Škrtání destiček o kotouče.

14 nepřečtených
  • AdamosR1

    Zdravím. Pořád mě po 2 km prudkým sjezdu dřou destičky o kotouče. Nevíte co to může dělat a jak z toho ven ? Před 2 měsícema jsem to našteloval a drželo to i v občasných sjezdech docela dlouho asi 200km. Pak servis nábojů ( měli vůli ) a je to tady zase. Kolo má najeto 2000 km. Brzdy xt 2014, a kotouče XT sm 81. Ale přední kotouč lehce hází. Od nova neházel, myslíte že jsem ho prudkým brzděním mohl lehce skřivit ? Když se zahřál moc..Tam by ale problém být neměl. Mezi deskama a kotočema je vůle dost i na to půl mm házení. Třmeny se v adaptéru nepovolí, to jsem zkoušel. Je to jako kdyby se pístky neuplně vrátily po tom sjezdu a prudkém brzdění a zahřátí. A za chvilku se to zlepší ale není to ono. Zatim jsem to ještě znovu nešteloval. U zadního třmene to vyřeším tím, že potočím náboj v rámu a stáhnu jinak a je to ok. Klasika RU. Tím mě napadá není to náhodou tím, že debilní xt náboje jsou prostě vyrobené ne 100% rovné a to je kámen urazu ? Nebo se udělal uvniř zas vangl…Nebo stačí občas vyčistit pístky od bordelu aniž bych je vydělal a musel to odvzdušnit ? Zdá se mě že chodí jak mají. Nebo nějaké brzdy co toto nedělají ? Sram guide R, SRC, Apod. Protože, mě to škrtání nehorázeně sere a klidně bych i vyměnil brzdy aby byl klid. Pro příští rok stejně plánuju náboje Novatec D772 A D811 a lepší ráfky. Tak snad to bude ok

    0 0
    • niky79  

      Me kdyz to skrtalo, tak jsem se na to podival a videl jsem, ze jedna desticka je velmi blizko kotouce a druha naopak daleko. Tak jsem povolil sroubky, trochu to posunul, aby to bylo ve stredu a bylo :D

      0 0
    • Erknold  

      Tohle mi dělají tak jednou za sezónu špinavé pístky. Vyčistím je a je klid. Sundam kolo, vyndam destičky, macknu na páku, ocistim lihem na stouratku pístky, zatlačím zpět, pak ještě jednou. Zkompletuji a je klid. Drhnutí je na zbláznění. :-)

      0 0
    • lazza  

      Mně to dělá vepředu na Saintech/XT-chlazených kotoučích taky: srovnal jsem kotouč, vyčistil písty, vycentroval. Pak se to (jen na čas) srovnalo. Když jsem jezdil nejlevnější Shimano kotouče a mizerný Alivia, šly sice pokaždý do duhova a dost rychle vadly, ale nikdy ani necekly, nepískly, neškrtly. Nejezdím jinak ani jiný terén a pochybuju, že by to bylo jen tím 20mm rozdílem ve velikosti kotoučů.

      0 0
    • PolsondeSide  

      Já po každé delší vyjiždce profouknu pístky stlačeným vzduchem. Vždy vyfouknu plno prachu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kosta  
      • pri brzdeni se ti zahrivaji kotouce, trmeny, vse se krouti, pracuje;
      • muzes mit v systemu vzduch, ten se ti rozpina;
      • pistky ti nemusí chodit uplne v ose, jeden muze pridirat, mas tam bordel;
      • obecne hydry na kolo maji relativne kratky chod pistku kvuli vyvinu jakes takes brzdne sily → mala mezera;
      • 100% rovne naboje neexistuji zadne, tudiz bych to neocekaval ani od „debilnich xt“;
      • nevim jak kotouce na xt, ale Avidy maji celkem vydrz a ze by se kroutily, se mne nezda;
      • pochybuju, ze tvuj problem vyresi nove naboje a rafky;

      moje rada zni, pokud te to vylozene nebrzdi (u mne se deje par stovek metru po rovine, nez schladnou), tak neresit, jinak vycistit, odvzdusnit, laborovat s polohou trmenu.

      u me to dospeje obcas do takoveho extremu, ze staci nechat kolo na slunku a pak se chova, jak kdybych zatahl rucni brzdu, ale po par metrech jizdy se to srovna. jinak brzdi ok, takze za sebe – problem mam taky, neresim.

      0 0
      • AdamosR1  

        No pak po tom sjezdu párkrát namačkám brzdy při pomalé jízdě a až to vše vychládne, je to skoro dobrý a asi mě to ani nebrzdí. No ale sere mě to…S těma nábojema díky za radu. To je jedno, lepší výplety budu dělat tak i tak. Často při servise kola otáčím kolo vzhůru nohama. Tak jestli se mě brzdy nezavzdušnili..Ale brzdy brzdí pořád stejně dobře,,A když je kolo vzhůru nohama, tak brzdy nemačkám. Na to dávám pozor. Zkusím vyčistit pístky a uvidím. U zadní brzdy vylízá jeden pístek ze třmenu trochu více než druhý, To taky pořeším a vycentruju třmeny a uvidím.

        0 0
    • AdamosR1  

      No mám kotouče na centr lock, to taky není žádná sláva. Příští rok budou Novatec a na 6 děr, takže to bude snad i tím. Pak časem zadní pevná osa a jiný rám. Taky u předešlého kola obyč brzdy shimano br-m445, které jsem drtil o sto šest a žádné škrtání…

      0 0
      • PolsondeSide  

        prosím tě, center lock a 6 děr je šumák, vyjde to na stejno a žádné rozdíly v tom nehledej. Já mám XT kotouče a žádné výrazné škrtání nepozoruji,snad jen chvíli po záběru což je zcela normální. Mám RU P/R.

        0 0
    • marek_K2  

      No mal som porobny problem viac krat a vzdy ked som pozrel na kotuc tak bol blizsie k jednej platnicke a po zahriati to potom suchalo. U mna bol aj problem ze strmen na sroboch bol uz vo svojej krajnej polohe , nesiel posunut viac do strany aby bol kotuc vycentrovany medzi platnickami. Riesenie je zatlacit znova dnu piestik ktoty je blizsie ku kotucu a potom napumpovat brzdy s povolenym strmenom, ten druhy vylezie o ten potrebny kusocek viac von a je to.

      0 0
      • AdamosR1  

        Jo kotouč je blíže k jedne destičce a po zahřátí to škrtá. Ale já ještě s třmenem můžu v pohodě pohybovat. Takže to pořeším až se trochu srovná přední kotouč. A bude to snad ok.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.