• Nixon

    Ahoj, mám dotaz přemýšlím nad upgradem brzd a kotoučů, ale nevím zda li půjdou větší kotouče 160➡️180 a přemýšlím nad třmenama od MAGURA ale nevím jestli jsou standardní upevňovací díry na vsech kolech stejné nebo jestli se tam vydají teď mám shimano Shimano RT26 kotouče a třmeny – hydraulická kotoučová verze Shimano MT200 a nebo pokud máte zkušenosti s výměnou za lepší shimano, které budou pasovat budu rád díky :)

    0 1
    • scalar  

      Nevymýšlej ptákoviny a dej tam Shimano Deore M6100 nebo MT501, podle řazení.

      7 0
    • va-bo  

      Jen doplnim, diry pro srouby trmenu i kotoucu jsou stejne, standard.

      0 0
    • JakeF  

      Levný Shimano brzdy bývají v pohodě, ale levný Shimano kotouče jsou v poslední době hodně špatný… Takže já bych začal výměnou jenom kotoučů za ty 180/160 a třeba XT… Brzdy pak můžeš vyměnit v druhý vlně, když to nebude stačit.

      1 1
      • MatS  

        Shimano MT200 a k tomu XT kotouče pro destičky s nízkou brzdnou plochou? To asi neeee :)

        1 2
        • Vilém  

          No a navic se tu resilo, ze ty nebrousene kotouce z ciny se tykaji i vyssich sad.

          0 0
          • JakeF  

            XT jsem kupoval letos a jsou normálně broušený.

            0 1
            • Vilém  

              Asi zalezi jak dlouho kde lezely na sklade, protoze tady si dotycny stezoval, ze to resit u SM-RT86.

              0 0
            • goofy  

              SM-RT 76 kupované teď v létě, a jsou lisované… Ono si to asi brzo sedne, už teď brzdí jak ďas, ale trochu mě to zamrzelo. Tyhle kotouče vozím roky, a tak je domrvili…

              0 0
        • JakeF  

          XT kotouče jsou na normální desky, co Shimano používá věky… Low-end brzdy maj jiný? Tak to je pak blbý, no…

          0 1
          • MatS  

            Do Deore jsou to na vysokou brzdnou plochu (MT200 až 4×x) a od Deore (včetně) výš na nízkou (MT50×, Deore, SLX, XT, XTR). Jedinou výjimkou je SM-RT70.

            Shimano proto má na stránkách compatibility chart. Už mne to nebaví hledat, píšeme to tu každý rok dokola.

            1 1
            • JakeF  

              Sorry, nevedel jsem… Ja ty nizsi sady moc nesleduju, zil jsem v tom, ze to jsou vsechno jedny desky.

              0 0
            • jonti  

              MT500 jsou taky jeste na vysoke desky.

              0 0
    • GGW  

      Ja to tady s dovolenim vyuziju a mensi dotaz. Mam na BMC Deore M6100, kotouce XT ice tech. Moje OCD mi veli to mit 100% na SRAMu a Deore brzdy poslat otcovi na jeho horaka, kde ma deset let stare brzdy bez udrzby.

      Rad bych si i pomohl s modulaci – urcite nemam nejak super techniku, ale blbe se mi na zadku hleda balanc mezi gripem a jeho ztratou pri rychlejsich sjezdech, kde se snazim jet kudlu a brzdit co nejpozdejc.

      Rad bych nove SRAM Stealth. Ma smysl priplacet za ctyrpist? Jezdeni vetsinou technicke traily, prudsi sjezdy, takovy downcountry, ale asi nic uplne dlouhyho… Vaha 73–75kg. Kotouce mam 180/160.

      0 0
      • mirorek2  

        Dal bych 4p, kdyz ne vsude, tak urcite dopredu

        0 0
        • Breakpain  

          Nevím jak to mají ostatní, ale osobně mi přijde 4P vs 2P méně kousavý a lépe dávkovatelný. Takže sice je to těžší, ale klidně bych to lupnul i dozadu :).

          0 0
      • novas752  

        Co máš za pláště? Modulace sramů 2p i 4p je lepší než u Deore. 2p sram byly doteď slabší než Deore 2p, sram 4p budou silnější pokud to teda nebude Guide/Guide T.

        4pístkové brzdy bych se snažil tam nedávat – 2× vís starostí s pístkama. Radši 2p a větší kotouče, minimálně vzadu.

        0 0
        • GGW  

          Rekon Race 2.4 – vozeno na cca 1.3–1.4 barech ????Neni to uplne asi top plast na brzdeni, ale zatim zkousim to kombo semislicku a nizkyho tlaku, aby to trochu lepilo.

          Prijde mi, ze dost brzdim zadni, specialne jak nemam teleskop a nemuzu jit tak prdeli dolu, a ze ta 180tka kotouc by asi nebyla spatna volba.

          Ze by SRAM Stealth Bronze 2p a k tomu 180tky kotouce? Jsou ted Bronze na Bike24 za 150 eur. Nicmene nasel sem Silver 4p za 220 eur…

          0 0
          • novas752  

            Tak tam bych 4p určitě nedával. Ten plášť nemá grip na to přenést výkonnější brzdy na podklad.

            0 0
            • GGW  

              Ok, takže pokud budu jezdit tenhle setup, tak asi ideál – SRAM Stealth Bronze/Silver 2p a k tomu 180tky kotouce na předek a zadek.

              Kdybych náhodou bral 4p, kromne váhy a toho faktu, že nevyužiju celej výkon, bude tam nějaké další negativum?

              0 0
              • mirorek2  

                Jen servisně je to o 4 ks více pístků a těsnění, páka je stejná

                0 0
              • novas752  

                To že nevyužiješ celej výkon je pravě problém – když tu brzdu jen tak šolícháš tak je to špatně zajeté – kotouče i destičky jsou oleštěné a píská to nebo vibruje. Navíc by to bylo kontraproduktivní protože bys z toho rozsahu modulace využíval jen menší část.

                Destičky jsou delší = vyžaduje přesnější seřízení. A časem mohou začít zlobit pístky – když na jedné straně začne vyjíždět každý jinak ochotně.

                Takže prostě pokud ten výkon nevyužiju tak radši dvoupíst.

                0 0
          • mirorek2  

            Dal bych teleskop, pak budeš 4p potřebovat :-)

            0 0
            • novas752  

              Leda že by dal jiné pláště. S timhle se nedá brzdit moc agresivně pokud nemáš fakt dobrou techniku jízdy.

              0 0
              • mirorek2  

                jojo, rekon race je takový no, jak to napsat, na nic…

                já četl nejdřív rekon, to by bylo cajk

                0 0
                • GGW  

                  Ja sem ted koukal i na jine plaste. Vlacet se pres pole a na asfaltu mne na horaku nebavi, na rychlost mam REPETE :)) Takze agresivnejsi plast bych snesl, ale nechci asi nic uplne extremniho zatim. Sice se ta rada meni na komplexnejsi zalezitost, ale tim ze hledam a chci jezdit tezsi tereny (v ramci XC/downcountry kategorie) nedavalo by smysl sehnat neco jako Rekon/Ikon 2.4 WT a k tomu 4pisty brzdy?

                  0 0
                  • novas752  

                    V takovém případě bych prvně vyměnil pláště a dost možná nebude třeba měnit brzdy. Větší vzorek nepůjde zdaleka tak brzy do smyku = nebude tolik vadit kratší modulace.

                    1 0
                    • jonti  

                      Me ta zavislost brzd na plastich mi pri 75kg vychazi tak, ze:

                      1. Lehke XC plaste Aspen 2,4, Rekon Race 2,34, RaR 2,25, Tufo XC14 – staci 160mm kotouce a SLX 2pist. brzdy, XTR i Level TLM byly slabe
                      2. Trail plaste jako NN, Rekon, Forekaster – SLX 2pist, 180mm, ok
                      3. DHF 2,5 + DHR 2,4 – SLX 2pist, 180mm, da se, ale chtelo by to vic
                      1 0
                  • mirorek2  

                    Problém v terénu bude absence teleskopu a ty gumy, k rekonům p/z by ty 4p slušely víc, to je fakt. Gumy do XC/trail neporadím, moc jsem jich nejel, ale co jsem zkoušel rekony, letělo to jak vítr :-))))

                    Nejaké Sworks šlupky na xc mě doslova vystřelily na kopec, jak jsem zvyklý na EN/DH gumy.

                    1 0
                    • novas752  

                      Rekon je se 4p shimanem tak nějak na hraně. Na suchu dobrý ale jak je vlhko a měkko tak je to moc.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        souhlas, guma do sucha :-) xcčkáři by s námi polemizovali, ale oni drtí bahno ikonama…

                        0 0
                    • GGW  

                      Tak sem to sel odzkouset a clearance na 180tku disk tam vzadu nemam. Trmen se nevleze do stavby, nebo tak extremne na hrane. Myslim, ze se s tim na ciste XC masine nepocitalo.

                      Asi nedava smysl na 160tku porizovat 4pist :)) Takze udelam max upgrade desek na Shimano J05A (dava to smysl Nebo ma to nejakej realnej prinos?) a pripadne plastu za vic trail model (neco ve 2.40 s bezovejma bokama?) . Pripadne si jen udelam radost SRAM Stealth 2p kvuli designu ????

                      0 0
                      • mirorek2  

                        za mě pokud to s terénem myslíš vážně, dal bych teleskop, gumy a zkusil jiné desky

                        2 0
                        • GGW  

                          Díky, asi to tak dopadne. Teleskop bude muset stačit cca 7–10cm, s 27,2 tam víc nedám. Potřeboval bych prosím poradit s následujícím:

                          • Desky s chlazením? Shimano J05A, tedy resin s chladičem má smysl měnit? Je tam momentálně základ, co bývá standartně v BR-M6100. H
                          • Pláště se momentálně dívám na tohle: MAXXIS Rekon 2.4 WT a Pirelli XC M 2.40. Líbí se mi Pirelli, vypadá to jako podobná guma a celkem sympatická značka mne. Určitě chci 2.40, ráfek mám 30mm.

                          Díky!

                          0 0
                          • novas752  

                            Pokud nemáš problém s přehříváním tak je chladič zbytečný. Pokud ano tak bych to stejně nejprve řešil teplu odolnější směsí destiček = např. fialové Galfer.

                            Osobně bych bral Rekony. Do mokra/měkčího terénu dopředu Forekaster V2.

                            1 0
                            • GGW  

                              Nakonec sem uplne neposlechl, cetl sem pekne recenze na Pirelli XC Mko a je mi jejich filozofie blizka. Nekde (na Flow) se popisovalo, ze grip je snad o neco predvidatelnej­si/vetsi nez Rekon.

                              Tak vyzkousim a dam vedet. Jeste mi tam vysi ten “upgrade” na SRAM Stealth 2p, jen nevim jestli je velky rozdil ve trmenech mezi Silver a Bronze, identitcky nevypadaji…

                              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.