• lukan

    Zdravím, potřeboval bych poradit s vidlicí FOX 32. Zdá se mi, že nevyužívám celý zdvih vidlice a vidlice nereaguje na menší nerovnosti tak jak by měla, SAG mám tak 30mm, vážím 75kg. Nevíte někdo jak tyto neduhy odstranit?

    0 0
    • kOmE  

      O jakou vidlici z rady 32 se jedna?

      0 0
    • lukan  

      někde tady jsem se dočetl, že některé vidlice jsou progresivní více, některé méně, bohužel si nejsem jistý co to znamená, tak kdyby mi to někdo nějak polopaticky vysvětlil, tak bych se vůbec nezlobil :-)

      0 0
      • kOmE  

        Ja bych snizil tlak. Vic s tim doma neudelas. Jak je stara? Mazes nohy? Co servis, nechavas delat?

        0 0
        • lukan  

          jak jsem psal…stará asi 3 týdny,mám na ni najeto cca 500km, nohy mažu po každe vyjížďce.

          0 0
        • MlokCZ  

          To už nic nevyřeší, sag má už lehce přes 25%. Dalším snížením tlaku sice zvýší využití zdvihu, ale jen za cenu přehnaně velkého sagu a propadání na počátku zdvihu. Citlivost stejně lepší nebude.

          Jediným řešením je úprava vidlice (což asi už nebude možné) nebo jiná vidlice. Méně progresivní vidlici v originále pořídí. O trochu citlivější taky. S kombinací obojeho dohromady to už ale v originále bude problém.

          0 0
          • lukan  

            jakou úpravu máš na mysli? a proč by už nebyla možná?

            0 0
            • MlokCZ  

              Úpravu u Milana (tuning-test.cz). A nebude možná proto, že Milan už přestal upravovat vidlice koupené jinde pro nové zákazníky. V historii tu najdeš důvody.

              0 0
              • lukan  

                aha, dobrá tedy. Každopádně díky za reakci

                0 0
              • lukan  

                myslíš teda, že jsem na tu vidlici příliš „lehký“, když to řeknu takhle laicky…

                0 0
                • MlokCZ  

                  To ani ne. Při 75kg bude mít ta vidlice aspoň vhodnou tvrdost negativky, takže naopak je ta váha pro tu vidlici vhodná.

                  Potřeba progresivnější/méně progresinví vidlice je daná více faktory:

                  • geometrie konkréntí kola včetně celého posedu
                  • styl jízdy (co se jezdí a hlavně jak agresivně), ten to ovlivní zevšeho nejvíce, stejná vidlice může být pro jednoho progresivní moc a prodruhého málo i když to bude na stejném kole a budou mít stejnouhmotnost

                  U progresivity vidlice se tedy nedá říct, že je to špatně nebo dobře, jen se dá říct, jestli je vhodná pro daného jezdce, na daném kole a jeho styl jízdy.

                  A co se týká citlivosti, tak Foxky prostě dnes citlivé nejsou a už před lety šla jejich citlivost s prominutím do prd…e.

                  A RL verze jsou na tom ještě o něco hůře (natvrdo nastavená komprese, která více znecitlivuje vidlici než u RLC při nastavení na minimum).

                  0 0
                  • lukan  

                    super, díky moc… už mi tahle problematika začíná být o něco málo jasnější. Ještě bych se Tě rád zeptal (vypadá to že máš celkem přehled), jestli nevíš, na jaký tlak foukat tlumič FOX Float R (nebo aspoň kde bych našel nějaké užitečné tabulky) v manuálu výrobce jsem našel jen hodnoty sagu vzhledem ke zdvihu tlumiče v palcích a mm (jaký má zdvih jsem taky nikde nezjistil). Možná se ti to zdá jako hloupý dotaz, ale jsem více méně laik co by do toho rád trochu více zabřednul…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Schválně tam konkrétní tlaky neuvádějí, protože pro každý rám to bude díky odlišnému přepákování zcela jinak. Začni přesně dle toho co píší, tedy dle sagu a pak dolaď dle pocitů a využití zdvihu.

                      0 0
                    • svářeč  

                      http://www.cyklosvec.cz/rs/ke-stazeni/

                      tady jsem dnes také studoval,páč vlastním tuhle vidlu,ale nejsem zatím tak daleko.ještě netuším co je sag a další hlouposti,knoflíky a kolečka,kerý na vidli jsou:-D

                      0 0
          • kOmE  

            To asi ano. Ja sam bych asi zkratil pluzr ,treba o 15mm ,ale to neni pro kazdeho.

            0 0
      • Rudyshy  

        progresivita v podstate znamena nelinearita chodu. cili priebeh linearne rastucej sily sa odrazi v nelineranom zasuvani vidlice.

        potom este existuje degresivny chod co je v podstate asi to najhorsie kedze na zaciatku skoro nejde vobec do zdvihu a pak to jde uplne na doraz.

        ked sa bavime o spravnom sagu tak s daslim vacsim laborovanim sa nezmeni citlivost.. ta je v podstate dana vlastnostami vidlice. (vnitrkem)

        mozno by bolo dobre aj uplne vyfuknut vidlu a skusit ci ide uplne zanorit..

        0 0
    • lukan  

      nikdo nic? Ještě dodám, že na ni mám najeto cca 500km.

      0 0
      • tomfree  

        Kolik ti zbývá nevyužitého zdvihu,mně asi 1,5cm sag mám taky 3cm u vzducových foxu mi to přijde normální,pružinovku využívám v celém rozsahu.

        0 0
        • lukan  

          mě tak 3cm…možná upustit, nebo já nevím. Kolik vážíš?

          0 0
          • tomfree  

            Vážím 88kg a toho 1,5 cm tam zůstane když jedu jako prase,tlak mám nějakých 90psi.

            0 0
            • lukan  

              zkusím si ještě pohrát trochu s tím tlakem a uvidím co z toho vzejde.

              0 0
              • scret  

                jak psal Mlok, s tim uz asi uz moc nenadelas – bez upravy…

                Snizenim tlaku sice docilis vyuzivani celeho zdvihu, ale zas budes mit prehanne velky Sag a vidlice nebude se bude porad borit…

                0 0
                • lukan  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
              • pavlik6022  

                zmenšit progresivitu u Fox 32 RLC F-series se mi podařilo zvětšením pozitivky.Měl jsem 100 mm a k dorazu nebylo vidlu možné vůbec dostat, zbývalo víc jak 2 cm. úprava je jednoduchá. Pístek pozitivky je zajištěný pojistným kolíkem na plunžru. Kolík vyklepneš, sundáš pístek a pomocí řezačky trubek (nebo jen pilkou – ale řezačkou je řez přesnější)zkrátíš plunžr. Zkracoval jsem o cca 1 cm. o to se zvětší velikost pozitivní komory. Problém může být vrtání otvorů do plunžru pro zajišťovací kolík. Já jsem ho nakonec nevrtal protože se mi to nedařilo udělat přesně, takže stačilo nakonec jen pístek nasadit na plunžr. Úprava je to nevratná, ale pokud by byla vidlice po úpravě příliš lineární , dá se to ovlivnit množstvím oleje nad pístkem pozitivky . Tímto změníš progresivitu, ale citlivost musíš pošéfovat jinak. Dost udělají oleje

                0 0
    • TeryPV  

      Trošku tohle téma vytáhnu.

      mám vidlici FOX Talas 32 RL a trošku mě začíná prudit boření vidlice při brždění. Už tak mám sag kolem 20% a když jedu z prudšího kopce a žačnu přibržďovat tak jde vidlice skoro na doraz, no zbývá tak 3cm. Dá se tohle nějak ovlivnit, nastavit, předělat ? Ale tak, aby nebyla vidlice méně citlivá než nyní.

      Díky

      0 0
      • svářeč  

        co pootočit kolečkem na pravé noze?

        případně přifouknout,20% sag je dost.jezdím na 10%.

        0 0
        • scret  

          10% je dost malo…

          0 0
          • svářeč  

            ano,předepsáno je něco jiného.

            pocitově mi ale sedí lépe menší sag.nejezdím žádnou prasečinu.

            0 0
        • TeryPV  

          Myslíš jako nastavení odskoku (tlumení, Rebound) ?

          0 0
          • svářeč  

            v pravo je modré kolo.

            ne to červené v prostřed.

            tím vydlu jakoby zamikáš.

            0 0
            • TeryPV  

              to sice ano, ale tím zase zabiju její citlivost…pokud se nemejlím…

              0 0
              • svářeč  

                to je pravda.ale nebudeš přepadat přes řidítka:-)

                vozím tak pootočení o 10stupňů.±

                0 0
                • TeryPV  

                  to jo no…nicméně vyzkoušet bych to mohl…je fakt, že už mě to taky napadlo, nicméně nikdy jsem to nevyzkoušel, jelikož na to kroucení ve sjezdu prostě nějak není čas :)

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • kubad  

                nemýlíš zabiješ už tak zabitou vidlici s poměrně špatnou citlivostí :(

                0 0
                • TeryPV  

                  No a co s tím teda :-/ Jako novou vidli fakt kupovat nebudu :) Jako na tu citlivost jsem si nějak zvykl a problém s ní nemám, ale to propádání mě fakt trápí a nějak bych to rád vyřešil…pokud by to šlo :-/

                  0 0
                • svářeč  

                  už jsem zapoměl o jaké vidli je tu řeč,ale moje je citlivá dostatečně:-D

                  0 0
                  • kubad  

                    na 10% Sagu :-)

                    asi mame vyrazne jinou predstavu o citlivosti vidlice

                    0 0
                    • svářeč  

                      tak oproti toře je to sakra rozdíl.i když teď po nalití oleje do RS je to taky lepší.

                      on přez zimu uteče nějakej ten vzduch a pak třeba budu mít ten doporučený 20%sag:-)

                      0 0
            • scret  

              podle vseho ma jen LO neboli model RL a ne RLC…

              0 0
      • TeryPV  

        Nemáte nikdo teda nějakou radu jak to vylepšit ?

        0 0
        • Georrge  

          tohle nijak nevylepšíš. Pokud chceš aby vidle fungovala, tak to prostě bude dělat. Jedině novou vidlu s nějakým vestavěným bazmekem :)

          0 0
          • TeryPV  

            Takže pokud to chápu správně, tak pokaždě když pojedu z kopce a bbudu brzdit tak půjdu skoro nadoraz…hmmm to je pěkně na prd…:(

            0 0
            • scret  

              je to divny, ale je to tak… Pravdepodobne by ti to vyresila jenom jina vidle…

              0 0
              • TeryPV  

                No ale tam je otázka, zda jiná vidle bude fungovat líp…s mojema 110 kilama :D

                0 0
                • kubad  

                  tohle je bohužel problém Talase proto sem ho taky dal pryč

                  vyřeší ti to jiná vidle,

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Hmmm tak do toho se mi nechce..:-/ Jako dávat další prachy do vidle…to se s tím radši smířím a budu jezdit :)

                    Jinak jáká vidle by to mohla vyřešit…jen tak ze zvědavosti :D

                    0 0
                    • kubad  

                      tohle je problém asi jen toho Talase co máš :D

                      0 0
                      • TeryPV  

                        no když se nad tím tak zamyslím, tak t bude problém asi každé dobře fungující vidlice ne, logicky když na ni přenesu váhu musí jít do zdvihu…ale třeba se mýlím :)

                        0 0
                        • kubad  

                          no je to složitější :D

                          progresivita vidlic je různá a zrovna u talase bohužel nejde upravit. a komprese jsou nastavené fabricky, nevím jestli se těma jde hnout

                          každopádně u tebe na kole je podle mě problém těžiště příliš ve předu , dlouhý představec

                          0 0
                          • TeryPV  

                            No právě že problém posedu v předu to nebude, mám na kole 90ku představec se 17 stupňi takže moc vepředu rozhodně nejsem :)

                            0 0
                            • kubad  

                              na fotkach v profilu to vypada delsi no :-)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • TeryPV  

                                Na fotkách je před úpravama :)

                                0 0
      • tonik666  

        Řeším podobnej problém – u Talase na Santovi (2012, RLC,, 120–150). Při poslední vyjížďce mi začal hodně zajíždět, takže při jízdě po rovině byl v půlce zdvihu a při jízdě z kopce téměř na doraz. Myslel jsem, že ušel a nedrží tlak, ale není to tak, dělá to navzdory tomu, že je na 90PSI (já mám tak 90kg se všema věcma). Předtím chodil „normálně“.

        Takže mě napadá jediné, že se něco pokazilo uvnitř a řešení poslat ke Švecovi. Máte s něčím podobným zkušenost?

        0 0
        • TeryPV  

          no já nemám problém po rovině, to je naprosto OK ale z kopce se prostě boří :-/

          0 0
    • Draw in soul  

      Řešil sem stejnej problém u sebe – Fox Float 32 RL 150.Foukal sem dokonce jen 40–45psi,abych využil alespoň 130mm.Jenže pak se to moc bořilo a sag byl 35–40%.

      Stačilo otočit kolo vzhůru,odšroubovat ventilek na foukání vzduchu a nechat vytýct všechen olej.Bylo ho tam přes 25ml.Otočíš kolo,pomocí stříkačky vrazíš 5ml zpět a zašroubuješ.Ho­tovo.Po tomhle zásahu foukám 60–75psi podle trati,sag mám 20–30% a využiju i max zdvih,vidle je po celým chodu jakoby živější (hezky lineární).Pokud bych chtěl třeba víc skákat,dal bych oleje kolem 10–15ml.

      0 0
      • TeryPV  

        :-O Dobrej zásah :) a dá se tímto nějak vyřešit i zabořování vidle při brždění…

        0 0
        • Draw in soul  

          :D Nazvat to můžeš jak chceš – operací,servi­sem,opravou,la­děním :D Foukají se vyšší tlaky jak sem napsal,takže částečně to pomohlo..Indi­viduální to pak je v případech různých posedů a geometrie kola – jestli máš místo představce 10–12cm dildo,tak se pak nemůžeš moc divit,kratší v tomhle taky částečně pomůže.Takových 45–70mm je někde jinde :)

          0 0
          • TeryPV  

            Jak jsem psal výše, vedu 9cm dildo :) se 17 stupni:)

            0 0
            • Draw in soul  

              To sem četl až po odeslání :) Těžko říct…mě pomohlo to upuštění oleje a sem relativně spokojenej,až na odtrh vidle,kterej to nemění…

              0 0
              • antt  

                V jeho případě by ale pomohlo trošku oleje přidat, tak ať je ho tam víc než teď, jestli jsem to správně pohopil…

                0 0
                • kubad  

                  nemuze pridat olej protoze ma Talas olej by odtekl

                  jedine nejakou vlozku pod ventilek kterou by zmensil komoru, ale nevim jestli to tam jde

                  0 0
                  • antt  

                    takže nechat poslat někam na tuning :)

                    ..a nebo jinou vidli

                    0 0
                    • kubad  

                      už si to nepamatuju přesně, ale u mého to moc potěšit nešlo

                      0 0
                      • tonik666  

                        K tomu vylévání – to teče přes ten autoventilek? Nebo cože se má přesně odšroubovat?

                        0 0
      • antt  

        tak tak, tady se o tom píše dost

        0 0
        • TeryPV  

          To jo ale přijde mi, že když změním množství oleje na menší, tak můj problém z nořením vidlice to nevyřeší, ba naopak zhorší, pokud se nemýlím :)

          0 0
          • tonik666  

            zlepší, budeš ji moct nafoukat na správný tlak a správně nastavit sag.

            0 0
            • Draw in soul  

              Přesně tak,dyť sem to psal všechno..větší množství oleje omezí hlavně konec zdvihu..kdežto vyšší tlaky po upuštění oleje by mohly víc tomu propadání zabránit.

              0 0
              • TeryPV  

                ale mě nepřijde, že foukám málo…mám na svých 110kg nafoukáno 100psi a sag cca 20% . Já tomu asi nerozumím :(

                0 0
                • tonik666  

                  Záleží jakej máš zdvih. Podle tabulky pro TALAS 2012 je pro zdvih 150mm tlak pro jezdce o hmotnosti 103 – 113kg (včetně výbavy) 120PSI. Max tlak povolený pro 32 Foxy dle manuálu je 125PSI. Takže jistá možnosti dofoukání tam je.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    mám 2010 model a dle tabulek bych měl mít 120psi, pokud si to pamatuji dobře. Pokud ale vypuštění oleje způsobí, že budu muset foukat tlaky vyšší tak to asi nebude úplně OK ??

                    0 0
                    • kubad  

                      ty bys naopak potřeboval přidat olej a tím zmenšit vzduchovou komoru, ale u talasu tohle nejde

                      0 0
                • Draw in soul  

                  :) Popsal sem situaci u sebe a foukal na 94kg jen 40–45psi,což málo bylo.Jak to je u talasu,jestli je olej ve stejných místech,kolik ho tam má být,to už nevím :)

                  0 0
                  • kubad  

                    u talasu se hlavně přepouští vzduch mezi komorama, takže by olej odtekl někam jinam, takže tohle pro něj není řešení

                    0 0
                    • tonik666  

                      A čím by mohlo být to náhlé propadání talase (nebo spíš neudržení zdvihu), přestože tlak ve vzduchové komoře drží, to netušíš?

                      0 0
                    • Draw in soul  

                      No jo,TeryPV a jeho talas…Já původně reagoval na lukana a jeho F125 RL,tam by to pomohlo :) Trochu se to domotalo :)

                      0 0
                    • TeryPV  

                      No nevím no, včera jsem vypustil olej, zjistil jsem že ho tam bylo cca 5ml tak jsem 2ml přidal a při stejném tlaku je vidlice tužší a v horní polovině trochu progresivnější, takže by se nemusela tolik bořit. Uvidíme při praktické zkoušce :)

                      0 0
    • JohnyDoe  

      Mam presne ten samy problem. Hned jak se k tomu dostanu, tak zkusim trochu oleje vypustit.

      Dalsi vec co mne docela trapy je citlivost. Na to ze je to vidlice ve vyssi cenovy kategorii, tak tedy nic moc.

      Nema nekdo nejakou radu, jak citlivost vylepsit?

      Poridil jsem ji v kompletu na novym RB IQ6 a jsem docela zklamanej…

      0 0
      • TeryPV  

        K tomu By Ti řekl víc Mlok :) Ale ano je to tak, Talas má krapet víc horší citlivost…s tím se nedá nim moc dělat :(

        0 0
    • Egesi  

      Zkus dát menší tlak, vyzkoušet pár tlaků a najdeš si co ti vyhovuje – měl jsem to podobně a dal jsem menší tlak a su spokojenej, na to jak jezdím – je to individuální, zkus si s tím pohrát, vzít si pumpičku na projížďku

      0 0
    • LU2_781  

      Ohledně vidlice toho to vlakna, co říkáte na vidlicxi FOX32 FLOAT 29 FIT TERRALOGIC, uvažuji o koupě tohoto kola a tuto vidlici montuji na canyon al slx 9.9 a chtěl jsem se zeptat jesti je tato vidle už kvalitní nebo problémová..? díky

      0 0
    • Lajna  

      Ahoj. Mám vidlici Fox 32 Float Performance. 2018. Patrona Grip. Před necelým rokem na servise. Pravidelně kontrolován SAG. Nyní 20–25. Tlak 72 PSI. Stále hledám ideální poměry. Vážím 69 kg. Zdvih i ve sjezdu po šutrech využívám max. 70%. Tokeny mám pryč. Předtím jsem jezdil s jedním. Řešil jsem hodně zdvihu i v lockoutu. To je nyní mnohem lepší ale při sjezdu to zase hůře zdvihá … Vím že to je dost individuální. Ale máte to někdo v dobrém poměru? Nechci zase moc snižovat tlak. To zas bude blbě chodit v lockoutu 

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.