Jak často děláte servis spodních nohou vidlice?

267 nepřečtených
  • dezinfektor

    Zdravím,

    nedávno jsem četl, že by se po nějakém počtu odježděných hodin měl měnit olej ve vidlici a případně vyměnit gufera – tj. takzvaný servis spodních nohou. Jak důležité je skutečně se držet doporučení výrobce? Jak moc nedodržení ovlivňuje výkon vidlice? Mám Rockshox Recon silver boost, u které výrobce doporučuje výměnu oleje vždy po 50 h. Příjde mi to ale jako strašně krátká doba. To opravdu někdo nechává vyměnit po 50 h?

    Díky.

    0 0
    • Kouba_2005  

      U auta taky měníš třeba olej podle servisního plánu a nebo se ti to zdá brzo a měníš jak se to líbí tobě?

      Samozřejmě je podstatný, kde a jak to kolo dostává naloženo. Jestli s tím brázdíš cyklostezky od stánku ke stánku, tak tě to kolo přežije i bez servisu.

      1 0
    • Floydie  

      Jednou za sezonu, jinak bych si za ty 50hod servisy mohl kazdy rok koupit novou vidli.

      4 0
    • novas752  

      Záleží jak moc to taháš v mokru nebo prachu a jak se o to běžně staráš. Čim víc se vidlici nakládá a čim méně se to čistí z vnější, tim častjěší by měl servis spodních nohou být. Na svých vidlicích cca 70–90 hodin, na fungl nové vidlici klidně i dřív než 50h. Recon Silver je z výroby pravděpodobně skoro na suchu, takže první servis bych udělal co nejdříve. Pak to nemá smysl nijak přehánět, tahle vidlice stejně nikdy nebude nijak moc citlivá, nějakých 100–150h by mělo stačit. Vyčistit, nový olej a vazelína, nové molitany pod gufera..

      0 0
      • dezinfektor  

        Výtečně, a teď mi akorát zbývá najít servis v Brně, co to udělá levně a rychle :).

        0 0
        • novas752  

          Neni to zase taková raketová věda.

          1 0
          • dezinfektor  

            Koukal jsem zrovna do manuálu no :). Opravdu se má po odmontování šroubů spodních nohou mlátit gumovou palicí přímo do nich?

            0 0
            • mr.nikdo  

              Nebude se mlatit do tech sroubu?

              1 0
              • va-bo  

                Po demontazi origo sroubu (RS jsou cekem kratke) je potreba do volneho zavitu nasroubovat delsi sroub nebo kousek zavitove tyce a na to klepnout palickou, aby se odtrhlo tahlo od spodnich noh. Trochu jinak to ma Fox, tam je potreba opatrne poklepat na vycuhujici zavit zakonceni tahla. Mam na to pripravek, ktery chrani zavit pred poskozenim.

                0 2
                • mr.nikdo  

                  Hodne zalezi na nohach.

                  SID 35 – vezmes palicku Narex s gumovymi konci. Polozis na ty srouby a klepnes do ni :).

                  Ale jo, delsi srouby/zavitovka je lepsi.

                  1 0
                  • dezinfektor  

                    Jak moc je možné ty šrouby a závity poškodit bez té závitovky? Dle videí to vypadá, že není opravdu potřeba do toho nějak moc klepat.

                    Asi se opravdu na hledání servisu vykašlu, a udělám si to doma sám. Olej a vazelína jsou opravdu levné. Sice ještě nemám montážní stojan, ale nějak to vymyslím :).

                    0 0
                    • va-bo  

                      Dej kolo vzhuru kolama a je to. Akorat z toho vytece trochu oleje, co je ve spodnich nohach (RS a Fox). Nebo vyndej vidli z ramu, je to chvilka.

                      0 0
                      • dezinfektor  

                        No, a nevyteče mi všechen olej na kolo, když to tak budu sundávat? Přemýšlel jsem, že bych našel nějaký ochotný biologický držák na oddělání spodních nohou, a následně kolo obrátil. :)

                        0 0
                        • theedge  

                          Samozrejme ze vytece :-) servis vidlice ktera je nasazena v kole se dela blbe protoze se ti furt otaci v hlavku. Vidli vyhod z ramu. Krk omotej hadrou a lehce chytni do sveraku. Novy RockShoxy ten servis chteji radsi hned. Kdyz budes mit sundany nohy taky vytahni i vzduchovej pist. Namaz ho vazelinou Sram Butter a dej ho zpatky. Seshora na nej pak kapni cca 3ml oleje. Na ten vzduchovej pist budes potrebovat akorat kleste na segrovku. Ten pist je v te noze zajistenej segrovkou.

                          1 0
                    • goofy  

                      Povol trochu šrouby co tam jsou, a jemně do toho klepni. Ideálně předtím zkontroluj, jak jsou ty šrouby dlouhé, aby tam zůstalo dost závitu zašroubované.

                      0 0
                • petyn  

                  Ahoj mas foto toho pripravku na Fox?

                  Diky

                  1 0
                  • ToMášMarný  

                    Takhle vypadají. Je jich víc variant, jeden ti nestačí. Vzhledem k ceně spíš k profi použití. Existuje to i na rockshox, např. od Andreani.

                    1 0
                  • va-bo  

                    Ja mam samodomo. Hlinikova kulatina, na koncich diry se zavitem podle zavitu na tahlech 8×1 a tusim 12×1 na vidle se stelovanim rychleho a pomaleho reboundu. Je potreba tu vnitrni diru udelat delsi, aby se zam schoval i ten cudlik reboundu. Da se poklepat i nastrckovym klicem na matky, ale jsou hlinikove, tak to neni idealni reseni.

                    0 0
                    • goofy  

                      Na straně tlumiče našroubuji zpátky matku přes pár závitů a přes nástrčkový vyklepnu. Zas tak moc to tam nedrží, takže stačí jemně ťuknout. Na straně pružiny trčí šroub, takže tam je to bez problémů.

                      1 0
            • novas752  

              Kup si na to delší šroub M8. Jde to líp než do těch krátkých.

              2 0
    • Breakpain  

      Po 30h menim

      0 0
      • Radek Broz  

        To bych měl 1 dovolenou v Itálii třeba 6× rozebranou vidlici:D

        0 0
        • Vilém  

          Mistrovsky mimodek.

          1 0
        • kejda  

          To míváš dlouhé dovolené :)

          0 0
          • Radek Broz  

            Hlavně 30h je nesmysl.

            0 1
            • Breakpain  
              • nikomu to nevnucuju
              • po kazde vymene je lepsi citlivost na drobne nerovnosti
              • obcas tam najdu nejaky sajrajt
              • jezdim pouze sjezdovky = tlumeni + brzdy udrzuju v kondici
              0 0
              • theedge  

                Tak musis uznat ze DH je v tomto specificka disciplina a 30h – 50h cistyho DH jezdeni je jiny nez kdyz on jezdi mesic v kuse ve Finale kde mas mraky hodin asfaltovych vyjezdu.

                0 0
                • Breakpain  

                  Ale tak o tom ja se vubec nepru :)

                  0 0
                  • theedge  

                    Ale tak jsme radi ze vime ze to delas kazdych 30 hodin :-)

                    0 0
                  • theedge  

                    Jak to meris jen ty jizdy dolu? Trail v prumeru 10 minut tak to mas na 180 trailu ? :-)

                    0 0
                    • adam320  

                      Me to teda pripada celkem jako normalni

                      1 0
                      • theedge  

                        Nevim – DH nejezdim tak se ptam. Na enduru to je jinak.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Na enduru to delam uplne stejne, vyjezdy na kopec nepocitam, vse co je pod 10km/h nepocitam a docela to zkrati intervaly. Nedodrzuju to dogmaticky na vterinu. Kdyz jsou sracky, bahno, vapka delam casteji, kdyz je ciste prostredi, delam servis pozdeji. Tech 30 mi vychazi orientacne jako takovy prumer.

                          Kdyz se obcas projedu na kole kamosu, tak citim rozdil, pokud se dela/nedela servis. Vetsina lidi okolo maly servis neresi.

                          1 0
                    • Breakpain  

                      V Garminu si nastavis sjezdove lyzovani a nastavis si min 5km/h pocita to jen sjezdy, nikoliv tlaceni nebo vyjezdy.

                      0 0
                      • adam320  

                        Uz to chapu. Ja jsem hrozne analogovej, existenci moderni technologie jsem vubec nebral v potaz:)

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Tak pocitat to se stopkama by me jeblo ;)

                          0 0
                          • adam320  

                            Jasny jasny, jsem lopata:)

                            Ja to resim vicemene pocitove, proste jednou v sezone a pak pred sezonou. Zatim me nikdy nic nevytrestalo, tak zaklepu, ale dh kola uz neprovozuju. Po tech bourackach uz na to nemam psychicky:)

                            0 0
              • Radek Broz  

                Donutili jste mě to dnes (po cca 150h) udělat a rozdíl tam samozřejmě je, ale těch 30h mi přišlo naprosto absurdních. Jestli počítáš 30 jen down, tak ok.

                Já třeba věci na vidli s sebou vezl – kdyby nebylo zbytí – ale představa, že to každou neděli rozeberu… :D Dělám to tak 3× ročně.

                0 0
                • adam320  

                  Ja to teda tak pochopil, ze jde o 30h dolu. Co jinyho by ten interval mel koneckoncu znamenat. Jak to kdo sleduje nechapu a ani neverim, ze to vubec jde, ikdyz u dh urcite lip nez u endura.

                  Priznam se, ze oproti zdejsimu trendu jsem celkem prase:)

                  0 0
                • Breakpain  

                  30 jen down ;), ale po rovine ci do kopce toho moc nenajedu :)

                  A to mi teda vcelku trva dlouho to najet. Za pulku sezony jsem pri stesti kolem 100h nebo tak nejak myslim.

                  0 0
        • Breakpain  

          Pocitam hodiny cisteho provozu. 30h pro me je nadlidsky ukon dat za tyden. Jezdim jen sjezd a nepocitam transport. Pocitam si jen provoz kola smerem dolu. Vylety nedelam a kam to jde, dovezu kolo autem. Na najizdeni mam silnicku ;).

          Takze pro me v tom neni problem. Na dovoleny bych se s tim nedrbal, pokud nejde o zavody. Ale jinak na vice dni vozim defakto vsechny ND, zaplety atp., tak kdyz znicim cokoliv mimo lozisek a ramu, nemam problem to na miste opravit. Defakto pul kufru zabere naradi a dily. Prihodit tam 2 krouzky s molitanem uz neni takova traga pro me.

          0 0
    • mr.nikdo  

      Po 50 h.

      Ono to neni zase malo.

      Navic ten servis je na 30–60 minut.

      0 0
      • borek72  

        Je prosím někde návod na Recona silver v češtině? Popř. díky za odkaz.

        0 0
      • va-bo  

        50 hodin je asi tak 1.000 km. Kolikrat za sezonu to delas?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Vzhledem k casovemu omezeni na vyjizdku, mam max 60 km na jizdu… Takze tak casto ne.

          Ted mam odjeto 21 h a 400 km.

          Na jedne vidli jsem to neresil a skoncilo to vydrenim nohou.

          0 0
          • petrx  

            Záleží jak na které, já jsem na RS reba prvotní servis neřešil 6 let, pak dle potřeby, když už se ztrácela citlivost a funguje dobře a bez poškození dodnes.

            1 1
            • mr.nikdo  

              Doma 2 Reby DA, jedna byla vydrena.

              Ted Sid 32 :).

              A na vsech cerstvy servis sakra poznas.

              0 0
              • shcorepi  

                Vydřená povrchová úprava vnitřních noh, to musí být nějaká šizená nebo nepovedená povrchová úprava? Pokud nešlo o enormní nájezd km v bahně a prachu?

                0 0
                • Vilém  

                  Neni problem ji vydrit behem jedineho zavodu. Staci kdyz ty blato zapadne kam nema a v zapalu boje to neresis a jedes dal.

                  1 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak tak.

                    Tady to byly uplne nove stezky v Jedkach. Ten prvni pisek byl previt.

                    A k.tomu kaslani na servis spodnich nohou ten rok.

                    0 0
                • jonti  

                  nova foxka a prvni rocnik mtb trilogy za mokra. prolog a tri etapy, asi 20h jizdy- vydrena vidlice.

                  0 0
                  • dezinfektor  

                    Jak se vlastně vydřená vidlice pozná?

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Povrchovka je pryc a vidis slitinu.

                      0 0
                    • novas752  

                      Že by tak, že má vydřené nohy? :-)

                      Typicky nejprve v místech, kde se ± v sagu nachází gufera a/nebo vrchní kluzná pouzdra. Pokud je to jen v místech kluzných pouzder tak to bez stáhnutí spodních nohou nemusí být vidět.

                      Z počátku jen světlejší odstín povrchové úpravy jak se ta vrstva lokálně odírá a ztenčuje, když se tam dostane tvrdá větší částice tak to do nohy udělá vryp ve směru pohybu novou, pokud je někdo vytrvalý ignorant tak se to časem prošoupe až na hliník/ocel a pak už je to docela rychlý proces kvůli oxidaci toho základního materiálu (ano i hliník oxiduje když z něho tu oxidickou vrstvu neustále drhneš pryč).

                      0 0
                      • dezinfektor  

                        Dobré vědět.

                        0 0
                        • wladeq  

                          Jen bych doplnil, ze pokud tohle pozorujes, je ta vidle uplny lowend shit ;)

                          0 2
                          • novas752  

                            Nesmysl. Stává se to na všech vidlicích. Paradoxně na těch dražších se to řeší častěji – často se setkávám s přístupem „hééé závodim musim trénovat nemám čas na servis / to musí přeci vydržet dyž to bylo tak drahý“

                            2 0
                            • wladeq  

                              Pak se divim ze to vyrobce neresi…neni to treba blbost?…fotka z dneska (ted), vidle z roku 2013 tusim, dostavala az do ted sakra bidu…a sral jsem na nejake repasy…vydiralo se duro, protoze to bylo snad natrene barvou, ale od kvalitni vidle bych to fakt necekal

                              1 0
                              • Vilém  

                                A jak by to mel asi vyrobce resit? Resi to formulkou v zarucnich podminkach, diky niz mas smulu a je to logicke.

                                0 0
                                • wladeq  

                                  Vyvinout něco co nesleze?…jo počkat, ono už to je, akorát se jim to nechce dávat na vidle za 10k+

                                  Určitě se to vydírá (a na černé to jde více znát), ale ne tak, že bys tu anodizaci sundal úplně na stříbro, to musí být někdo prase a mít tu vidlí total v hajzlu, tohle naposled dělalo duro za 3 tyčky.

                                  Jinak mýlka, ta vidle je 07, čili skoro 15 let leštění

                                  0 0
                              • novas752  

                                A jak by to měl řešit když 99,9% těch lidí prostě několikanásobně překračuje dané servisní intervaly? Na RockShoxu nedělá po 50h spodní nohy téměř nikdo a Fox komplet repas po 125h snad vůbec nikdo.

                                To je jak kdybys najel autem 100 000 na jeden motorovej olej a pak si stěžoval že ty motory nic nevydržej.

                                1 0
                                • ladys  

                                  Máš pravdu, ale porovnávat motor s vidlí je mimo. Spíš vidlici s tlumicema. Na ty se jezdí dokud netečou :D

                                  1 3
                                  • embi  

                                    jenze tlumic na auto stoji 2500 a prumerna zivotnost je 200k)

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No jo, jenže tlumiče na auto za 2500 nemusí mít tak malý odtrh = mohou být daleko lépe zatěsněné, nemusí být tak ořezané co se hmotnosti týče, jsou dělané na nějakou konkrétní váhu auta + nákladu, ne na cca 50–140kg a v případě tlumičů za 2500 nejsou nijak externě nastavitelné nebo zamykatelné a ve škále na autech používaných tlumičů je to totální lowend, stačí se podívat na tlumiče pro motorsport. :-)

                                      2 0
                                      • adam320  

                                        Asi tak:)

                                        0 0
                                      • Ukrutony  

                                        Sorry, musím si rejpnout…

                                        Vždyť tlumící prvky na kolo taky nemusí být lehké :D To je problém cyklistů, že to nechcou tahat :D

                                        0 0
                                      • embi  

                                        I stavitelnej podvozek Ohlins na auto je levnejsi nez ohlins pruzeni na kolo:)

                                        1 0
                                        • adam320  

                                          Jde o to co si predstavujes pod „stavitelnej“

                                          Pokud vis o podvozku na auto co obsahuje tlumice s expanznima nadobama co stoji min nez na kolo tak posli odkaz, okamzite si ho koupim:)

                                          Tohle bych klidne otestoval

                                          https://www.ohlins.com/…t/group-nr4/

                                          1 0
                                          • embi  

                                            Öhlins Road & Track sada na e92 m3 je k mani za 2600 USD. A je tam asi tak 50× vic materialu nez na tlumici a vidlici na kolo.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Obávám se že o množství materiálu to úplně není. Suntour XCM 34 je taky hodně materiálu a stojí asi tak 15× míň než Lefty Ocho Carbon. :-)

                                              0 0
                                            • adam320  

                                              Ja se ptal na poradnej podvozek se stelovanim tlumicu a expanznima nadobama. Race&Track je hobby podvozek pro kutily jako jsme my, to uz bych osobne kupoval od jinyho vyrobce

                                              Ale jinak naprosto chapu kam tim miris. Ceny odpruzeni na mtb jsou otresny a tu hodnotu to urcite nema

                                              0 0
                                              • krabica  

                                                Hodnotu to má takovou, jakou jsou zákazníci ochotní zaplatit.

                                                0 0
                                                • adam320  

                                                  Tak ono je to trochu dany tim fanatismem a modou

                                                  V automotive je tech vyrobcu mraky a v tom hobby sektoru existuje spousta levnejch firem, ktery delaj slusny pera i tlumice za vei solidni ceny. V cyklo to tak uplne neni no

                                                  Navic na aute to neni vetsinou videt, takze tam odpada ten wow efect

                                                  1 0
                                                  • krabica  

                                                    Ono je to spíš tím, že do auta si dá špičkové závodní tlumiče málokdo, na kole to je má každý druhý, co jezdí disciplíny dolekopcom, prostě větší zájem, vyšší cena…

                                                    1 0
                                                  • krabica  

                                                    Ono je to spíš tím, že do auta si dá špičkové závodní tlumiče málokdo, na kole je má každý druhý, co jezdí disciplíny dolekopcom, prostě větší zájem, vyšší cena…

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Asi taky no.

                                                    Ono teda u aut a lidsky potrebe mit vyskove stavitelnej podvozek by se dalo diskutovat do aleluja. Koupi si to mraky lidi, ale kdo to potom jako postavi na vyvazovaci zarizeni to auto zejo. Lidi to pouzivaj spis k tomu aby to vypadalo:)

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                  • wladeq  

                    tak si neco dost dlouho zanedbal…stra­tegicky nepises ktera foxa (jaka povrchova uprava), ale je to vlastne jedno, muzes si za to sam, sorry ;)

                    0 2
          • va-bo  

            Tak tak, asi 2–3× za sezonu to je potreba, ale castej to pri normalnim jezdeni asi potreba neni. Strelci na gravity to asi delaji castej, ale gufera asi kazdou sezonu taky nemeni. Nekdo meni cele vidlice, taky zpusob. :-)

            0 0
            • mr.nikdo  

              Jojo.

              Kamos delal tohle po zavodech, kdyz bylo blato… Coz taky dava smysl.

              Gufera asi pri velkem. Ten bych se nebal pri tech 150 – vyjde Ti to ± na zimu.

              0 0
        • dezinfektor  

          Takže 1000 km? U nás je tady dost kopečků, takže je 50 h spíš tak 600 km :(.

          0 0
          • va-bo  

            No, jasny, zalezi jakej je prumer. Delat servis vidle po 600 km je asi docela luxus. Ale proc ne?

            0 0
            • dezinfektor  

              Proto mě právě vyvedlo z míry trochu to, že se ten servis má dělat po určitém počtu hodin. Hádám ale, že pokud jezdím dost v bahně a dešti, tak to bude i dřív? Na druhou stranu se o kluzáky dost starám. Nenechávám na nich prach, a mažu je každých cca 50 km. Každopádně, jak tady někdo psal, tak je asi lepší pořádně to namazat, kdyby ve výrobě olejem a vazelínou šetřili.

              0 0
              • theedge  

                Já myslím že to zbytečně moc řešíš. Určitě doporučuju udělat sevis spodních nohou a air schaft na nové vidlici.

                Pak bych to řešil pocitově. Každej výrobce se sichruje a počítá s tím horším scénářem – lidi jsou hovada, kluzáky nečistí a třeba ještě jezdí furt v bahně nebo silným abrazivním prachu.

                0 0
                • dezinfektor  

                  Ok, a dle pocitu to člověk pozná jak? Co přesně hledat?

                  0 0
                  • novas752  

                    Dle pocitu netrénovaného jedince se to pozná těžko, odtrh/citlivost vidlice se nepatrně zhoršuje každou vyjížďku a jezdec si na to postupně zvyká. Po servisu je to pak skokové zlepšení, to už pozná téměř každý.

                    Proto se ten servis nedělá podle pocitu, ale podle nějakých hodin provozu s přihlédnutí k podmínkám a způsobu zatížení a každodenní údržby. Je nějaký interval daný výrobcem ale jak často to bude (nechávat) dělat uživatel je už jen čistě jeho volba. Z extrému do extrému řekněme 30–180 hodin. Novou vidlici doporučuji udělat co nejdříve ať je to co je to – RS jsou často suché, Marzocchi zase nemá z výroby molitany, Fox má zase často ukrutný množství vazelíny v negativce což omezí její objem = zhorší počáteční aktivitu ve zdvihu…

                    1 0
                  • theedge  

                    Nejak jsem se tu nedocetl co a jak vlastne jezdis? Kolik kilaku za sezonu najedes? Chces jezdit nejaky zavody ? Budes casto jezdit za mokra a blata ? Jezdis v piskovcovych oblastech kde v lese a na cestach byva hodne abrazivniho pisku ? Jak se o kluzaky a gufera chces starat ?

                    Vozis predni blatnik ktery kluzaky a gufera chrani ?

                    Toto vsechno ma vliv. Proto jsem napsal pocitove. Pokud to nechapes a furt se ptas na kazdy detail tak to radsi delej dle doporuceni vyrobce a hotovo.

                    Ja se o kluzaky a stiraky staram po kazde jizde. Vycistim, namazu olejem ze spodnich nohou, propruzim, utru vytazeny prach a utru do sucha. Taky je dobry kolo obcas otocit vzhuru nohama – olej ze spodnich nohou natece k molitanovym mazacim okrouzkum.

                    Sam delam malej servis vcetne airschaft 2× rocne. Molitany vzdycky cisty – cca 2000 enduro kilometru za sezonu.

                    Je rozdil jestli budes trenovat a kazdej druhej vikend jezdit nejakej zavod bahno nebahno a nebo budes obcasny turista za peknyho pocasi.

                    1 0
                    • dezinfektor  

                      Hele, poslední dobou jezdím dost po okolních lesích a loukách. Zrovna dost jezdím „Do práce na kole“, ale normálně jezdím po lesích hlavně tak, že hledám s Trailforks neoficiální traily nebo místní známé úseky. Samozřejmě počítám i s provozem na trailech, ale spíš něco jak Trutnov Trails. Jestli je bláto, prší nebo padají trakaře příliš neřeším. Závody možná někdy, takže to teď neřeším. U nás sice není abrazivní písek, ale na některých místech poměrně abrazivní zemina. O gufera se starám v zásadě jako ty. Najezdím cca 2000–3000 km ročně.

                      Přední blatník nevozím. Několikrát jsem zažil blatníky, za kterých to bylo ještě horší než bez nich :).

                      1 0
                      • theedge  

                        Tak blatnik jsem myslel ve smyslu ochrany kluzaku a stiraku – tam to smysl urcite ma a neumim si vybavit situaci proc by to diky blatniku melo byt horsi.

                        Musi to byt samozrejme blatnik ktery tuto cast kryje.

                        To ze jsi zaprasenej od bahna ry neresim.

                        0 0
              • va-bo  

                Ve vyrobe setrej urcite, to vime. Je dobre zozebrat a namazat i novou vidli. Dalsi servis delat podle potreby. Po 50-ti hodinach muze byt, proc ne. Jak kdy a jak kdo.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • goofy  

      Podle toho jak člověk jezdí v blátě a jak moc jezdí. Většinou dělám před sezónou komplet a v půlce léta vnitřní nohy.

      0 0
    • LukyCZ  

      Výměna oleje po 50h , tím je myšlěno servis spodních nohou, ne výměna náplně MC patrony.Servis spodních nohou a gufer je dost banální ůkon na kterej se podle mě ani nevyplati chodit do servisu a udělat ho doma sám, olej s vazelínou stojí tolik jako tě vyjde servis a vystačí ti nevěky.

      0 0
    • Mustafa  

      Zaparazituji si s dotazem. Je na nasazení ,,retaineru" u RS Recon Silver nějaký přípravek? V manuál k tomu nic nepíší, na videu na které jsem koukal byl střih na ,,hotovo" a dostat to tam byl pro mě docela porod. Nakonec jsem to tam zatloukl kouskem trubky od záclon, která měla ideální průměr na rozevření západek ale tuším, že to není nejlepší způsob.

      0 0
      • nksh  

        Nasazuje se to blbe. Nechapu proc tam nedali normalni segrovku

        1 0
      • dezinfektor  

        Ten manuál je celkově takovej zmatečnej v tom, že rozmontování a smontování jsou vždy odlišné kapitoly :).

        0 0
    • roman 3D  

      dva roky vydrží, potom prodat

      0 1
      • mirorek2  

        tak krásně zzmrdsky české, až mi srdce zaplesalo

        v autě neměnit nic, ani olej ani gumy, pak prodat

        1 0
        • roman 3D  

          zatím jsem neměl stížnost na mých asi už 15 prodaných vidlic, naopak velikou spokojenost s cenou,

          Stačí pravidelně kntrolovat tlak a po každé druhé vyjíždce otřít nohy silcalem, vidlice po dvou až třech letech jako nová

          0 5
          • mirorek2  

            jojo spokojeni zakosi pak chodi za mnou a breci co to koupili za shit s bahnem vevnitr a vydrenyma nohama, najde se jich pet do roka

            se pochval jeste a jdi zase klidne spat prosimte

            0 0
        • roman 3D  

          jsem ještě neviděl nikoho kdo by před prodejem staršího auta měnil olej a dával nové pneu:-)))))

          0 1
          • TommyRS  

            No vidíš a já třeba kdybych prodával auto inzerované jako v TOP stavu, tak tam klidně ten olej a pneu vyměním. Ale samozřejmě cena bude odpovídat TOP stavu. Tohle nebudeš dělat u utýrané neservisované pasti :-D

            0 0
            • roman 3D  

              moje vidlice proto prodávám „ve velmi dobrém“ stavu za velmi dobrá peníze pro kupujícího, žádnou jsem neprodával déle než týden

              0 0
              • TommyRS  

                Jo, já to chápu, vše je o dohodě mezi prodejcem a kupujícím. Pokud je kupující srozuměn se stavem a souhlasí s ním, tak není co řešit ;-) Já jen reagoval na to že jsi neviděl ještě nikoho kdo by prodával „něco s čerstvě udělaným servisem“ tak aby nový majitel nemusel hned po koupi nic řešit. A s tím že rychleji prodáš neservisovanou věc která je za lákavé peníze než něco v TOP stavu za tomu adekvátní sumu souhlasím. Hold pro většinu jsou peníze až na prvním místě :-)

                0 0
                • tomxxx  

                  Já prodávám vidlice vyservisovaný, případně jim řeknu, kolik na tom bez servisu ještě cca odjezdí.

                  Ona ta nevyservisovaná vidle chodí pěkně na nic.

                  1 1
              • mirorek2  

                jak to víš, když je neotevřeš? ten stav tušíš z koule co?

                prostě borec!!!

                1 0
              • Ondrejst  

                Ako vieš, že sú vo veľmi dobrom stave, keď si ich nemal otvorené? A tá pravidelná kontrola tlaku má aký súvis na udržanie jej dobrej kondície?

                Len ma to vcelku zaujíma, rád da priučím.

                1 1
                • roman 3D  

                  protože jsem na těch vidlicích jezdil a nebudu se vrtat v něčem preventivně když to funguje:-)))

                  0 2
                  • novas752  

                    Což si právě myslíš že funguje. Kdybys tomu udělal servis rázem bys zjistil že to už moc nefungovalo.

                    1 0
                    • roman 3D  

                      mnohaleté zkušenosti se tomu říká

                      0 1
                      • Breakpain  

                        Pekne prirovnani je podle me jako jezdit na sjezdovce s plasti nafoukanymi na 3 bary :)

                        1 0
                      • MatS  

                        A proto si furt lebedis jak ta nova vidle je o dost lepsi nez ta cos prodal.

                        0 0
                    • Gwaihir  

                      Má prodaných 15 vidlic po dvou až třech letech, to je 30–45 let praxe ;)

                      Jenom nechápu, proč si kupuje nové, když ten rozdíl je nula ;)

                      2 0
                      • roman 3D  

                        mám doma tři kola která střídám a tudíž tři vidlice které po dvou až třech letech prodávám samostatně když si zrovna nějaké to kolo nechávám déle, letos mám dvě elektrokola, jednu xc29 a jednoho full mulleta, a koloběžku Kostka do hospody

                        0 1
          • skaj  

            Ano nemenit olej pred prodejem je oka, nedodrzovat a umyslne vyrazne prekracovat servisni interval dany vyrobcem a „pak to nerict“ je proste zmrdovina (nehlede na to, ze pokud bude skoda vetsi, normalne se jedna o podvod). Ale chapu, na pochopeni rozdilu nemas.

            1 1
            • roman 3D  

              servisni interval dany vyrobcem – necnech se vysmát:-)))), je fakt že někdo si na tom i udělal živnost viz houpací kůň

              dva roky záruka na novou vidli, není co řešit

              0 1
          • Breakpain  

            Bohuzel se hlasim… davam to do pucu, nez to prodam.

            Tady je videt rozdil v mysleni …

            To same kola, odejdou ode me oservisovana / pripadne info o tom, ze se ma udelat servis, ale s tim, ze byl delany pravidelne a kolo jsem mel rozebrane = vim, ze tam neni bota, i kdyby neumyslna.

            Bohuzel malokdy narazim na svoji verzi = radeji z bazaru nekupuju.

            Byl jsem se podivat na x aut, motorek i kol a vzdycky jsem kroutil hlavou, kdyz jsem to poradne prohledl.

            Prodej neni vydelecna cinnost, jen to snizi ztratu narozdil od vyhozeni veci.

            2 1
            • roman 3D  

              s poslední věcí souhlas, proč bych do toho strkal peníze když prodávám za velmi slušnou cenu

              0 2
              • kocers  

                Pokud je kupující srozuměn s tím, že za život vidle se na ní ani nesáhlo a nevadí mu to, tak v tom nevidím problém. Pokud o tom ale neví, tak je to špatně. Osobně bych to asi chtěl mít napsané hned v inzerátu, protože jinak to smrdí dost levotou.

                2 1
                • roman 3D  

                  chtít můžeš co chceš, kupovat nemusíš:-)), dobrá funkce, pěkný vzhled a příznivá cena si svého kupce vždy najde

                  0 4
                  • Ondrejst  

                    Tá dobrá funkce je ale potom otázna :)

                    Páč po trošku péče by mohla byť aj výborná funkce :)

                    0 0
            • mirorek2  

              protože nejsi zzmrd

              1 1
            • tomxxx  

              Nejhorší je, že ani nová vidle nechodí moc dobře. Takže nedělat na ní servis vůbec vlastně znamená, nikdy tu vidlici nejezdit funkční.

              3 1
              • roman 3D  

                dokud to funguje nevrtej se v tom, je to levnější a za míň starostí, děda mě recht

                0 2
                • Esi  

                  Ono jde jen o definici funguje: vzduchová vidlice vlastně funguje do té doby dokud se v ní udrží vzduch alespoň na jednu vyjížďku, to že jde na sucho vlastně nevadí protože pořád když propružíš tak se ta vidlice propadne do zdvihu a pravděpodobně se potom zase i vrátí. Pokud toto znamená že funguje tak to taková vidlice vydrží bez údržby tak 20–30 let, stačí jednou za 3 roky nalít ventilkem nad pístek tak 5ml nějakého hustého oleje. Jen teda nevím jestli bych takhle fungující vidlici na svém kole chtěl. :-)

                  2 1
            • Atilla  

              To víš domácí servis spodních nohou tě stojí 30 minut času a 40kč a to je pro Románka moc. To tady radši bude 30× opakovat jak je boží, že to prodá za dobře.

              Osobně vždy vidlici vyčistím než to prodám dál. Asi nejsem hovado.

              5 0
              • Mr.Duck  

                Tady je evidentní že je to buď troll, nebo má IQ troglodyta. Reagovat je spíš na škodu :)

                2 0
              • roman 3D  

                naopak, prodám to že kupující je za dobře, dávám je totiž k prodej vždy o pár stováků méně než je běžné aby byl kupující spokojen

                0 2
                • Ondrejst  

                  Nechcem Ti do toho kecať, ale snáď si raz kúpiš vidlu od podobne zmýšlajúceho jedinca ;)

                  1 0
                  • roman 3D  

                    kupuji jenom nové věci, bazaru moc nedůvěřuji

                    0 0
                    • vaclaw  

                      Tady se hodí podotknout, že se není moc čemu divit :)

                      5 0
                      • roman 3D  

                        věřím jenom tomu co mám osobně vyzkoušené a nová věc udělá větší radost

                        0 0
                        • novas752  

                          Zvlášť když jí zapomněli namazat. :-)

                          0 1
                          • Kremen  

                            Teď se tady s tím roztrhl pytel. Můžete – kdo si to pamatuje – napsat u jakých nových vydlí se tohle stalo? Modely a roky?

                            0 0
                            • novas752  

                              To sis toho asi jen všiml, z výroby chodí RS už dlouhé roky málo namazaný nebo v podstatě vůbec. Teďka jsem měl otevřenou jednu 35 Gold, kde olej prostě dole nebyl, nic, ani kapka.

                              1 0
                              • Kremen  

                                Úlet :D Beztak to je ruční operace, někdo si z linky zásobuje servis a na výstupní kontrole to na funkci nepoznají. I když bych čekal že to budou třeba vážit jako pytlíky se šroubkama jestli tam je všechno a někdo něco náhodou nezapoměl.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Prostě šetřej, troška k trošce, v těch obhemech to pár desítek barelů oleje dá a někdo za snížení nákladů na výrobu dostane prémie. :-)

                                  Fox na to jde opačně, tam zase občas dostaneš plnou negativku vazelíny. Takže to zase chodí na prd.

                                  0 1
                                  • mr.nikdo  

                                    Kdysi tim i RS snizovalo hmotnost :D.

                                    Z nejakych snad 10+ ml se dostali k 5…

                                    Ted zase zpet tech 10 ml.

                                    Nejlepsi, jak upravovali navody i na vidle zpet.

                                    1 0
                                    • tomxxx  

                                      Tak furt laborují s olejem. Pak mají poznámku, že jsou zpětně kompatibilní.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        To jo. Ale ja beru objem…

                                        To bylo i na tom, ze se na DA daval Redrum na pistek. Pak zmena – vazelina. A i zpetne :D

                                        0 0
                          • roman 3D  

                            koukám že by jsi mohl RS radit jak mají dělat vidlice stejně jako se o to kdysi pokoušel vynálezce houpacího koně u Suntouru

                            0 2
                            • Gwaihir  

                              Ona taková zpětná vazba od servisaka, který letos spravil mnoho vidlic je lepší, jak od někoho, kdo si kupuje novou vidlici každý 3 roky.

                              1 0
                            • mr.nikdo  

                              Tak si kup novou RS, treba Sid a sundej nohy.

                              Garance, ze ze vzduchove casti nic nepotece a z tlumici par kapek, tam je. Mazani spodnich nohou.

                              Letos jsem delal 2 :D

                              1 0
                              • roman 3D  

                                Sida 35 mám letos v plánu, koupit, 2 roky pojezdit a s kolem potom prodat, zbytečně rozdělávat ho samozřejmě nebudu

                                0 2
                                • mr.nikdo  

                                  :D super. Toho jsem delal pred mesicem a pul.

                                  Viz muj predchozi text.

                                  Vedle majitel rika – tak to tlumeni nebylo tak suche… Pak videl, kolik se tam lije a dodal: Ok, tolik tam rozhodne taky nebylo.

                                  Dole na mazani mas mit 10 a 10 ml. A bylo tam 0 a tak 3–4 ml.

                                  Doted nechapu, proc ta vidle mela olej jen v tlumici casti.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    Měl jsem to úplně stejně, jedna noha suchá, molitany úplně suché, plus ta vidle vůbec nechodila. Měla asi ucpané přepouštění, ale nic jsem nenašel. Po servisu chodí jak máslo.

                                    0 0
                                • novas752  

                                  Takže budeš jezdit na Sidu 35 chodícím asi jako dobře udělaná 35 gold ale to je tvůj boj.

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    ten pozná chuja jak chodí vidla, jde mu jen o značku a nálepku :-DDDD

                                    0 0
                                  • roman 3D  

                                    gold mám ozkoušený na lectorujednu sezónu a tupější vidlici jsem dlouho neměl

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No protože byla absolutně suchá. :-)

                                      2 0
                                      • roman 3D  

                                        Dám vědě že můj nový Sid 35 co mi jede z Holandska v krásný modrý barvě je více suchý než obyčejnému gold

                                        0 0
                            • mirorek2  

                              Tak ji po letech otevři ty koňu a uvidíš co v ní je, ať jen blbě nežvaníš o něčem, cos ani neviděl vevnitř.

                              Ideálně to nafoť a hoď sem.

                              Já sem dával fotky vidle od RS co byla z výroby suchá jak poušť, vůbec nechodila… A nebyl to žádný krám jako santur, ale Zeb za dvacku.

                              Ale vlsstně už vím co mi odpovíš, nepolezeš do něčeho co funguje (překlad je neumíš to) a tvé vidlice nové fungují skvěle a my servisáci si to vymýšlíme a taháme z vás chudáků levných prachy

                              4 0
                              • Breakpain  

                                Tohle mlaceni slamy nema cenu ;)… neresil bych to a usetrime si nervy :).

                                3 0
                              • roman 3D  

                                děkuji, než se v něčem vrtat co funguje tak si raději vyjedu na pivko

                                0 2
                                • Gwaihir  

                                  Ale na to máš koloběžku a ta vidlici nemá ;)

                                  Jenom nechápu, proč se snažíš tak úsporně prosazovat svůj názor – nejlepší servis je žádný servis, raději to prodám. To mě nikam neposune. A já se chci zlepšit v servisovani kol.

                                  1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.