• Jane

    Včera jsem se stavila u Šírera v Brně, kde mi překvapivě ochotně zvážili hořčíkový rám, který tam měli vystavený. Takže vězte, že hmotnost hořčíkové mtb rámu je 1750 g ve vel. 20. Hmotnost zahrnuje podsedlovou objímku a je bez integrovaného hlavového složení. Zajímalo by mě, jestli je to hodně nebo to docela ujde. Já tedy uvažuju o vel. 16. Díky.

    0 0
    • Daf  

      Je to lehkej ram. Rek bych ze hmotnost je velmi slusna.

      0 0
    • vlk  

      no kdysi jsem si také myslel, že hořčíkový rám je lehčí než hliník.Ale ono tomu opravdu tak není.

      0 0
      • lubos  

        On je, tedy byl. Jenomze jim to praskalo nebo co, tak pridali matros. A uz neni …

        0 0
    • lubos  

      bez IHS ? Vzdyt tam ty misky jsou ne ? Jinak, nevim, ale duralovej ram je myslim lehci, nez tohle. Kdyz chces vahu … tak co takhle Scott racing, nebo jak se to jmenuje .

      0 0
      • pit  

        Tiez som si myslel,ze horcikovy ram bude lahsi ako AL…mam Scott Elite racing (vel.M) a podla udajov z webu vazi 1480 g – ale neudavaju, ze v ktorej velkosti.

        0 0
        • Daf  

          Kamos si kupoval silnicni ram RB 1300 a vazil 1800g :) Podle me pokud se s realnou hmotnosti ram strednich velikosti dostane na 1600g tak je to super vysledek.

          0 0
        • lubos  

          Scott Team Issue 2004 velikost M, realni vaha 1250g. Model 2003 1150g. Slitina hlinika s nazvem scandium.

          0 0
    • MartinXC  

      Na hořčík je to docela těžkej rám. V hliníku nebo v oceli by to bylo lepší.

      0 0
    • Žanek  

      Na Mg je to spíš víc, ale celkově slušný. Pokud ti jde čistě o hmotnost tak si myslím, že by´s za stejné peníze sehnala Al rám s nižší hmotností.

      0 0
    • Kohout  

      Když už jde řeč o Mg rámu, máte někdo dlouhodobou zkušenost s Mg? Jak je to s korozní odolností? Pokud vím, Mg rozpouští obyčejná slaná voda (=pot)…

      To Jane: osobně bych spíš než na hmotnost rámu koukal na životnost a pohodlí. Pokud nejsi závodník, tak rozdíl mezi 1,5 a 2 kg rámem ani nepoznáš. Já jsem teď měnil vidlici, nárůst hmotnosti o cca 0,5 kg a nepozoroval jsem žádnou zněnu.

      0 0
      • Daf  

        Presne tak ta hmotnost neni az tak dulezita. Mnohem znatelneji se do jizdnich vlastnosti projevi tuhost a myslim ze Merida je v tomto ohledu dobra.

        0 0
      • MartinXC  

        No, já jsem nedávno měnil rám, vidlici, př.brzdu a př.kolo, nárůst hmotnosti cca 1kg, ale nemůžu říct, že bych to nepoznal. V dynamice teda jo – takový ten odpich do kopce, když to chceš rozjet, to je trochu znát. Taky při skocích v menší rychlosti. Možná je to i tím, že většina hmotosti mi přibyla na předku biku. Ale po pár stech km jsem si zvykl (upravil posed, atd.).

        0 0
      • lubos  

        Klid, jde stejne o slitionu horciku. A mas ji treba na vidlici :)

        0 0
    • samorost-sazavsky  

      apropos, po dvou letech jsem konecne prevazil ram meho kandika( ofic. duratec C9) vazil jsem ho az po odstraneni laku, budu jezdit na nahace( gramari jako tinktink jiste pochopi) s osou XTR 1,77kg tj. 1,56kg cistej ram, coz je vysledek me velmi prijemne prekvapujici…

      zaroven jsem se ovsem zvazil ja …103kg je holej pruser

      0 0
      • Mamut  

        Tento tyzden si u mna vyhral oznacenie „pozoruhodnost tyzdna“.

        Pri vlastnom metraku osekavat 190g z ramu.

        Jedine ak by si to daval dole rucne smirglom, tak to by vynalozena namaha mohla pomoct vylepsit obidve hodnoty.

        0 0
        • samorost-sazavsky  

          jsem pocten. Sundani laku melo vic duvodu – proste me grafika ala bunda od vietnamce, kterou duratec pouziva, sere, chtel jsem vyzkouset trochu syrovejsi design a taky ty gramy – jasne. Jinak moje zaliba v MTB ma dve roviny – jezdeni a technofilii, s kterou souvisi i gramareni, proste ten stroj nechces mit tezsi nez je bezpodminecne nut­ny…

          0 0
          • lubos  

            technofilie, jo to je asi ono. JInak, ale ten holej ram budes lakovat .. necim, ne ?

            0 0
          • MartinXC  

            Dural bez povrchové úpravy – nic moc, špiní to a v zimě se ti na tom objeví mapy. Chce to aspoň kuličkování nebo elox nebo čirý lak.

            0 0
      • TinkTink  

        To je dobrej napad…odstranit lak…ale mne se do toho u myho GTcka nechce, protoze se mi libi :).

        Jakym zpusobem jsi to odstranil?

        0 0
        • samorost-sazavsky  

          delali to u barese jakymsi ksindlem, dostali ale dolu lak jen tam kde nebyly samolepky, zbytek jsem sundaval barvozroutem sam, asi 2 hodiny prace. Plechovka barvozroutu ( takovej bilej gel to je – smes dichlormetanu a toluenu) prijde na 115 Kc. Pak jsem ram prejel ledabyle smirglem 200 a 800. Tak to necham, vypada to velmi dobre. Az se objevi mapy, prebrousim, sam Bares rikal, ze by to designove nemuselo vlastne bejt spatny a jednou za cas je jednodussi to smirglem preliznout nez ram lakovat a pak se koukat na mapy ktery v mistech kde bouchnes lak pod nej vlezou.

          0 0
          • samorost-sazavsky  

            jinak fotky budou necham v shromazdeni posoudit. Mimochodem …mercedes ma zavodni barvu stribrnou, k cemuz se vaze prihoda, kdy nekde pred x lety meli prilis tezky auto na zavod tak sundali lak a auto bylo stribrny......

            0 0
            • TinkTink  

              No todle jsem slysel taky…

              Jinak s tim brousenim – no kdyz to budes brousit poctive pravidelne, tak ztencis trubku fakt hodne…takze bych to neprehanel…mohlo by to dopadnout hodne blbe…samozrejme pro tebe :)…

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.