• HaibikeDriver

    Dobry den.

    Mam celkem neresitelny problem a potreboval bych poradit.

    Mam vybavu Shimano XT 11 stupnu a pri jizde na najmemsi tri kolecka se mi zhruba ve 20 km/h rozvibruje retez v miste napinaciho raminka mezi kladkami a zacne tlouct do vystupku na raminku co vydava neprijemny zvuk.Menil jsem uz kladky a retez ale nepomohlo to.Jakmile namazu retez olejem Motorex tak je retez vice ohebny a zacne delat tyto zvuky.

    Dekuji Kupec

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • HaibikeDriver  

      Ono to je napnute dost.Drnci to mezi horni a dolni kladkou o ten vystupek.Nevim proc tam vubec je.

      0 0
      • Libores  

        nemáš tam teda ten řetěz blbě vedenej? Toho výstupku by se řetěz neměl vůbec dotýkat.

        0 0
      • konko  

        Špatně nasazený řetěz. Řešil jsem to samé. V servisu říkali, že nejsem ani první, ani poslední 

        0 0
        •  

          jak konkrétně „špatně nasazený“- on je ten řetěz „jednosměrný“- ptám se protože opravdu nevím..11 nepou­žívám…u mě je pojem „špatně nasazený“ neznámý! Používám rychlospojku a SRAM 971 a spokojenost.

          V minulosti jsem řetěz párkrát špatně snýtoval-to jo, ale špatně „nasadil“ ?

          0 0
    • jirka023  

      Můžeš to vyfotit? Taky bych to tipoval na spatně nasazený řetěz.

      0 0
    • HaibikeDriver  

      To se toho vybezku nedotyka.Jen za jizdy kdyz se rozvibruje ten retez tak to o nej zacne mlatit

      0 0
      • novas752  

        A vis ze je to drnka prave o tu rozperku? A brzdu na prehazce zapnutou mas?

        0 0
        • HaibikeDriver  

          Jj je to videt jak se to rozzvibruje a tluce to do te rozperky.Brzda at je zapnuta nebo neni tak porad stejne

          0 0
          • Espen  

            Ty to vidíš při jízdě? Možná dlouhej řetěz a na malých pastorkách hazka málo napíná. Jinak je blbost, aby to tam drnčilo. Nebo máš hazku špatně seštelovanou a na těch spodních třech prostě chrastí

            0 0
    •  

      Kladky máš v pořádku? nejsou ojeté nebo prohozené (spodní-horní) ? Řetěz máš „oboustranný“ nebo jednosměrný ?

      0 0
    • satanus  

      A nedotýká se ti řadící kladka pastorku na kazetě? Dělá to na velkých nebo malých pastorcích. Nebo horizontálně ohla patka a nabíhá řetěz špatně na vodící kladku.

      0 0
    • HaibikeDriver  

      Samo ze za jizdy to nevidim.Na stojanu jsem zjistoval o co to klepe.Vsechno je ok patka v ose kladky taky nove.Je totrosku zahada.Ale zjistil jsem ze mi na tretim kolecku kdyz nabiha retez na kazetu chyta jeden zub clanek.Je jako by vyhnuty ten zub.Mozna pri razeni se prihnul.zkusim ho srovnat a uvidim jestli problem pretrva.

      0 0
      • doubeq  

        O tom docela pochybuju, vidim to na spatne sestelovanou prehazku, nebo dlouhej retez, resp. malo napnuty, navic zuby jsou profilovane kvuli razeni,krivy nebejvaj, kazeta je z tvrdyho a houzevnatyho materialu, nerovnat nebo ho ulomis…

        A co zkusit utahnout patku a prehazku.

        No a na jakych prevodech ti to kmitalo ve stojanu? Na vysoky kadenci na stojanu se to chova jinak nez pri jizde…nema to tah od slapani a kmita to ikdyz pri jizde to nemusi byt ono.

        0 0
    • Luk029  

      Ještě bych zkontroloval dostatečné utažení kazety a ořechu. Taky jsem řešil takový problém na menších kolečkách. ;-)

      0 0
    • jecnak  

      Nemas nahodou starsi prevodniky? Retez se na nich muze chytat za zuby a cuka a vibruje ve spodni casti, kde pak najizdi na kladky prehazovacky a cele to pak kmita.

      0 0
    • Cray  

      mám SLX M675 a ve vyšších rychlostech mi taky drnčí na 2 nejmenších pastorcích – při záběru pravé nohy do spodní úvrati.. Dělá to s originálními kladkami i dvěma sadami alu kladek. Řešil jsem to na předchozím kole i na současném a nevyřešil nic – patka nová, rovná, šaltr seřízený a nekompatibilní dily (kazeta, převodník, řetěz) nepoužívám.

      0 0
      • KoudakT  

        A co dotažený střed…?

        0 0
        • Cray  

          Co mám tenhle šaltr, mám druhý rám i druhý střed. Tím bych to vyloučil. Laboroval jsem se šrouby v převodnících, mazanim kladek, jinou rychlospojkou… jsem s tim smiřeny, občas to vnímam vic, občas vůbec.

          0 0
          • KoudakT  

            V tom případě: Neřešit- jezdit!

            0 0
            •  

              se ti řekne! Tebe třeba neštve, když ti na kole něco vrže-třeba jen tretry v SPD ? Nebo sedadlo, sedlovka..Když ti drhne řetěz o vodítko přesmykače..???

              Mě to docela vadí…nemám ten správný požitek z jízdy…

              0 0
              • Bubaaak  

                SPD pomáhá občas máznout

                Sedlo a sedlovku vyčistíš, na sedlovku trocha vazelíny

                Když ti drhne řetěz o přesmyk, tak seřídíš smyk, nebo se naučíš řadit

                0 0
                • Sunshine 29  

                  +1

                  0 0
                •  

                  no taak…Bubaaku! já se tady přece neptám , jak to mám odstranit! Tohle jsem už vychytal…Zase takové cyklistické nedochůdče nejsem.-taky jsem pár kol postavil a taky objel párkrát Zeměkouli . :-)

                  0 0
              • KoudakT  

                Tretry vržou, sedlovku jsem vyřešil, zbytek je seřízená hazka.

                0 0
      •  

        pak by se ale muselo konstatovat, že to prostě výrobce nevychytal. Pochybuji o tom, že všechny ty „rádoby“ novinky a inovace typu 1×12 jsou skutečně vyzkoušené v reálu ještě než je hodí do masové výroby a pustí do světa!i..Konkurence je veliká a je třeba zákazníky omámit nějakými novinkami za každou cenu…

        je sice pěkné, že to všechno funguje na kole někde na stojanu,ale realita je jinde…

        0 0
        • Sunshine 29  

          Myslíš že závodní testování, testování ve zkušebně atd. není vyzkoušení v reálu?

          Vlastně kecám, normálně to nakreslí na kus hajzlpapíru, pak to vytisknou na 3D tiskárně, nasadí cenu a pošlou na trh.

          Ty vole odkud jsi sem spadnul? :D

          0 0
          •  

            jasně tak mě řekni, kde nějakej závodník po sezoně sděluje svoje zkušenosti s „kvalitou“ materiálu na kterým jezdí?

            Ony ty novinky jsou před uvedením na trh minimálně rok zkoušeny v reálu?

            0 0
            • Sunshine 29  

              Závodníci obvykle testují pro značky za které jezdí.

              Je to zcela běžný postup, ty komponenty/ rámy jsoi obvykle bez popisu a v nějaké „kamufláži“.

              0 0
              •  

                OK beru…Rád se nechám vyškolit :-)

                0 0
      •  

        bylo by zajímavé udělat takový test! řekni svým kámošůmi, ať jedou na tvým kole stejnou rychlostí a na stejný převod (stejným terénem)…a jestli to bude zlobit stejně!

        asi tušíš kam tím směřuji…jde o to, jakou máš techniku šlapání a nešlapeš moc silově a „hranatě“…Já se takhle naučil šlapat díky měkkému rámu a drhnoucímu řetězu o vodítko přesmykače-při větším záběru „dolů“ to prostě drhlo…snažil jsem se pak šlapt více frekvenčeně a více uvolnit kotníky (prošlapávat trochu paty)

        PS: jde o to, že řetěz je dost zkřížený a spodní kladka to nemá zrovna snadné-narovnat ho a naservírovat té kladce horní…a navíc dlouhé ramínko-větší "prověšení řetězu a drncání od terénu, cyklické zatěžování od šlapání))…tohle může být docela alchymie vyladit a pochybuji o tom, že by se tím nějak vážně konstruktéři zabývali…

        0 0
        • adam1  

          Ahoj Kluci ,zrovna dneska jsem měnil XT kladky 11z. na XT přehazce ,mám 3×10 .Obě nové kladky jsou na průmyslech ,po výměně se to radikálně zhoršilo jak řazení tak zvuk – přeskakování řetězu /dření řetězu o sousední převodník na kazetě .Řetěz mám nový sh XT cca 300km .Po různém přehazování /otáčení kladek pořád stejný „hnus“.Nikde jsem nenašel na té horní kladce vůli -tuším že Vilém to někde psal že ta vůle by tam měla být ?A tak jsem dal tu původní s vůlí a hodně se to zlepšilo.Nakonec jsem dal původní KMC –93 (cca 3000km)a zvuky zmizely a řadí to ok.

          Co jsem si taky všimnul tak ten sh řetěz jde ohodně ztuha v článcích než ten KMC a na spodní kladce jako by nezapadal přesně do článků KMC tam zapadá přesně ?A proč tedy jsou ty nové XT kladky bez vůle, tedy aspoň ta horní ,?

          a

          0 0
          • Kire  

            Pro jistotu si zkontroluj, že máš kladky správně – vodící / napínací a směr otáčení.

            0 0
            • adam1  

              Právě ,že jsem je dal doufám správně a pak začal prohazovat /otáčet tak ,tak .....

              a došel jsem k tomu ,že ta horní kladka musí mít malou stranovou vůli a řetěz KMC ne shimano – beru že 300 km je asi málo aby si to sedlo ,ale fakt oproti KMC je ten řetěz "surový /neohebný?

              0 0
              •  

                ano mám podobnou zkušenost-nyní s převodníky SLX..cca 300–400 km trvalo, než si řetěz a převodníky a kazeta sedly…! Vše nové… trochu jsem byl rozhozený z toho, že propagovaná vyšší tuhost HT II se nekoná…teď vím , čím to bylo ! asi to všichni znáte..třeba když dáte nový řetěz na zajeté převody…takové „brnění“ v nášlapu…jak řetěz nesedí na více zubech „správně“ (menší plocha , kterou je hnací moment přenášen)…

                0 0
          • Vilém  

            .

            0 0
            •  

              ano -vůle v horní kladce být musí. ale nemusí být v ložisku -ale mezi řetězem a ozubením kladky – tedy ozubení horní kladky je proto užší (právě u těch kladek s prům. ložisky)…

              0 0
          •  

            to že není vůle v horní kladce ještě nemusí být chyba! Hodně výrobců to řeší tím, že na horní kladce jsou užší zuby (tedy větší boční vůle pro řetěz)-kvůli lepšímu řazení…a já jsem ten typ -který nemá rád v ložisku (kuličkovém) žádné vůle-takže má právě tu variantu s užším ozubením horní kladky…

            samozřejmě mně pár tisíc km trvalo, než jsem našel ten „svůj“ řetěz, kladky, kazetu pro svůj styl jízdy a svoje kolo..

            Tohle vyladit může být někdy docela legrace-zvláště když používate komponenty různých výrobců a máte takového „kočkopsa“ jako já…

            0 0
          • Peslezedirou  

            Přihodím svoji zkušenost, ale trochu z jiného soudku. Z největšího pastorku mně padal řetěz pri protoceni klik zpět (smerovy řetěz sh) po výměně za sram, kmc a nebo sh 9speed vše v pořádku. Podle me to dělala ta horsi stranová vůle.

            0 0
    • JMT  

      Resil jsem podobny problem. Byl to sjety prevodnik. Na 1× pohonu jde prevodnik hodne rychle do kytek. Trosku pretahnes retez a cus…normalne mi vydrzi retez cca 300km. Kdyz jsem retez zapomel merit a najel na nem cca 400km tak uz mezi tim oddelal prevodnik ze byl total ko a prave tohle delal…jako kdyby retez drhnul o nejaky pevny vystupek…prdlajz, lepil se na vyjety prevodnik. Poradim prevodnik zkusmo dat opacne, paklize to tvy kliky a soucasny prevodnik umoznujou a uvidis.

      0 0
      • Sunshine 29  

        Nedávno jsem řešil sjetý převodník na 1×10 a rachot, vrčení jak kdyby řetěz o něco dřel (na stojanu ok).

        Vyměnil se řetěz a rachot, hledali jsme kde to dře, vodítko dolu, pak výměna kazety (už byla na hraně) a nakonec převodník, ač vypadal ok a ten bordel šel spíš od kazety/náboje…

        Zkusil bych to, u mě se to zdálo nepravděpodobné, pohledově ok, řetěz na něj nabíhal čistě.

        0 0
      • novas752  

        300km na retez??? To bych pri svym pidinajezdu menil 13 retezu za rok! :D Kdyz je „dobrej tejden“ tak i jednou za tejden!

        0 0
        • Breakpain  

          bláto … kopce … jateční hmotnost … a ono to pak jde rychle do kytek

          0 0
          • jecnak  

            Prijde mi to divny. V techle podminkach jsem i s 1×11 najezdil kolem tisicovky na jeden retez. S 1×12 to vypada na ty 3.

            0 0
            • JMT  

              Bohužel. Nechápu kde je problém, ale mám to tak :-( po 400km už to ve stavu že to převodník definitivně nepobere. Opravdu max 300. Kotel to dostává fest, ale rozhodně bych neřekl že větší než u tebe…tak dobře na tom bohužel zas nejsem.

              P.s. moc hezký kolo :-)

              0 0
              • jecnak  

                Zkus jinou znacku retezu a nebo jinak nastavit retezovou linku – posunout prevodnik. Ja zacal s dodanym retezem ke kolu – XTR. Ten dal 800km a pak sel preventivne dolu a jezdil jsem ho jeste chvili na CX. Dalsi je KMC X11 SL a ten tam je uz delsi dobu a sel se zbytkem na kolo Jitce a zaroven jsem z toho udelal 2×11. Ted s Eaglem (ten stribrny, ale bude to asi fuk) mam 1500km a vypada to na polovinu zivotnosti. Fotka je ze 24h zavodu, kde se jelo celou dobu v tomhle silenem prachu, ktery mi prisel horsi nez blato. KMC retezy mi prijdou jako dobra alternativa. Sice stoji cca 2× vic nez Shimano, ale vydrzi taky 2× vic.

                0 0
                • JMT  

                  Jojo, retezovou linku idealni nemam, bohuzel ji musim mit vcelku dost „od stredu“ jinak mi neprojde 36 prevodnik. Retezy zkouseny Sram a Shimano a prijde mi to stejny. Letos uz to dojedu a pristi rok doufam, ze se povede lepe ta retezova linka, treba to pomuze.

                  0 0
            • Breakpain  

              Mas kadenci? :) …

              Pujc mi kolo :p, na 2×10 jsem mel v prumeru 800km. Do kopce to tlacim ocima silove, vaha 95kg, kopce obecne narazove dupu. Urvu to na silu, tedy ne plynule, ale spis neco jako slapani zeli. A to asi taky hraje roli.

              Takze spis jen, ze chapu, ze se to nekomu muze dit …

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            •  

              dej stejný řetěz na Fichtla 50ccm a pak třeba na Jáwu 350…Určovat výdrž řetězu dle ujetých km a zvláště u MTB a podobných kol je nesmysl! Jde přece o celkový přenos mechanické energie (přesněji snad součin efektivního výkonu a doby jízdy, když už to chceme brát trochu vážně! a samozřejmě o vlivu prostředí (prach , bláto,..) a údržbě (mazání. čištění) ani nemluvě…a navíc- každý mění řetěz , při jiném opotřebení (prodloužení)

              když si tohle všechno uvědomíte, pak asi pochopíte ty diametrální rozdíly ve „výdrži“ řetězů jen dle ujetých km, že?

              Budete po tomhle vysvětlení ještě překvapení, že někdo ujede na jeden řetěz jen 300km a jiný 2000 ?

              PS: u silnice to je tak trochu jinak-zvláště pokud jezdíte s kámošema spolu a jste na tom výkonnostně a „materiálově“ zhruba stejně…

              0 0
              • jecnak  

                Jiste, zvlast kdyz to tvoje motorkove srovnani je v tomto pripade opacne. Tedy panuje neprima umera ve vykonu jezdce a najetych km. Podminky dle popisu podobne. Proto resime retezovou linku a jine priciny. Dekuji tedy za prinosny elaborat.

                0 0
                •  

                  ? tak to je snad jasný že to je nepřímá úměra.(větší přenášený výkon-větší opotřebení)..Ani mě nenapadlo něco jinýho.

                  Tvoje úvahy typu je 2× dražší ale 2× více vydrží jsou opravdu „objektivní“ a fakticky ověřitelné :-) Taky přínosné rady!

                  :-)

                  Pokud chce někdo posoudit alespoň trochu objektivně výdrž řetězu za STEJNÝCH podmínek pak zde:

                  https://is.muni.cz/…1_retezy.pdf

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jestli povazujes vetsi prenaseni vykon a vetsi opotrebeni za neprimou uveru, pak je veskera snaha marna.

                    0 0
                    •  

                      přímá samozřejmě :-) chybka…

                      0 0
                      •  

                        ale řešíš tady nějakou úměru, ale podstata (porovnávat výdrž řetězu jen dle ujetých km, když neznám výkonové parametry jezdce a podmínky za jakých jezdí) l ti jaksi uniká, že?

                        0 0
                    •  

                      ale stejně nechápu, že výkon jezdce a najeté km jsou v nepřímé úměře!!! Pokud vím , tak např. závod XC musíš odjet celý, celou vzdálenost..ale když pojedeš pomaleji než vítěz, tak samozřejmě podáš menší výkon-tedy zatěžuješ i převody méně (pokud máš zhruba stejnou hmostnost a řadíš stejně).. Domníval jsem se , že je to všem jasné to vysvětlení s motorkou…ale asi ne…

                      Takže nám prosím všem vysvětli tu TVOJI Nepřímou úměru -mezi výkonem a ujetou vzdáleností díky!

                      PS: rád se nechám poučit a klidně přiznám i chybu..viz výše

                      0 0
        • JMT  

          XC a MX závody, krátký tratě+občas vyjímečně nějaká testovací vyjížďka když ladim materiál, tzn na tom kole jezdim prakticky jen „šrot“. ˇUdržbu má 100%. Jinak jezdim na silnici kde mi řetěz dá cca 2000km. Na biku halt měnim po 3 týdnech cca, jinak to prostě nefunguje, akorát to odpálí převodník (letos už 2). Jateční hmotnost si uplně nemyslim že byl muj problém (186cm a 80kg)

          0 0
          • Breakpain  

            Jsem myslel sebe ;), 187 / 95

            0 0
          • Rubi  

            Mam to podobne…

            0 0
          •  

            mám podobnou zkušenost…Když jsem jezdil ještě na MTB v kopcích a blátíčku..přes 1000 km jsme se na jeden řetěz nedostal

            (takové sportovně turistické vyjížĎky do 80 km -Beskydy) – (měřím 187, váha 85 kg) a navíc jsem spurtérský typ a rád řadím ..(ale to bylo ještě na 3×8)..řetězy Shimano HG 8, 9..)

            0 0
    •  

      …ještě k těm kladkám..také jsem s tím kdysi experimentoval­..kladky s kluznými ložisky, keramickými, kuličkovými-průmyslovými, hliníkové, plastové…a nakonec jsem skončil u těch plastových s průmyslovými ložisky.

      Výhody: plast lépe tlumí vibrace a nedělá takový hluk, kuličková ložiska-větší výdrž a lepší utěsnění (zvláště u té horní kladky-kde není stranová vůle v ložisku-ale má užší ozubení)

      Nevýhody..větší hmotnost (ale to já neřeším…nejsem gramař a závody už nejezdím)

      • takže ještě zkusit ty plastové kladky s prům ložisky…a pak už jedině ten převodník..

      Dle té fotky je ten výstupek na ramínku docela blízko řetězu-nebál bych se ho opatrně tak o cca 0,5 a1 mm přihnout nebo přibrousit-jako jeden z posledních zoufalých činů :-))

      PS: jen tak pro zajímavost a inspiraci-mám doma ještě starou přehazku z favorita r. v. 1953 – a kladky nemají ozubení ! -jsou ocelové s ložisky na kuličkách!

      0 0
    • mako92  

      Měl jsem stejný problém. Taky jsem si myslel, že to drnká do toho výstupku. Nakonec jsem zjistil že jsou vnitřní a vnější díl ramínka moc stažené k sobě a řetěz drnká bokama. Vyřešeno zvětšením mezery mezi vnitřním a vnějším dílem ramínka a je klid…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.