• lenochod

    Zajímal by mne názor na odpověď „Panaczka“ ohledně absence měnitelných převodů u singlespeedu. Ptal jsem se proč vlastně singlespeed?. Odpověď se mi dostala, ale nějak mne neuspokojila. „… protoze prevody jsou o dvou vecech : rychlosti (ta me nezajima…) a slaby vuli, to je vsecko! (osobne vyzkouseno)“ Díky za vysvětlení proč singlespeed. Chápu to jako kolo pro nenáročné přiblížení.

    0 0
    •  

      treba ti pomuze tohle :-)

      trianglemtb.com/pa­ges/passion/whyS­S.html

      0 0
      • yetti  

        To je ale blbost !!!

        0 0
        • maxtor  

          No některé důvody, které tam jsou, jsou skutečně jen do počtu. Líbí se mi ten, že singlspeedista nemusí myslet na to, který převodník má zařazený:-) To mi stačí.

          0 0
          • yetti  

            Proc pouzivat pocitace, kdyz mame tuzku a papir ze? Me ten smysl nejak unika – bud h… vyjedes, protoze budes mit tezky prevod, nebo budes mit prevod lehkej a pak se na rovine utavis a vsichni te stejne ujedou, akorat budes tocit jako magor. Fakt super vyhoda!!!!

            0 0
            • maxtor  

              Na crosse bych to klidně bral, ale do terénu?? Mám klasický systém 3×9 a využíji to od nejtěžšího po nejlehčí převod. Proto singlespeed NE.

              0 0
            • Darkson  

              před 14 dny jsem dojížděl do cíle závodu s jedním singlspeedařem a když jsem viděl, jak si ve finiši nemoh přehodit a kvrdlal nožkama jak o život, ani jsem se ho nesnažil předjet. jen jsem se smál:-).

              třeba 200 km na Salze dal taky jeden šílenec na singlu, to už jsem fakt nechápal. příště si snad dá na kolo nosič a závaží nebo si přitáhne brzdy…

              0 0
              • maxtor  

                Zase na druhou stranu. Každý má svůj rozum. Celkem rád bych nějakého zarputilého SS potkal a pokecal s ním o jeho zkušenostech. Třeba by mě nakonec taky obrátil na svou víru:-)

                0 0
    •  

      btw. skoda, ze zejtra s nama nemuze jeden cerstvej singlespeeder, by ti to mozna i pujcil :-)

      0 0
    • náčelník  

      Postavil jsem si SS na ježdění do práce a byl to takovej vopruz, že jsem po 14ti dnech namontoval 3×7. Na blbnutí hned barákem je to asi dobrý, ale jak se chceš někam dostat i jen pár kilometrů, tak to se prostě nedá. Na přibližování naprosto nevhodné.

      0 0
      • nooski  

        Taky jsem postavil singelspeed, hlavně jako pracovní přibližovadlo. Aby to bylo co nejvíc odolné a nemusel jsem se starat o údržbu. Na sportovní ježdění to není (na to mám 2 silničky) ale svou práci to zvládne. Už vidím jak bike s přehazovačkou vydrží provoz, kdy ráno vyjedu do školy, pak je 10 hodin vystaven sněhu – není pod ničím schovaný. Jak se vrátím ze školy, párkrát s ním bouchnu o zem a jedu dom. Pak ho přes noc nechám v garáži, kdy všechen sníh roztaje a ráno znova. Tak to běží minimálně 4 měsíce, co tu v divočině máme sníh (tím myslím 50 cm vrstvu na silnicích, o zbytku raději mlčím). Pak přes celý rok na něj prší. A jediná údržba spočívá v důkladném promazání řetězu jednou za půl roku (ovšem ta vrstva stojí za to – kolomaz). Tohle vydžel můj BMX 7 let bez větších obtíží. Teď jsem si postavil horala a musí vydržet minimálně stejně dlouho. Přehazovačka by okamžitě přestala fungovat kdyby se z ní takhle zacházelo. Jo a převod mám 42/18. A dá se s tím jezdit po cestách a celkem dobře i do kopce, když na to příjde. Jen se za to musí pořádně vzít – žádné točení nožičkama jak děcko na prvním kole:). Do lesa bych s tím už nejel.

        0 0
        • náčelník  

          Už nevím, jaký jsem měl převod, ale po rovině jsem nestíhal točit nohama a mírný kopec jsem skoro nevyjel. To všechno po asfaltu do práce a zpět. Nikomu to neberu, ale já se prostě bez převodů už neobejdu.

          SS si koneckonců každý může vyzkoušet, zařaďte si daný převod a zakažte si na celý den řazení. Jsem zvědav, kdo to vydrží :)

          0 0
    • nink  

      zdravim na singlech jezdim kolem brna uz asi pet let /akorat momentalne me zajimaji uz trochu jiny silnicni stroje…/

      prvni byl prekopanej author illusion, oprevod 34–13, kliky 175, mooc tezky ale dalo se to, zajel sem s tim brnenskou padesatku /co neslo vyslapat ze sedla sem vyslapal pesky/

      druhej author sector, prevod 34–15, kliky 175, lepsi v kopcich, horsi po rovinach, tez testovano na b50…

      pak jsem postavil prvni silnicni furtku, je to svym zpusobem singl, force silnicni ram, prevod puvodne 48–18, pak doiterovano na 42–18, kliky 170, jen predni brzda, riditka typu moustache bars, na mesto super, dojizdim na tom do skoly i kdyz ted uz to ma defakto jinej ram…

      26" singly jsem postupne prekopal na jiny kola /slecny a my prevodovy/ a jako chutovku jsem predelal nejaky trekingovy giant na neco mezi cyklokroskou a 29", drahovy patky, a opet pevnej prevod 32–16, 170 kliky, ale obe brzdy.. futslap v terenu je opravdu uz o necem uplne jine, ale na kratsi maratony si to dokazu predstavit, kolem brna bez velkych problemu… kdyz jedu se slecnou tak vemu vzdy toho furtslapa, uplne to staci, akorat jeji poznamky ze bych si mel vzit nejaky poradny kolo sou pekny… vyhody pro me, jednopduchost uzivani a hlavne udrzby /mam tech kol opravdu dost/, neatraktivnost pro zlodeje, zpatky ke korenum /furtslap byl pred vynalezenim volnobezky jediny pohon na kole, dokonce i prvni pariz-brest-pariz a tour urcite taky na tom jezdili/, vice je clovek szity s kolem, viz mesici vsude po svete to pluti trafficem na furtce nazyvaji zen-budhismem, podotykam ze spousta jich nema brzdu ani ve predu /zkousel sem tez, de to ale kdyz jsou nekde kopce tak je to pak problem pri emergency stopech/ a v terenu je opravdu balada soustredit se pri stoupani na vyber idealni stopy nez na to jaky prevod tam mam sakra dat, a drzet hybnost timto zbusobem, divili by jste se co se da vsechno vyjet takto… nevyhody, ok do beskyd bych si to asi nevzal, nerikam ze to nejde ale je to pak uz jen o vhodne zvolenem prevodu, nicmene delaj se i naboje se zavitama na obou stranach, tedy vice moznosyti, otocis kolo a mas hned o 2–3 zuby neco jinyho.. uz vas nebudu nudit /ps, prevodovy kola mam tez/ odkazy: 63×c.com – furtslapy a teren, doporucuju precist vse od tohoto typka – matt chester /kdysi delal fakt pekny titanovky/ www.fixedgeargallery.com/ – furtky z celyho sveta temer 4000!!! lidi dalo fotky mtbr.com – diskuze

      0 0
      • Santus  

        nejels nahodou minulej rok XC Palacky vrch? S jednym silencem sem se tam bavil co to jel na furtoslapu, chodil do kopce i dolu:-) je pravda ze ty kopce byly kruty, ja jsem je potom taky castecne vychazel.

        0 0
        • nink  

          jojo to jsem jel ze srandy, no do kopcu jsem sel pesky casto, ale z kopce nikdy, sorry to sis me asi spletl :-)), sice muj styl z toho prudkyho nejdelsiho pred budovo K cosi byl zajimavy /permanentne blokly zadek/ ale fakt jsem to sjizdel… jediny problem byl tesne pred zminovanym sjezdem, jak byl zacatek v podobe hrbku, ten bylo problem trefit s klikama ve spravne poloze…

          0 0
          • Santus  

            tak jo, sjizdels je,asi si to pletu s necim jinym,:-) ale bavili jsme se tam, byls tam s jednou holkou a ta byla na bedne. Skoda ze tento rok se to nejelo, i kdyz jsem se tehda zarekl ze uz nikdy, tak pristi rok si to dam.

            0 0
    • JJ  

      Me osobne prijde singl jako zajimavy doplnek. Postavil sem si jednoho a do lehciho terenu je uzasnej. Kolo je lehoucke, strasne rychle a jizda je docela zabava. Kopce ktery na normalnim kole jedu pomalu, tady musim vyrvat ze sedla. Oprvadu nepremyslis, jestli kolik pastorku mas jeste k dispozici a radsi slapes. Na asfaltovy presuny to neni ono, s prevodem 32–16 to vic jak 25km/hod neda, ale treba po meste idealni.

      0 0
    • panaczek  

      …no pockej, tu odpoved jsem nenapsal ja, ale coyote… pro poradek

      0 0
    • wroum  

      taky nevim proc.

      0 0
    • civetta  

      V sobotu jsem byl nucen sestrojit si provizorne taky jeden kousek – to kdyz jsem 15 km pred cilem maratonu poprvy v zivote namotal klacek do saltru. Marna slava, Frischknecht ma pravdu, defekt je chybou jezdce… Krokodyli slzy jsem ronil, kdyz jsem ohybal XTcko, aby neprekazelo v dratech, a brutalne zkracoval skoro novej Wipperman. Nastesti to bylo na vrcholu posledniho poradnyho kopce – realita totiz predcila moje nejhorsi ocekavani. Z kopce uplne o nicem, do kopce – jak uz je clovek utavenej – to vubec neslo, prakticky okamzite krece. I tak jsem se diky technickymu sjezdu pred cilem priblizil na dohled k asi ctyrem nestastnikum, ale po rovince jsem na ne nemel a finis byl do kopce, takze jsem to holt dosel 8-((( Celou dobu jsem si promital tenhle thread, puvodne jsem totiz s timhle napadem taky malinko koketoval, ale ted mam jasno 8-)))

      0 0
    • fíha  

      Singlespeed- to je navrat ku korenom, cista jazda, nieco ako zavodenie bez chemie (legalnej i ilegalnej). Takze asi nechapem, naco to je.

      0 0
    • HonzaH86  

      Je to sice starý téma, ale rád k tomu něco napíšu. Na závodění to neni, to je jasný … Já osobně jezdim na kole hlavně pro radost a singlespeed je prostě nejzábavnější … jezdim hlavně po městě nebo mírnej terén a kdykoliv si rád sjedu schody, přeskočim obrubník nebo pařez, postavim to na zadní a na tohle je singlespeed nejlepší, řetěz se ti nemlátí o rám, nikde nic nerachtá, nemusíš nic štelovat, nebojíš se, že ohneš patku ..... a hlavně nepřemejšlíš, jakej převod máš zrovna naladit. Je jasný, že se tvoje ego bude válet v prachu, když tě někdo předjede a stroj ti nedovolí mu to vrátit, ale to se prostě nedá nic dělat …

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.