Kompatibilita brzdových pák Shimano

58 nepřečtených
  • Petulda

    Ahoj,

    lze ke třmenům a hadicím Shimano XT BR-M 785 použít páky Shimano XT BR-M8000? Bude to fungovat bezproblémově a brzdit tak, jak má? Nejsou tam třeba jiné poměry přepákování?

    Díky za podnětné reakce.

    0 0
    • mr.garisson  

      Brzdit to bude bez problému, jen mám dotaz, proč taková kombinace? Skládáš ze dvou brzd jedny?

      0 0
    • atty  

      Fungovat to bude (jsou to vcelku stejný brzdy, jen s jiným designem páky), nicméně pokud to skládáš jen právě kvůli novejší a hezčí páce a černému víčku, tak pozor, aby výsledek nebyl kontraproduktivní – v XT8000 páce je něco trochu výrobně špatně a threadů o pumpování a propadání se XT8000 je tu dost. Tak jsem se smířil s „ošklivějším“ designem páky XT785 oproti XT8000, jenže XT785 jsou léty prověřené „držáky“.

      EDIT: tak jsem si přečetl, že páky XT8000 jsou z nedostupnosti 785, pak asi moc jiných voleb není.

      0 0
      • mr.garisson  

        No já nevím, asi nějaké série nevyšly OK. Stájový kolega je má 2 roky bez sebemenšího problému a to máme poměrně velké nájezdy za rok. Já je pořídil s novým bajkem teprve nedávno, tak nemohu soudit. Oproti 785 mi ale přijdou o něco výkonnější. Se 785 jsem byl maximálně spokojen, až na ten kolotočářský design chromovaných krytek. :)

        0 0
    • zery  

      Ano funguje mam to taky tak a bez problemu

      0 0
      • jmacourek  

        Jeste se vratim ke starsimu tematu. Mam podobny problem. Mam 785tky a urval jsem packu :-)) Po delsim zvazovani zda novy brzdy komplet, nebo jen packy, sem se rozhodl pro packy. Je treba menit i hadici? Pripadne Tu olivku? Nebo je to kompatibilni a jen to vyrvu z jedna packy (stare), nacpu do druhe (nove) a odvzdusnim? Diky za info ..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Hrabex1  

      Ahoj, navazu na stary tema. Jak je to s kompatibilitou pak a trmenu Shimano 4pistek x 2pistek a 2prstovy x 3prstovy paky? Diky.

      0 0
    • Eric  

      Ahoj,

      využiji tohoto vlákna na podobný dotaz. Můžu na komplet brzdách MT400 vyměnit páku za páku SLX BL-M7000 ? Třmen a hadice by zůstala původní.

      Děkuji za odpověď

      0 0
      • Hrabex1  

        jak tady uz zaznelo, muzes. Ziskas tim vyrazne lepsi brzdny ucinek za malo penez.

        0 0
        • Eric  

          Zkrátím hadici kvůli novému trnu a olivě. Trn a oliva musí být na hadici BM59. Naplnit, odvzdušnit a je hotovo ?

          0 0
          • novas752  

            Přesně tak.

            0 0
          • scortis  

            Asi je to nejspolehlivější dát olivu přímo pro tu hadici. Ačkoliv mě Shimano páka pobrala i použitou Tektro olivu a za ty 3 měsíce jsem na to nesáhl. Pak jsem vyměnil i třmeny za SLX, a Tektro brzdy dal v původním stavu s původní olivou zpátky na jiné kolo a taky zatím bez problému. Byl jsem tehdá línej to řezat. To ale neznamená že to někomu doporučuji, jen že to není taková věda, jen to chce zezačátku občas zkouknout jestli to někde neteče.

            0 0
          • Mr.Duck  

            Já bych olivu ani neměnil. Nevím o tom že by v tom spojí byly rozdíly mezi pákami a pokud oliva není nějak fest pochybná, nevidím důvod ji měnit, nikdy jsem s tím nenarazil na problém tak bys nemusel krátit hadici.

            0 0
            • scortis  

              Jak jsem psal, mě to taky fungovalo, ale nechtěl jsem to nikomu doporučovat jako univerzální moudro. Doporučuje se výměna olivy a já zatím dělal dvoje brzdy, na druhých jsem dával novou hadici s novými olivami a taky banjem. Takže prd statistika :D

              0 0
      • Eric  

        Díky moc za odpovědi!

        0 0
    • Krtec3k  

      Zdar borci!

      Tušíte někdo, jaké jsou rozdíly ve vnitřnostech brzdových pák pro 4 pístkové třmeny Shimano? Liší se jen kvalitou materiálu, nebo je rozdíl i ve velikostí pístku v páce? Díky za info.

      P.S. V minulosti jsem vozil na sjezďáku XT páky BR-M785 v kombinaci s 4p třmeny Shimano Saint BR-M810 a teda žádná sláva. Teď mám na endurku komplet Shimano saint BR-M820 a rozdíl je nebetyčný – kotvy jak sviňa. Oba systémy byly na hadicích BH90 s originál deskama, takže tam rozdíl nebyl…

      0 0
      • Mr.Duck  

        Průměr všech pístků je stejný. Většina je jich zaměnitelná. Myslím že M9000 co jsem teď měl rozebrané měly jiné Pístky než nějaké XT že kterého jsem bral jiný, ale co jsem měl rozebrané od starých Deore a Saint po nové Deore a Saint, přijde mi že skoro všechno sedí, ale ruku do ohně bych za to nedal.

        M810 byly pecka a s XT pákami by to nemělo být jiné, ačkoliv shimano tvrdí že Saint páky mají jiný poměry a víc síly.

        Mám teď na jednom kole Saint M820, na druhém XT M8120 a musím říct že XT jsou silnější a asi lepší. Čekám tak do roka že bude nový Saint a na to jsem mnoho zvedavý! Asi bych musel upgradovati na novější DH :-/

        0 0
        • Krtec3k  

          Jinčí „převod“ páky… To mě nenapadlo a myslím, že na tom něco bude… :)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Jojo, jinymi slovy tam mas technicky vzato hydraulicky a mechanicky „prevod“, kde ten hydraulicky je na strane paky stejny u vsech brzd co znam (snad vsichni pouzivaji 10mm pist jestli se dobre pamatuju) a mechanicky je vice mene o prepakovani, ktery je u ServoWave a sram brzd se „S“ v oznaceni promenlivy podle polohy paky. A myslim ze prave ta promenliva krivka je udajne jina u Saint, ze nejdriv priblizi pistky rychleji a pak zvetsi prepakovani razantneji nez jine paky tudiz je teoreticky slabsi nez se dotknou desky kotouce, a silnejsi potom co se dotknou. Mozna na tom neco je, protoze free stroke na Saintech mi prijde o malicko tuzsi nez jinde kdyz se nad tim zamyslim, ale mozna si to vymyslim…

            U novych Mx120 brzd ale Shimano tvrdi ze jsou silnejsi nez predchozi generace, pricemz prumery pistku jsou stejne takze pokud to neni blabol tak by to melo byt taky zmenou servowave.

            0 0
      • michalzik  

        Dovolím si přidat související dotaz. Mám ZEE brzdovou páku a I-spec B řazení, které bych rád ponechal. Pokud vyměním stávající 2 pístkový třmen SLX za 4 pístkový MT520 (vím, že musím ustřihnout banjo) získám 100% funkční brzdu? Ze zde načteného myslím, že ano, ale brzda je brzda, tak bych raději potvrzení. Děkuji za odpovědi.

        0 0
      • novas752  

        Páky jsou stejné. Například bl-m8100 páka je jak pro třmen 8100 tak 8120.

        0 0
    • hobik22  

      Ahoj. Mám na novém kole brzdy SLX 7100 dvoupístky. Je možno vyměnit pouze třmeny za SLX 7120 čtyřpíst a páky nechat SLX 7100? Třmeny jsou přední a zadní shodné?

      0 0
      • kubad  

        ano

        0 0
        • hobik22  

          Děkuji za rychlou odpověď.

          0 0
        • hobik22  

          Ještě se vracím. Tady v dotazech píšou, že nepasují hadice, jak poznám jaké mám hadice? Není na nich popisek. https://www.hupnakolo.cz/…slx-br-m7120?…

          0 0
          • scortis  

            Ty třmeny by měly mít stejné banjo, takže by to sedět mělo

            0 0
          • Mr.Duck  

            Pokud mají oba třmeny banjo, což 7100 I 7120 mají, není dolů od aby to nesedělo. Jedině šroub by mohl být jiný.

            0 0
            • hobik22  

              V případě jiného šroubu, jak to řešit? Jedná se o šroub kterým se dotahuje banjo?

              0 0
              • Markony  

                Ano zvoli se jen jiná délka šroubu zavity jsou stejné .

                0 0
              • Mr.Duck  

                Já mám pocit že se dodává se třmenem. Bylo to kdysi nějaký divný a vím že jsem na nějaký situace musel objednávat šroub zvlášť, podíval bych se co píše shimano že je v balení.

                1 0
                • hobik22  

                  Díval jsem se, a u obou, 7100 a 7120, píšou pro hadici BH90 tak snad by to mělo pasovat

                  0 0
                • duk  

                  Přesně tak, jednu dobu se vyskytovaly i třmeny bez šroubu, což byl trochu oser, protože ten krátkej šroub se příliš nevyskytoval a byl problém ho narycho sehnat, teď je šroub vždycky součástí třmene.

                  0 0
    • hobik22  

      Tak jestli jsem to dobře vyhledal, tak 7100 je kratší, 7120 dlouhý.Snad bude v dodávce.

      0 0
      • lubosalbi  

        Nový šrouby jsou u třmenů v balení

        0 0
      • scortis  

        třeba na kupkolo to na fotce mají, když jsem kupoval třmeny tak k nim tohle ten šroub byl, dával jsem custom hadici a shimano banjo a pak jsem zjistil že mi chybí o-kroužek, ten ty ale budeš mít na hadici na současném banju :)

        0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, využiji vlákno a jde mi o technický a praktický dotaz k pákám Shimano M8100.

      Mám možnost za relativně dobrý peníz odkoupit zmíněné páky, které bych vyměnil za současné páky Shimano M6100. Třmeny mám vepředu M6120 (čtyřpístek) a vzadu (dvoupístek) M6100. Ovšem, moje otázka zní, zda to vůbec má nějaký smysl (přínos), oproti současným pákám Deore? Nepletu-li se, tak současné páky mají servowave, takže rozdíly mne napadají snad jen: kolečko na štelování vzdálenosti pák u XT, nápis XT… Nebo je ještě něco podstatné, co bude hrát pro XT páky? Lepší dávkovatelnost (účinnost) a já nevim, co ještě?

      Díky za případné info.

      0 0
      • Slavik  

        štelování vzdálenosti pák u XT, nápis XT a pak možná jiná povrchová úprava.

        A na productinfo.shi­mano.com jsi se díval?

        0 0
        • Lachtis  

          Dík, myslel jsem si to a potrzuje se to :-).

          Vidíš, to ještě omkrnu – dík.

          0 0
        • Lachtis  

          Je tam jeste rozdil ve free stroku, ale ten i svych xt brzd na jinych kolech stejne nevyuzival. Takze zamena pak u mne nedava smysl, resp o nic bych si nepolepsil.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Slavik  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.