• Luker

    Zdravím, chci si na nadcházející sezonu postavit nové kolo a zajímaly by mě vaše názory na mou sestavu. Mělo by jít o kolo které bude povětšinou jezdit lehkým terénem a městem, ale nemělo by se bát i něčeho náročnějšího. Kolo chci postavit na CRR rámu od RB a komponenty by měly být následující (chci se vlézt do 30k): kola – RM5, kliky – slx, kazeta – xt, řetěz – C9, přehazovačka – X.9, přesmykač – xt, řazení – gripshift X.0, brzdy deore 2010, kotouče – xt, vidlice – epicon TT, pláště – nanoraptory, doplnky – pravděpodobně Ritchey Pro. Hlavně bych se chtěl zeptat na doplnky které nabízí přímo RB. Vyplatí se více než Ritchey? Díky za názory :)

    0 0
    • maajkee  

      takovej komponentovej mix, já bych teda volal buď sram nebo shimano a nejlíp jednu řadu. Ty tam máš Deore, SLX, XT, X.9, X.0 prostě skoro všechno :)

      Jinak rám, kola a vidlice budou naprosto OK (ověřená funkční klasika), radši než nanoraptory bych tam hodil Conti Race Kingy, na lehkej terén a město ideální, pofrčej a i nějakej ten těžší terén zvládnou.

      U doplňků je to asi celkem fuk, Mně osobně se třeba Ritchey nelíbí, radši bych třeba Truvativ, FSA, ale na funkci to vliv zas takovej mít nebude, zkus koukat na hmotnosti a cenu.

      0 0
    • Vilém  

      Jak tak koukam na tu sestavu, tak je to takovy Best of B-F:)

      0 0
      • alinceb  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Ruprt2  

      Mám pocit, že jsi vyhrál lízátko :-)

      0 0
    • alinceb  

      Za co si mě smázl? Ty si to klasické cliché – CRR, Epicon TT, RM5 „vyšperkoval“ nepochopitelným mixem několika řad SRAMu a Shimana. Asi máš pravdu, to není k smíchu…

      …možná spíš k pláči. Ještě na to plácni Ritchey a je to hotový;)

      0 0
      • Ruprt2  

        myslíš, že to nebude jezdit, popř. to bude jezdit špatně?

        0 0
      • Luker  

        Sorry ale „:D“ mi nepřijde jako dostačující názor :) Místo těch nepřesných keců okolo mi raději řekni co přesně ti na tom vadí a co je na tom tak špatné. On je mix součástech nějak zakázaný? Ale to platí jen pro kola ne? Chudáci výrobci aut.. :) Mě je jedno jak moc velké klišé to je, sem hobby cyklista a chci kolo se kterým budu spokojený a nebudu ho muset kontrolovat po každém kilometru..

        0 0
        • alinceb  

          Osobně nechápu, proč chceš gripshift(?)…páč­kové řazení mi příjde co se týče ovládání mnohem pohodlnější. CRR, Epicon a RM5 vem teda čert, že to nemá nápad, fungovat to bude dobře (i když já bych k tomu přistupoval asi poněkud orginálněji). Samozřejmě, že ten mix fungovat bude, ale vypadat to bude jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Kdybys dal komplet SLX nebo komplet X.9, kliky Stylo a brzdy Avid, tak by to bylo podle mě mnohem hezčí a vyváženější (než mix Deore a X.O). Osobně nemám rád plácání různých kompoment do sebe. No a Ritchey je sice lehké a relativně levné, ale do orginality to má hodně daleko. Zkusil bych radši to Kore jako Internaut …

          0 0
          • Luker  

            Sice asi trochu přesáhnu limit, ale líbí se mi to. Dík za reakci :)

            0 0
            • Hnoj  

              Šel trošku nad limit, ale nebylo to nic hroznýho…

              0 0
              • alinceb  

                To ale udělaly z velké části ty kola, ne? Jak vycházejí poměrově k RM5 (cena a váha)?

                0 0
                • Hnoj  

                  Reálná váha těch ProII+Arch je tuším 1660g, cena je 9500Kč. Si to na % přepočítej sám :)

                  0 0
                  • alinceb  

                    No v porovnání s RM5 z KK (3660K/1805g) to je docela znatelný rozdíl. 40K/g úspory je celkem mazec :( Jak je to co se týče životnosti, chodu a údržby nemám šajn…:)

                    0 0
                    • nox159  

                      RM5 jsou pry o dost tezsi lehce pres 2kg ( neni to z moji hlavy)

                      jinak:

                      no tube / nic

                      luxusni zvuk orechu / nic

                      0 0
            • h4nz3k  

              Na KORE jsi teďka propásl 20 % slevu na koloshopu. Já tam koupil sedlovku a asi půjde i představec s řidítkama, ale to až po Vánocích. Jinak mrkni na tu Meridu, co ti poslali níž, taky zajímavá volba… Já stavěl taky pač jsem to bral jako variantu kola na splátky pač takovou sumu bych v životě celou dokupy nedal… :)

              0 0
              • Luker  

                Ta Merida nevypadá špatně, ale chtěl bych víc něco „svojeho“. Jinak tu stavbu plánuji až za několik měsíců, takže nemá cenu ted' poukazovat na nějaké slevy..

                0 0
          • JSt  

            se podivej na svoje boty ;-)

            0 0
            • alinceb  

              Huh? Máš na mysli tu moji bílou low-cost potvoru, kterou sem stavěl, jen abych měl na čem jezdit? Další peníze už do ní cpát nehodlám, to radši pošetřím na něco ze vzácnějšího kovu…;)Btw. až tě Hajlajt omrzí, tak se ozvi…:)

              0 0
              • JSt  

                co je na tom jeho vyberu spatne krom toho, ze ti z vyslednyho kola nejspis nebude cukat v pravym vajicku? ;-)

                chce, aby mu kolo jezdilo a jak pise turista, tak priplatkama za lepsi komponenty nic neziska, pripadne se pridana hodnota nerentuje. u klik bych klidne slevil i na deore ;-).

                0 0
                • alinceb  

                  V tom případě to může posázet celý Deoréčkem – taky to bude jezdit a celkem spolehlivě. Btw. proč ty máš na hajlajtu XTR, když si v podstatě taky jen turista?

                  PS: V pravým vajíčku mně cuká z jiných záležitostí…roz­hodně né z hliníkových…;P

                  0 0
                  • JSt  

                    protoze jsem tam erko chtel a zrovna se dalo vsecko splasit za celkem rozumny love ;-).

                    na fulovi mam deore-lx-xt mix, sedlovku, rodla, co tam obri ve fabrice sroubli, protoze jak spravne rikas, vic je pro me uplne zbytecny. xt jsem nahodil jen razeni, a to jen proto, ze je stribrny :-D.

                    0 0
      • op  

        taky jsem si vyzkousel dost cliche – Epicon (neTT), RM5, kazetu XT, C9, kliky SLX, BB7, kotouce XT na unaseci.. Vsechno se mi paradne osvedcilo, takze proc ne. Dal bych tedy jeste razeni XT a jinej ram a proc ne? Mimochodem Ritchey WCS ma hned za Kore nejlepsi pomer cena/vaha..

        Za me treba GT Avalanche (da se sehnat levne), Epicon (neTT), RM5, kazetu XT, C9, kliky SLX, BB7,paky Adid SD, kotouce XT na unaseci, razeni XT, komponenty Ritchey WCS (a nebo lepsi Kore), sedlo WTB a parada kolo !! Jedu!

        0 0
        • Kubiczech  

          Já nevím – kdybych si měl vybrat, jestli Avalanche nebo CRRko, tak neváhám ani vteřinu.

          0 0
          • op  

            ja taky ne :)

            0 0
          • h4nz3k  

            +1 triple triangle se mi nelíbí…

            0 0
          • jIrI___  

            Taky neváhám ani vteřinu, GT jasná volba.

            0 0
            • Kubiczech  

              Mimo uštření pár korun nevidím jeden rozumný argument pro tuhle volbu.

              0 0
              • jIrI___  

                Já zas nevidím jediný rozumný argument pro RB. Ruční výrobu považuju spíš za nevýhodu a vzhledově je z mého pohledu RB nijaké (pokud si člověk nepřiplatí za vlastní design nebo barvy, tím ale zase brutálně vzroste cena). O RB stálo uvažovat do té doby, než přestali dělat frézované dílce.

                0 0
                • Kubiczech  

                  S poslední větou souhlasím. S předchozími ne, tam to mám úplně opačně (design krásně jednoduchý, rámy to samé, vlastní design to vždycky zprzní).

                  0 0
                  • h4nz3k  

                    Taky souhlasím, víc se mi líbilo CRX, ale než jsem se rozhoupal, že ho koupím, tak nebylo. Po dostavení CRRka se objevily CRXka ve výprodeji, takže pech jak sviň.. :) Ale i CRRko se mi hrozně líbilo a navíc mi sedí geometrie, GTčko jsem zkoušel, ale to bylo hrozně dlouhý…

                    0 0
                • op  

                  RB bude asi taky dobre, ale nemuzu doporucovat neco co jsem nejel. Naopak GT jsem stavel pro manzelku a kdyby mi nebylo tak male, jezdil bych ji ho jeste vice nez jezdim .. to kolo jde v terenu tak za pedalem, ze kam se na to hrabou moje x-krat drazsi kola. Nevim cim to je, jestli zaplety nebo ramem nebo mensi velikosti, nebo vsim dohromady, ale proste to tak je. Je to dobry kolo. A za hodne malo penez. viz muj profil.

                  0 0
                • Ossis  

                  Souhlas, bez frézování to není ono. Takze zustavam u GT :-D…

                  0 0
                  • maajkee  

                    taky si jeden Avalanche teď stavím jako zimáčka :)

                    0 0
                    • gargamel  

                      Zimák neni potřeba (nedávno jsi o tom všechny mocně přesvědčoval)

                      0 0
                      • alinceb  

                        :D

                        0 0
                      • maajkee  

                        Ale no tak, když už se chceš něčím takovým ohánět, tak bys to měl mít alespoň pořádně pročtený ;)

                        0 0
                        • alinceb  

                          To on určitě má, i já si ten posun tvého paradigmatu pamatuju, ale to by pak nebyla tak dobrá smeč…:)

                          0 0
                          • maajkee  

                            No právě, že ta smeč nebyla smečí, ale jen pokusem o smeč na základě nedostatečných informací :)

                            0 0
                        • gargamel  

                          No tak vidíš, ale hádal ses do krve, že zimák ne a ne a nedokázals pochopit, že někdo ho využije :)

                          0 0
                          • maajkee  

                            cože?! :) to fakt ne

                            Děsný jak dokáže bejt člověk špatně pochopen.

                            Ještě jsem tam psal, že pro nějaký lidi co jezděj celoročně a ve sračkách zimák cenu má, a já kdybych měl HT jako v minulosti bych zimáčka rozhodně nepotřeboval, ostatně ono ho nějak zvlášť nepotřebuju ani teď, ale rád stavím kola :) Pojezdím a prodám :)

                            0 0
            • maajkee  

              Taky bych bral radši avalanche, ale mě se triple triangel prostě líbí a i když jsme ho chvíli měl, tak se mi na něm dobře jezdilo.

              0 0
      • Kubiczech  

        Pokud se na to díváš ekonomicky, tak ten mix řad bude ve výsledku daleko levnější než komplet X9, funkce stejná. Ale jinak chápu, tak mám rád ucelenost.

        0 0
      • maajkee  

        Přesně tak, taky mi to příjde jako divnej mix.

        0 0
    • duk  

      Funkčně dobrý, ale trochu bez nápadu.

      0 0
      • tonik666  

        Pripada mi, ze mistni patologicti tunici jako ty a Alinceb nechapou, ze nektery lidi zajima mnohem vic zda se jim bude dobre jezdit nez ze jejich kolo je „tuctovka“ nebo nejaky eklekticky b-f mix jako predstavil vyse Luker.

        0 0
        • nox159  

          je to tak ve všem… nekomu stačí prumer… at jde o auta kola baby bydleni fyzicku…

          nekdo chce byt lepsi, vybocovat z rady, nezapadat do prumeru… :)

          0 0
          • maajkee  

            no ale docela by mě zajímalo jak chceš zhodnotit jestli je nějaká baba průměr, lowend nebo highend? :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • nox159  

              to si musi kazdy zhodnotit sam :)

              jinak zkusim a vim jestli je pro me dobra prumer nebo nic moc ;-)

              0 0
              • maajkee  

                a jak to zkusíš? :) To přece poznáš až při společným soužití jaká doopravdy je.

                0 0
                • nox159  

                  jsem s ni je mi dobre → mam super holku :)

                  vic nepotrebuju – jsem štastny :)

                  0 0
          • tonik666  

            Jasne, souhlasim. Ja spis narazel na to, ze tady cloveka ktery si chce postavit funkcni kolo na jezdeni (coz se mu myslim dari dobre) sprdavaji za to, ze stavi neoriginalni tuctovku, protoze to je to na cem zalezi jim, ale ne tazateli.

            0 0
        • alinceb  

          Já patologicky nic netunim (ani nevim, jak si na to přišel). Pokud jde pouze o funkci (v téhle cenové hladině), tak je IMHO mnohem lepší koupit hotové kolo a né stavět, protože výrobci mají mnohem lepší nákupní ceny komponentů a za stejnou cenu může být mnohem lépe osazené kolo (viz. třeba ta Merida níže).

          Pokud člověk kolo staví, tak se dá předpokládat, že chce mít kolo nějakým způsobem jiné (když už do něj cpe ty peníze navíc), než se dá koupit běžně v obchodě…;)

          Jinak ta poznámka s relativní tuctovostí na B-F a v reálném světě je pravdivá. Mě je třeba jedno, jestli ve skutečnosti nebo na B-F – chci aby moje kolo bylo jedinečné a aby se za ním lidi otočili…a to se mi snad daří:)

          0 0
          • maajkee  

            výrobci mají sice nižší ceny, ale o tak moc zase ne, pak si musej napočítat práci, režii, pak prodejce si nahodí marži, někdy i velkoobchod a ve výsledku celý kolo nevýjde levnějc než stavba, většinou je tam stejně něco na výměnu.

            0 0
            • alinceb  

              Třeba výprodejové ceny, co jsou teď jsou ale trošku někde jinde. Nedávno jsem se bavil s jedním obchodníkem a jedním pánem, který pracuje ve vedení nejmenovaného českého výrobce kol. Říkali, že v ČR je ukrutné množství neprodaných kol (snad kolem milionu?) – trh je tak přesycený, že ceny chtě nechtě budou muset jít dolu, aby obchodníci prodávali a neležely jim v tom peníze…

              Až budu stavět kolo, tak asi koupim nějakou dobře osazenou „tuctovku“ za rozumnou cenu, některé díly prodám a postavím si kolo dle svých představ…:)

              0 0
              • maajkee  

                To já bych vždycky radši začal od rámu a postavil si to sám. To je na každým no :)

                0 0
                • nox159  

                  mam stejny nazor, jaké si to uděláš takové to máš.

                  myslím že jde bez problemu postavit za stejne penize lepsi (funkčni) kolo než je seriovka :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Jak se to vezme. Já bych teď už určitě neskládal a koupil hotovku. Jako mladý, blbý a nesečtělý jsem si skládal Pellse z profilu a ve výsledku to vyšlo o dost dráž, než kdybych koupil ± stejně osazené kolo někde ve výprodeji. A to jsem se pídil po těch nejnižších možných cenách komponentů. Takže stavět určitě jo, ale až ve vyšších cenových patrech a ne při tak napnutém rozpočtu.

                    0 0
                    • nox159  

                      problem je v tom ze nekoupis treba kolo s rebou slusnýma kola a vybavou na deorku – tohle nikdo nenabizi a o to jde…

                      i na kolech okolo 50k jsou vetsinou ošizene kola…

                      0 0
                    • maajkee  

                      A co vůbec ten tvůj trek rám, už ho někdo koupil? :)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Nekoupil, špatná doba na prodej bikových věcí. Až na jaře ho zkusím zase hodit do bazaru s nižší cenou, ale to zas nebudou výprodejové ceny na rámy na e-shopech. Prekérní situace :-D

                        0 0
                        • nox159  

                          kolik za nej budes chtit na jare?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Top sekret voe! :)

                            0 0
                            • nox159  

                              kdyz neznam cenu nemuzu uvazovat o koupi ne? ;-)

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Teď jsem za něj chtěl 15 k (rám, vidlice, tlumič a drobnosti), tak počítám, že kdybych cenu snížil o takové 2–3 k, tak by neměl být na jaře nějaký extra velký problém ho prodat. Ale všechno se to bude odvíjet od cen ostatních prodávajících, zas ho nechci prodat vůči ostatním nějak moc pod cenou. Ale jaro ještě daleko, kdoví co do té doby bude.

                                0 0
                                • nox159  

                                  za 10 bych ho na 90% vzal ;-)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    já taky :)

                                    možná i za 10500,– abych měl lepší nabídku než nox :)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      je tvuj… ;-)

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        no zatím je pořád jiřího :)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          tak co na to jiří? :)

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Desítka se mi zdá za ten komplet už celkem málo, to tak bez vidlice. Ale jak jsem psal, nechám to na jaro až vykouknou první sluneční paprsky a lidi začnou shánět kola.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              lidi začnou shánět kola :) hehe

                                              Myslím že kdo na kole jezdí, tak kolo už má, naopak teď mimo sezónu lidi přestavujou, měněj rámy a tak aby na novou sezónu měli už bajk připravenej.

                                              Možná kdybys prodával komplet celý kolo, tak to se na jaře prodá možná trochu líp, ale u komponentů to neplatí.

                                              No já bych možná dal i těch 11 :)

                                              0 0
        • h4nz3k  

          No ono RB je tuctovka jen tady na B-F, jinak jich, myslím, moc nepotkáš… Ono spousta lidí také nemá ani čas ani finance na to zkoušet nové věci, jestli jsou dobré nebo, prostě přijdou a vidí, že všichni píšou o tom, jak jsou tyhle kola dobrá, tamta přehazovačka řadí dobře a tyhle kliky jsou super a pak se strašně všichni díví, že jsou si všechny kola podobný… :)

          0 0
    • plastic boy  

      Gripshift, tohle má smysl dneska vozit? Doplňky Ritchey pokud si puntíčkář, RF nemá v nabídce rohy :-)

      Od RB bych osobně vzal kola Remerx 7325, za tu cenu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • PatrikL  

      zober http://www.cykloworld.eu/…2000-d-2010/ a predaj vidlicu, hoď tam epicona tt a bude to za nejakých 20–21k = máš 9000 alebo aj viac na vylepšovanie :)

      0 0
      • lutte1  

        Myslíš ,že člověk co si chce poskládat kolo na Rbčku koupí seriovou Meridu,co jezdí půl světa? :) (nic proti meridě,osobně jezdím jak meridu, tak RB)

        0 0
        • scalar  

          No, zato RB CRR s Epiconem, SLX klikama a FR5 je světový unikát :-)

          0 0
          • lutte1  

            V rámci ČR jich pořád potkáš míň jak merid,že je CRR na Fulcrumech a SLX na B-F hit je ale fakt.Záleží na každým co chce a co se mu líbí.Já bych si už sériovou Meridu nekoupil,i když se mi na ní jezdí dobře.Ale Meridu má každej trouba.:)

            0 0
            • alinceb  

              To už má dneska RB taky…:D

              0 0
              • lutte1  

                Ono k tomu asi patří i to,že u RB jsem si mohl vybrat barvu.Osázel jsem si to čím jsem chtěl.Celkově mě ten přístup postavit si kolo jak chci baví víc,než koupit hotovku.:)

                0 0
              • Kubiczech  

                Že ty si na ty RBčka tak zasedlý. Přitom v horák v profilu je postaven v jednoduchém duchu, jako většina CRR.

                0 0
                • alinceb  

                  Já sem proti RB nikdy nic neměl, naopak se mi moc líbí ta jednoduchost. Bohužel je jich tu poslední dobou tolik a skoro všechny stejné (CRR, Epicon TT/Reba, FM5, RaceFace/Ritchey a SLX), že už bych do něj prostě nešel. Na to je CRR až moc obyčejný rám. To už bych radši NoSaint Angel…

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    NoSaint NoName Angel v. RB? Taky zajímavá bitva. (:

                    0 0
                    • alinceb  

                      No váhově i geometrií jsou na tom dost podobně a Angel se mi líbí víc než CRR…A jestli to vaří nějakej umaštěnej Pepa někde ve stodole nebo robot na Tajwanu je mi v podstatě jedno…:)

                      0 0
          • Luker  

            hehehe líbí se mi jak tady většina bikerů klade tak velký důraz na unikátnost svého kola. Zajímalo by mě co máte za mobily, auta apod. Zrovna u poměrně drahých kol, kterých má podle mě celkem málo lidí bych to vůbec neřešil. Tím neříkám že je unikátnost špatná, jen z toho děláte moc velkou vědu :]

            0 0
            • Kubiczech  

              Ono je to spíše naopak. Postavit unikátní kolo je s rostoucím rozpočtem jednoduché. S nižším je těžké vyvarovat se BF klišé. Ty to ale evidentně neřešíš, což se mi líbí. (:

              0 0
              • tonik666  

                jenze b-f je tak mala cast vsech bikeru ze stejne vsechny ty mistni „tuctovy“ RB jsou z hlediska celku „netuctova“.

                0 0
        • PatrikL  

          nikto mu nebráni predať aj rám, potom všetky komponenty s menšími obmenami nahádzať na RB :) Nemusí to brať ako komplet bike, ale ako veľmi výhodný balík komponentov :D

          0 0
          • alinceb  

            To je pravda…mít na něj peníze, tak o tom taky tak uvažuju. Vyměnit rám a pár komponentů a bylo by to fajn kolo…:)

            0 0
      • jIrI___  

        Tohle se mi jeví jako nejrozumnější, ta cena je hodně pěkná.

        0 0
      • maajkee  

        Na výrobce hajzlů poměrně pěkný kolo :)

        0 0
    • šlapatko  

      To jsou mi zase debaty:-D Kola skládám taky cena výkon a mix komponentů je v pořádku.Jen mi to výrobci více a více stěžují.Ritchey je lehké a levné, co více chtít.Grypshift je super řazení a je škoda že se nebude dále vyrábět.Spousta lidí tady moc řeší vzhled kol.Někdy je to tu k pláči:-(

      0 0
    • scalar  

      Nešetřil bych na vidlici, to se vždycky vymstí…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Luma  

      Výběr máš dobrý,možná místo Ritchey bych dal Truvativ-nevím jakou budeš brát barvu rámu,ale kdyby jsi ladil do bílá,tak bílý Epicon,představec Truvativ Aka,nějaké bílé sedlo(lepší na údržbu je umělá kůže)atd.Hlavně že se to bude líbit tobě.

      0 0
    • cyklista30  

      Zdravím, chtěl bych stavět kolo na základu RB CRR a řeším jedno dilema – je lepší nechat si udělat jinou geometrii a třeba zesílení rámu za příplatek nebo je lepší upravit zdvih vidlice? Jde o to, že bych rád kvalitní pružinovou vidlici řekněme kolem 10 tisíc, ale tyto vidlice mají obvikle mnohem větší zdvih než na jaký je CRR konstruován. Vidlici bych rád třeba FOX VANILLA nebo něco od ROCK SHOCK. Děkuji.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cyklista30  

      Notak pánové samé OT – jinak gratulace k řidičáku zas další vrah mezi námi :) Doufám, že nebudeš patřit k těm ,,závodníkům v octáviích,, vždycky mě dokážou vytočit když se mě snaží předjet na okresce v zatáčce jen aby si udělaly pomyslný zářez a vůbec jim nedochází, že je dotyčný nechal předjet aby se nezabyly, ale v hospodě u pivka pak hlásí jak si podaly M3 :) No a teď zpátky k tomu co sem se ptal – je lepší řešit změnu geometrie a úpravu rámu nebo je lepší snižovat vidlici z třeba těch 160 na 100 či hold něco oželet a jít do vzduchovky – i když to bych fakt nerad.

      0 0
      • Kubiczech  

        To spíš asi vyber jiný rám, protože CRRko upravovat na vidlici se zdvihem 130mm+ je podle mého blbost. A vozit tam nějakou en/fr vidlici smotanou na těch 100mm je blbost další. HolT se podívat jinam než k RB.

        0 0
        • cyklista30  

          Aj … to se mi právě nechce… no dobře pokud bych to tedy nechal na CRR – tuším nějaké starší modely RS měli menší zdvihy – nebo něco na způsob argyle? No kdybych slevil z těch pružin a šel do vzduchu – co se dá tak doporučit aby to bylo trošku odolnější kolem tý desítky? SID mi přijde dost odlehčenej.

          0 0
          • Kubiczech  

            Argyle je dirtová vidlice, takže její projev nebude pro XC a AM ježdění ideální. Pokud tedy tu vzduchovku, tak nějaký model s pevnou osou, ať už 20 nebo 15mm. Čili třeba Reba, Epicon, Manitou Minute…

            Jediné snesitelné řešení tvého původního záměru je někde schrastit to CRXko a k němu by už třeba RS Pike nebyl takové zvěrstvo.

            0 0
            • kubad  

              tak tak, nový sektor se nedělá s pružinou?

              a CRX by 140 skouslo, pokud vím tak KarelH nedávno CRX z RB na zakázku dostal

              0 0
              • cyklista30  

                To jako vážně? Já se na CRX už ptal loni a bylo mi řečeno že ani na zakázku ani za příplatek jen nějaké skladovky co měli navařené v zásobě a to byly menší rámy než sem potřeboval… Jestli se dá CRX na zakázku tak to by bylo moc fajn.

                0 0
                • kubad  

                  kontaktuj zdejšího uživatele KAPLIS je přímo z RB snad ti pomůže

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Díky za radu, bylo by to lepší jelikož pokud si dobře pamatuji ten rám byl dělaný na 120mm zdvihu a navíc byl pevnější. Ani bych nemusel mít tu CNC zadní vzpěru i když to bylo k sežrání :)

                    0 0
                • vili  

                  podle mě už ti to těžko uvaří, leda za hoooodně velkej peníz. Jinak na crx jsem doteď vozil 130 mm vidlu a bylo to naprosto v pohodě. Přijde mi, že ten rám je dělanej tak na 120mm vidlu a ne na 100 jak psali na stránkách RB. Když jsem tam měl 100 marzochu, tak to řízení bylo hrozně divoký.

                  btw. crx z profilu mám na prodej kdybys měl zájem ;-), ale je to xl (52cm)… pořídil jsem fulla, jinak bych neprodával

                  0 0
              • karelH  

                Nene, to byla stará zásoba. KAPLIS ve fotogalerii psal něco v tom smyslu jako „za peníze v Praze dům“, ale pak to smazal. Takže asi moc jednoduché z nich nějaké to CRXko dostat nebude :-(

                0 0
      • Alibaba  

        Čéče, to jsem ti nevěděl, že jsou ty byby za volantem takhle namachrovaný…?!?

        0 0
      • ClAyD  

        Já bych vzal avalanche. Ročník 2011 dělali i se 140mm zdvihem sériově.

        0 0
    • cyklista30  

      No ještě bych sem nadhodil další komponenty k prodiskutování – brzdy – tady jsem uvažoval nad BB7 s 203 kotouči vpředu i vzadu + páky ULTIMATE – hydraulik se nějak bojím co do závad a na BB7 sem slyšel jen chválu – osobně jsem zkoušel BB5 a krom nutnosti silněji stlačit páku mi nepřišlo, že by brzdily hůř než hydraulický avidy. V součastnosti mám V a brzdí to fajn – i když tedy s pákami sem dlouze laboroval – 2× schimano a pak avidy. Každopádně tu kotoučovou BB5 tuším – 160–180 byl to menší kotouč – sem většinou ubrzdil jedním prstem takže tý BB7 v 203 bych se nebál.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lada,s  

        Vykašlal bych se na mechaniky a dal hydry + 160 mm kotouč (eventuelně 180 mm dopředu pokud jsi těžký nebo budeš jezdit do hor). Hydraulik bych se nebál, jsou prakticky bezúdržbové a že by měli nějako moc závad si taky nemyslím.

        0 0
        • cyklista30  

          No – v čem je vlastně ta ,,výhoda,, hydrauliky? Jako nevím já v tom vidím spíš jen potíže a krátkou životnost – jako třeba – přestane těsnit pístek a je to v háji – na výletě trhnu hadici – lanko vždy vozím(jedno na brzdu druhé na řazení) potíže se zavzdušňováním – u mechaniky občas seřídím desky jednou za půl roku vyměním lanka(měním je vždy při ,,velkém,,servisu) nevím takový jednoduchý, nenáročný – že to není COOL mi nevadí. A pokud sou 203 kotouče naddimenzovaný i na těch 90–100kg tak to tím jedním prstem budu jen lechtat – tím líp ne? Nebo mi něco uniká?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • cyklista30  

      Dobře děkuji tedy za názory a rady. No dále řazení a hlavně kliky tady zatím nějak moc netuším – určitě ale chci 2×10 velkou kolem 40 malá tak 27 – (teď mám 38/32/24 – malou nejezdím téměř a velká je moc malá) kliky něco od Truvativ nebo Aerozine…? Řazení páčkama asi spíš i bez indexů nějaká X9 by mohla být… Do shimana asi nemá moc smysl chodit na tento systém co?

      0 0
      • Vilém  

        Pokud packy a 2×10 tak bych osobne volil shimano.

        Jak myslis to razeni bez indexu? To jako bez indikatoru?

        0 0
      • kubad  

        2×10 bez indexu asi bude problém, kliky jsou nejspolehlivější Shimano SLX-XT, případně klidně i Deore HT2,

        a u 10sp bych osobně volil Shimano než Sram,

        0 0
        • kubad  

          pokud tím indexem teda nemyslíš ukazatel :D

          0 0
          • cyklista30  

            Ano tím indexem jsem myslel ukazatel zařezeného převodu – jako není to nutnost aby to tam nebylo jen mě to poslední dobou rozčiluje. Shimano…? Já tedy právě novinky a obecně dění nějak moc nesledoval poslední leta ale měl jsem zato, že s 2×10 přišel SRAM a je v tomto systému výrazně dál než Shimano který se tomu spíš tak brání – nebo alespoň měl sem ten pocit, jinak osobně proti shimanu nic nemám jejich STX RC mi spolehlivě slouží dodnes a má nalítáno pěkný tisíce, jen sem měl zato, že třeba kliky, pastorky, řetězy SRAM jsou pevnější/tužší alespoň dříve se to tak nějak říkalo… Tak to jdu kouknout co v tom 2×10 nabízejí za sady. Zrovna XTR bych platit nechtěl :)

            0 0
            • Vilém  

              U lepsich shimano sad, jdou indikatory oddelat a zadelat zaslepkama. V casech 8–9sp. SRAM vedl, co se razeni a saltru tyce no a ted shimano vcelku valcuje SRAM jejich vlastni zbrani. Zvolili u 10sp mtb stejny chod lanka jako mel SRAM u 7,8,9 sp., coz podstatne zlepsilo chod i nachylnost na zanaseni. Vedlejsim plusem je to, ze jde pouzit SRAM saltr pro 9sp. spolecne s Shimano 10sp razenim.

              Co se klik tyce, tak SRAM je truvativ se vsemi plusy a minusy.

              Takze i u klik bych radsi volil zvladnutej, bezproblemovej HT2 od Shimana.

              0 0
            • scret  

              praveze bych rekl, ze vseobecne Shimano bylo zrovna v klikach, kazetach atd. dal nez SRAM po cely ty leta… Od r. cca 2003 se ale dost nadavalo na jejich saltry, ktery staly do prichodu Shadow verzi za starou belu:( Ted s nasupem desitky naopak lidi zacinaji preferovat Shimano… Udajne je XTRko lepsi nez XX nebo X.0…

              0 0
              • cyklista30  

                Aha… no XTR je moc drahý na mě, ale to XT nevypadá zle a ceny jsou již příznivé, jdu to líp prostudovat.

                0 0
                • scret  

                  tak XTR, XX, X.0 je trosku drazsi, to je pravda:)

                  presne tak, muzes sahnout treba po XTecku a ani SLX neni vubec za ty prachy spatny!

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • cyklista30  

      Tak díky za typ to nové XT vypadá vážně slibně co sem tak pročítal témata. No ještě bych se chtěl vrátit k brzdám – mám tedy zatím vybrané ty Avidy BB7 + páky ULTIMATE – pokud bych, ale nakonec přeci jen chtěl hydrauliku z toho co sem pročítal témata nějak nemám moc jasno protože jeden konkrétní brzdu pochválí druhej jí haní – takže zatím asi tak co mě zaujalo – Avid CODE, HOPE M4 nebo V2, Magura Gustav, Hayes Stroker – jsou to všechno těžší brzdy takže brzdit by snad měli všechny. Asik to ještě nadhodím i do nějakého vlákna o brzdách.

      0 0
      • kubad  

        nech si v klidu ty BB7 pokud je máš, Code ,V2, Gustav jsou zbytečně nesmyslně těžké a výkoné brzdy na kolo co chceš stavět, boatě ti budou dostačovat XT a budeš mít čistou sadu

        0 0
        • cyklista30  

          Já nemám ty BB7 – zatím to byl favorit protože se mi nějak nechtělo do hydrauliky – jestli to je spolehlivé a td., ale jak mi tu včera dost lidí psalo, že to je spolehlivé tak mi to začlo vrtat hlavou přes noc – cenově je to nastejno takže to je fuk. No kdybych šel do hydrauliky tak bych volil sjezdový brzdy už z toho důvodu, že je neuvařím a budu mít rezervu ve výkonu. Na Šumavu jezdím často a rád bych do Alp takže co se brzd týče na těch svých 90–100kg bych měl rád rezervu. Ale co sem tak našel vlákna ty Hope V2 si tu dost chválí až na vzhled (kterej se mi tedy naopak líbí) No je blbý že BB7 s pořádnýma pákama (který jsou u mechaniky hodně podstatný) si asi nikde netestnu a pořádný hydry to bude chtít zajet do Prahy. Prostě jen sem chtěl mít kandidáta i u hydrauliky abych mohl případně porovnat – to co sem zatím zkoušel – shimana – tak bylo takový gumový a nepřesvědšilo mě – to mi sedělo víc to lanko – ale třeba šáhnout na pořádnou brzdu tak bych změnil názor.

          0 0
          • Kubiczech  

            Ohledně brzd – jestli budeš stavět něco na 100–120mm zdvihu a XC rámu, tak budeš narážet spíše na limity rámu a vidlice než na limit XC brzd typu XT a spol. To platí i pro metrákové jedince – v tomhle mi věř.

            Teď trochu mimo a obecně – univerzála takhle prostě nepostavíš, vždycky tě nějaký komponent přibrzdí. Když máš AM/EN ambice, tak stav jinak. Nejde to míchat dohromady s XC, kór na pevném rámu.

            0 0
            • cyklista30  

              Nojo je to prekérka – prostě moje představa byla – klíčové komponenty jako vidlici, brzdy, kola použít z kategorie AM aby to něco trošku vydrželo a nějakej odolnější XC rám aby se na tom dalo šlapat i po rovince a nahoru – pláště tak 1,9 – váhu nějak neřeším – beztak si myslím že ono i dnes už AM díly sou dost lehký a taky je rozdíl jestli bika 12kg tahá 70kg nebo 100kg chlap. Celopéro nechci, jeden pevnej hliníkovej rám pode mnou už prasknul (zadní stavba) a teď jezdím na starém ocelovém rámu s pevnou vidlicí a ten to zatím dává – leč je na mě malej a z pevný vidle dost bolej ruce i když člověk pracuje tělem – první MTB. Osobně mi 100–120mm zdvihu stačí jak sem psal na začátku takže to by mě neomezovalo pokud to bude vidle co snese zátěž – to znamená určitě ne odlehčená 1,5kg ale spíš tak 2,5kg. No co se těch brzd týče už sem psal, že mám rád ostrý brzdy a shimana mě zatím ostrý tedy nepřišli spíš takovej čajíček – ty XT nové určitě fajn, ale pořád to sou brzdy kategorie XC. To už i ty mechanické Avidy sou určené na AM a dle recenzí sou ostré takže buď ty a nebo nějaký pořádný hydrauliky jako třeba ty Hope V2 a podobně. Rozdíl pár gramů mě netrápí když v součastnosti tahám odhadem 15kg možná i víc – ať postavím jakoukoliv ,,obludu,, bude pořád lehčí.

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Chceš sjezdové brzdy a 1,9 pláště? To zablokuješ kola jakoukoliv brzdou při takové šířce pláště. Přinejmenším divné, ale proti gustu.

                0 0
                • cyklista30  

                  Ano na té 1,9 se dá šlapat a když pojedu někam kde budu předpokládat jen terén a sjezdík mohu dát silnější plášť. Tak ono bloknout se dá každá brzda jde jen o to jak za to člověk vezme – mě spíš ale jde o to když se jede delší sjezd a přibrzduješ dlouho tak tu brzdu neuvařit a když je pak potřeba tak jí zaflekovat a tady bude AM/DH brzda určitě lepší jak XC brzda. Jinak když už sem nakousl zas ten rám – je to CRR pevný natolik aby zvládlo AM – když pominu to, že pro většinu lidí má tedy malej zdvih na vidlici a je třeba moc vysoké a td – myslím to z hlediska odolnosti nebo skutečně lepší nechat si udělat nějakou silnější verzi – z RB mi psaly na podzim, že se to dá, ale nemaj na to matroš tak zda je dále otravovat nebo kouknout jinam – či třeba po ocelovém rámu nějaké současné produkce? I když ocel se asi bude dělat jen ve verzích nejnižší ceny a nebo s cenovkou kterou hodlám dát za celé kolo. To RB se mi vždy líbilo, ale nerad bych aby to taky hned prasklo.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Na tuhle otázku tu odpověď nenajdeš, protože tu tenhle rám většinově využíváme na XC ježdění, pro které je ostatně i určen. Ale jak píšu níže – já se to se svým metrákem prostě pustit bojím a radši dušičku sjezdaře ukojím na enduro kole.

                    0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Co vím, tak dost lidí tady jezdí gumy 2,25 běžně na XC, často i více. 1,9 je fakt málo.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Kubiczech  

                Začal bych asi opačně – spíš než komponenty vybral nejdříve rám. Dávat sjezdové brzdy a odolné komponenty na rám typu CRR je podle mého zbytečné. Technické věci z kopce budeš spíše sjíždět v malých rychlostech, rám ti nedovolí to prostě jen sletět a dole se spoléhat na brzdy.

                Proto bych se díval po „all round“ rámech, jak to někteří výrobci nazývají. Příkladem je Santa Cruz Chameleon, Cove Handjob, Kona Hoss, Duncon AM Stuff, RB CRX a podobné. Nádherný rám pro tohle určení je třeba Transition TransAM. To už přeci jen snese leccos a vyšší zdvihy vidlic nebudou takovým problémem. Výměnou pár komponentů z toho uděláš XC kolo nebo naopak pevné AM/EN kolo.

                Touhle cestou bych šel já. (:

                0 0
                • Kubiczech  

                  Našel jsem pár odkazů ohledně Transitionu a zaujala mě věta „The TransAM is a reliable bike that can be built in many modern ways (big fork, big tires, big disc brakes) while still maintaining useability for the more XC type terrain.“ Jde to poměrně dobře vztáhnout i na ostatní rámy, o kterých jsem psal. Odkazy:

                  http://www.pinkbike.com/…ew-2009.html

                  http://www.pinkbike.com/…ion/TransAM/

                  http://www.sicklines.com/…n-transam-6/

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Díky vypadá fakt pěkně už sem najel i na jejich stránky a koukám, že to je ocelák. Teď skočím ještě do práce a večer pročtu recenze, ale díky za typ. To CRX je vážně škoda, že nedělaj.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Je to ocel, ale i v hliníku se toho dá najít celkem dost. Třeba ta Kona Hoss by mohla být takovou ekonomickou variantou v hliníku (nějaké fotky rámu mám na Rajčeti). Měl jsem na tomhle rámu postavený singlspeed se 130mm vpředu, tak i XC kolo a můžu doporučit.

                      A co to CRXko, jak nabízí výše vili? Špatná velikost?

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Díky já si to projdu a až se najím napíšu sem tedy nějak přesněji co a jak bych si představoval – CRX nevšiml jsem si, ale jetej rám nechci kor ne hliník – tak jetej titam MORATI tomu bych se nebránil. No pak napíšu víc.

                        0 0
              • kubad  

                buď budeš poslouchat či ti kdo rádi, nebo si to postav sám, nechápu tvou tvrdohlavost.

                jinak AM na 1.9" pneu je úsměvné

                nové 2012 XT určitě nejsou houby na na tvé použití dostatečně , navíc nechápu proč chceš dat za brzdy víc než za rám

                0 0
                • Lada,s  

                  A k tomu 2,5 kg vidlici :-) Jsem zvědav co se z toho nakonec zrodí za stroj

                  0 0
                • cyklista30  

                  Tak to není, že bych si nechtěl dát poradit to je spíš, že sem nevěděl o nějakém kompromisu – Kubiczech (díky za příklady) uvedl pár příkladů a je to přesně to co bych rád – odolnej hardtail na kterém půjde šlapat. Že chci dát za brzdy víc než za rám je způsobeno cenou rámu – mě se vždy líbil CRX ale ten je fuč a když sem se na něj ptal – tuším stával 10 tisíc tak ani za příplatek by mi ho neudělali a CRR za 6 je jedinej pevnej co maj v nabídce. Jestli na to skutečně není vhodnej tak se chytnu něčeho od Kubiczech třeba ten Santa Cruz nebo Transition vypadaj vážně pěkně – já se nechtěl nikoho dotknout nebo prudit. Prostě jen sem čekal, že to CRR může nahradit CRX to je celé jestli ne kouknu po jiném rámu. Díky

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Jen teď koukám ten Transition TransAM dělají jen v L – měřím 186 tak se obávám, že to bude malé… :(

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pokud chceš vyloženě něco pevného na 120–140mm vidli a třeba i ocel, tak si zkus nechat něco svařit třeba od Franty Mrázka nebo od Bareše . Imho se vejdeš s cenou tak kolem 10k a úplně klidně si můžeš nechat okopírovat geometrii toho TransAMa…;)

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Tak to se určitě taky dá, jen sem nějak takovej rám neviděl a asi by to chtělo nejdřív si takovej rám ozkoušet – max tedy jak píšeš nechat obšlehnout nějakou sériovku – ale tam pak zas nevidím důvod nekoupit rovnou tu sériovku – pokud bych tedy nepotřeboval úpravy nebo nechtěl vysloveně něco podle sebe. Mrázky sem viděl sou to dost zvláštní rámy – pěkný jen já sem asi větší konzerva.

                        0 0
                        • Vilém  

                          neni Mrazek jako Mrazek. Pravdepodobne myslis prohnute duralove mrazky od Bohumila. Alinceb ma na mysli Mrazka Frantu, ten vari z CrMo.

                          0 0
                          • cyklista30  

                            JJ já myslel ty prohlý trubky tuším jeden kus od hlavovky po zadní patky a spodní zadní stavba jak jde cca polovinou sedlové trubky takže to pak vypadá dost ,,kosmicky,, ale pěkný to zas jo. Toho druhého neznám. No teď mi odepsal zdejší uživatel z RB, že CRX pokud bych jóooooo škemral a přeplácel by možná možná… ale spíš ne :D Každopádně by prý šla kombinace CRR a Monstra – na to sem se na podzim už taky ptal tehdy to skončilo na tom, že není matroš. Tak ledy se asi začínaj hejbat. Tak a teď co dál – začít řešit s RB nebo koukat jinam? Mě se ten jejich styl prostě líbí tak nějak podvědomě mě to k nim táhne… Monster je fajn jen na XC nepoužitelný ale pokud by šel zkombmbinovat s CRR… fíha :)

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                  • kubad  

                    už sem psal někde nahoře, urči si styl ježdění, k tomu vhodný typ vidlice a zdvih, pak probereme rám, a následně vhodné osazení.

                    hlavně skus nějak rozpočet.

                    0 0
              • scret  

                uprimne, to je uplne nesmyslny vyber komponentu… XC ram, na to zbytecna vidle, brzdy a k tomu 1,9 gumy – spatne, spatne…

                Prijde mi, ze je to takovy trochu oldskul vyber, mozna tak cca pred 10ti lety bych to chapal..

                Dneska je doba a komponenty jinde a tak bych doporucil stejne jak kubad, rozmysli si hlavne co a jak chces jezdit a kolik na to mas, pak muzem radit…

                Proc nechces fulla??

                0 0
                • cyklista30  

                  OK za chvíli písnu rozpočet a fulla nechci páč to moc houpe a to před 10 lety – možná to je tím že v tý době sem si kola skládal a tehdy to tak nějak víc sledoval.

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Dobře takže asi takto – chci pevňáka – vidlice tedy ideálně 120–150 max – ideálně pružina – nemusí být stavitelná či uzavírací z řídítek. Mělo by to vyhovovat na XC a na AM jen třeba přehodit ty pláště,ale díly by měly snést AM a větší vána na XC mi nevadí – větší váha tak do 13kg. Rozpočet – tak tady je to takový jak to říci 40–50 možná lehce přes to už neřeším, víc bych za to dávat zas nechtěl, jako sou díly na kterých si rád připlatím – třeba brzdy a sou díly na kterých nevidím důvod připlácet třeba cpát vyšší sady, ale myslím, že to XT bude fajn a cenově se dá – ono beztak půjde jen o řazení/převody no každopádně XTR tam dávat nechci to sou jednou takové cenovky za nic – pro mě – někdo jiný to třeba využije já ne. No snad to takle stačí.

                    0 0
                    • Vilém  

                      S tim co si tu planoval si myslim, ze pozadovane vahy nedosahnes. Vyber brzd mi prijde naprosto zbytecny, jsem tezsi nez ty (kolem 100kg) a s normalnima XC brzdama, se 180/160 kotoucema, nemam problem s prehrivanim atd.

                      Vidlici bych dal vzduchovou, uz jen kvuli nastaveni a hmotnosti. Muze te cekat shaneni pruziny a pripadne komplikace se snizovanim zdvihu. Dnesni vzduchovky uz dokazou byt hodne citlive, sam jsem mel Foxe Vanillu, ktera byla povazovana za hodne citlivou vidlici, ale upraveny vzduchovy epicon, je citlivejsi a chodi lip.

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Tos myslel jako, že s tím co sem plánoval bych byl přes 13kg…? To mi nějak nesedí – když vezmu těžkej rám jako třeba Monster tak 2,5kg vidle 2,5kg, kola 3kg, kliky+kazeta+ře­tez+přehazovač­ka+přesmykač+řa­zení 2kg, brzdy 1kg, řídítka+předsta­vec+sedlovka+se­dlo 1kg tak jsem na cca 12kg a to sem někde dost přidal. Do 13 se vejít musím i s těžkým rámem.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Ocividne se o to jeste moc nezajimal – schvalne mrkni na bileho Treka u me v profilu – ten mel 12,9 a to na nem je treba vidle r7, ktera ma 1,43kg a ram ma 2,1kg…kdyz si pak poscitas vahy komponentu, tak to celkem skace. A pokud chces bytelnejsi AM komponenty, tak to skace jeste o to vic…

                          0 0
                        • scret  

                          na spoustu veci jsi zapomnel a tak alinceb ma pravdu v tom, ze budes pres 13kg… alespon pokud pocitas ram a vidli po 2,5kg…

                          Ja bych stavel uplne jinak, nedokazu si asi v dnesni dobe predstavit kolo za 40–50t. HT a 140mm zdvihu vepredu… Rozhodne to nebude mit jezdivou geo, zadek bude kopat oproti predku, nevim, nevim…

                          Kdyz HT, tak max. 120mm, klidne SLX komponenty – kliky, kazeta, saltr, razko, brzdy (kotouce 180/180 – to ubrzdi vsechno)… Vidle s pevnou osou! Kola neco bytelnyho – Hope naby, rafky ZTR (Arch nebo Flow) a draty podle toho…

                          Ale jinak bych sel do fulla! Fully dneska nehoupou uz tolik co driv a tak i 150mm hovado dokaze frcet do kopce velice slusne! Vyzkousej treba zrovna RB – sice nejsem jejich fandou, ale fully jsou na to ze je to jednocep docela jezdivy…

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Je fakt, že pevné AM/EN kolo zase takový mainstream není. Asi jako singlspeedy, fatbiky a podobné srandy. Svezení je to ale celkem zajímavé za podmínky, že vyšší zdvih spojíš s odolnějším rámem a zvlášť pro toho, kdo má rád HT. V podstatě není jiná možnost, jak posunout HT k techničtějšímu ježdění.

                            Jak jsem někde psal, měl jsem Konu Hoss (2,40 kg v 20") jako singlspeed na 130mm a (pominu-li ten singl) fakt mě to bavilo.

                            0 0
                            • scret  

                              nerikam, ze to nema neco do sebe, kamarad jezdi DH HT, ale nejak bych nesazel, ze to „pojede“… Porad to bude mit geo na tvrdsi jezdeni a ne rozhodne XC… Navic vysolit za takovy kolo padika? Dokazal bych si ho predstavit jako treba druhy, treti kolo, ale jako jediny?

                              Ale chapu ze to kazdy bere jinak…

                              0 0
                              • alinceb  

                                A co ram postaveny na 120mm vidli (neco jako Merida Matts Trail) a k tomu Epicon TAD TT a teleskopickou sedlovku…Zdvih by si reguloval (i se 120 se da jet solidni XC a navic na stoupani to muze shodit na 100mm) a na AM by shodil sedlovku a zvedl vidli…fungovat by to asi mohlo…:) Ale ty 1.9 plaste jsou kktina. Spis nejake 2.25 RoRo snakeskin…

                                0 0
                                • scret  

                                  jj, o tomhle jsem psal vys… 140mm vidli bych uz praveze nedaval…

                                  Plaste alespon 2,25 snake skin… i 2,1ky by musel na jeho vahu foukat jako prase…

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Tak ten TAD umi i tech 140, ale pokud by stacilo 120, tak to na 140 zvedat nemusi (ale muze)…:)

                                    0 0
                                • cyklista30  

                                  Jej ty pláště – to sem myslel tak že s 1,9 pojedu to XC a když se budu chystat do ,,terénu,, nahodím širší – pláště bych fakt neřešil beztak je to spotřebák a osadit se daj různý – i na starý kolo mám beztak 2 sady kol a 3 sady plášťů.

                                  Kubiczech – na tu Konu sem koukal i na toho Monstra a CRR a tuším, žes tam měl někde HOPE náboje – spokojenost?

                                  alinceb – tak já tam nemusím mít nutně 150mm a na polňačky bych jí beztak uzavíral – jak jsem psal 100mm + mi stačí. Ale ty odolnější rámy sou zas na větší zdvih – tak dá se třeba něco jako U-Turn a měnit zdvih.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Vzdyt to tu pisu – Epicon TAD ma y riditek stavitelny zdvih mezi 100 a 140mm, coz je pro tebe imho idealni. 2.25 palce neznamena, ze ty plaste nejedou. Hodne zalezi na vzorku a taky jak ty plaste nafoukas…;)

                                    0 0
                                  • Kubiczech  

                                    Hope mám od Vánoc a stihl jsem na nich jednu jízdu, kde se mi pokazila vidlice, takže moc referencí nemám. Leda na zvuk ořechu, ten je parádní. (:

                                    0 0
                              • alinceb  

                                A co ram postaveny na 120mm vidli (neco jako Merida Matts Trail) a k tomu Epicon TAD TT a teleskopickou sedlovku…Zdvih by si reguloval (i se 120 se da jet solidni XC a navic na stoupani to muze shodit na 100mm) a na AM by shodil sedlovku a zvedl vidli…fungovat by to asi mohlo…:) Ale ty 1.9 plaste jsou kktina. Spis nejake 2.25 RoRo snakeskin…

                                0 0
                              • Kubiczech  

                                Nikdo netvrdí, že takové kolo na 140ti mm zdvihu pojede jako XC. Rozdíl je ale daný spíše komponenty a gramy navíc než geometrií rámu. Většina těch kol, co jsem dal výše lze bez nějakého většího handikepu jezdit v XC setupu.

                                Hoss jsem jezdil jak se 130mm vpředu, tak v čistě XC setupu (ještě v profilu) kolem 11kg. Se snižovací vidlicí a trochu bytelnějšími komponenty není 13kg utopických, kolo pojede slušně a v terénu nabídne daleko více srandy než klasické XCčko.

                                Pro chrta to asi jako jediné kolo nebude, ale konkrétní požadavky tady řešené by to splnit mohlo.

                                0 0
                          • cyklista30  

                            Tak když zrovna kouknu na RB fully tak IQ i IQ6 kde rám má téměř 3kg a celá kola jsou na cca 12kg dle osazení – a to sou fully takže postavit HT s cca stejnou odolností se musím vejít na stejnou váhu. No toho fulla vážně ne mě to prostě nesedí nehledě na to že za rám dám hned jednou tolik.

                            Lukas aka mitro – no já chtěl to RB jenže CRR je tedy moc ,,křehké,, tak sem si dal řict a koukal jinam – jenže mi teď došel mail s tím že by se dalo postavit něco mezi CRR a Monstrem nebo upravit Monster takže by z toho bylo něco jako výše zminované rámy za docela příznivou cenu a s tím, že se mi to RB prostě líbí takže proto o tom zas uvažuji – prostě tuto možnost sem nečekal.

                            Ale jinak to se mnou máte fakt těžký to uznávám – možná až to postavím Vám zaplatím rundu v krčmě – jestli se tu dělaj nějaký společný akce třeba :)

                            0 0
                            • scret  

                              IQcka jsou docela tezke ramy, pocitam ze maji vic jak 3kg s tlumakem…

                              Kazdopadne tak jako tak, postavit na nich 12kg kolo by stalo hoodne penez!! Na IQ6 je to do 50klacku unreal! kamarad ma klas. IQ, docela slusna vybava, zadny extra tezitka veci a ma to tezky jako prase!

                              Takze i postavit 12kg IQ bude stat nemaly peniz a nejaky to premyleni nad gramy…

                              0 0
                              • kubad  

                                přesně tak se podivej na mou 301 s jakou výbavou je jen lehce pod 12kg ,a to je rám o hodně lehčí

                                0 0
                                • scret  

                                  tezky jak prase:) na jare chci udelat Reign light setup na cca 12–12,1kg:) klasicka verze ale na jezdeni bude mit stejne kolem 12,4kg:(

                                  Kolik vazi LTVL v Lku? 2800–2900g?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    zítra mrknu, ale min do 2.7 se to vleze komplet s hlavou, zadní osou objimkou, patkou atd…

                                    0 0
                                    • scret  

                                      hmm, tak to je fakt slusna vaha:(

                                      Kolik vlastne meris Dejve?

                                      0 0
                                  • cyklista30  

                                    IQ RACE ve velikosti XL váží necelejch 12kg – cena lehce nad 50, TEAM v XL má 13,5 – to je kolo za 35 s cenou rámu 20 litrů – rám nad kterým uvažuji má o 0,5kg méně stojí kolem 10 takže na komponenty zbejvá cca 35 místo 15 takže většina komponentů bude lehčích – jak sem řekl o váhu mi nejde ale pod 13 se dostanu snadno – reálně to vidím tak kolem 12kg.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      prostě nepoučitelný optimista, no uvidíme :D

                                      0 0
                                      • cyklista30  

                                        Ano ano :) teď si rejpnu – a to se ještě nebavím o tom že na tom IQ RACE sou balóny jejichž ,,optimalizací,, z toho kola sundáš 1kg – takže dle konfigurátoru to kolo v XL verzi váží 10,75kg za 53 tisíc a náký drobný – teď mi řekni když budu mít o 0,5kg lehčí rám + ušetřím 10 000 pokud bych použil stejné osazení nemohu postavit kolo pod 13kg – já to nechápu – prostou matematikou mi vychází váha 10,25 což já použiju těžší brzdy ale pořád budu razantně pod 13 :)

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          Zatim se dobre bavim;) Schvalne si najdi vsechny komponenty, ktere bys na to chtel dat, na netu a poscitej si hmotnosti. Asi budes prekvapeny, jak to skace nahoru…

                                          0 0
                                    • alinceb  

                                      A to mas zvazene a nebo slepe veris tomu, co pise vyrobce?

                                      0 0
                                      • cyklista30  

                                        Ne já sem jim to nepřevažoval – ale jeden moudrý pán v jednom filmu řekl krásnou větu – Vaší p…u sem taky neviděl a VĚŘÍM že jí máte :) O nějakej ten gramík se to lišit klidně bude ale v kg to snad lítat nebude :) navíc já si posčítal komponenty nad kterýma sem uvažoval a když vezmu váhu rámu 2,5kg tak sem na 12kg u toho HT i s těma těžkejma Hope V2 a 2,5kg vidlicí.

                                        0 0
                                        • cyklista30  

                                          Zdejší uživatel HKou má IQ ve velikosti XL osazeno XT sadou váhu udává 11,6kg – chlapi se nechci hádat ale evidentně pod 13 se dá vlést i s fullem takže v HT v tom nevidím problém.

                                          0 0
                                        • felix.org  

                                          Ja ti nevim :-) Mrkni na moje HT. Ram 1,7kg, vidlice 1,6kg, komplet XT, prumerne lehky kola, lehky plaste, bez dusi, upinaky co maji 35g, gripy co maj 50g, relativne lehky WCS veci a byl jsem rad, ze jsem se dostal pod 11kg…

                                          0 0
                                          • cyklista30  

                                            Teď sem koukal na profil má tam Monstra v L a váha 12kg a to na tom má balóny a bytelný komponenty – tak ještě možnost že každému ta váha váží jinak :)

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Spousta lidi tu kola nevazi s vahu do profilu vyplnuje jen odhadem a nebo je vazi tak, ze se zvazi s kolem v ruce na osobni vaze a pak bez kola a odectou to. Aby to melo nejakou vypovidajici hodnotu, tak potrba vazit na zavesce a nebo na kuchynske vaze po komponentech…

                                              0 0
                                              • cyklista30  

                                                JJ nejlépe na AMÁLCE – no tak či tak do 13 se vlezu a dál netřeba tohle řešit a kdyby náhodou ne jako, že tomu nevěřím tak se svět nezboří ;)

                                                0 0
                                              • Lada,s  

                                                Počkej počkej, a v čem se liší metoda vážení s kolem v ruce od metody závěsné? Vzdyt by melo vyjit ± stejna hmotnost? :D

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  jj, teoreticky:))

                                                  prakticky to muze litat klidne 0,5kg sem a tam:)

                                                  0 0
                                                • alinceb  

                                                  Tak si nekdy zkus vzit digitalni osobni vahu, chodit s ni po pokoji a vazit se na ruznych mistech. Pochybuju, ze ti vsude navazi stejnou hodnotu. Osobni vaha odecita ze 4 cidel a tim vznika znacna nepresnost mereni. Navic plati, ze cim vetsi je vahovy rozsah vahy, tim mene presna ta vaha je. Zaveska se vesi za jeden bod a presnost vazeni je tak na velico dobre urovni – viz. treba muj Favorit, u ktereho mi hmotnost souctem komponentu vazenych na kuchynske vaze vysla 10,55kg a na zavesce 10,6kg. Kdyz prictes nejaky ten vzduch a drobnosti, tak to sedi v podstate na chlup…;)

                                                  0 0
                                    • scret  

                                      ty jsi proste nepoucitelnej!

                                      spousta lidi, kteri tu maji asi tak stokrat vetsi zkusenosti s honenim vahy a maji myslim velice slusny odhad uz jenom z vyctu komponentu, kolik to bude vazit, ti pise ze IQ za 50 vazit 12kg rozhodne nebude a ti jim to proste neveris… nechapu…

                                      Radeji veris vyrobci, ktery vzdycky uvadi vahu v nejmensi velikosti a jeste navic bez pedalu:)

                                      Ano, s HT v klas.vybave – tzn. vidle ± 1600–1700g, SLX apod. se k tem 12kg priblizis… s 2,5kg vidli ani nahodou:)

                                      A jentak mimochodem, co uvazujes za vidli? 2,5kg vazej dneska 160–180mm vidle:) Da se poridit 140mm vidle s pevnou osou, dostatecne pevna do 2kg, tak proc tam rvat o pul kila tezsi??

                                      Aby to nebylo jak s tema brzdama…

                                      0 0
                                      • Kubiczech  

                                        Taky si myslím, že RVL udělá dobrou službu a když trvat na pružině, tak Pike nebyla taková kovadlina, co si pamatuju.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          ja bych v dnesni dobe proste pruzinu nebral – je to problem najit tu spravnou tvrdost, navic to leze do penez – cena pruziny + pripadne servisu (pokud si to neudela sam)

                                          Navic dnesni vzduchovky dokazou byt i slusne citlive…

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • cyklista30  

                                            Proč bych si to neměl udělat sám…? Rozebrat vidli není zas problém proboha – a brzdy sem řešil z toho důvodu, že ty těsnění a díly na repas vyjdou na cenu jako levnější brzdy alespoň co sem se po tom tak pídil – zato u mechanik lanka a bovdeny stojí pár korun a jinak tam asi není co se pokazit.

                                            0 0
                                      • cyklista30  

                                        Tak za 1) těch necelej 12kg uvádí výrobce na XL velikosti jak sem psal za 2) má to osazené XT sadou ano a bez pedálů to je. Ta 2,5 vidle viděl jsem vidle se zdvihem 140 s touto váhou asi to bude tím že jsem koukal na vidle s pevnou osou a třeba díly z ocele.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          ?? moje vidle 150mm s 20mm pevnou osou vazi 1,7kg:)

                                          Jakou jeste pevnejsi osu bys chtel?

                                          Ja se s tebou nepru, ze to uvadi vyrobce, jen pisu ze je to proste blbost a nepravdivy udaj! Budes kola vazit bez plastu, bez vidle atd.? Takze s pedalama jses stejne i podle vyrobce na 12,4kg:)

                                          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • op  

      A ted ja: Pojdme mi prestavet Salsu!

      Trochu se nudim na sluzebce a tak fantaziruju o kole (predesilam, ze masivni prestavbu mozna ani nezrealizuju takze se jedna o teoretickou diskusi).

      Jedna se o moji Salsu Ala Carte , puvodne jsem ji stavel jako druhe kolo – pracanta, ale dost jsem si na ni zvykl a nyni je to casto moje prvni volba. Puvodnim cilem byla sice ne uplne ekonomicka (preci jenom uz jen ram neco stoji), ale takova nerozhazovacna stavba, proste nedavat tam komponenty, ktere za vyssi cenu neprinesou znatelny narust kvality. S tim, jak se postupne posouva do role prvniho kola a zaroven mam problemy s nekterymi komponenty, bych ji chtel doladit tak, aby pouzite komponenty odpovidaly ramu.

      Co urcite prijde vymenit:

      • HS bude CaneCreek S3
      • odpruzena vidlice, Epicon ma vakl jako prase (mam k ramu dve vidlice:Epicon a pevnou Trigon, ta zustane). Zde mam tak trochu v planu dat X-FusionVelvet (pripadne jeste uvazuju o TunigTest Axonu) Predni naba lze prestavit na15mm osu, takze i toto je moznost.
      • sedlovka – potrebuju mensi offset (uvazuju o RaceFace Next), musi to bytcarbon 400mm/27.2, idealne 10mm offset
      • dal musim neco udelat s presmykacem a/nebo retezovou linkou – presmykacje na adapteru (takove podivne tvarovane plastove vlozce), protoze jsem nemelpresmykac, ktery by sel primo nasadit na dany prumer ocelove trubky. Problems tim je, ze nejde seridit tak, aby neskrtal. Bud na jedne strane mala-velka,nebo na druhe strane velka-mala, vzdy dve rychlosti skrtaji. Takze potrebuju budpresmykac se sirsi kleci, nebo to vyresit uplne jinak, ale do 2×10 se mi jitv zadnym pripade nechce (na 3×9 opravdu vyuziju vsechny prevody).

      Co urcite zustane:

      • ram :)
      • zaplety (design prosim nekomentovat, je to zbytecne)
      • brzdy
      • prehazovacka (nebudu vyhazovat neco, co perfektne funguje, tj. SRAM bohuzelnebude)
      • system 3×9

      Co bych asi chtel:

      • vyzkouset kliky 180mm – zde opet uvazuju o RaceFace
      • vaham ohledne vyzkouseni sirsich riditek. Sice bych je vyzkouset chtel, alezaroven neumim jezdit bez rohu (opet overeno) a na riditkach sirsich nez620 jsou rohy ergonomicky blbe (nemluvim vubec o designu, to si prosim nechte,jde mi u kola 100% vyhradne o funkcnost). Takze mozna bych do nejakych navyzkouseni sel s tim, ze je pozdeji zkratim na 620 a pridam rohy. Sel bych docarbonu kvuli zvyseni pohodli pri pouziti pevne vidle. Idealne stejna znackajako sedlovka.

      Vubec bych se nezlobil, kdyby vysledkem bylo komplet kolo na komponentech jen americkych (a s privrenim oci kanadskych) firem (ale uz stejne vim, ze to nevyjde – minimalne razeni zustane Shi). Nejaky konkretni financni limit nemam, ale chtel bych tam davat jen to, co je efektivni a ma rozumny pomer cena/vykon, tj. urcite nebudu davat napr. komponenty Tune. Odlehceni by bylo vitanym side-efektem, ale neni primarnim cilem.

      Klidne muzete doporucit dve varinty: 1) jak by jste to videli idealne 2) jak by jste to videli realne s prihlednutim k cenove efektivite

      Dik

      0 0
      • Vilém  

        Jen k sedlovce. Pokud chces jen mensi offset, tak proc ne. Pokud ocekavas vetsi pohodli, tak hledej jinde. Taky mi semtam povrzavala, asi cep spojujici ten nastavovaci mechanismus.

        0 0
        • op  

          neocekavam vetsi, ale taky ne mensi. Kore mi v tomto ohledu vyhovuje perfektne. Asi by sel i offset 0 (nejsem si 100% jisty, protoze nedokazu uplne presne zmerit, jaky offset vlastne mam pri idealnim nastaveni sedla v lyzinach), pak by bylo variant dost – Truvativ Noir, EC70, MRX.

          0 0
      • op  

        popravde cekal jsem tedy trochu vetsi diskusi :)

        zkusim to dat tedy jeste jednou nahoru.

        A zde je muj nastrel finalni konfigurace

        • zustane: Salsa ram, AC Tubeless zaplety (mozna konverze na 15mm), BB7, 3×9Shimano razeni/prehazo­vacka/kazeta

        nove:

        • CaneCreek S3 HS
        • vidlice – chtel jsem X-Fusion Velvet 15mm, ale ta ma pro 2012 zdvih140mm – to je moc. Tj. zbyva moznost levnejsi Enix a nebo RockShox Recon(v tom pripade verze Recon Gold RL) nebo Reba ve vyprodeji, nasel jsem i jedenSID ve vyprodeji za peknou cenu. (nedam za vidli vic nez 10k, spis min)
        • 180mm 3×9 kliky – XT, X.7 2011 nebo Middleburn Zatim netusim –X.7 jsou tezke, XT ne moc hezke, Middleburn drahe.. :(
        • Truvativ Noir T30 riditka a sedlovka
        • presmykac: ze bych zkusil X.7, X.9? (bohuzel netusim, ktery presmykac bymohl mit sirsi klec nez muj soucasny XT) Potrebuju spodni tah.

        Dava to takto trochu smysl?

        Vysledne bude nejvic low-end komponent Deore razeni (590), ale to je zbytecne menit – funguje perfektne.

        0 0
        • Hnoj  

          Nedá se u té X-Fusion shodit zdvih interně, podobně jako u RS? U Enix to šlo.

          0 0
          • op  

            no, jestli by to nebylo nejlepsi reseni.. Byl bych ready do budoucna jak na 650B :) tak na pripadnou stavbu neceho s vyssima zdvihama..

            Taky to vypada, ze se da jeste sehnat verze 2011.

            Jak bys to cele videl Ty?

            0 0
          • op  

            takze info od dovozce: X-Fusion Velvet RL 2012 jde interně nadstavit na 100,120,140mm. Dostupnost konec unora.

            0 0
        • op  

          jo, takze bude to definitivne takhle:

          • CC S3+5mm
          • Vidlice Velvet 2012 RL2R na 100mm
          • kliky XT 180mm
          • riditka Truvativ Noir T30 lowriser
          • sedlovka Truvativ Noir T30 nebo MRX Elite (co vyjde cenove lepe)
          • sedlo Flite Titan
          • presmykac zkusim namatkou SRAM X.7, spodni tah

          Mam na co setrit. :)

          0 0
    • cyklista30  

      Zdravím tak jsem tu zas po chvilce s dalším dotazem ohledně toho rámu. Hledal jsem hledal a výběr se tedy tak nějak zůžil na tyto požadavky. Došel jsem k tomu že chci ocelovej rám s horní trubkou kolem 620mm plus mínus. Výběr se tedy zůžil na Transition TransAM, ON ONE 456 a nově rám z kola Kona Steely – psal jsem dotaz zda prodají samotný rám zatím bez odpovědi. Tu Konu bych si mohl prohlédnout ty další dva rámy jak to tak vidím nikde neseženu na prohlídku. Proto otázka zní k čemu by se tu přiklonila většina 456 je za poloviční cenu TransAM – sice jsem ochoten za něj ty peníze dát, ale tak nějak jestli to má nějaký důvod – takle podle fotek se mi zdá tedy malinko masivnější zadní konstrukce. Kona taky nevypadá špatně a vzhledem k tomu, že celé kolo je lehce přes 20 tisíc cena bude zřejmě příjemná – pokud by bylo možné zakoupit jen rám. Jinak ohledně těch brzd sem si tedy nechal domluvit a půjdu do hydrauliky :) Takže z těch 3 rámů na jaký by jste vsadily?

      0 0
      • alinceb  

        Holky moc na oceláky nebývají, tak nevím, jestli ti tu nějaká poradí… Možná snad Tina, ale ta je spíš na titan…;)

        0 0
        • cyklista30  

          Teď nevím jestli to má být nějaká narážka… ale sem chlap :)

          0 0
          • cyklista30  

            Tak mi právě přišla odpověď na tu Konu Steely – prý za rám 14600,– to se mi zdá tedy tak trošku natažený… :( čekal sem cenu pod 10.

            0 0
            • Vilém  

              Tak to je teda hooodne natazeny. Za obycejnej CrMo ram bych to nedal ani nahodou. Tak za pulku by to slo.

              0 0
              • se-se  

                Určitě se mnou budeš souhlasit, že jestli úplně úzkostlivě negramaří, tak bych mu mohl kolo postavit, protože vím jak na to.

                0 0
        • op  

          On-One bude nejspis dobrej, ale dost tezkej (pokud nevezmes carbon verzi), je to obyc ocel. Ten Cotic Soul se Ti nelibi? Jeste me napadlo treba toto: Pipedream Sirius

          0 0
          • cyklista30  

            No carbon zcela určitě ne to mi nesmí do baráku a nechtěl bych to ani na silničku stačilo mi jet na cinelli a kroutilo se to podemnou dost. Jednoznačně chci oceláčka no ON ONE tuším 2,3kg? Teď si nejsem jist možná 2,5 což tedy není moc ten TransAM je 3kg – právě hledám něco odolnějšího jinak ty PIPEDREAM sem vůbec neznal koukám na to škoda že sou jen kolem 600mm ty 2cm navíc bych určitě uvítal. COTIC sem asi nějak přehlídnul taky na něj kouknu ale vypadá taky jen kolem 600mm nevím no jak moc ty 2cm budou poznat doladit představcem určitě jde jen sem chtěl použít spíš nějaký kratší no…

            0 0
            • kubad  

              nechci ti kazit iluze, ale ocel se většinou kroutí výrazně víc než carbon :D

              0 0
            • op  

              Cotic i Pipedream jsou kratsi, protoze jsou to trailovejsi, hravejsi kola.. Nejsou to XC. Mam dojem, ze neco takoveho chces, samozrejme nevim jestli se na to poskladas, to je Tvuj boj..: fit calculator

              0 0
              • cyklista30  

                No chci to tak na AM/EN a velikostně těch 620 jelikož mám 186 plus samozřejmě výhoda pokud se dá jet trošku XC ve smyslu posedu – nemám prostě rád moc vzpřímenej posed. Jestli se ocel víc kroutí – řekl bych to asi tak je pružnější ale u oceli/hliníku se mi nestalo, že když si kolo položím víc na bok a zaberu ve stoje na těžší převod tak bych nějak viděl jak se mi prohejbaj trubky na zadní stavbě – navíc to neloudí nějaký pazvuky a když se vysekáš většinou to ten rám přežije – což u karbonu taková odolnost rozhodně není. Jelikož mi je 30 rád bych rám co se mnou už ,,dožije,, tak do 40 s tím že budu měnit už jen rozbité komponenty a ne novej rám co sezónu dvě. Karbon prostě vidím tak pro závodníky co jim jde o pár gramů a mají za sebou sponzora. Nechci se tímto nikoho dotknout, ale měl sem karbonovou kapotu na autě a když sem chytnul kamen od nákladáku a kapota praskla u ledvinek názor na tento materiál jsem si udělal a něco co má být pevné a má mít výdrž z karbonu zaručeně nechci. Radící páčky klidně, ale rám skutečně ne.

                0 0
                • op  

                  no vsak ja Ti carbon necpu :) Ja mam 188cm a ram Salsa Ala Carte 615mm a kratky mi rozhodne neni, ale je to dano i tim, ze mam riditka dost pod urovni sedla. Dej si pozor, aby ses s 186cm/620mm ETT, dostal pohodlne za sedlo (me to jde, ale spatne zpatky :).

                  0 0
                  • cyklista30  

                    JJ no já chci použít krátkej představec takže ono to nebude moc – teď sem použil ten kalkulátor a vyšlo mi cca 610–620 -a to sem si ty rozměry spíš zkracoval aby mi to nehodilo větší rám, já mám třeba zase dost dlouhý ruce a to taky udělá dost :) Teď mám starou 590 představec 140mm a je mi to malý…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.