Zjednoduseni prevodu pro zenskou

225 nepřečtených
  • Kuba78

    Premyslim o tom ze predelam zene prevody na kole – je to force bellona viz muj profil. Aktualne ma 3×9 a premyslim bud na 2×10 nebo jen 1×10 – po horach nejezdi, jezdi jen se mnou a s detma ty jsou jeste male takze vetsinou po rovine nebo mirne kopecky a malou rychlosti. Najezdy jsou take maximalne stovky km rocne. S razenim a kombinaci prevodu si zivot moc nekomplikuje, takze nejlepe vpredu mit zadne razeni nebo jen dva tacy. Specifikace kola jsou v profilu. vzadu je naboj rm66 a na nem kazeta sunrace 11–34, jakou kazetu s nejvetsim rozsahem bych na ni dostal? 11–46 nebo neco vic? Co byste navrhovali jako nejakou rozumne levne reseni?

    0 0
    • couffy  

      Dal bych jí dopředu jen 34 převodník a zbytek nechal.1×9.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • wilda81  

      Jako levné řešení bych zvolil 1×10 s tím, že bych nahodil aktualni Deore kazetu, řazení a přehazovačku.

      0 0
    • Val  

      podle mych zkusenosti nejvice pomohlo s razenim elektrokolo :) jinak presmykac je samozrejme prezitek pro retro-duchodce

      0 0
    • michomin  

      Kubo78, patrně budeš muset kvantifikovat své chápání levného řešení. Někdo to má za 500, někdo za 5000.

      0 0
      • Kuba78  

        Rozumne levne znamena, ze sem ochoten do toho pustit dva tri tacy, ale nechce se mi kupovat nova kola kvuli nabojum, takze co nejvetsi rzsah s vymenou pokud mozno veci ktere si udelam doma sam.. nebo mi to nekdo udela za odpoledne :-)

        0 0
        • Johny.Merida  

          Kazeta Shimano HG 500–10speed 12–42 z…600 nová

          Řetěz HG 54 10s.....300,– nový

          Páčka SLX SL7000…600,– nová

          Převodník China …300,– cyklobazar

          Hazka SLX RD M7000.....900,– nová

          A máš to vymazlený :-)

          0 0
          • Nutribird  

            Naprostý souhlas, jen já bych dal XT řazení. O několik na horu i dolů a je to luxusní. Na bazarech jsem viděl i celé sady za solidní peníze.

            0 0
          • xtonda  

            Proč mixovat 10 a 11 rychlostní komponenty? Buď dát i kazetu a řetěz taky 11sp a nebo vzít 10sp i přehazovačku (RD-M6000-GS) a jakékoliv 10sp řazení.

            0 0
            • Johny.Merida  

              Já měl na mysli ale samozřejmě 10s SLX s brzdou…ony jsou dvě M7000.

              0 0
              • xtonda  

                Ale ta je jen do 36 zubů, kdežto ta M6000-GS je do 42 zubů. Kupkolo tam má blbý obrázek 11s verze. RD-M7000–10-SGS vypadá takhle https://bike.shimano.com/…-10-SGS.html

                0 0
                • Johny.Merida  

                  Prosimtě… mám hazku SLX RD-M7000 10s a kazetu 11–42..... normálně to funguje a proto to vozim…bez problémů a dělal jsem to na 4 kola,ale to ještě Shimano nemělo kazetu za 600,– tak jsem tam pral SunRace.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Takhle by to přesně nemělo vypadat. Odkloněná přehazka dozadu co to dá, horní kladka kilometr daleko od malého pastorku a při zařazení největšího zase kdesi úplně vzadu a řetěz opásává třetinu pastorku .Kvalita řazení zhruba na úrovni Altus s vydřenými bovdeny. Ale mnohým to tady nevadí, jak jsem si všiml, hlavně, že se podařilo narvat tam co největší kazetu :-).

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pritom tam stacilo vrznout tu 11sp verzi saltru :(

                      0 0
                      • Johny.Merida  

                        Ta 11s je tady u manželky a rozdíl tam fakt nevidim. Rozhodně ne funkčně.....a mě stačí že praxe je jaká je. Ale rád si vyslechnu konstruktivni radu. :-)

                        0 0
                        • Johny.Merida  

                          No možná tam ten rozdil teď už trochu vidim :-)

                          0 0
                        • Singlespeed  

                          Rozdíl pozná na první pohled snad i naprostý laik. Pěkně jde vidět extrémní odklon 10 sp. dozadu. Ještě vyfotit při zařazení největšího pastorku a určitě poznáš rozdíl i ty.

                          0 0
                      • Johny.Merida  

                        Tak jsem tam vrznul 11s…:-)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nemas ten retez zbytecne dlouhej?

                          0 0
                          • Johny.Merida  

                            Ja myslim ze podle kladek na nejmensim je v poho.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Kdyz koukam na nejlehci, tak bych to o par clanku pokratil.

                              0 0
                              • oddie  

                                O pár párů :D 4 články pryč a bude to akorát.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nejspíš to bude opravdu o celé 4 články.

                                  0 0
                                  • Johny.Merida  

                                    To jako fakt? Já měl za to že by na malým měl řetěz kopírovat kladky tak aby ještě napinaly.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Správná délka řetězu se tu řeší pořád dokola a je to napsané v manuálu od řetězu a stejně to pořád dělá tolik lidí blbě, nechápu…

                                      Takže znovu, už to tu dlouho nebylo:

                                      Velká/velká + 2 články

                                      V případě fullu se to nastavuje v místě zdvihu, kdy je protažení řetězu největší.

                                      U přehazek s excentrickou kladkou je zvlášť důležité nemít moc dlouhý řetěz, protože napnutější ramínko na velká/velká znamená, že to pošle horní kladku přehazky ještě o něco dolů a to umožní nastavit přehazku zase blíže ke kazetě.

                                      0 0
                                      • Johny.Merida  

                                        Tak jsem ubral 2 články:-)… stále málo?

                                        0 0
                                        • oddie  

                                          Ještě dva a bude to akorát :)

                                          0 0
                                          • Johny.Merida  

                                            :-)))

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Nebyl bych si úplně jistý. Není vyloučené, že to bude chtít ještě teď ubrat 4 (tedy z původního stavu 6), ale jen od oka se to těžko odhaduje.

                                            0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Co jsi nerozumněl na velká/velká + 2 články? Tak jsi to nenastavil ani náznakem.

                                          0 0
                                          • Johny.Merida  

                                            Tak podle poučky . Vzorové foto pro ostatni :-))

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Tohle mi připadá už moc krátké. Navzdory poučkám bych to takhle vozit nechtěl :)

                                              0 0
                                              • Singlespeed  

                                                Vypadá to na první pohled možná podivně, ale na druhý pohled vidno, že šaltr správně kopíruje kazetu, není třeba ho odklánět vůbec dozadu, takže ideální stav.

                                                0 0
                                              • Vilém  

                                                Uplne na pohodu. Neni duvod davat delsi, takto to ma vypadat.

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Nechtěl bys vozit nastavení, pro jaké to výrobce kostruoval a v jakém to funguje nejlépe a cíleně bys použil nastavení horší?

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  protože Jiri je přece permanentní oponent

                                                  0 0
                                                  • Johny.Merida  

                                                    Tak jsem rád že jsem posloužil jako příklad :-))…v sobotu to na KPŽ v Boleslavi otestuju

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Že máme odlišné názory ještě neznamená, že jsem permanentní oponent ;)

                                                    0 0
                                                  • gerrard  

                                                    Taky vedet lip nez vyrobce jak by to melo byt spravne, to uz je diagnoza ne? :)

                                                    0 0
                              • Johny.Merida  

                                4 clanky?…no to fakt nevim podle velký- velký

                                0 0
                    • Vilém  

                      …a pak se taky mnozi divi, ze jim podivne rychle odchazeji kazety.

                      0 0
                    • Johny.Merida  

                      Ale jdi :-)) mě to funguje výborně a nestěžuju si ani při závodech

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Všiml jsem si, že co se někomu zdá jako výborná funkce řazení je pro jiného naprosto nepřípustná polofunkční činnost řazení :-).

                        0 0
                  • xtonda  

                    No a teď už Shimano má 10sp kazetu CS-HG500–10 11–42 zubů a k ní patřící přehazovačku RD-M6000-GS konstruovanou pro tento rozsah, která je navíc levnější, takže není potřeba vytvářet bastly a cpát kazetu 11–42 do přehazovačky konstruované pro 11–36.

                    0 0
                • Johny.Merida  

                  Fotku má KK opravdu jinou.....11s…ony ty hazky,ale vypadají skoro úplně stejně.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Ne nevypadají, je tam zásadní rozdíl. 10s přehazovačky pro max 36z mají horní kladku v ose otáčení raménka, 11s přehazovačky a 10s M6000-GS pro kazetu 11–42 zubů ji mají mimo osu otáčení raménka.

                    0 0
    • Pán z Dubu  

      Předělej to na 2×9. Velký převodník nahraď RockRingem – odlehčíš, nebudeš muset měnit šrouby a řetěz nespadne vně. Ženě řekni, že to je kryt, aby neměla otisk převodníku na lýtku.

      0 0
      • scoty  

        Přesně tohle jsem teď udělal té mojí:)

        34 převodník, rockring, zkrátit krok smyku… ajeto

        Nemůže si to vynachválit:)

        0 0
    • Johny.Merida  

      Ja to řešil takto, z puvodniho 3×8.....a kupodivu spokojenost :-) Kazeta 11–42… převodník 32 na dřívější trojtác.

      0 0
    • alinceb  

      Dal bych 32z NW pilu (z Ali) + Sunrace 11–42 kazetu + aktuální Deore 10s hazku + libovolné 10s Shimano řazení.

      Podobnou kombinaci (jen řazení komplet XT s RAD cage ramínkem a SRAM kliky) jsem teď montoval na dětský 26er a synovec je s tím prý moc spokojený a vyjel na tom i jednu solidní stojku…

      0 0
      • xtonda  

        Proč Sunrace kazetu za litr když Shimano je za 600?

        0 0
        • Johny.Merida  

          Ja myslim že co jsem psal výše je jasné…ano Shimano kazeta je jasná volba.

          0 0
        • alinceb  

          S Deore nemám zkušenost. Odhadoval jsem, že bude o dost těžší než Sunrace MS3, ale teď jsem koukal a není to tak. Takže asi v pohodě.

          0 0
    • Japhy  

      Na tomhle rámu jsem ženě nakombinoval Sram GX 1×11 razeni a hazku se Sunrace kazetou 11–42 (kvůli ořechu), trochu lituju že jsem nevzal 11–46, hazka to v poho pobere. Rozsah dostatečný, blbuvzdornost zaručena a je to lehký.

      Jestli je to levné je na zvážení, na bazarech je obyč GX často ponivač upgrade na Ýgla.

      0 0
    • oddie  

      Tak vezmeš nejlehčí a nejtěžší, co použivá, přepočítáš na jednoplacku a zjistíš, že to v pohodě vyjde, podle toho, co píšeš. Já to mám horší, žena má nejtěžší 38/11 a to ještě drštkuje, že by tam mohla být 40, a nejlehčí 24/34, to s jednoplackou na Shimano ořech rozumně nenahradím, pokud mám zachovat 38 převodník.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jan.pernik  

      Manzelka ma Rohloffa od Shimana a spokojenost nejvetsi.

      0 0
    • popokatepetl  

      Dej tam 2×10 a je klid. Dostatečný rozsah, jemné odstupňování, prakticky se dá jezdit jakákoliv kombinace. Závodnice podle kola nebude.

      0 0
      • Lišák  

        To už tam může rovnou nechat co má a demontovat velkou placku. Výsledek bude hodně podobný a cena 0,–.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kuba78  

      Ozivim po trech letech jedno moje starsi tema. Jake jsou nyni aktualni nejlevnejsi moznosti pro prechod na 1× neco?

      Kolo je porad stejne jako v prvnim prispevku, rad bych to zvladl se stavajicim orechem co tam je at se toho meni co nejmene.

      0 0
      • Singlespeed  

        Za tři roky jsi to, jak vidno, nebyl schopen předělat a ženě to vůbec nevadilo, takže bych to nechal tak jak to je. Beztak na tom kole skoro nejezdila.

        0 0
        • Kuba78  

          Nebyl, jezdila, ne dost na to aby ji to hodne vadilo ale dost na to aby se porad nenaucila poradne radit a nebrblala :)

          0 0
      • oddie  

        10sp – kazeta Sunrace 11–46, hazka M5120

        0 0
      • DaSnail  

        Ja by so dotáhol dorazový šrób na presmyku aby sa nedala zaradit velká placka. Aj tak ju nepoužíva takže žádna škoda.

        Odpadne tým problém že si pod kopcom omylom prehodí zo strednej na velkú, namiesto na malú. Radenie vpredu sa extrémne zjednoduší, „normálne“ prevody 32×niečo zostanú jak je zvyknutá, lahké prevody do kopcov sú stále k dispozícii. Náklady nula, efekt okamžitý.

        Ked sa to osvedčí, možeš na velkej placke obrúsit zuby a nechat ju tam, prípadne kúpit rockring v oblúbenej farbe alebo to zahodit a dat pod šróby podložky.

        0 0
    • Kuba78  

      Vytahnu z hlubin jedno moje starsi vlakno.. zadani viz prvni prispevek – predelani starsiho kola na 1×neco. Jelikoz jsem se k tomu stale nedokopal, zacal jsem o tom opet premyslet nyni. Co byste doporucili ted v tomto roce, jako nejakou rozumne levnou variantu? Kolo ma opravdu minimalni najezd, desitky nebo nizke stovky km rocne maximalne.. a zadny velky krpaly. Ale stavajici kazeta by asi nestacila, tedy dozadu to chce neco s vetsim rozsahem..

      0 0
      • černápole  

        Co 1×11 deore 11–51?

        0 0
        • Kuba78  

          Na tu jsem myslel, otazka je – co vsechno dalsiho budu potrebovat mimo toho co je v sade? Tedy krom kazety, retezu, razeni a klik? Dostanu to na stavajici orech a kliky staci prehodit nebo je tam nejaka zrada?

          0 0
          • černápole  

            Specifikuj to kolo, je to to Force z profilu?

            0 0
            • Kuba78  

              Ano stale to same viz profil.

              0 0
              • RapMan  

                Moji ženě stačí 11–46 s 32z převodníkem, viz profil. A ten nejlehčí převod je opravdu záložní, skoro ho nevyužívá. Když píšeš žádné krpály, kazeta s 51z může být zbytečná. Tohle jsem pořídil v únoru 2020, nw převodník z ebay.

                0 0
                • Kuba78  

                  Tedy v zasade by stacilo kdybych si sam svoje rb iq prestavel z slx 2×11 na 1×11 a slx prehazku, razeni kazetu, retez a kliky prehodil na jeji kolo.. akorat bych musel na klikach udelalat z dvojplacky jednoplacku.

                  0 0
                  • RapMan  

                    Nemyslím si že by bylo nutné přehazovat kliky. Akorát u těch současných na kole Force dáš místo prostředního převodníku ten NW, ze kterého nepadá řetěz. Možná nějaká podložka na doladění řetězové linky. Nejmenší a největší převodník se sundá. Ale já jsem mechanicky levej, já jen nakoupil komponenty a dal to do servisu.

                    0 0
                    • Kuba78  

                      Coz je presne muj pripad, nemam vercajk tak to budu muset nechat nekoho udelat..

                      0 0
          • xtonda  

            Potřebuješ

            • NW převodník s odpovídající roztečí na stávající kliky místo současného prostředního a případně nějaký kryt aby to líp vypadalo nebo nové kliky
            • řadící páčka
            • kazeta
            • přehazovačka
            • řetěz
            • lanko, bowden, koncovku lanka

            Pokud by stačil rozsah 11–46, tak Deore 10sp, jinak Deore 11sp s 11–51.

            0 0
            • Kuba78  

              takze ty stavajici kliky jdou pouzit? jen sundat ty tri tacy a misto toho tam dat jen jeden nw? a nestaci teoreticky sundat jen maly a velky a nechat prostredni? pripadne ktery to nw tam dat?

              stavajici kliky jsou tyhle https://www.cyklonemcik.cz/…-22-170mm-bb

              0 0
              • Singlespeed  

                Pokud nemáš sjetý prostřední převodník a počet zubů vyhovuje, není třeba dělat vůbec žádná opatření, jen sundat přesmykač a nasadit řetěz na prostřední plevodník.

                0 0
                • RapMan  

                  ale když není NW, tak je šance padání řetězu větší, ne? Aspoň tak jsem to tu na B-F vyčetl. Pokud to někdo dělal, nechal přesmykač v poloze prostředního převodníku aby měl trochu funkci vodítka…

                  0 0
                  • Kuba78  

                    no, presmyk jsem chtel dat uplne pryc. pokud zacne padat retez tak to bych dost nerad.. NW prevodnik padani zabrani? tedy sundat vsechny tri a misto nich radeji dat nw?

                    kazetu bych dal 11–51 deore at je tam rozsah a dopredu 34 zubu idealne.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    V rozbitějším terénu navíc s přehazkou bez brzdy to určitě tendenci občas spadnout bude mít, ale při běžném citybikingu nebo cyklostezkobikingu to nespadlo nikdy (cca 2 roky provozu).

                    0 0
                    • Kuba78  

                      tak rozbitejsi teren u ni fakt nehrozi :-) takze ted jen najit ten spravny prevodnik od nw ktery pujde namontovat na ty jeji kliky.

                      0 0
                      • oddie  

                        Jestli jsou BCD 104, tak bych tu asi i nějaký našel.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Pokud budeš nechávat jen jeden převodník na klikách, musíš dát typ NW se střídavými zuby nebo dát obyčejný převodník s krytem alespoň zvenku nebo nechat velký převodník (v tomoto případě už nefunkční), který brání nejčastějšímu spadnutí řetězu z prostředního směrem ven.

                        0 0
                    • xtonda  

                      Pro 1×11 s kazetou 11–51 přehazka bez stabilizátoru řetězu („brzdy“) ani neexistuje, pokud se bavíme o Shimanu.

                      0 0
                  • černápole  

                    Jestliby tam měl zůstat přesmyk, to už může nechat kliky tak jak jsou…

                    Mě teda taková kombinace původního samotného převodníku padala a byl to opruz.., samotný nw převodník funguje bez problému

                    Kliky mají jakou rozteč šroubů?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Přesně tak. Měl jsem to tak na jednom děckokole a musel jsem dát přesmyk jako vodítko. Standard byl tak 2× za vyjížďku nasazovat spadlý řetěz. Po namontování NW už nespadnul nikdy.

                      0 0
                • xtonda  

                  To bych spíš jen sundal řazení a přesmykač zafixoval dorazy, ale to je total low cost ne moc hezké řešení

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Přesně tak jsem to myslel, jen bych sundal ten přesmyk, aby případně nedrhl.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Když ho sundáš, tedy dáš úplně pryč, tak to bude padat.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Právě, že nebude. Padání brání neodmontovaná velká placka a dolů na menší to má tendenci spadnout jen v hrbolatém terénu, který ovšem nehrozí. Proto třeba decathlon na levných jednoplackách má kryt proti padání jen zvenku, viz odkaz výše a nepotřebuje NW zuby.

                        0 0
                        • Kuba78  

                          Ale pokud to dobre chapu, tak kdyz vyhodim trojplacku ze stavajicich klik a nahradim ji jednou NW pilou a vzadu budu mit 11–51 Deore s hazkou s brzdou, tak by padani hrozit nemelo, je to tak?

                          1 0
      • oddie  

        Záleží na tom, co potřebuje za rozsah a jaký snese skoky.

        0 0
    • mr.antik  

      1×11 z bazaru

      0 0
    • Georrge  

      1×12 na HG orech, kazeta a prevodnik cina, hazka bazar nebo cina, retez klidne taky muzes zkusit cinu.

      0 0
    • bluerider  

      Připojím se s podobným dotazem: Předělal jsem HT s Shimano 1×11 na 1×12 AXS a zůstala mi přehazka a řazení, taky mám zcela novou kazetu 11–51. Na druhém kole mám 3×7, dost mě to otravuje a chci to zjednodušit a využít zbytky. V dekáči jsem našel jednopřevodník na 4hran, bohužel neuvádějí kompatibilitu s řetězy – zde. A co kazeta? Vejde se 11 rychlostní kazeta na ořech, kde je nyní 7 rychlostní s podložkou? Podle toho odkazu by měla. Nějaké další problémy?

      0 0
      • tompca  

        Na 7sp. ořech se vejde jen a pouze 7sp. kazeta, větší jen když se u 8,9,10 odebere nejmenší pastorek a u 11sp. největší (v tom odkazu to máš jasné napsané), jestli tam máš podložku, tak máš asi štěstí, protože tam bude ořech 8–10 a tam se vejde i 11,12 mtb kazeta. Ty kliky z Decathlonu mají obyčejný převodník musel by jsi asi dát vodítko, aby Ti nepadal řetěz, je lepší koupit starší kliky na bazaru (3× něco) a místo prostředního převodníku dát NW převodník, třeba z Aliexpressu, délkou osy na čtyřhran si poladíš řetězovou linku, jestli budou kliky s dutou osou, tak linka na prostředním převodníku vyjde.

        0 0
      • tompca  

        Jestli chceš kliky s NW převodníkem, tak mám doma tyhle, sundáme z nějakého Amuleta,délka 165mm, NW převodník 32z (mám doma ještě 43 a 36z).

        0 0
      • Singlespeed  

        Ty kliky z Dekáče jsem na jedno kolo dával, použil jsem desítkový řetěz a bez problémů. Předpokládám, že 12-speed řetěz, teba GX taky nebude dělat neplechu, převodník není NW, má všechny zuby tenké, řetěz nepadá.

        0 0
    • bluerider  

      Původně jsem tam měl šroubovací vícekolečko a koupil jsem nové vypletené kolo. V servisu říkali, že tam vejde i 10s, pokud si pamatuji dobře. Asi zvolím variantu s vodítkem, aby to bylo co nejjednodušší. To kolo jezdí hlavně asfalt a v zimě, žádné psí kusy…

      0 0
    • jIrI___  

      Taky se přidám s dotazem. Převody máme odladěné, po pokusech s 1×11 a 1×12 jsme se vrátili zpět na starý dobrý 3×9, ale vyvstal z toho jeden problém při upgradu rámu. A tím je možnost uchycení přesmykače. Napadá vás nějaký karbonový rám HT ve vel. 17–18", na který by bylo možno namontovat přesmykač a měl pro to přizpůsobené vedení lanka? Připadá mi, že hledáme jednorožce v pekle obývaném výhradně jednoplackou :)

      0 0
      • gersa  

        Asi jen Čína

        0 0
      • Kaire  

        Cannondale FSI. Mají i na Koloshopu nové, ale ne všechny jej umí. Pak stará generace Epic HT, Scale, Procaliber. Nebo ta Čína jak píše gersa.

        Já bych radeji šel s dobou a na 1× bych si zvyknul, případně koupil gravel / turistické kolo.

        0 0
        • jIrI___  

          Mrknu na ten Aliexpress, karbonu z bazaru moc nevěřím. Jako ne že by na tom ten Číňan byl nějak výrazně lépe… :). Jednoplacka je neprůchodná, zkoušel jsem se za ni přimluvit co to jde a stejně tam po jedné pronadávané vyjížďce putovalo zpět 3×9. Ale chápu to, ty skoky jsou opruz i na gravelu a jemněji odstupňovanou kazetou. Turistický rám by taky šel, ale mám obavu, že tam bude v karbonu výběr taky mizerný. Nicméně zkusím pohledat i v této kategorii.

          0 0
          • oddie  

            Zrovna nedávno jsem na jeden koukal, že má přípravu na přesmyk, jenže už je ve větších velikostech než 15" vyprodanej…

            https://www.aliexpress.com/…9780397.html

            0 0
          • Kaire  

            Chápu. Zvážil bych třeba 2×11. Zjednoduší to řazení, má to brzdu, cena bude prakticky stejná a lépe se bude v budoucnu shánět. Jinak to fsi (a i ostatní rámy co sem psal) se dají občas sehnat do 20tis i nové. Tak aby ta Čína nevyšla nakonec dráž.

            0 0
            • bara2  

              Pokud se dnes pořád prodávají fungl nová kola s 8sp a 9sp kazetama, tak to nebude problém po dobu životnosti těch kol koupit. A ony se pořád prodávají. Cena komponentů na 3/2 × 8 nebo 3/2 × 9 je zlomkem ceny komponentů 1×něco. Ovšem osazuje se to na hliníkové rámy low costu, s karbonem je potíž. To se však klidně může v čase změnit. Stejně, jak odezněly malý kola, tak může odeznít móda 1×něco a super velký kola ;-) Kdo si dnes vzpomene na nějaký střed octalink? Čtyřhran je furt.

              0 1
              • Kaire  

                Když chce karbon rám, tak předpokládám že neřeší dvě stovky rozdílu u 3×9 / 2×11. Proto sem psal s 2×11. To totiž splní původní záměr, tj. jednodušší řazení. Má to jenom výhody bez kompromisů opoti 3×9.

                1×12 nechce a já to akceptuji. Jinak 1×12 SH Deore je supr levné a funkční. Když člověk dá XT páčku tak má i mnohem lepší projev.

                0 0
              • xtonda  

                Deore nových řad M4000 a M5000 už je dost vylevněný, ty rozdíly nejsou až tak dramatický

                0 0
          • Georrge  

            Co to je za blbé výmluvy? 1×12 má úplně stejné skoky, jako 3×9. Nebo tam vozí nějakou atyp nízko rozsahovou 9sp kazetu?

            0 0
            • mr.antik  

              pochybuju, že ženská, která řeší jednoduší převody, řeší zároveň něco jako skoky na kazetě (MTB)

              Jedině že by se jednalo spíš o trekingové/gra­velové ježdění nebo něco na ten způsob.

              0 0
              • bara2  

                Já třeba řeším.

                Je pravdou, že ty skoky jsou z zásadě stejné. Ale je velký rozdíl moct rychle shodit v nájezdu do kopce talíř (případně i dva), než přecvakávat jak debil přes tři/pět pastorků. Než to přecvakáš, tak už to ani nemusí jet. V tahu nepřeřadíš, do kopca se nerozjedu a můžu to tak akorát vytlačit.. Stejně tak po přehoupnutí přes horizont přeřadíš talíř příp. dva a jedeš, ne, že tam zase musíš hopsat přes pět pastorků jak ocas na pár metrech. Na neznámé trase k nezaplacení, hlavně tam, kde je to pořád nahoru a dolů.

                1 2
                • mr.antik  

                  jako na závodním maratónu bych to chápal, ale i tam zase hrozilo, že řetěz při přehození talíře spadne úplně, nebo v záběru zase přeřadit nechtěl.

                  0 0
                  • bara2  

                    Nejde o závod. Jde o neznámou cestu, kde někde zabočíš/projedeš zatáčku a před tebou strmej svah. Když jedeš po Vysočině, tak je to tam co chvíla. Hupy nahoru a dolů, když to neznáš, tak prostě řadit nestíháš. Kdybys o tom věděl, můžeš začít přehazovat zavčasu, takto jsem ráda, když řetěz padne na nejmenší talíř a ty dva poslední pastorky už dám. ;-)

                    0 1
                    • jecnak  

                      Tady je právě vidět, že jsi 1×12 nejezdila. Protože:

                      • na jedno procvaknutí velké páčky na řazení přeřadíš o několik pastorků – 3–4 podle sady
                      • stíhat nic nemusíš, prostě řadíš kdykoli v jakémkoli tahu narozdíl od řazení na smyku
                      • u elektriky se dá nastavit kontinuální řazení – pak jen držíš páčku a přehazka projede celkem rychle celou kazetu
                      1 0
                      • bara2  

                        Zcela jistě nepíšeš o komponentech v těch cenových relacích, ve kterých se se svojí výbavou pohybuji já ;-)

                        1 1
                        • jecnak  

                          Baro, nevim, ale Shimano Deore je uz celkem za peknou cenu a funguje dobre.

                          0 0
                          • bara2  

                            Tak přehazovačku Deore určitě na moje kolo dát můžu, ale pro silniční řazení je to od Deore asi tak všechno, ne? Myslíš, že bude řadit nějak líp, jak ta moje Acera za čtyři stovky? Já s ní žádnej problém nemám, je na zimákovi už třetí zimu a teprve nedávno jsem se dozvěděla, že když to stojí, mám zařadit nejmenší pastorek. Zjevně jí to tři roky nevadilo, a kdyby už vadit začalo, tak si ty čtyři stovky dávno odpřehazkovala.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Dozvěděla ses nesmysl. Což ostatně tvoje zkušenosti potvrdily.

                              0 0
                              • bara2  

                                No aby se nenatahovala pružina a lanko… Logiku to má, ale zdá se, že tak moc to háklivé není

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Ona je to spíš taková „urban legend“. Pokud si bude někdo kolo nechávat desítky let, tak to možná smysl má. Nikdy jsem to nedělal a hazky, pokud nezemřely na pád nebo nešetrné zacházení, tak přežily přes 50000 km a dnes slouží na kole novému majiteli.

                                  1 0
                                  • Singlespeed  

                                    Manželka parkuje kolo velmi často s převodem velká-velká i když jí kárám a odvařila tak přehazovačku Ultegra 8000 během dvou let. Teď zkouší, kolik vydrží Rival AXS, to bude docela drahá zkouška :-) .

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      AXS bude v pohodě, tam pružina není :)

                                      0 1
                                      • Singlespeed  

                                        Ale je tam pružina napínající ramínko, tak uvidíme. Když to náhodou nevydržím a přeřadím na malá-malá, tak panička ječí, takže to budu jen pozorovat :-) .

                                        0 0
                            • jecnak  

                              To bys musela povyměňovat půlku kola z důvodu nekompatibility. Na novém to ale smysl dává nebo jako komplet upgrade pohonu z ojetý. Na silničku samozřejmě jedině silniční sadu a ne horské Deore.

                              0 0
                    • Kouba_2005  

                      Tohle mi strašně připomíná, jak se dřív ve škodověnkách vyřazovalo, aby to auto dojelo na neutrál co nejdál. S nástupem vstřikování to ti lidé ale dělali dál, takže možná dál na neutrál dojeli, ale spotřebu měli vy finále vyšší. Prostě zamrzli v pravěku, jako ty.

                      0 0
                      • Jason Voorhees  

                        Co teprve volnoběžka ve Wartburgu (W353 limuzine – moje první kára). Pak to motorem nebrzdilo a spotřeba místo 11l byla 13l :-D.

                        …akorát bych neřek, že Bára zamrzla. Prostě jezdí to co jí vyhovuje, jak to tak sleduju.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Jo, měl jsem Trabanta :-) S 353W jsme jezdili pro dřevo, nezničitelnej stroj.

                          0 0
                    • Prasopes  

                      jsem zarputilej příznivce přesmykačů (protože psychologicky na mě prostě funguje přístup: Chceš teď zamakat? Per tam velkou:-) ), ale v jakýchkoliv „krizových“ chvílích je přesmykač naprosto na… Buď pod tahem nepřeřadí (bo tah řetězu nedovolí), nebo spadne řetěz. Přehazovačka řadí naprosto bez problémů o 3–4 převody na jeden stisk v jakékoliv situaci, s přesmykačem si totéž naprosto neumím představit.

                      Nicméně na všech kolech ho mám a budu mít, dokud to bude byť jen teoreticky možné:-) Na velkou pilu to prostě jede:-D

                      0 0
                • Kaire  

                  Hele co popisuješ tvrdí lidi co to nikdy nejeli. Tohle se prostě nestává. Nasolit na nových sadách lehké převody jde extra rychle. Oproti přesmyku nabereš tak půl sekundy. V tahu řadí rozhodně lépe jak staré sady… Já přesmyk nezatracuji, ale co píšeš prostě není pravda.

                  0 0
                  • bara2  

                    Ale tak už to tady psali i jiní, někde si to tu pohledej ;-) Vyzkoušeli a k trojtácu se vrátili. Já řazení přes dva talíře používám dost často.

                    Ale každý ať si osadí co chce. Píšu jen v případě, že se někdo ptá, považuji to za slušnost.

                    0 1
                    • černápole  

                      Ve vašem profilu jsou vidět dvě silniční kola, nebavíte se o jejich převodech?

                      0 0
                      • bara2  

                        Ještě mám třetího zimáka s dvojtácem 2×8 ;-)

                        Samozřejmě, že čtu, sleduji a o řazení 1×něco jsem uvažovala. Ale protože mi přesmyk problémy nedělá a často při řazení volím změnu talíře spíš, jak řazení po pastorkách (byť by to rozsah ještě umožňoval, prostě sjíždím hlavně střed kazety), osazení ponechávám. Ani s 1×12 bych nedosáhla obě krajní hodnoty převodu (0,65 až 3,4) s uchováním odstupňování a ani na jedné straně nehodlám ubírat.

                        Nevěřím, že nejsou problémy s křížením řetězu na krajních pastorcích (viz, jiné vlákno, kde dokonce někdo považuje padání řetězu za obvyklou vlastnost :-D) a cenově je to někde úplně jinde, než aby mi stálo za to si špinit ruce od šmíru při výměně s pochybným přínosem.

                        Pokud někomu dělá problémy přesmykač, budiž.

                        0 1
                        • MlokCZ  

                          Rozsah: 34 převodník + 10–51 kazeta: 3,4 nejtěžší, 0,67 nejlehčí (ty 2% rozd9lu oproti 0,65 není nic).

                          Pokud se tu kdekoliv řešilo padání řetězu, tak pro šlapání dozadu na největším pastorku a ještě to nespadne hned. Tedy i když by se stalo, že to někomu dělá, tak je to úplně jedno a nemá to pro ježdění žádný vliv.

                          Ale normální to navíc není. Ne úplně ojediněle se to stává u 2×11 na velká/velká u kratších zadní staveb, ale opět to zase na ježdění nemá žádný vliv a nemá smysl to vůbec řešit..

                          0 0
                    • Kaire  

                      Souhlas. Ať si každý vozí co chce. Ale když někdo píše nepravdy, tak se nesmí divit že přijde reakce.

                      Prosazovat na novém kole 3× je prostě hovadina na Ntou. Objektivně to nemá žádnou výhodu oproti 2×. Když někdo chce smyk, chápu to. Ale prostě nejpraktičtější varianta je potom 2×11 s kazetou 40z / 42z. 3× je překonaný ve všech směrech.

                      0 0
                      • bara2  

                        Ano, 2×něco je fajn. Potíž je, když chceš mít talíř 22 zubů a zároveň aby to jelo i po silnici a mohls přišlápnout s kopce. Pak k tomu potřebuji minimálně 38z velký a tato varianta ještě nedozrála, a to rychle po silnici fakt nejezdím a s kopce zas moc nešlapu. Ale už se to blíží, už je k mání 38/24 ;-)

                        Mně se ty obří pastorky vzadu moc nelíbí, i když k nim s věkem (i k tomu 22z převodníku asi dospěju). Vypadá to příšerně.

                        0 1
                        • xtonda  

                          Jenže tam kde na 3× potřebuješ 22 převodník protože kazeta má max 36z, tak na 2× ti stačí 24 nebo i 26, protože kazeta má 42z.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A ještě k tomu můžeš mít 10z pastorek (u Sram 2×11), takže pak stačí o 10% menší velká placka.

                            0 0
                            • xtonda  

                              2×11 Sram GX s nutností XD ořechu je cenově úplně jinde, ale je to jedna z možností jak mít 2×11 s rozsahem přes 600%.

                              0 0
                          • bara2  

                            Však těch 42 vzadu je už pěknej hnus na pohled. Koneckonců už několik let mám 40z pastorek nachystanej v bedně i s tím nárychtunkem k přehazovačce. Nemládnem a bude potřeba i k 22z převodníku. Zatím se držím na 34 zubech s poměrem 0,65, ale bude hůř, a už pokukuji po 36z.

                            0 0
                      • xtonda  

                        Tak zase nějaký smysl 3×9 má, je to levný a má to velký univerzální rozsah.

                        0 1
                        • gerrard  

                          Má to smysl jako náhradní díly na kola, která už nechceš předělávat a nechceš je poslat do sběrného dvora. Na nové kolo jenom když si fakt retro fanatik. :) Teď jsem v muzeu čuměl na kolo Terky Huříkové na kterém vyhrála MSJ. XTR, tři placky, dualy na řazení, první SUP karbon rám, Sidina snad jenom 30mm, kola 26" na Rubenách. Krásné kolo a v tom muzeu mu to moc slušelo.

                          0 0
                          • xtonda  

                            Já bych si to na pojíždědlo / dojždědlo co nemá moc stát pokud bych jezdil v terénech kde bych potřeboval takový rozsah klidně dal i dneska. Není to moc atraktivní pro loupežníky a spotřebák je za levno. 1× s takovým rozsahem neexistuje 2× by vyšlo daleko dražší.

                            0 0
                    • gerrard  

                      Řazení přes dva talíře dost často? To bude nějaká pohádka ovčí babičky ne? K tomu snad není za normálních okolností naprosto důvod.

                      0 0
                      • bara2  

                        Já už jsem si všimla, že ty si nedovedeš spoustu věcí představit. To časem přijde. Nevšímej si mě.

                        0 1
                        • gerrard  

                          Ani ne tak představit, jako jsem je za ty roky v životě na vlastní kůži nezažil a ani to u nikoho neviděl. Tak mně to zajímá. Ale jestli neumíš a nechceš odpovědět a jen to tak pláclas jako podpůrný argument pro tu scestnou teorii, tak to respektuju.

                          0 1
                • Kmoda  

                  Vzadu jde normálně v tahu řadit, protože přehazovačka je na volné straně řetězu. U přesmykače to nejde, protože ten je v horní natažené části. Co se týká řazení, i Deore páčka umí o tři pastorky na jedno zmačknutí, takže dvě zmačknutí šest pastorků atd. Já bych už nic jiného než jednoplacku nechtěl, člověk nemusí řešit žádné kombinace…

                  1 1
                  • gerrard  

                    Musíš to brát tak, že někdo má rád pokrok a moderní věci a někdo ustrnul na místě a dokáže si to rozumově zdůvodnit. A hlavně radit i když na tom druhém systému nikdy nefungoval. :) Jako obvykle je to sranda. :)))

                    0 2
                • xtonda  

                  Páky už od Altusu umí na lehčí o tři najednou, na rychlejší se řadí ukazovákem, to je jak mačkání spouště, takže celou kazetu taky přecvakám za tři, čtyři sekundy v obou směrech. Řadit v tahu na kazetě není problém.Jako někdy je fajn shodit tác a zároveň řadit o tři na kazetě, ale důvod abych kvůli tomu odvrhl 1× to fakt není.

                  0 0
            • jIrI___  

              Normální MTB kazeta 11–32.

              0 1
              • jIrI___  

                .

                0 0
                • Singlespeed  

                  Na deváté pozici máš např. na kazetě kazetě Sram Eagle 11–50 z taky 32z, takže se žádné skoky v porovnání s 9 sp 11–32 nekonají. Na gravelové kazetě 10–44z je na deváté pozici jen 28 zubů, tedy odstupňování jemnější než 9. sp 11–32 i se započítáním 10sp. pastorku.

                  1 0
              • xtonda  
                • 11–12–14–16–18–21–24–28–32 – CS-HG400–9 (ar)
                • 11–13–15–17–19–21–24–28–32 – CS-HG201–9 (bo)
                • 11–13–15–17–19–22–25–28–32–36–42–50 – NX Eagle
                • 11–13–15–17–19–21–24–28–33–39–45–51 – Sunrace
                • 10–12–14–16–18–21–24–28–33–39–45–51 – Shimano 12sp

                Nějak tam ty dramaticky větší skoky v odstupňování nevidím.

                2 0
              • MlokCZ  

                Akorát pak nemůžeš mít opravdu lehký převod, pokud ho někdo potřebuje. 22/32 je pořád 0,69. To se dnes na 29" vozí často lehčí převod (už i 34/51 je lehčí, o tom, když se vozí 32z nebo 30z placka ani nemluvě).

                Já tedy i před mnoha lety u 3×9 vozil 11–34 kazetu pro lehčí převod a to bylo na 26" kolech.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse