktivní – 1) silné brzdy vyžadují silné brzdění, když se to jen tak šolíchá vede to k nedostatečnému tlaku na ty velké destičky, akorát se to oleští a pak to kvílí a 2) se u 2pístku určitě nebudeš řešit rozdílné vyjíždění pístků na jedné straně třmenu.

                  U shimano dvoupístkových brzd je hodně velký rozdíl mezi základníma řadama vs. lepšíma s číslem od 5 nahoru – lepší páky mají proménlivé přepákování a brzdí to výrazně líp. Brzdy od 6 nahoru mají třmeny pro nižší destičky na ty lepší kotouče.

                  Takže bych tam švihnul podle chuti m6100/7100/8100, lepší kptouče 180/180mm a vic neřešil.

                  1 1
            • Hrabex1  

              plocha RT 70 by mela byt sirsi a kdysi tu nekdo psal, ze by to melo byt v pohode. Ja jsem nezkousel.

              1 0
              • Johny_r  

                Potvrzuji, mám SMRT-70 a vysoké desky (MT-500). Podle nějaké tabulky to nejde, ale v reálu ano, ten kotouč má dostatečně širokoku brzdnou plochu. S galfery to brzdí skvěle.

                2 0
    • scota  

      Pokud by jsi chtěl bazarový kotouč na zkoušku:

      https://www.mtbiker.cz/…0-mm-cl.html

      0 0
    • vrawer  

      Nebo nové XT

      https://allegro.cz/…-16593073305

      0 0
      • Monooko  

        A tenhle pasuje na moje destičky?

        0 0
        • Gru  

          Ne nepasuje, na tvoje brzdy pasuje jen smrt-10 . Ty desky jsou vyssi tudiš nejsou kompatibilní s vyssi radou kotoucu. Pokud chces lepsi kotouce tak potrebujes brzdy rady deore i vis. Takze ja bych tam dal minimalne deore 6100 a pak kotouce vyssi rady. Ale co je zajimave ze ja vazim to co ty a nemam problem jak s brzdama co tam mas ty tak i s vyssima radama. A nemam ani 4 pistky a to si myslim ze z kopce kolo nesetrim. Jasne pak mi kotouce chvilku zvoni ale jen nez schladnou.

          0 0
          • enjoy  

            „na tvoje brzdy pasuje jen smrt-10“

            Ale ale…

            3 0
            • Gru  

              Oprava sm-rt 10. :-) . Proste pokud kupuji levnejsi kolo tak automaticky pocitam s investici na brzdach. Spousta vyrobcu a prodejcu prodava kola s xt prehazkou, ale brzdy byvaji zakladni. A zakaznika balamuti na xt prehazovacku.

              0 0
              • enjoy  

                SM-RT 54 na MT 401.

                Foceno teď :-)

                1 0
                • Gru  

                  Nezasahuji ti desticky do paprsku a nevybruji pri brzdeni? Cucim na to na telefonu, ale kotouce sm-rt 10 maji vyssi brzdnou plochu

                  0 0
                  • enjoy  

                    Jsem nechal trochu zblbnout zakladatelem diskuse, MT401 je páka. MT410 je třmen.

                    A kompatibilní s třmenem MT410 je oficiálně dle Shimana:

                    SM-RT56

                    SM-RT54

                    SM-RT30

                    SM-RT26

                    SM-RT10

                    2 0
                    • Gru  

                      No tak potom tam da maximalne smtky 56. Ale to nevim jaky je rozdil mezi 10 a 56 a zda si tim nejak pomuze.

                      0 0
                      • enjoy  

                        To také nevím.. že si tím s jistotou pomůže:-)

                        Já něco najezdil na MT200 a můžu říct, že do popisované situace jsem se dostal velmi výjimečně. Ale po Praze a okolí toho intenzivně moc nenabrzdíš a navíc mám ve zvyku spíš jet, než brzdit, takže se neberu jako srovnání.

                        Po přechodu na SLX třmen a XT kotouč se podle mé zkušenosti brzdný účinek zvýšil poměrně málo. Ale již jsem se zatím nedostal do popisované situace. O něco lepší je i modulovatelnost výkonu(tam ale moc spokojený nejsem, protože třeba nose manual je takový nekorigovatelný. Nebo řekněme těžko).

                        Co je ale oproti MT401 výrazný rozdíl je to, jak SLX páka padne to ruky, to je opravdu citelný rozdíl:-)

                        0 0
          • Slavik  

            Asi by měl začít tady

            https://productinfo.shimano.com/…ompatibility

            0 0
    • trpaslik72  

      Na tvoje brzdy je oficiálně nejvyšší řada kotoučů SM-RT54/56. Ze zkušenosti si tím nepomůžeš. Při tvojí váze (pokud je brzda jinak vpořádku a nebavíme se tady o jiným problému) se ty kotouče zkrátka dokážou slušně kroutit a vibrovat.

      Můžeš zkusit kouknout na kotouče z nabídek mimo Shimano. Například Magura MDR-P se dělá ve 180mm variantě. Mají tuším 2 mm a mohly by líp snášet teplo. Jen to nejsou úplně kotouče za pár šušňů.

      0 0
      •  

        Jen tak čistě ze zvědavosti, RT54/56 se kroutí výrazně více než vyšší řady Ice Tech kotoučů?

        Ptám se proto, že zrovna těch jsem se s radostí zbavil, protože se při každém delším sjezdu kroutily a pak dalších 10 minut hlasitě cinkaly. Fyzikálně jsou ty kotouče dost nesmyslně navržené, snad každý zná ze školy jak se chová bimetalový pásek po zahřátí :) Není neobvyklé že se ten sendvič nakonec zkroutí trvale, dají se dokonce dohledat i případy, kdy se rozdílnou teplotní roztažností to hliníkové jádro vytlačilo ven. Fakt bezva produkt.

        1 5
    • mtbiker798  

      Dá se říct, v jakém případě dává smysl pořídit 4 pístkové brzdy? Na předchozím XC HT jsem vozil bez problémů Shimano BR-M7100, nový HT bike s mnohem pohodlější trailovou geo má sice z výroby 4 pístkové brzdy, ty mi ovšem chodem a tvarem páky nesedí. Hodlám je tedy vyměnit za Shimano z řad Deore-XT, jen si nejsem jist, jestli se vracet k dvoupístovým nebo zkoušet 4 pístové. Nejezdím žádný DH/Enduro, spíše turisticky Marathon/XC. Je ovšem taky pravda, že nové kolo je proti předchozímu XC podstatně větší a v terénu schopnější.

      0 0
      • enjoy  

        Já pošilhávám po čtyrpístkách na to běžné xc kolo.

        Aktuálně mám právě ty BR-M7100 a celkem se mi nelíbí jejich absolutní výkon. Když dáš plnou přední, tak to prostě na můj vkus nebrzdí.

        Zkusil jsem i černé a zelené Galfer desky, bylo to o něco lepší, ale bohužel jsem je nebyl schopen naučit být zticha, hrozně mi řvaly.

        Takže osobně bych si udělal radost a dvoupístky vynechal.

        0 0
        • mtbiker798  

          A s jakými kotouči? S BR-M7100 panovala celkem spokojenost, ovšem ty RT70 kotouče, co k tomu Shimano páruje, se po sjezdu delšího kopce docela kroutily.

          0 0
          • enjoy  

            XT Icetech kotouče.

            Možná jsem jenom divný(ale nemyslim si úplně:-D), měl jsem výhrady z hlediska výkonu i k Hope Mono M4(čtyřpístky).

            Vážím lehce přes 80kg, žádná těžká váha nejsem.

            0 0
      • novas752  

        Když silou nestačí ty 2pístkový. Já mám na trail HT vepředu 4píst. vzadu 2píst, obojí SLX.

        1 0
        • mtbiker798  

          kotouče taky SLX nebo něco jiného?

          0 0
          • novas752  

            Kotouče Galfer Fixed Wave 200/180. Destičky Galfer fialový.

            1 0
            • mtbiker798  

              Tloušťka 1.8mm nebo 2.0mm? Zdá se že Wave dělá Galfer v obou.

              Zvažoval jsem Shark, ale ten vyrábí jen 2.0mm, což nevím, jestli tam vejde, a ta cena je taková nepěkná :)

              0 0
              • novas752  

                1,8, aktuálně mají teda spíš 1,1. :-) Mám ještě druhou sadu na dojetí sundanou z endura.

                2,0 by se tam klidně vešly, ale Sharky na trail HT mi přijdou trochu zbytečný.

                0 0
            • J1RKA  

              Fialovy jsem jeste nezkousel, mas porovnani oproti jinem < galfer >? takhle vypadaji zeleny po cca 2tkm

              0 2
              • novas752  

                Fialový vydrží dýl než zelený, jsou tvrdší. Brzdí podobně, akorát nemají tak kousavý nástup. A jepotřeba je zajet, zelený brzdí v podstatě hned (po předchozích zelených).

                Každopádně po 2tis. mám fialový sjetý taky, ale tam jsou podstatnější spíš výškový metry – to je u mě tak 20–50 tis. podle podmínek.

                0 0
                • J1RKA  

                  mam ted doma cerveny a cerny, akorat vubec nevim, ktery dat dopredu.

                  jeste muzu prubnout < absolute black >

                  0 1
          • RttB  

            Ten kotouč SLX (což je smrt66) je hroznej plechovej sr*č. Ty made in Japan dříve ještě šli, ale ty co je teď na nich made in china je hrozný plech (měkký, nebroušený, z každé strany jiný)… Přitom se za polovinu peněž dá koupit daleko lepší kotouč.

            0 0
            • mtbiker798  

              Nějaké tipy na kombinaci 203/180?

              Po pročtení místní diskuze se tu opakovaně objevují zejména:

              • Magura Storm HC
              • Magura MDR-P (zde nějaký servisák tvrdí, že problém s uvolňujícími se nýty se týkal prvních sérií a již byl vyřešen)

              https://www.reddit.com/…mdrp_normal/

              • SRAM HS2
              • Galfer Wave
              • Shimano RT86 nebo RT905 (někdo tu ovšem psal, že i RT86 jsou dneska lisované v číně :( )
              0 0
              • mirorek2  

                Jestli ti stačí 200/180, stačí ti za deset éček stormy. Netřeba vymýšlet nic víc

                1 0
              • mech1  

                Kupované cca 2 měsíce zpět

                0 0
                • MatS  

                  No i SM-RT66 dělané v Japonsku, co jsem měl na kole před x lety stály za prd. Vibrovaly s vidlicí při brždění a po výměně za Sram Centerline byl klid. Tento problém mělo více lidí.

                  Až SM-RT70 a vyšší má cenu uvažovat.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Popisovane veci mi 66 delal taky, vibrace a divne vrneni pri brzdeni, sly z kola pryc.

                    0 0
                  • mtbiker798  

                    RT70 je taky SLX, jen je to verze s uchycením CL a z nějakého dúvodu u něj Shimano použilo i sendvičovou konstrukci IceTech. S vibracema tedy rozhodně problém nebyl, zato se 180 vzadu pod každým kopcem zkroutila a dalších 5 minut hlasitě drhla.

                    0 1
                • mtbiker798  

                  kde mají na skladě Japonskou verzi? :)

                  0 0
                • RttB  

                  Jo, tihle Japonci jsou lepší – je to broušený kotouč. Te Čínský je děrovaný – takže z každé strany jiný a nerovný. Já měl smůlu na čínu a ani jsem nevěděl, že se „japonec“ dá ještě sehnat.

                  0 0
              • RttB  

                Za mě je best Magura HC Storm 2mm. V říši stojí 10–12 Euro a je výrazně lepší, než ty šity od Shimana. K tomu desky (třeba Shimano metal, Galfer, Magura race) a brzdí to parádně za pár korun. Kotoučem za 1500,– fakt ni na víc nezískáš (pokud nejezdíš černý DH tratě v alpách)

                edit: a jak jsem už někde psal – kombinace nedělám. Takže vepředu i vzadu stejný průměr už jen kvůli vzhledu a i kvůli teplu, kdy je lepší větší kotouč, který vzadu snese víc.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz