• MarioCZ

    Zdravím všechny,

    chtěl jsem se prosím Vás zeptat, pročetl jsem toho mraky co šlo, ale zajímal by mě Váš zcela a naprosto upřímný názor, zdali nejsem magor, což si často myslí moje žena, která kola přímo „miluje“. Mám doma silničku viz linky níže, nalítám tak ročně 8000–10000km. No a letos jsem si řekl, že bych mohl zkusit něco nového, jelikož bydlím na hranicích s Německem, kde de facto jezdím pouze, napadlo mě to vzít po té Adria Radweg k moři.

    No a dotaz je, kdybych tam hodil nějaké 28´ pláště, nějaké crossové, abych přejel i horší povrch (větší tam bohužel nedám), teď jezdím 24´, hodil na to brašny alá Bikepacking, je to velká utopie na tomhle kole?:o)) nebo mám pořídit nějakýho gravela, jako třeba co má pan Zavoral Exploro…nejdříve bych to chtěl vyzkoušet, zdali mě to vůbec chytne…díky všem za odpověď a přeji pěkný zbytek dne.

    Škoda Road Elite

    "Superior Road Team Issue ":https://superiorbikes.com/…hrome-silver

    0 0
    • figur  

      Já to jel z Grada a protáhl to do Č. Krumlova. Je tam dost šotoliny, ale myslím, že 28mm by mohlo jít. Já to jel na tlustejch a rychlejch (Schwalbe TB) a nalehko se spaním pod střechou. Bylo to bez defektu na to, jaký to jsou šlupky. Spíš koukám nejlehčí převod nic moc, i když máš slušnej nájezd. Kolem Bad Gasteinu jsem byl rád za 24×36. Jinak jedna z nej dálkových stezek v Evropě.

      0 0
    • MarioCZ  

      No já to mám v plánu vyjet z Chodska, odkud pochází moje rodina, přesněji z Klenčí pod Čerchovem a napojit se na ní…díky za info chlape ohledně té šotoliny…každý názor je pro mě zlatý.o)))dneska jsem to nadhodil opět ženě, té „stačí“, když jsem při volnu věčně pryč na silnici, dál ani nebudu rozebírat .o) její první manžel byl ze Sicílie, už je to nějaký pátek, tak jsem si říkal, že bude mít pochopení, ale spíše zůstala jen ta Itálie)))))

      0 0
    • Jezevec70  

      Jel jsem v roce 2019 Villach – Grado – Villach a r. 2014 Villach – Grado – Villach – St. Johann in Pongau (a dál do Flachau a okolo Ennsu k Dunaji a na jižní Moravu).

      Co si pamatuji, tak šotolinových úseků bylo docela dost, ale žádný vyslovené rozbitý snad nebyl. S trocho opatrnosti by to na odolnějších 28mm pláštích jít mohlo. Cyklostezka je to určitě parádní, hlavně úsek od Tarvisia na jih po bývalé železniční trati stojí za to.

      0 0
    • MarioCZ  

      …díky za další info.

      0 0
    • Cochty  

      Nemá někdo zkušenost s parkováním v Salzburgu? Přivezl bych kola až tam, někde tam nechal auto týden zaparkované, dojel do Grana a zpět a zase autem dom.

      0 0
      • bubacek  

        Ne přímo v Salz. Ale v létě jsem tejden parkovat zdarma v Gmundenu uTraunsee parkoviště vlakové zastávky označené P+R (parking a ride). V Salz jsem jen narychlo našel u zastávky Puch Urstein P+R. Podívej se na mapy. Cz

        0 0
    • Lok  

      pokud je ta šotolina pěkná a suchá tak to bude pohoda… na silničce s brašnama s 23mm continental ultrasport jsem najel v Rakousku spoustu kilometrů, mimo jiné i po šotolinových cyklotrasách… švihal sem to po nich 25–35km/h a bez defektů, jediné kde byl na šotolině problém byli prudké stoupání/klesání

      teď mám gravela s 40mm pláštěma a občas mi ta silnice chybí :D po pěkných cestách to jelo mega rychlo, hlavně z kopce

      Neboj se toho a pak postni nějaké fotky :)

      0 0
      • MarioCZ  

        …přesný popis, proto se mi do toho gravela nechce, jelikož člověk honí pořád silnici a to by asi už v mé hlavě rychlostně neprošlo:o) zkusím ty 28´od Schwalbe Marathon Plus Smart Guard(jelikož na 28´ jsem nic lepšího nenašel co bych na moje kolo dostal) někde projet po Německu na šotolině, zkusit dva tři dny někde a uvidíme než se do toho pustím…ale už se na to těším..........a nebo na kole komplet k moři do Grada, pak Venezia a vlakem Mnichov…odtud pak za své domů.o)

        díky moc za tipy a zatím…

        0 0
        • Jezevec70  

          Marathon Plus nekupuj. Jsou zbytečně těžké a nejedou. Na tohle stačí třeba Supreme nebo Almotion. Osobně vozím na silničních kolech 28mm Tufo Comtura Duo a šotolině a podobným cestám se nevyhýbám a defakt jsem snad ještě neměl.

          0 0
          • MarioCZ  

            Mrknu na to, Tufa má v rodině jeden a presedlal všechna silniční kola na Tufiky jak říká… Diky za tip.

            0 0
    • jiri.kostinek  

      Jel jsem to loni na continental gatorskin 622×32 a až na jeden dvěstěmetrový úsek kolem Dunaje a jeden cca půlkilometr těsně na hranicích v ČR – Rakousy to bylo naprosto OK. Kolem Bad Gasteinu mi stačil nejlehčí převod 36X32.

      Z Benátek (Mestre) ti jede autobus do Brna, kola berou, stačí sundat přední kolo, otočit řidítka.

      0 0
    • MarioCZ  

      ..chtěl jsem se prosím Vás zeptat, na Pirelli Cinturato™ Velo TLR Classic s duší, nechci bezdušáky, ti co to absolvovali, s tím to v 28´problém nebude, nebo? Díky moc…

      0 0
      • shcorepi  

        A co tahle klasika od Mitasu-Flash 28–622? Mívalo to spoustu masa, tudíž odolnosi i na šotolině, ověřeno s brašnama i na hrubých šotolinách. A píšou nízký valivý odpor :-) Ale nevím, jak vůči šířce ráfku, ačkoli dneska už se zase dělají širší.

        https://plaste.heureka.cz/…x28c-28-622/#…

        0 0
        • Jezevec70  

          TPI 22. Ty moc nepojedu. :-)

          Co mám zkušenost s takovými to Mitas plášti tak je to poplatné ceně. Za mě nebrat. To je tak na kolo na ježdění do hospody.

          0 0
    • Krutas  

      Už se po té stezce dívám delší dobu, zahodit auto v Salzburgu a šup Grado a zpět.

      0 0
    • Cochty  

      No já vyrážím poslední týden o prázdninách, auto nechám v Salzburgu, na pět etap dojedu do Grado, jeden den strávím u moře a pak se nechám nějak odvést zpátky. Buď vlakem, ale to se trochu bojím o kolo a nebo zpátky jezdí nějaké cyklotaxi.

      0 0
    • wego1991  

      Vracel se někdo z Grada do Villachu přes Slovinsko? Sem teď v Gradu a ještě se mi nechce vlakem zpět do Salzburgu. Rád bych vlakem až z Villachu, ale zároveň nechci jet stejnou cestou co sem přijel…

      0 0
    • Kupko  

      Zdravim nemate nahodou nekdo nejeke trasy okolo UDINE ITALIE na silnicni kolo ? Alpe Adria Radweg

      0 0
      • Fran-tic  

        Mělo by to být kopcovité a nebo spis rovinka? Jel jsem luxusní soutěskou směr tolmezzo totiž, ale i směrem na Slovinsko a nebo k moři, tak mám fajn srovnání :)

        0 0
        • Kupko  

          ahoj budeme 4 dny UDINE klidne nahoru do hor ,ale uzcite i k mori :-)

          0 0
    • LucieVer  

      Dobrý den, má někdo zkušenost odjet vlakem či busem z Prahy či Pardubic do Salzburku ? Odjet na kole do Grada a z Grada bus nebo vlak zpět do Salzburku a poté zpět do ČR.

      Zkušenosti s ubytováním, rozdělením etap apod?

      Děkuju

      0 0
      • Jezevec70  

        Proč z Grada rovnou nejedeš do Prahy?

        0 0
      • wego1991  

        Z Grada se vlakem do Salzburgu nedostaneš. Musíš dojet do Udine cca 55 km. Z Udine jede vlak do Villachu a tam přestup na jiný vlak do Salzburgu. Na oba spoje je potřeba zvlášť jízdenka. Jízdenku řešit dopředu – na místě nevyřešíš nic (osobní zkušenost).

        Vše vyřešíš zde: OEBB.AT

        1 0
        • Slavik  

          Praha – Linec, kolo naprosto bez problémů. Linec – Villach (Bělák), jezdí RailJet, ale rakušáci tam maj nějaké limity na velikost kola, max 28", ale možná tady bude mít někdo zkušenosti. Rozhodně kupovat jízdenky 2 měsíce předem, cena je skoro směšná, než na zítřejší spoj. Rakušáci uznávaj i naše QR kódy z ČD aplikace Vlak.

          0 0
        • paw_jh  

          Nemusí se jezdit do Udine, stačí do Cervignano-Auileia-Grado, odkud jezdí vlak do Villachu. Časy odjezdu jsou šílený, ale je to blíž než do Udine https://www.obb-italia.com/…lien/micotra Jede to do Villachu. Všechno jde objednat přes web.

          0 0
    • LucieVer  

      A nevíte, jak se dá v Salzburku dobře na 1 týden zaparkovat auto?

      0 0
      • wego1991  

        Já parkoval v tomto kempu na radu někoho (myslím, že odsud z BF) kdo tam také parkoval. Na recepci to normálně domluvíš na místě. Cena byla 5 euro/den.

        0 0
    • paw_jh  

      Minulý týden jsem projel celou Alpe Adrii a musím říct, že se těžko podaří projet něco lepšího. Jeli jsme to hlavně kvůli úseku Tarvisio – Moggio Udinese. Přijde mně, že informace jsou tady kusé, v bodech zkusím shrnout to, co mě trápilo nejvíc, kdyžtak se ptejte :)

      • Jeli jsme vlakem (Praha – Linz – Salzburg), lístky kupovaný hodně dopředu. Rakušáci uměj prodat lístek na vlak s rezervací pro kolo půl roku dopředu, Český dráhy měsíc. U ČD se vyplatí se koupit si co nejdřív lístky a rezervaci pro lidi, pak dokoupit kola. U ČD je místa na kola dost, Rakušáci maj v celým Railjetu 6 míst. Háky tam jsou naprd, reálně se tam vejdou tři kola, zbytek byl v uličce a nebyl problém.
      • Kvalita značení je dobrá, dá se jet v podstatě bez mapy jen podle značek.
      • Cesty jsou z drtivý většiny asfaltový, v Rakousku místy stěrk, v Itálii čím blíž k moři, tím se víc jede po polňačkách, povrch je dobrej, ale brutálně se práší.
      • Spali jsme v penzionech, přišlo mně, že kempů jsme cestou moc nepotkali.
      • Náročný kopce jsou na celý trase dva – jeden ze Schwarzachu (250m/2,5km), pak v Bad Gasteinu (300m/3km)
      • Sjezd údolím k Villachu je celkem nezáživný, proto jsme to vzali přes Seeboden a pak kolem Milstatter See. Přidali jsme si tak jeden mírný kopeček, ale zas to vede hezčí krajinou. Trochu to kazí dojezd do Villachu po silnici, ale dá se to přežít a řidiči byli v pohodě.
      • Abychom se dobře dostali zpět, tak jsme spali v Cervignanu del Friuli, odkud jezdí přímý vlak do Villachu. Nechali jsme si tam věci v penzionu a poslední kousek už jeli jen nalehko.
      • Cesta zpátky byla opět vlakem po trase Cervignano – Villach – Salzburg – Linz – Praha, bál jsem se přestupů, kdy jsme měli kolem 20–25 minut, ale jezdilo to na čas a všechno jsme v pohodě stihli.
      • Na sledování zpoždění, jízdy atd se hodí aplikace OBB Scotty, ukazuje to tam i čísla kolejí na kterou vlak přijede/odkud odjíždí
      • V našem věku (±45) jsme tam byli jedni z nejmladších :)
      4 0
      • jIrI___  

        Penziony jste měli zamluvené předem nebo jste to řešili operativně až během cesty?

        0 0
        • paw_jh  

          Jelo nás 5, jsem opatrnej, takže jsem to rezervoval veeelmi dlouho dopředu (tři měsíce ;)), v menším počtu by se dalo asi i cestou na místě.

          Hledám to všechno přes booking a to s sebou přináší omezení nabídky. Nejlevnější penziony byly už i ty tři měsíce dopředu docela prodaný, čím zajímavější lokalita (Bad Gastein, blízko k moři), tím mně to přišlo přebranější.

          Další věc byla ta, že jsem se trefil do prodlouženýho víkendu v Rakousku a pak i v Itálii, což taky mohlo omezit nabídku.

          0 0
        • wego1991  

          Dá se bez problému na místě. Dokonce sem ani nekupoval přes Booking jen to tam našel a zajel na adresu onoho ubytka a vždy sem pochodil. Ale jel sem to začátkem září tedy mimo hlavní sezónu.

          0 0
      • rdx  

        Super. V červenci se chystám komplet z Prahy. Byla potreba rezervace na zpatecni jizdenku delsi cas dopredu, nebo staci az na miste?

        1 0
        • paw_jh  

          Nedokážu odpovědět, ale v Rakousku fungujou lístky na vlak jak u letadel, čím bližší termín tím drazší, takže bych to bral kvůli ceně dopředu.

          Mezi Cervignanem a Villachem není problém, je tam obří vagón na kola (obsazenost tak 30%), pak mezi Villachem a Salzburgem jsme jeli nějakým EC, kterej pokračoval do německa a tam to bylo obsazený z 90%.

          0 0
          • rdx  

            dik. cenu asi uplne neresim, spis chci byt flexibilni v case a nekupovat jizdenku na konkretni den mesic dopredu :)

            0 0
            • k-e-j-m-l1  

              Taky jsem nechtěl minulý rok kupovat lístek předem, protože jsem nevěděl, jak to pojede atd. a nakonec jsem jel z Villachu zpět taky na kole, protože doprava kola je v Rakousku fakt tragická, pokud nemáš koupený lístek dopředu. Osobní zkušenost z minulého roku :-(

              0 0
      • Jezevec70  

        ČD prodávají jízdenky dva měsíce dopředu. Kupujeme je tak každý rok. Hlavně je problém koupit místenku pro kolo – míst je málo, pro lidy místa dost.

        Do rakouského Railjetu se 6 kol vejde, jen je potřeba věšet je střídavě za přední nebo zadní kolo.

        0 0
        • paw_jh  

          Dobrej tip věšet to na střídačku!

          U nás nebyl problém se šířkou kol a řidítkama, nám kola do háku nepasovaly objemově přes pláště. Všichni měli horský kola a kombinace 2,4" pláště a normálního ráfku se prostě nepodařila provlíknout do háku. Nedal jsem tam ani gravel, kde mám vyšší ráfek a 40c gumu.

          Prostě malá mezera mezi zdí a koncem háku.

          0 0
          •  

            tak to je klasickej problém ve vlacích kolem prahy, typicky elefanty na beroun… ty háky vymejšlel asi nějakej inženýr, kterej zná jen trekingový kolo a ještě navíc si to ani do toho nezkusil pověsit

            0 0
          • Jakobo  

            jj, dobre tip :-) Vzdycky jeden bude mit na stridacku zavzdusnene predni brzdy a druhy zadni. Pak ten, co povesi kolo za zadni kolo jeste jako bonus vytekly tlumic :-D

            0 1
            • zdenek  

              Tlumič snad nevyteče, ale u brzd může být opravdu problém. :-(

              0 0
            • paw_jh  

              Je to teda totálně mimo téma, ale hydraulický brzdy jsme měli všichni, kola visela za přední kola cestou tam 6 hodin, cestou zpátky 10 hodin a nezavzdušnila se ani jedna brzda. Doma mně visi kolo za přední dva roky a zatím bez zavzdušnění. Mám dobrý brzdy, štěstí, nebo se tenhle problém přeceňuje?

              1 0
              • Jakobo  

                Ja jsem to psal jako vtip. Pravda je, ze pri zaveseni za predni kolo jsem zavdusneni take nezazil, tam bych nemel takovou obavu. Ale u zadniho bych si nebyl jisty, tam je to neco jineho, pac rodla jsou dole a trmen nahore. Zrovna minuly tyden mi volal kamarad, ze otocil kolo na riditka a uz nezabrzdi. To je stejna situace. V techto pripadech muze byt zavzdusneni jen kombinaci vice problemu, bublina utece nahoru, vznik zavady se jen urychli, kdezto u spravne odvzdusnenych brzd by se to stat nemelo. Ale toto fakt nevim pri poveseni za zadni kolo.

                0 0
                • scret  

                  Pokud mel kamarad problem s tim, ze dal kolo na krovky a zavzdusnila se mu brzda, tak si musi priste pred servisem umejt ruce :))

                  0 0
      • paw_jh  

        Ještě doplnění – překvapilo nás, jak je celou cestu špatnej přístup k vodě.

        Sice stezka vede pořád podél řeky, ale najít místo na vykoupání/smočení nohou je problém. Řeším to přímo u stezky, nechtělo se nám někam extra sjíždět a zajíždět.

        Pár míst je u Schwarzachu, v Gasteinertal to je špatný, pak to jde na pár místech kolem Mollbrucke a mezi Villachem a Arnoldsteinem.

        Během celýho sjezdu z Tarvisia do Moggio Udinese jsme narazili jen na vodopád kousek za Chiusaforte a pak o kousek dál na cestu, která vede přímo do koryta: https://mapy.cz/s/lodocopuba – sjet ze stezky a jet kousek proti proudu k Rio Cuestis, vede tam kamenitá cesta.

        Jo a u Ossiacher see se bez zaplacení v podstatě nedá vykoupat. Nejbližší místo od stezky je tady: https://mapy.cz/s/mufuracufo – zadarmo, hospoda, záchody k dispozici

        0 0
    • Smejči  

      Měl bych dotaz na úsek Villach – Grado. Hodlám AA jet s dětmi a pokud to nepůjde jinak, tak spát v kempech (taková jistotka po cestě). V Rakousku to není problém, tam je kemp ± každých 15km, ale z posledního kempu ve Villachu do dalšího v Itálii už je to 90km v Gemona del Friuli. Dá se tento úsek projet se spaním na divoko? Jsou tam místa pro rodinku? Díky za otcovské postřehy :-)

      0 0
      • Fran-tic  

        z rakouské strany ano – jede se kolem řeky po cyklostezce a místa na odbočení tam určitě jsou. Po přejezdu do itošky si teďka nejsem ze začátku úplně vědom – postupně se klesá a údolí je takové uzavřenější. Každopádně potom dole se dá libově přespat přímo u řeky Tagliamento. Je to tam moc pěkný (viz moje fotky tady v galérce). Místa se podle mě najít dají. Jel jsem tama 3×, kliďo mě kontaktuj :)

        potom teda cesta od Gemony níž do Grada pro mě byl dobrý očistec :)

        0 0
        • Smejči  

          Diky. Tak snad to dobre dopadne. Dulezity je, aby pri neprizni pocasi bylo kam postavit stan a schovat deti a zenu :-)

          Proc byl ocistec posledne jmenovany usek?

          0 0
          • Fran-tic  

            Je to jen rovinka, střední Itálie a cela Padska nížina je strašne o ničem. Nekonečný rovny úseky, kukuřic (mají i dvě sklizně :) ), komáři

            Btw tahle fotka je práce na úrovni Gemony u řeky. Taky jsme tam spali :)

            0 0
            • Smejči  

              Jj, chapu. No s detmi bude rovinka naopak fajn. Hlavne tedy chapu to pro me zasadni a sice, ze na divoko v Italii to nebude problem.

              0 0
            • Martinson  

              Střední Itálie je o trochu níže. Cituji z Wiki

              Ve střední Itálii se nachází čtyři z 20 italských regionů:

              Lazio

              Marche

              Toskánsko (Toscana)

              Umbrie (Umbria)

              Nejjižnější a nejvýchodnější části Lazia (okresy Sora, Cassino, Gaeta, Cittaducale, Formia a Amatrice) jsou často z kulturních a historických důvodů zahrnovány do jižní Itálie. Kdysi byly součástí Království obojí Sicílie a mluví se zde jihoitalskými dialekty.

              Jako geografická oblast však může střední Itálie zahrnovat také regiony Abruzzo a Molise, které jsou jinak ze sociokulturních, lingvistických a historických důvodů považovány za součást jižní Itálie.

              Jinak teď jsme jeli https://bikepacking.com/…ing-abruzzo/ nádherná záležitost, rozhodně ne nudná

              0 0
              • Fran-tic  

                beru, střední itálie to není – ale popisuju to dále Pádská nížina. Závod to musel být supr, ale tama určitě do Grada nepojedou :)

                0 0
            • Jezevec70  

              My jeli v úseku Ventoglio – Udine po cyklo Valle del Cormor okolo řeky Torennte Cormor. Je to víc terénní, okolo řeky a je tam podstatně míň lidí. Řekl bych, že i zajímavější než profláklá Alpe Adria.

              0 0
      • Jezevec70  

        Nás kdysi nechali spát u bývalého nádraží v Chiusaforte. Stan jsme postavili přímu u cyklostezky. Je tam i WC a voda. Ale už je pár let a tehdy ještě nejezdilo tolik lidí jako dnes.

        0 0
    • Hynas  

      Až někdo zase pojedete, dejte mi vědět, přidám se :o)

      0 0
    • Lachy  

      Taky bych rád absolvoval. Autobusem z Prahy do Benátek nebo Triesta a domů pak po Adrii. Jak je to se spaním na divoko? Problém nebo se dá?

      0 0
    • Laras  

      Jel jsem před měsícem Z Linze do Salzburgu a pak do Grada. Nějaké poznámky z cest na stravě včetně fotek. Pak ještě do Benátek.

      https://www.strava.com/…/12164349713

      https://www.strava.com/…/12164350265

      https://www.strava.com/…/12164350799

      https://www.strava.com/…/12164349771

      2 0
    • Šéňa1  

      Maličko off topic, ale:

      Z jara plánuju Alpe adria a v návaznosti na to Verona – Trento podél Gardy a pak návrat vlakem do Prahy. Z Trenta jsem našel jen vlak asi za 6k přes Omio (čemuž nechci věřit kor když je to jen za jízdenku bez kola). Nic víc jsem nenašel. Přes co / jak kupujete jízdenky pro mezistátní vlaky „odněkud“ – Praha? Hledat spojení přes jednotlivý dopravce mi přijde dost krkolomný. Díky za tipy.

      0 0
      • Slavik  

        Rakouské dráhy

        https://www.oebb.at/en/

        Z Vídně do ČR je většinou výhodné s https://www.cd.cz , ale jen tzv. Včasná jízdenka Evropa

        Italové, nevím, ale snad to jde velmi jednoduše dohledat.

        Z Budapeště jedu do Prahy s o 400,–Kč levnějším lístkem přes maďarské dráhy https://jegy.mav.hu/

        Lístky kupovat min. 3 týdny před odjezdem, jsou mnohem lepší ceny

        1 0
      • ZdenekP  

        Pozor na to, na jaře je asi ještě zavřený tunel:

        Takže není se jak dostat přes Alpy.

        0 0
        • Šéňa1  

          od 11.4. by to mělo být možné, viz odkaz na tvůj odkaz).

          0 0
          • ZdenekP  

            Tak to se omlouvám. Pojede to asi náhradní autobus když vidím ty časy. Co zvládne vlak za 10 minut pojede bus 2,5 hodiny. Ale jiná varianta není :)

            0 0
            • Jezevec70  

              Další možnost je objet to po Großglockner Hochalpenstraße. :-D To je taky pěkný zážitek.

              0 0
              • andy97  

                No pokud to nebude taky ještě uzavřeno. Já už dokonce v září jsem se přes Grossglockner nedostal kvůli sesuvů sněhu a paní byla neoblomná a musel se vracet a vzít to přes Alpe adrii :)

                0 0
      • Tatut  

        Za ty prachy za vlak by snad bylo i letadlo… :(

        0 0
        • Slavik  

          Neumí hledat… :-)

          0 0
          • Šéňa1  

            S delší odmlkou – jak na to teda? :)

            Hledám kde koupím jízdenku/místenku pro kolo do vlaku RJ88 z Rovereto do Innsbruck na konci dubna:

            Na OBB, píšou „Vyprodáno“ na všechny vlaky co jsem zkoušel od teď do září (víc než na 6 měsíců dopředu koupit nelze).

            Na Trenitalia to po zaškrtnutí kola ani spoj do Innsbrucku nenajde.

            Na DB mi řekli že musím přes OBB, jizdenka koupit nejde.

            Že by to šlo koupit najednou člověk+kolo tomu už ani nevěřím.

            Je tu někdo zkušenější kdo ví jak koupit jízdenku i s kolem z Itálie, do Rakouska vlakem německých drah? Fakt už nevím.

            0 0
            • paw_jh  

              Byl to teda boj, ale asi se povedlo. Vzhledem k tomu, že v celým vlaku je 5 míst na kola, tak to může bejt rychle pryč.

              EDIT: šel jsem na to před adresu https://shop.oebbtickets.at/…et/timetable

              0 0
              • Šéňa1  

                I jestli mají 5 míst v celým vlaku tak nemůžu věřit že je vybraný všechno i toho půlroku dopředu. Co jsem se tak namátku koukal asi na 30 termínů – nic nešlo koupit.

                30.4. mi bohužel moc nepasuje :(

                0 0
                • paw_jh  

                  Vzhledem k tomu, že nevím, kdy ti to pasuje, tak posílám jen lehkej souhrn od 21. dubna:

                  27.4., 28.4., 30.4., 1.5, 13.5, 21.5.

                  Zároveň tam v podobnej čas jede osobák s jedním přestupem a ten je volnej pořád (a to jde asi koupit přes kombinaci lístků na oebb.at a trenitalia.com).

                  0 0
                  • Šéňa1  

                    Takže to jde jinými slovy. I tak je to dost bída s tím výběrem teda. Skoro nereálný když chceš jízdenku na konkrétní den i několik měsíců dopředu se trefit. O tom osobáku s přestupem navíc vím. Díky za ochotu!

                    0 1
        • Šéňa1  

          To ne, letadlo by bylo levnější :)

          0 0
    • Jezdim rad  

      Dobrý den všem,

      využil bych toto vlákno a zeptal k Alpe Adria a GPX souboru.

      Začínám s Graminem (Explore2) a Garmin Connectem.

      V mapy.cz jsem si stáhnul trasu Alpe Adria, ale jeví se to jako jeden bod. Nejde (nikde není) nabídka na export GPX souboru.

      Když si natukám jinou trasu normálně přes body a uložím do oblíbených, tak nabídka exportu tam je avše proběhne v pohodě.

      Nevíte prosím, kde bych mohl stáhnout trasu (GPX soubor) Alpe adria, aby sel exportovat do Garmin connect?

      Asi jsem pako, ale nějak mi to nejde.

      Děkuji za pomoc.

      0 0
      • paw_jh  

        Po jednotlivých etapách bych to zkusil třeba odsud z oficiálních stránek – https://www.alpe-adria-radweg.com/…ischofshofen

        Jinak jsem si to na mapy.cz naklikal sám podle sebe. Před Udine a pak dál do Grada se mně místy nelíbilo oficiální trasování, tak jsem si to udělal podle sebe.

        EDIT: Na Internetu se dají najít stránky, které jednotlivá GPX spojí do jednoho. Vzhledem k rychlosti načítání jsem to měl rozdělené po jednotlivých dnech.

        0 0
        • Jezdim rad  

          Ok děkuji za info.

          Ještě se zeptám, ikdyž je to téma spíše do vlákna o Garminu.

          Když si naťukám trasu1 třeba 200km a tu za celej den neujedu, skončím na 180km.

          Další den dojedu trasu1 a přejdu na trasu 2 po které chci ten den pokračovat dále.

          Jak se tyto trasy přepnu v Garmin Explore2?

          Ráno zapnu trasu1 dojedu těch 20km do cíle trasy1, zastavím uložím aktivitu. Pak zapnu trasu2 a pokračuju s novou aktivitou?

          Nebo je lepší mít prostě celou Aple adria uloženou jako jednu trasu (celých cca 420km) a kde večer skončím, tak uložit aktivitu a ráno zapnout navigaci a novou aktivitu a pokračovat. (určitě lze pokračovat z místa kde jsem předchozí den skončil a nebude mě zase vracet na začátek do Saltzburgu, kde Alpe aria začíná)

          Omlouvám se tyto triviální dotazy, ale v tomhle se zatím rozkoukávám.

          Děkuji

          1 0
          • simacekjakub  

            Upřímně, já pro Garmin navigaci přestal Mapy.cz používat, protože mají trasy kreslené trochu jinak než Garmin mapy a někdy to při jízdě mate a dělá neplechu. Nejlepší je trasovat na něčem co má v základu OpenStreetMaps. Dlouhodobě k tomu používám Komoot. Ten dokonce umožňuje dlouhou trasu rozdělit na víc etap/dní. Z Komootu se vyexportuje GPX a to se prostě nahraje přes mobil do navigace.

            Já tam někdy nechávám celou dlouhou trasu, nebude tě to tahat zpátky, naváže to. Jen, když to je na stovky kilometrů, může mít problém to zpracovávat, a navigace je pak někdy trochu zasekaná. Takže doporučuju spíš rozdělit na kratší úseky (do 200 km na úsek). Dá se to udělat v mobilu po cestě.

            Jinak když trasu nahráváš do Garmin Connect, tak si tam (v mapovém editoru v Garmin Connect) ještě můžeš přidat body zájmu. Já si takhle na dlouhých cestách přidávám na už hotovou trasu body třeba po jednotlivých městech, kterýma budu projíždět. Když to pak nahraju do navigace, Edge mi ukáže seznam těch míst a časovou vzdálenost k těmhle bodům. Takže mám celou dobu zhruba přehled kam až budu schopnej dojet a v jakým čase.

            Jinak pro změnu trasy pro navigování nemusíš ukončovat aktivitu. Dá se to udělat normálně při spuštěné aktivitě. Prostě dáš vyhledat novou trasu z menu.

            0 1
          • gersa  

            A nebylo by nejjednodušší si nachystat celou trasu v celku a po zastavení a ukončení jízdy v daném dnu by stačilo jen vypnout Garmin a pak druhý den ho zapnout a pokračovat tam, kde jsi předchozí den skončil?

            0 0
            • keymaker  

              To bude ale průšvih, když odbočíš z trasy. Čekal bych, že při přepočítávání to zamrzne :-) přeci jen je to hodně dat.

              0 0
              • Stanooo  

                Jakékoliv přepočítávání garminem už jednou načtené trasy zavání průserem, těžko se ty preference výpočtu trasy samotným přítrojem dají nastavit tak, aby optimálně vyhovovali konkrétní situaci a vhodnému návratu na původní trasu. Kvůli tomu při odbočení z trasy raději používám tlačítko „pozastavit navigaci“. A návrat na původní trasu si pak hledám sám.

                1 2
              • ladys  

                Zkoušel jsem celé trasy i rozsekat na kusy. Garmin s tím problém neměl, pokaždé se musí někdy improvizovat. Co je problém hodně bodů na mapy.cz při tvoření trasy. Tak trasu radši tvořím po částech 200–300km.

                0 0
            • Jezdim rad  

              To by bylo pro mě ideální, protože nevím, kde večer skončím a jak mi to pojede.

              Můžu skončit na 180km a bejt mrtvej, nebo mi to naopak pojede a budu chtít pokračovat dále, než je naplánovaná jedna etapa.

              Export celé Aple adria co jsem si natukal má 652kB a je tam 12 bodů.

              To je to pro tem Garmin tak výpočetně náročné?

              Trasa z nej. bodu ČR do Saltzburgu má 211km, 7 průjezdních bodů, 739kB.

              J8 myslel, že když odbočíš špatně a neposloucháš navigaci, tak se tě zeptá zda chceš přepočítat trasu.

              Pokus Ano, tak se přepočte jenom část mapy, kde se nacházíš a nějak tě napojí na původní trasu – že nepřepočítává celou trasu od startu do cíle.

              0 0
              • Oneage  

                Ahoj, loni jsem jel kus Alpe Adria. Lublaň-Terst-Grado-Tarvisio-Lublaň. Měl jsem to v jednom souboru, určitě přes 30 bodů na trase, cca 550 km, importované z Mapy.cz. Kolikrát jsme z trasy sjeli, takže to přepočítávalo a ani jednou se mi nestalo, že by navigace spadla nebo zamrzla (Garmin Egde 1040). Každý den jsem navigaci na konci vypnul a ráno trasu zase znovu načetl. Takže bych se toho nebál.

                0 0
                • keymaker  

                  Super, ze se ozval nekdo se zkusenosti. 1040 ma stejny sw jako 840, takze by se melo chovat stejne.

                  0 0
                • Martinson  

                  Já získanou trasu v gpx (občas nevíš jak je vytvořena) properu přes Garmin connect. Je tam víc variant povrchů a zdá se mi že se to chová líp než jen přímo nahrané gpx nebo z mapy.cz.

                  Jezdíme trasy z bikepacking.com (Vuelta de Vasco, Abruzzo) dlouhé cca 500 km a jedeme to 6–7 dní. Ukládám záznam po dni a ráno dám znovu navigovat po trase a odmítnu navigovat na začátek trasy. Používám Edge 830.

                  2 1
                • Jezdim rad  

                  Ja mam Garmin Edge Explrer2. Snad to nema vyrazne horsi HW nez ta 1040.

                  0 0
                  • Stanooo  

                    Já bych si z toho těžkou hlavu nedělal. Před deseti a více lety žádné cyklonavigace nebyly a i bez nich jsme sjezdili velký kus Evropy. Stačil autoatlas 1:600 000. Navíc většina dálkových cyklotras bývá v terénu značena šipkami.

                    Ohledně garmina – doporučoval bych ještě před tím než se vydáš někam dál s ním najezdit co nejvíce kilometrů třeba i kratších naplánovaných tras „ať si na sebe zvyknete“, protože každý (jezdec a navigace) má většinou trochu jinou představu jak ta navigace funguje a pak tě to v některých situacích může zaskočit. Mě se asi desetkrát povedlo Explore 2 dovést do situace, kdy nezbývalo nic jiného než ho resetovat. Než jsem pochopil, že některé způsoby chování nesnáší a je nutné se jich vyvarovat.

                    0 0
                    • Jezdim rad  

                      mohl by jsi prosím nějak více popsat co nemá rád Explore2? Třeba ten přepočet trasy od určité vzdálenosti, nebo počtu průjezdních bodů? Nebo připojení všech možných čidel + přepočet trasy a HW to už nedal…

                      Děkuji moc

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Nevím jak konkrétně Explore, ale občas mě pobaví upozornění na nebezpečnou zatáčku doprava a současně hlásí navigace odbočení doleva. :-)

                        0 0
                      • Stanooo  

                        Doby, kdy navigace mívaly problém s příliš velkou velikostí souborů a nebo vysokým počtem průjezdních bodů už jsou asi pryč, ale má to jiné špeky. Třeba od aktualizace která vyšla někdy vloni na podzim na mě začaly v nebývalé míře vyskakovat upozornění na nebezpečí na trase. To asi nastalo v okamžiku, kdy garmin uživatelům povolil ukládat tato místa do své databáze a patrně každý si to chtěl vyzkoušet, tak si jich hned pár takových bodů přidal v místě, kterým zrovna projížděl.

                        Já mívám největší problémy s garminem během přestávek – když se vykašlu na jeho otázky. Psal jsem o tom v https://bike-forum.cz/…-explore-2-1

                        Po rozjetí se pak zacyklil tak, že nebylo možné sledovat mapovou obrazovku. To samé při nákupu v supermarketu – v kapse mi pořád pípá (asi upozorňuje, že jsem mimo trasu a ptá se, co s tím udělat) a když ho chvíli ignoruju, zase se dostane do smyčky, ze které pak když vyjdu ven a chci po něm vědět kam dál, není úniku.

                        S přepočtem trasy v momentě, když jsi někde uprostřed, je problém pouze v tom, že jej dělá podle pravidel, která máš nastavena v něm. A pravděpodobně budou jiná, než ty, které máš nastavené při plánování doma na počítači. A nebo prostě v každé konkrétní situaci je vhodné ta pravidla nastavit trochu jinak, což je na té malé krabičce docela opruz, navíc se na té malé obrazovce docela blbě kontroluje, jestli nenaplánoval nějakou kravinu.

                        0 0
                    •  

                      Používám navigování mobilem Cubot mini s mapy.cz. Už má toho hodně za sebou, zasekává se, proto hledám náhradu. Uvažuji o Explore 2, ale tyhle vaše zkušenosti mě poněkud děsí a odrazují. A teď babo raď !

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.