Přeprava kola na tažném zařízení

49 nepřečtených
  • gagarin

    Zdravím blíží se nám čas, kdy vyrazím s rodinkou na první výlety. Vozím 4 kola na tažném a vždycky, když je venku hnusně jako teď, vypadaj strašně. Máte někdo tip třeba na nějaký funkční obal?

    0 0
    • Kouba_2005  

      Omotej to potravinářskou folií, kterou pak zasranou vyhodíš. Lepší než se babrat s nějakým zadělaným obalem.

      0 0
    • Slavik  

      Přemýšlel jsi o uchycení zakrytýchkol nebo třeba o odporu vzduchu na dálnicích?

      0 0
    • jIrI___  

      Řešil jsem to omotáním strečovou fólií. Nicméně to zaprasení byl jeden z důvodů, proč jsem od nosiče na tažné upustil.

      0 0
    • pocestny  

      jak vypadají? jako že mokré? Mokrému kolu se nestane nic, není z cukru.

      no nevim, při lehčím dešti jsou mokré jen přečnívající části pláště, v normálním dešti to je fuk, na střeše to není lepší. na střeše zas steče bahno po autě. strečová folie je jen generování odpadu. dá se to zlepšit, když dáš na auto zástěrky na přední i zadní kola. můžeš hodit sedla do kufru a na otvor v rámu nasadit sáček s gumičkou.

      0 0
      • Vilém  

        Ono u kazdyho auta je to jinak. Nekde je to zasrane jak jetel, nekde relativne pohoda.

        0 0
    • Kulasek  

      A na tom kole jezdíš potom kde? Já mám kolikrát pocit že to kolo na nosiči umeju od hrubého bláta a doma jen doladím leštěnkou :-) Pánové představa že jednou týdně omotávání kolo fólií a tu potom vyhazuju je pro mě hrozná, se snažím plasty omezovat a potom pro bike všechno, to ne.

      0 0
    • ptrmurlik  

      Nechápu úplně co znamená že vypadaji hnusně. Když je někde jako teď, a ty tam jedeš jezdit/jedeš pryč po tom co jsi jezdil nic se nezkazí. Pokud však jedes dam příklad v pátek s čistým kolem. V sobotu je hezky tak jezdíš a v neděli na hovno, nejezdis a jedes pryč tak už to dokáže ******.

      Mas několik možnosti. Jde o blato na kole? Zastav se cestou na ruční automycce, pokud jsi z bytu, pokud z domu hadice.

      Obě možnosti počítají s opětovným namazanim retezu, ale když vypadaji hnusne to stejne musíš udělat.

      Dal se to dělá tak. Ze pokud mas vhodný vůz, zakryješ kola celtou/nějakou pořádnou plachtou. Je potřeba však poradně uvazat, stáhnout a musí to být mpv, Van, nebo kombi, u liftbacku/sedanu to vážně nici aerodynamiky při rychlosti

      0 0
    • rh1980  

      Je to blbost, jak píše Slavik – odpor vzduchu. Jako kdyby sis dal za auto padák.

      0 0
      • kubad  

        za autem je vzduchový pytel, takže zase tak velký problém to nebude jen to co trčí z obrysu auta

        0 0
        • Slavik  

          A zkusil jsi to nebo to je jen teorie?

          0 0
            • Slavik  

              A jezdíš s tím? Poděl se o zkušenosti. Dík.

              0 0
              • kubad  

                mám něco podobného, nepoznám rozdíl. ale mám to za velkou krabicí , bude to rozdílné podle typu a velikosti auta

                na youtube najdeš videa

                0 0
                • Slavik  

                  Zadání znělo na 4 kola. Jinak u krabicového auta nevidím problém pro 1–2 kola, ale 4.?

                  0 0
                  • kubad  

                    4 kola už i tak vytvoří celkem slušný odpor, těžko říct o kolik to pude nahoru

                    0 0
                  • pocestny  

                    Tak třeba na Ali jsou takové pokrývky na více kol. nevím, vypadalo to tak na 3 kola asi od 11 USD, a nebude to zdaleka tak vychytane. Odpor vzduchu to už je druhá věc.

                    Furt čekám, že tazatel upřesní, co tím dotazem vůbec myslel. Že má mokré kolo? A co si jako představoval že bude lepší než nosič na tažné? Koupit krytý přívěs, nebo autobus?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Třeba v mém případě nešlo o mokré kolo, ale o kolo zasrané špínou ze silnice. Nedejbože když člověk jel třeba pár desítek metrů místy, kudy bylo vyplavené nebo traktory vytahané bahno z polí. Prostě mokré kolo mám když ho vezu na střeše, špinavé bylo na nosiči za autem.

                      0 0
                    • gagarin  

                      Já myslel prach co se nachytá na středy a s deštěm je to kolo fakt za..baný. Ale už sem asi našel zkusím tohle www.montone.cz

                      0 0
            • zdenal8  

              Ta cena, to je i s tím nosičem? Tady zase po dešti vidím problém, kde usušit ten mokrej potah.

              0 0
            • gagarin  

              Díky za tip, našel sem levnější a český výrobek. Zkusím a uvidím pošlu když tak jaký to je.

              0 0
        • zdenal8  

          Záleží na tvaru zadku auta. Řekl bych, že třeba u sedanu to bude větší problém než u krabicovitý dodávky.

          0 0
          • pepek  

            To spíš naopak.

            0 0
            • zdenal8  

              No tak u sedanu ty kola tak nějak trčí na tom tažnym. U tý dodávky je to tak nějak schovaný za obrysem auta. Beru v úvahu samozřejmě rozdíl odporu s kolama a bez. Ne rozdíl odporu sedan vs dodávka.

              0 0
              • pepek  

                Ale ten bordel jde zezadu. A protože u sedanu je vír za autem menší, tak asi bude asi menší i znečištění.

                Aha, tys psal o odporu? Tak to pak jo.

                0 0
                • zdenal8  

                  No řešil se odpor co se týká ty plachty ne? Ale i bez plachty nějak nepozoruju, že bych ty kola měl nějak výrazně znečištěný. Taky sem čekal kdo ví co a byl jsem překvapen. A to mám kolmej zadek (minidodávka). On i ten nosič sám o sobě změní to proudění vzduchu za autem.

                  0 0
      • yetti  

        I když to něčím obalíš, tak to bude mít za autem pořád menší odpor, než kola na střeše.

        0 0
    • zdenek  

      Osobně mi nejvíc vadilo mokré a špinavé sedlo, protože dlouho schne. To lze vyřešit třeba nasazením igelitového sáčku, tašky nebo strečovkou. Podobně lze ochránit páky a gripy na řídítkách. Ostatnímu by to nemělo moc vadit.

      0 0
    • liborg1982  

      Dodávka a kola dovnitř. Balit kola do nejakych plastu co pak hned vyhodim je mi proti srsti. Radeji spinave kolo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Finidi  

      Vozim kola na kouli za kombajnovym passatem b8 a spotreba je o 2–2,5 litru vyssi nez bez kol a to je nemam v nicem zabalene… Kdyby to bylo v necem zachumlane, tak by to byl asi dobry masařík. Nez to do neceho balit a rozbalovat a pak znova, tak to radeji umyju a namazu…

      Zajímala by me spotreba za nejakym vanem nebo dodavkou…

      0 0
      • Jarunak  

        Pod toto se muzu podepsat.

        Prevazime kola z panelaku na chalupu. Na chalupe v pripade potreby oplachnu kola hadici, pred panelakem pouzivam akumulatorovou­ vapku.

        0 0
    • Finidi  

      Vozim kola na kouli za kombajnovym passatem b8 a spotreba je o 2–2,5 litru vyssi nez bez kol a to je nemam v nicem zabalene… Kdyby to bylo v necem zachumlane, tak by to byl asi dobry masařík. Nez to do neceho balit a rozbalovat a pak znova, tak to radeji umyju a namazu…

      Zajímala by me spotreba za nejakym vanem nebo dodavkou…

      0 0
      • pedrod  

        Renault Espace (r. v. 2014), ropa, 127 kW. Se 2 nebo 3 koly na zadku spotřeba možná o nějaký dcl vyšší, ale rozdíl prakticky neurčitelný (obecně ale zrovna tenhle R.Espace mezi auta s velmi malou spotřebou nepatří).

        Špína na kolech po dešti minimálně. Je to zajímavé, ale u tohoto auta se za jízdy moc nešpiní ani zadní okno.

        0 0
    • Na-kochacku  

      Kola tam vozim cca 20 let a za tu dobu jsem nemel potrebu to obalovat. Kdyz byly opravdu sracky na silnici, tak vapka kousek od domu a bylo cisto. A to jezdim temer celorocne. Nedokazu si predstavit davat igelitky na sedla natoz balit cela kola do smrstovacky.

      0 0
    • ratel  

      Jestli covid dovolí, chtěl bych s kolama na nosiči na tažném do Itálie. Vím že se tam musí dát čtvercová reflexní deska, ale zarazilo mne toto:

      Podle italského silničního zákona se používají od 1.1.1995 jen hliníkové varovné desky .

      Chápal bych desky s atestem/bez atestu , ale materiál definovaný v zákoně?

      Hliníková za bratru 900,–, plast za dvě stovky.

      Kontroluje to někdo nebo nás tady prodejci krmí aby vydělali?

      0 0
      • pocestny  

        Jaké hliníkové varovné desky? Když jsme jeli na Gardu, před pár lety, tak jsme jeli s nosičem 922 + plastovou kopii registrační značky.

        0 0
        • jIrI___  

          „Výstražná deska v Itálii. Dalším dosti zmiňovaným prvkem označení nosiče jízdních kol je výstražná deska o rozměrech 50 × 50 cm. Tato výstražná deska je u osobního vozidla povinná pouze v Itálii. Na internetu se však množí fáma o nutnosti v Rakousku. Ano, v Rakousku je povinná, ale jen pro karavan.“

          0 0
          • ratel  

            Tak díval jsem se na nějaké eshopy v IT, mají tam taky dva druhy – jeden pro EU mimo ES a IT je plastový a pak hlinik pro IT/ES. Nicméně ceny poloviční než u nás.

            0 0
            • Zvanty  

              Jestli nemusí být atest, tak bych sehnal AL plech, vystřihl 50×50 a z Alíka reflexní pásku červenou a bílou (cca. 2 dolary).

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • pocestny  

            Tak tu desku na obrázku tipuju na 30×30

            No jinak díky za info.

            0 0
      • McBlacky  

        Je to voser a je to nutný, navíc teda se ty cedule musí něčím z druhé strany olepit, nebo poškodí kola :/

        0 0
    • Tramvajar  

      https://www.obchodth.cz/…ich-kol.html

      Když se správně nasadí a stáhne, nefouká do něj.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.